PDA

View Full Version : Charlton Heston overleden



Tony
06-04-2008, 14:19
Filmlegende Charlton Heston overleden
Uitgegeven: 6 april 2008 07:44
Laatst gewijzigd: 6 april 2008 07:47

LOS ANGELES - De Amerikaanse acteur Charlton Heston is zaterdag op 84-jarige leeftijd overleden in zijn huis in Beverly Hills. Dat heeft zijn familie laten weten. Heston leed sinds enkele jaren aan de ziekte Alzheimer.
ANP

De Hollywood-legende stierf aan de zijde van zijn 64-jarige echtgenote Lydia. Heston is onder meer bekend van zijn legendarische rol in de film Ben-Hur (1959), waarmee hij een Oscar verwierf. Charlton Heston was de artiestennaam van de in werkelijkheid hetende John Charles Carter.

Naast Ben-Hur speelde Heston ook onder meer in de historische drama's Julius Caesar (1970) en Anthony and Cleopatra (1972). Daarnaast vertolkte hij hoofdrollen in de bekende sciencefiction-films Planet of the Apes (1968) en Beneath the Planet of the Apes (1970).

Wapens

Heston kwam later in leven op voor de belangen van wapenbezitters als voorzitter van de Nationale Wapen Associatie (1998-2003).

"Niemand kan om een rijker leven vragen dan hij. Niemand kon meer geven aan zijn familie, beroep en land dan hij", zo staat in de verklaring van Hestons familie. "Om met zijn eigen woorden te spreken: "Ik heb zo'n geweldig leven gehad! Ik heb genoeg geleefd voor twee mensen".

"Hij was geliefd om zijn sterke kaaklijn, brede schouders en galmende stem", aldus zijn familie. "Hij stortte zich op elke rol met passie en joeg zijn doelen na met ongebreideld enthousiasme en integriteit."


Ach weet je.. ik kan er niet om rouwen... sinds hij de rifle association bandwagon aanvoerde vond ik het maar een bitch..

Zeker na zijn columbine akkefietje (zie =bowling for columbine)..

Goeie acteur was het.. dat dan weer wel.

renamer
06-04-2008, 14:34
"FROM MY COLD DEATH HAND"

true true

Biiyen
06-04-2008, 14:40
Wie? Planet of the apes was toch Mark Wahlberg? Speelde hij die ouwe aap ofzo?

Tony
06-04-2008, 14:55
Planet of the Apes is oorspronkelijk uit 1968 ;)

Die met Marky Mark is een moderne remake.

PigDog
06-04-2008, 14:57
Ach weet je.. ik kan er niet om rouwen... sinds hij de rifle association bandwagon aanvoerde vond ik het maar een bitch..

Zeker na zijn columbine akkefietje (zie =bowling for columbine)..

Goeie acteur was het.. dat dan weer wel.

X 2

chief108
06-04-2008, 16:14
:stupid:

Paganstars
07-04-2008, 08:37
R.I.P. Die man heeft echt memorable rollen gespeeld.

De man van 14K
07-04-2008, 08:42
Echt een topacteur, speelde oa Ben Hur; dat was echt een klassieker!
Er zijn ladingen paarden en volgens mij ook acteurs overleden tijdens het maken van die film.
Hij heeft ook meegespeeld in Any given sunday met Pacino, Armageddon en Hercules

Tony
07-04-2008, 10:03
Echt een topacteur, speelde oa Ben Hur; dat was echt een klassieker!
Er zijn ladingen paarden en volgens mij ook acteurs overleden tijdens het maken van die film.
Hij heeft ook meegespeeld in Any given sunday met Pacino, Armageddon en Hercules

Jammer dat Charlton niet toen al gestorven is... dan had ie tenminste die achterlijke rifle association niet opgericht.

anonymous001
07-04-2008, 10:07
"Hij was geliefd om zijn sterke kaaklijn, brede schouders en galmende stem"

Geliefd om zijn sterke kaaklijn???

el bastardo
07-04-2008, 10:37
Ach weet je.. ik kan er niet om rouwen... sinds hij de rifle association bandwagon aanvoerde vond ik het maar een bitch..

Zeker na zijn columbine akkefietje (zie =bowling for columbine)..

Goeie acteur was het.. dat dan weer wel.
Niks aan toe te voegen.