PDA

View Full Version : XBOX360 of Playstation 3 ??



LJ Silver
12-03-2008, 14:33
Vriendin van wilt cadeautje geven aan haar vriend, en vraagt aan mij wat beter is....

niet dat ik dat weet, maar jullie vast wel.

Ik denk dat hij op de console vooral race spellen zal spelen.

LJ Silver
12-03-2008, 14:40
slotje... zie dat er al een topic over is.
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=71039&highlight=xbox

blazin.arr0w::::
12-03-2008, 15:34
Oude topic met oude info.

Feiten spreken voor zich.

HD (xbox dus) lijkt het te gaan verliezen (heeft verloren?) van Blu Ray (ps3 dus).

Xbox heeft niet voor niets de garantie met 2 jaar verlengd omdat iedereen worstelt met de beruchte Red Ring. Xbox1 ging al makkelijk stuk, x360 iets minder makkelijk maar toch, stuk = gelijk 100% stuk.

Microsoft heeft de productie van xbox1 spellen direct stop gezet nadat de 360 kwam, lekker klant vriendelijk. Playstation gaat nog tot 2013 door met games uitbrengen voor de PS2 en er komen nu zelfs extra atributen bij ala de Wii. Extra gimmicks dus en niks laten doodbloeden.

Playstation all the way. Voor €500,- heb je console (40G) twee joysticks en twee games.

Racen, ja daar heeft X360 nog wel meer van, maar binnen kort komt een lekkermakertje voor Gran Turismo nl. Gran Turismo Prelude.

Ook online op de PS3 loopt nu veel soepeler (minstenst zo soepel???) als Xbox Live.

Tony
12-03-2008, 15:49
Mee eens..

Xbox had een geweldige start... maar faalt in een later stadium.
Playstation had een matige tot slechte start maar haalt de schade later in.

blazin.arr0w::::
12-03-2008, 16:07
Xbox is volgens Tony en mij dus op Safari gegaan met weinig succes :D

http://failblog.files.wordpress.com/2008/03/failbloatoffroads.jpg

dimitri
12-03-2008, 16:22
Sony fanboys...

blazin.arr0w::::
12-03-2008, 16:23
Sony fanboys...

Guilty, maar toch heb ben we gelijk :lol:

dimitri
12-03-2008, 16:28
Guilty, maar toch heb ben we gelijk :lol:

Hangt ervan af wat je graag speelt. Op PS3 zijn er geen exclusives die mij interesseren, terwijl er op xbox vele zijn.

De andere games die mij interesseren zijn er vaak op beide consoles en het is volgens mediaberichten niet zo dat owel xbos ofwel ps3 consequent beter qua graphics.

Bovendien is een xbox véél goedkoper, dus tenzij je een (zeer middelmatige) Blu-Ray speler nodig hebt of je vooral PS3 exclusives wil spelen lijkt het me objectief nog altijd de beste keuze. Tenzij je een Sony fanboy bent natuurlijk :)

HLN: Xbox - Xbox 360 wordt goedkoper dan Wii (201207) (http://www.hln.be/hln/nl/1238/Xbox/article/detail/201207/2008/03/10/Xbox-360-wordt-goedkoper-dan-Wii.dhtml)

blazin.arr0w::::
12-03-2008, 16:33
Hangt ervan af wat je graag speelt. Op PS3 zijn er geen exclusives die mij interesseren, terwijl er op xbox vele zijn.

De andere games die mij interesseren zijn er vaak op beide consoles en het is volgens mediaberichten niet zo dat owel xbos ofwel ps3 consequent beter qua graphics.

Bovendien is een xbox véél goedkoper, dus tenzij je een (zeer middelmatige) Blu-Ray speler nodig hebt of je vooral PS3 exclusives wil spelen lijkt het me objectief nog altijd de beste keuze. Tenzij je een Sony fanboy bent natuurlijk :)

HLN: Xbox - Xbox 360 wordt goedkoper dan Wii (201207) (http://www.hln.be/hln/nl/1238/Xbox/article/detail/201207/2008/03/10/Xbox-360-wordt-goedkoper-dan-Wii.dhtml)

Mee eens wat betreft de exclusives, maar voor mij persoonlijk zijn dat er te weinig om xbox te spelen. Ieder zijn genre :)

En ik hoorde vandaag ook dat de 360 maar 200 wordt dus da's wel een grote plus. Microsoft fanboys worden al zo kaal geplukt dus ze moeten bezuinigen waar ze kunnen ;)

Dus noem me dan maar een sonyfanboy :) who cares? ;)
Gewoon merktrouw gebleven. Nintendo en Sony op de console, MS op de PC (en da's eigenlijk alleen omdat ik geen verstand van andere bestuursystemen heb dus just plain lazy!)

