PDA

View Full Version : Botvorming in spieren



SandaXtreme
07-04-2008, 00:55
Beste mixfightdudes,

Ik heb al een aantal maanden 'last' van mijn linkerbovenbeen, dmv van lowkicks erop te krijgen. Vooral sinds we meer zijn gaan focussen op het 'harden' van de bovenbenen krijg ik steeds meer last, en het is absoluut geen alledaagse spierpijn of blauwe plek meer.
Nou heb ik vandaag eens rondgesnuffeld op het internet en vond ik informatie over het volgende: Myositis Ossificans. In het kort houdt dit in dat vanwege trauma, ofwel klappen te krijgen op bepaalde spiergroepen, dat in deze spieren botvorming plaatsvind. Nu zou je misschien denken, chill! een paar jaar verder trainen en ik heb botharde bovenbenen waar geen lowkick doorheen komt!
Toch schijnt dit vrij ernstig te zijn, meer info kun je lezen op http://www.cura-fysio.nl/Blessure%20Myositis%20Ossificans.htm

Nou is mijn vraag: heeft iemand ook een 'rare' pijn in zijn/haar bovenbeen (of andere spier) en hoe ging je hier mee om of heb je dit opgelost?
Het lijkt mij namelijk vreemd dat met name topvechters hier geen last van schijnen te hebben, terwijl ze ontiegelijk veel trappen hebben moeten incasseren op die spier.

Ik ben benieuwd naar de reacties ;)

ijsbier
07-04-2008, 06:13
naar een andere gym gaan waar je geen debiele trainer hebt.

harden van de bovenbenen :whistling:

het is simpelweg onmogelijk om spieren 'harder' te maken.


what's next, met je kop op 'n betonblok rammen zodat je minder snel ko gaat ofzo...?

The Bulldog
07-04-2008, 07:24
harding slaat nergens op...gewenning wel...dus dat je leert omgaan met de pijn....en je de prikkel makkelijker kunt verdragen...

maar betreft jouw been...als je idd het vermoeden hebt dat het iets dergelijks is...wat in mijn oren best heftig klinkt...

is er maar 1 ding....DOKTER!!!!!!!!

waarom op een forum blijven hopen op de verlossing in een antwoord....

chief108
07-04-2008, 07:33
:stupid:

op een forum vind je geen solid medisch advies man....

nahtanoj
07-04-2008, 09:59
Harden is idd echt een fabeltje, gewenning is wat anders..

Na een loop van tijd ben je het gewend, en kan het misschien wat verdoofd aanvoelen maar je blijft je spier gewoon kneuzen dat gaat nooit over.

Toen ik begon had ik wel enorm veel last, kon er na een paar lessen nog geen veertje op laten vallen maar dat is toch echt over gegaan...

Suc6 maar het ''harden'' lijkt me onzin

Effective
07-04-2008, 11:09
Leren blocken is veeeeeeeel nuttiger...

Paganstars
07-04-2008, 11:11
:stupid: en naar de doc gaan...

SandaXtreme
07-04-2008, 14:52
haha, wat betreft dat 'hard' maken, misschien heb ik het verkeerd gezegd maar ik bedoel dus idd dat je gewend raakt aan de pijn/impact van een lowkick. Mijn trainer heeft nooit gezegd dat het letterlijk hard maken van de spier het doel is..maar goed uhmm @effective : we leren ook blokken hoor :D maar t is altijd fijn als je kunt incasseren als het blokken niet op tijd lukt :)


jullie hebben idd gelijk, ik kan veel beter naar de dokter gaan voor advies dan hier rondvragen..maar omdat het een blessure is dat met name bij contactsporten voorkomt hoopte ik toch dat er forumleden zijn die er ook mee te maken hebben (gehad), of iig iets voor me kunnen betekenen :)

meer reacties zijn welkom!!

FOCUS
07-04-2008, 15:53
als het een verkalking is, ben je te laat. gaat niet weg.
medicijnen kunnen wel het proces vertragen, mocht het proces nog aan de gang zijn.