PDA

View Full Version : skeeleren evengoed als rennen?



The_Game
14-03-2008, 16:33
Even een vraag waar ik mee zit. Ik heb binnekort zo goed als vakantie en wou graag naast mn gewone trainingen nog wat aan mn conditie doen. Ik zat in eerste instantie te denken aan rennen, maar eigenlijk heb ik daar een hekel aan en ben ik bang dat ik dat niet vol houd. Ik vroeg me dus af of skeeleren ongeveer evengoed zou zijn voor de conditie (en eenzelfde soort conditie teweeg brengt) als rennen.
Hopelijk is er iemand die me hiermee kan helpen!

GPC
14-03-2008, 17:41
Je hebt vakantie, dus doe gewoon wat je leuker vindt!
Heen op de skeelers en rennend terug of andersom....take your pic

Muay Thai Elite
14-03-2008, 17:45
Het probleem met skeeleren is natuurlijk wel dat t homofiel is.. Maar indd, goed voor je conditie, dat wel.

Jeru
14-03-2008, 20:33
En minder slecht voor je knieën.

thrillseekah
15-03-2008, 03:48
en meer duwende beweging vanuit je quad lijkt me zo, ook niet verkeerd

dimitri
25-03-2008, 12:22
Even goed als lopen denk ik, maar zoals MTE al aangaf vele malen gayer.

http://blog.msl-projects.be/wp-content/MaartenSlembrouck-skeeleren.jpg

Vergeet niet je helmpje, elleboog en kniebescherming aan te doen. En je regenboogshirtje.

Als je te vaak valt met skeeleren kan je ook gaan aquagymmen.

FOCUS
25-03-2008, 13:10
LOL:lol:


als je gewoon een stuk gaat skeeleren, train je qua conditie natuurlijk het verkeerde energiesysteem. Net zo doelloos als 10km joggen.
Verder ligt met skeeleren -net als met fietsen- je maximale hartslag een stukje lager, dus de manier waarop je hart-longsysteem traint is wezenlijk anders dan met vechten. Dit is dus ongewenst, kan op de lange duur misschien zelfs nadelig werken.

Afgezien daarvan; ff iets anders doen= goed, mentaal en fysiek.
tis maar voor korte periode, dus gewoon doen.
En de spieren die bij skeeleren betrokken zijn krijgen wel een goede trainingsprikkel> glutes, hammies, quads, abs, rug.