Ach, ieder zijn ding.

Jochem
12-03-2008, 17:12
wat zijn dan die exclusives? ik wil binnenkort ook eens een van de twee gaan aanschaffen. En mij gaat het juist om de games. Oh jah, en ik ben wel Tekken fan, dus volgens mij heeft de stony dan meteen een streepje voor.

Mickey
12-03-2008, 17:14
Ik heb een 360.
Ding gaf me de spreekwoordelijke vinger laatst met een Red Ring Of Death. Ik moet hem nog opsturen onder garantie. Das echt een kutgevoel. Ik heb Assasins Creeds nog bijna onaangeraakt liggen thuis.

Ik heb deze maand een meevallertje financieel dus fak it. Ik haal ook gewoon een ps3.

dimitri
12-03-2008, 17:17
wat zijn dan die exclusives? ik wil binnenkort ook eens een van de twee gaan aanschaffen. En mij gaat het juist om de games. Oh jah, en ik ben wel Tekken fan, dus volgens mij heeft de stony dan meteen een streepje voor.

Pak dan degene waar Tekken op uitkomt, anders zal je toch altijd spijt hebben.

Ik speel vooral shooters, daarvan heeft xbox er meer & betere(gears of war, halo,...), en ook de controller is er veel beter voor geschikt.

maartenjackie
12-03-2008, 17:35
xbox heeft HALO

Dennis
12-03-2008, 17:37
dus tenzij je een (zeer middelmatige) Blu-Ray speler nodig hebt

Ik ben benieuwd waar je dat zeer middelmatige vandaan haalt, aangezien ik toch andere verhalen hoor

blazin.arr0w::::
12-03-2008, 17:40
Ah Dennis, dat neem je toch niet serieus. Iemand die shooters op een console speelt ipv op PC kan toch alleen maar een Xbox fanboy zijn ;)

Just kidding dimitri

Daniel
12-03-2008, 17:50
Mijn voorkeur gaat uit naar de X-box. Heb beide in mijn bezit en maak het meeste gebruik ban de X-box. Vind persoonlijk dat de vette spellen voor de PS3 uit blijven momenteel. Tevens vind ik de besturing op de X-box 360 een stuk relaxter. COD 4 speelt veel lekkerder op de xbox dan op de PS3. Extra voordeel is dat de Xbox 360 te "flashen" is wat uiteindelijk veel geld bespaart en ervoor zorgt dat mijn originele Xbox 360 games een stuk langer mee gaan. Denk dat de PS3 nog wel terug komt, maar dit zal wat tijd nodig hebben. Bij de Xbox heeft het ook even geduurt voordat de vette spellen kwamen.

Blue-Ray heeft ook niet echt een voorsprong vind ik.

Uiteraard is dit allemaal gebasseerd op persoonlijke ervaring maar ik zou voor de 360 gaan.

De dikke nudist
12-03-2008, 18:18
Let me break it down for y'all.

Ik ben sinds My First Sony een fanboy.
http://vads.ahds.ac.uk/images/DCADB/250/CRD00565.jpg
Dikkertje Dap = grijsgespeeld.
Ot en Sien = grijsgespeeld.
Sprookjes van Hans Christiaan Andersen = grijsgespeeld.
Enz, enz = grijsgespeeld.

Het was vaak de eindjes aan elkaar knopen thuis. Maar voor m'n 13e verjaardag kreeg ik toch een walkman (met radio!!!).
http://images.ciao.com/iuk/images/products/normal/306/product-5338306.gif

Geen geld voor bandjes dus het was vooral radio luisteren en andere kinderen vragen of ze hun muziek van CD op bandjes wouden zetten.
He-le-maal kapot gebruikt dit ding.

