PDA

View Full Version : PC problemen. USB devices worden niet herkend. Help?



blazin.arr0w::::
14-03-2008, 23:02
Aan alle PC kenners!

Op de een of andere manier herkent mijn pc geen aparaten meer die via de USB worden ingepluged zoals een mp3 speler of een USB stick.

Gek genoeg werkt mijn toestenbord wel, die ook via de USB gaat. Als ik die echter eruit haal en in dezelfde poort een USB stick in pleur gebeurd er weer helemaal nada.

In de device manager staat wel dat 4 van de 5 poorten gewoon functioneren.

Ik snap er helemaal niks van. Heeft iemand tips die licht in het duister kunnen werpen?

Bvd!

Reps als reward :)

Dennuz
14-03-2008, 23:08
Hmm, als de batterij van je moederbord het gaat begeven kun je dit soort problemen ook krijgen volgens mij.. Loopt de klok van je computer ook achter??

Haal anders een goedkope usb hub met eigen voeding, zijn er al vanaf een euro of 10..

blazin.arr0w::::
14-03-2008, 23:11
Hmm, als de batterij van je moederbord het gaat begeven kun je dit soort problemen ook krijgen volgens mij.. Loopt de klok van je computer ook achter??

Haal anders een goedkope usb hub met eigen voeding, zijn er al vanaf een euro of 10..

Klok loopt eigenlijk altijd stipt. Heb verder ook geen HW problemen of i.d.

If all else fails, ga ik voor de hub. Thanx iig!

NTT-FX
14-03-2008, 23:54
Check voor de zekerheid eens of alle condensatoren (http://www.aunaocio.com/zonaweb/mdoype/imagenes/album/Condensadores11.jpg) ( plaatje ) op je moederbord nog heel zijn.
Als ze zijn zoals op de foto dan is het goed maar staan ze bol aan de bovenkant ( of zelfs open gebarsten ) dan kun je snel meer problemen verwachten...

blazin.arr0w::::
15-03-2008, 00:58
Morgen maar even bekijken.

en ik maar denken dat dit zo maar effe op te lossen was hahaha

Nou ja, we shall see!

Spike_tm
17-03-2008, 12:06
Je kan ook nog naar de apparaat beheer gaan. Dan bij USB device ff de optie zoeken " zoeken naar nieuwe drivers/ stuurprogramma's"
Wil ook nog wel eens helpen.

blazin.arr0w::::
17-03-2008, 12:55
Check voor de zekerheid eens of alle condensatoren (http://www.aunaocio.com/zonaweb/mdoype/imagenes/album/Condensadores11.jpg) ( plaatje ) op je moederbord nog heel zijn.
Als ze zijn zoals op de foto dan is het goed maar staan ze bol aan de bovenkant ( of zelfs open gebarsten ) dan kun je snel meer problemen verwachten...

Gelukig is dit niet het geval.


Je kan ook nog naar de apparaat beheer gaan. Dan bij USB device ff de optie zoeken " zoeken naar nieuwe drivers/ stuurprogramma's"

Ook dit geeft geen succes.

Iemand nog andere ideeën? Anders gaat deze comp bij de vuilnis :twak:

Bud S
19-03-2008, 14:22
servicepack 2 van xp eraf gooien
bij mij herkent ie de externe harde schijf (ook via usb) niet als ik servicepack 2 erop heb

chief108
19-03-2008, 14:26
nerd

blazin.arr0w::::
19-03-2008, 14:32
servicepack 2 van xp eraf gooien
bij mij herkent ie de externe harde schijf (ook via usb) niet als ik servicepack 2 erop heb

Heb ik geen eens. Gare illegale software ;)

Jochem
19-03-2008, 14:36
USB Drivers van systeem afgooien. Opnieuw opstarten en installeren.