PDA

View Full Version : Welke compactcamera??



dtgerald
04-04-2008, 18:43
Iemand tips welke compactcamera ik moet kopen?(tot 200 euro).Ik heb al een spiegelreflexcamera.Maar ik wil er een kleintje bij.Is wat handiger meenemen met uitgaan.Ik had een Kodak besteld deze:
Kodak EasyShare Z1285


Vergroot
Kodak

HD-kwaliteit voor een betaalbare prijs

Adviesprijs: € 209,95
bol.com prijs: € 174,95
U bespaart: 17 %


Beschrijving:

Je mist nooit meer een detail met de betaalbare en gebruiksvriendelijke Kodak EasyShare Z1285. Dankzij een 12.0 Megapixel resolutie en lens met 5x optische zoom maak je prachtige HD-foto's en video's. Daarnaast is de camera voorzien van een hoge ISO-capaciteit, waardoor je geen last hebt van slechte belichting.

2.5 inch kleurenscherm
Je kunt je scherpe en heldere foto's moeiteloos bekijken op het kleurenscherm van 64 mm (2,5 Meer...







Productspecificaties: Verklarende woordenlijst



Beeldfuncties:
Beeldpunten: 12.1 Megapixel
Maximale resolutie: 4011 x 3011 pixels
Optische zoom: 5x
Digitale zoom: 5x
Lens: 35 - 175 mm.
Type lens: Schneider-Kreuznach Variogon-lens
Maximaal diafragma: F/2.8 - F/5.1
ISO instelling: Automatisch, handmatig (ISO 100, 200, 400, 800, 1600, 3200)
Scherpstellen: Automatisch, handmatig
AF-systeem: TTL-AF multizone (5 zones), normaal, macro, oneindig
Opname standen: Portret, sport, panorama, close-up, nachtportret, nachtpanorama, sneeuw, strand, tekst/document, vuurwerk, bloemen, stil/museum, zelfportret, kinderen, tegenlicht, meebewegen, kaarslicht, zonsondergang, foto's samenvoegen tot een panoramafoto
Foto-effecten: Veel kleuren, natuurlijke kleuren (standaard), weinig kleuren, sepia, zwart-wit
Zelfontspanner: 2, 10 sec.
Maximale videoresolutie: 1280 x 720 pixels
Geluidsopname: Ja
Video-opname: Ja

Belichtingsfuncties:
Sluitertijd range: 8 - 1/2000 sec.
Lichtmeting: Multipatroon, integraalmeting, punt
Belichtingscompensatie: +/- 2 EV in stappen van 1/3 EV
Witbalans functie: Automatisch, daglicht, kunstlicht, tl-licht, open schaduw
Flitserinstellingen:
Automatisch, rode-ogenreductie, altijd flitser, uit

Geheugen:
Type opslag:
Secure Digital / Secure Digital High Capacity




Software- en systeemeisen:


Verbinding met PC: Nee
Bijgeleverde software: Kodak EasyShare software
Systeemeisen: Windows XP / Mac OS X 10.3 of hoger



Maar dat is met penlitebatterijen.Die heb ik terug gestuurd.Die gaan mij te snel leeg.Welke raad je aan?

NTT-FX
04-04-2008, 21:00
Ik zou juist iets op gewone batterijen nemen ; een cam op accu's heeft als nadeel dat als je veel schiet ( of een cam hebt die flink zuipt ) dat je er vrijwel altijd een 2e ( dure ) accu bij moet hebben.
Met goeie oplaadbare batterijen ( 2800 mah of nog beter ) kom je ook heel ver.
In geval van nood kun je dan zelfs bij een benzinepomp ofzo nog een pakje spares kopen zodat je verder kunt.

Heb zelf erg veel lol gehad met de ixus serie van canon maar er is heel veel te koop in dit segment dus ga vooral rondkijken en ( indien mogelijk ) proberen !

Tony
04-04-2008, 22:50
Ik heb zelf een canon 10d DSLR... Heb in januari ook een compact cam voor erbij gekocht..

Wilde perse iets kleins zonder in te leveren op kwaliteit.. zodoende nu in bezit van een canon ixus 70.. bevalt me absoluut prima...

A-team
04-04-2008, 23:33
Ik heb zelf een canon 10d DSLR... Heb in januari ook een compact cam voor erbij gekocht..

Wilde perse iets kleins zonder in te leveren op kwaliteit.. zodoende nu in bezit van een canon ixus 70.. bevalt me absoluut prima...