M'n moeder kocht me een PSX. Het ding was al jaren uit, maar we (ik en m'n broertje) waren in de zevende hemel.
http://www.niksnews.com/emulation/imagesemulateurs/psx.png

Jarenlang plezier aan gehad.
Gran Turismo 1 = grijsgespeeld.
Gran Turismo 2 = grijsgespeeld.
Metal Gear 1 = grijs gespeeld
Grand Theft Auto = grijsgespeeld.
Oddworld = grijsgespeeld.
Enz, enz = grijsgespeeld.

Toen ik vijftien was de hele zomervakantie in een verzorgingstehuis borden gewassen in de keuken. Héét dat het daar was.
Waarom deed ik dat? De PS2 natuurlijk.
Elke dag berekende ik hoeveel geld ik had verdiend en hoeveel ik nog nodig had. 1100 piek is niet niks als je vijftien bent.
http://www.tradebit.com/usr/1site2c/pub/9001/ps2-repair.jpg
Metal Gear 2 = grijsgespeeld
Metal Gear 3 = grijsgespeeld
Gran Turismo 3 = grijsgespeeld
Gran Turismo 4 = grijsgespeeld
Shadow of the Colossus = grijsgespeeld
Grand Theft Auto 3 = grijsgespeeld
Grand Theft Auto Vice City = grijsgespeeld
San Andreas = grijsgespeeld
Enz, enz = grijsgespeeld

Toen ik zestien was werkte ik al. Dus ik had geld om een X-box te kopen.
Dat deed ik dus.
Oddworld en Gotham Racing een paar keer gespeeld en voor de rest niet aangeraakt.
A damn waste of hard earned money dus.

Back To Present Day.

Forza 2 (autospel) roeleert zwaar dus ik dacht: what the heck, ik koop een 360 ondanks m'n haat voor die Microsoft corporate bastards.

Mijn bevindingen:

controller = kut lay-out/krakkemikkig

Maakt spellen stuk (ASSASINS CREED, NEEEEE!!!)

Stuurtje is KUT!!! Ik ben een redelijk fanatiek simracer dus ik weet waar ik het over heb. Het 360 stuur is te zwak, de rumble functie is niet precies, hij reageert traag, de pedalen zijn heel slap geveerd en de bevestiging is kut. Er is géén ander stuur verkrijgbaar voor dit ding.
In tegenstelling tot dit ding kan de Driving Force Pro voor GT4 (PS2) op alle spellen én er is software te downen zodat je hem op je PC kan gebruiken. Wat ik ook doe. Dit ding is zelfs een geliefd stuur in de "PC simrace kringen".

Steeds door dat hoofdmenu = kut (niet zo héél erg, maar goed)

Betalen voor zelfs de minimale online ondersteuning = bagger.

Haperen/vastlopen = Aaarrgghh!!!

Één controller werkt niet goed.

En als Pièce de Résistance de Red Ring of Death.

WAT EEN TYFUSDING!!!

Assasins Creed heeft me leuke uurtjes bezorgd en Forza 2 ook wel.
Maar Creed is nu ter ziele door dat monster.

Ik was al van plan om een PS3 te halen waneer GTA4 uitkomt en dat ga ik nog steeds doen.
Maar wat heb ik een spijt dat ik zo veel geld naar Microsoft heb gebracht.

NÓÓIT MEER!!!

PigDog
12-03-2008, 18:41
Ik als Nintendo-man from the beginning, ben nu ook afgehaakt op de Wii. Ik heb weinig zin om als een mongool voor mijn tv scherm te staan zwaaien met 2 plastic controllers. Ik vond vooral de RPG spellen, zoals Zelda, Mario, Banjo fantastisch en heb soms zolang gespeeld totdat er wit plasticslijpsel uit mijn joysticks kwam. (overigens nog nooit kapot gegaan)
Ik ben voor deze generatie spellen dus ook aan het kijken naar wat anders.
Dat Blu-ray de strijd heeft gewonnen is zeker een overweging voor de keus van Sony, omdat ik anders een speler moet kopen.
Ook zijn veel spellen uitgebracht voor beide consoles, dus maakt dat niet uit.
Mijn voorkeur gaat dus uit voor Greystation.
Maar liever had ik een serieuze Nintendo console gehad, met meer van die ultieme creaties zoals boven genoemd.
Ook zou het me leuk lijken om een spel als call of duty 4 op een console in maximale graphicstand te spelen, maar dat zit er voorlopig ook nog niet in...

joost
12-03-2008, 18:41
Gamesssssss owning!!!!