Klopt de ixus zijn gewoon de beste!

Ronald
05-04-2008, 00:40
Net iets meer dan die 200 euro, maar z'n geld dubbel en dwars waard: de Panasonic Lumix DMC-TZ3 (http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=341283)

http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/middel/29063.jpg
Vooral aantrekkelijk is het objectief van 28 -280 mm. Ideaal als je het slechts met 1 lensje moet doen.

Tony
05-04-2008, 10:51
Belangrijkste afweging die je moet maken is:

Hoe compact wil je de camera vs welke kwaliteit/instelmogelijkheden wil je..

Je kan wel een topcompact kopen met tig mogelijkheden en superkwaliteit.. maar als die camera bijna net zo groot is als je dslr dan heeft het weinig nut om deze voor erbij te kopen..

Ga je echter te compact dan lever je vaak veel kwaliteit en mogelijkheden in..

Hoe dan ook.. voor mij is de ixus serie de perfecte serie om naast een DSLR te hebben.. gewoon lekker in je broekzak. Zo heb je altijd een camera bij je.

dtgerald
05-04-2008, 11:33
Belangrijkste afweging die je moet maken is:

Hoe compact wil je de camera vs welke kwaliteit/instelmogelijkheden wil je..

Je kan wel een topcompact kopen met tig mogelijkheden en superkwaliteit.. maar als die camera bijna net zo groot is als je dslr dan heeft het weinig nut om deze voor erbij te kopen..

Ga je echter te compact dan lever je vaak veel kwaliteit en mogelijkheden in..

Hoe dan ook.. voor mij is de ixus serie de perfecte serie om naast een DSLR te hebben.. gewoon lekker in je broekzak. Zo heb je altijd een camera bij je.

Er hoeft niet te veel op te zitten.Als het kan 5x optische zoom.

Tony
05-04-2008, 11:40
5x optisch is behoorlijk wat voor een compact... Ixus kan je dan vergeten want dan zit je al snel rond de 400 euro...

dtgerald
05-04-2008, 11:50
5x optisch is behoorlijk wat voor een compact... Ixus kan je dan vergeten want dan zit je al snel rond de 400 euro...

Oke thanks ik zal eens zoeken op internet.

Jeru
05-04-2008, 12:02
Nou ja die Lumix is dus 10x optische zoom ;)

dtgerald
05-04-2008, 12:35
Heb deze net besteld:

http://img.bol.com/intershoproot/large/SCECOVER/FC/2/2/2/9/2/2229223.gif

aliendwurf
05-04-2008, 13:02
Ik heb een HP R927

Een geweldige camera met een accu die niet leeg te krijgen is, lijkt het wel.

http://www.digitalcameratracker.com/images/HP-Photosmart-R927-large.jpg

Tony
05-04-2008, 13:35
Heb deze net besteld:

http://img.bol.com/intershoproot/large/SCECOVER/FC/2/2/2/9/2/2229223.gif

Dezelfde als ik heb... De Ixus 75 is precies hetzelfde maar heeft een groter display "(ietsje) maar daarentegen geen optische zoeker.. en voor die ene keer dat je midden in de volle zon foto's maakt, is een optische zoeker ideaal, hoe klein ie maar is.. Daarnaast is de 70 versie qua design een retro model en de 75 ietsje moderner vormgegeven..

De 70 versie is een eerbetoon aan de allereerste ixus ooit, de Elph (analoog)

http://www.nikonians.org/html/resources/jrp_faq/jrp_faq_what_camera/faq_what_camera_aps_files/aps_elph.jpg
http://www.mcafee.cc/Bin/Cooltoys/Canon.jpg

Ik heb de ixus 70 nu sinds december en bevalt me echt super goed..

Het enige echte frustrerende is dat om heel eerlijk te zijn... de foto's die uit de ixus komen misschien nog wel beter zijn dan die wat uit mijn Canon 10D spiegelreflex komen...

maargoed, ik photoshop toch elke foto achteraf.

Tony
05-04-2008, 13:36
Nou ja die Lumix is dus 10x optische zoom ;)

Maar die is daarentegen wel een heel stuk eenvoudiger qua opties, minder compact en meer ruis gevoeligheid dan de ixus...

Maar eerlijk is eerlijk.. die lumix serie is ook absoluut goed te pruimen :)

Paganstars
07-04-2008, 08:51
ik heb als back-up naast mijn dslr nog een sony dsc-h2 *hybride* en een pentax optio v20