Jarno
12-03-2008, 19:18
Van de red ring of death had ik al wel gehoord, maar dit zijn de eerste 2 gevallen die ik lees van mensen die het echt hebben. Voor mij is de 360 op dit moment het beste, want die heeft namelijk Achievements. Vind het echt top dat je beloont wordt omdat je je games in de hoogste moeilijkheids graad of 100% uit speelt.

De graphics van de PS3 zijn beter, maar dat die kwam ook net wat later. De oude xbox had dat voordeel op de PS2. Ik vind het wel een nadeel dat je er alles los erbij moet kopen zoals een HD speler en harde schijf. Terwijl je die bij de PS3 er al bij krijgt.

Emilio
12-03-2008, 23:52
Van de red ring of death had ik al wel gehoord, maar dit zijn de eerste 2 gevallen die ik lees van mensen die het echt hebben. Voor mij is de 360 op dit moment het beste, want die heeft namelijk Achievements. Vind het echt top dat je beloont wordt omdat je je games in de hoogste moeilijkheids graad of 100% uit speelt.

De graphics van de PS3 zijn beter, maar dat die kwam ook net wat later. De oude xbox had dat voordeel op de PS2. Ik vind het wel een nadeel dat je er alles los erbij moet kopen zoals een HD speler en harde schijf. Terwijl je die bij de PS3 er al bij krijgt.

ps3 graphics beter? tot op heden nog niet hoor. veel spellen die zowel op de x360 als ps3 uitkomen draaien beter op de x360.
HD speler hoef je niet te kopen. Als je een premium pakket van de 360 koopt krijg je alles wat je nodig hebt om goed te gamen.

Mijn keuze tot nu toe is de x360. reden: xboxlive. Werkt super. Als je van online spelen houdt moet je echt voor de 360 gaan. Ik speel soms spellen tegen Amerikanen zonder enkele vorm van vertraging. Dat had ik me vroeger met counterstrike op de pc toch niet durven wensen.

Geef je daar geen reet om dan zou ik voor de ps3 gaan. dan heb je zowiezo blu ray.

verder heb ik de Ring of death ook gehad. Je stoort je er mateloos aan als het je overkomt. De reparatieregeling is overigens wel prima. wordt gratis opgehaald en weer teruggebracht.
Geloof dat de Ring of deaths wel haast niet meer voorkomen in de nieuwere modellen.

Guillermo
13-03-2008, 02:48
Ik als oud Nintendo fanboy (gogo SuperNES!!) ben destijds overgestapt op de playstation vanwege het verweldigende aanbod van spellen. EN ik heb er geen spijt van. Ik heb nu de PS2 in mijn bezit en ik ga binnenkort PS3 halen, puur voor Streetfighter 4 :thup:!!
Mijn broertje heeft een XBOX360 maar ik kan maar niet wennen aan die kut controller. Dus Sony for live!!

De dikke nudist
13-03-2008, 07:44
ps3 graphics beter? tot op heden nog niet hoor. .
Waar ik bang voor ben is dat die lazy-ass developers games gaan ontwikkelen op 360 niveau en die dan porten naar de PS3 omdat dat makkelijker is.
Dan wordt het potentieel van de PS3 jammer genoeg nooit volledig benut.

Maar we zullen zien wat de toekomst brengt.

Jeru
13-03-2008, 08:15
Heb GTA 4 in de preorder staan voor de PS3. Verwacht daar toch wel heel veel van!!

Mike
13-03-2008, 08:41
als je houdt van lag en graag alleen speelt ps3

wil je online gamen en racen met meer dan 1 vriend dan is xbox360 de beste keus

bovendien komt de ufc game eind dit jaar uit voor de 360, dus case closed