PDA

View Full Version : Christophe, bij deze veel geluk toegewenst!



mdk
12-04-2008, 23:53
De oplettende mixfightmebers hadden het waarschijnlijk al aan zijn onderschrift gezien maar, voor degenen die het nog niet weten, Christophe gaat binnenkort een nieuw leven beginnen in Mexico!

Ik heb begrepen dat hoewel Christophe België achter zich laat, hij nog altijd vanuit Mexico te vinden zal zijn op mixfight.

Toch wil ik via deze weg Christophe veel succes en geluk toewensen met zijn nieuwe leven in Mexico.
voor degene die hem hetzelfde toewenst is er in dit topic plaats voor zijn of haar commentaar.

Christophe ik had je al via PM veel geluk toegewenst maar jij als toenaangevend mixfightmember verdiend toch echt een eigen topic.

Nogmaals veel geluk Amigo!

mama
12-04-2008, 23:54
Zoals al gezegd Zoeffffff zal je missen :crying:
heel veel succes, gezondheid en vooral liefde
dikke zoen....
:kus:

HUNTER
12-04-2008, 23:55
idd christophe gaat de mexicanen guard jumpen leren :)

veel succes daar amigo. wie weet hebben we ooit eens een leuke vakantie adres....

Maupie
13-04-2008, 10:38
veel geluk daar Christophe !!

Jeru
13-04-2008, 10:57
Mexico is toch veel te warm om de hele tijd in je gi rond te lopen? ;)

Succes Christophe!

Mickey
13-04-2008, 11:01
Mexico is super volgens mij!!

the boxer
13-04-2008, 11:08
succes hè ouwe belg!!!!!

btw is het voor je werk dat je gaat??

chief108
13-04-2008, 11:08
Mexico is super volgens mij!!
heb hem al aantal keren laten weten afgelopen tijd dat ikstront jaloers ben op hem....

oh well....

have fun dude...

jan sensei kyokushin
13-04-2008, 12:02
succes jongen in mexico

leks
13-04-2008, 13:01
A sad day for Belgium :(

Succes.

Khanom Thom
13-04-2008, 14:43
Goed voor elkaar man! Succes daar... :thup:

Khanom Thom
13-04-2008, 14:44
Goed voor elkaar man! Succes daar en drink een Caronaatje op ons allemaal... :thup:

redjuh
13-04-2008, 16:56
ik hoor zuchten van opluchting in de -83 gevorderdenpoule.

mogen belgen eigenlijk zo ver? Kerel zuip maar een fles tequila leeg op mijn kosten en ga naar een donkey-show

good luck

Biiyen
13-04-2008, 17:26
Wow das vet man! gewoon de boel pakken en vertrekken. Respect kerel! Veel geluk en wijsheid in je ondernemening.

Ronald
13-04-2008, 19:31
Gelukkig hebben ze in Mexico ook Internet ;) . Wat ga je in Mexico doen Christophe? Ben benieuwd :)

ICON
13-04-2008, 19:33
ja succes man, ben ook benieuwd wat je daar gaat doen?

chief108
13-04-2008, 19:36
schooltje opzetten en Mexicaantjes dubbelvouwen natuurlijk... :p

Tony
13-04-2008, 19:55
Christophe.. het ga je goed jongen..
Ik hoorde het nieuws toevallig vorige week van een vriend van me.

Ik dacht eerst al.. wtf... no way... maar dus toch :)

hoop dat je je draai kan vinden daar..

Veel geluk

qball
13-04-2008, 20:06
yo stoffel , écht veel succes , geluk en liefde gewenst amigo.De trainingen in antwerpen zijn écht niet meer hetzelfde zonder jou.Je stond altijd klaar met raad en daad ,ik zal je serieus missen dude ik heb het altijd de max gevonden om met jou te trainen en te rollen. Goed dat je via dit forum toch nog altijd een beetje bij ons blijft...
ik wens je het allerbeste en hoop dat je je dromen ginder kan waarmaken

Christophe
13-04-2008, 21:35
Heel hard bedankt voor jullie warme reacties amigos, super cool! En jij bedankt om het topic te starten mdk, erg tof van je. :thup:

Ik ga niet voor m'n werk naar Mexico, maar voor die andere goede reden: de liefde. Ik heb familie in Mexico, en toen ik ze 6 jaar geleden ging bezoeken heb ik m'n huidige vriendin ontmoet (ze is één van de beste vriendinnen van m'n Mexicaanse nichtje). Er is toen niks gebeurd, maar we zijn altijd contact blijven houden. En dat contact is eind vorig jaar plots zwaar hechter geworden en nu dus ontaard in het feit dat ik haar afgelopen maand heb gevraagd met me te trouwen en de 21ste naar Mexico vertrek met het plan daar erg lang te blijven.

M'n vriendin heeft gestudeerd in Parijs, en is helemaal gek op de stad en vooral de Eiffeltoren. Dus ik heb haar daar dan maar ten huwelijk gevraagd:
http://www.freepicturehosting.com/is.php?i=637833&img=CIMG4181.JPG

Ik weet dat het erg snel is gegaan, maar ik heb het gevoel dat het supergoed zit en dat dit is wat ik moet doen in m'n leven. Ik ga vooral m'n vrienden en BJJ (+ competities) énorm missen, en het is zeker niet gemakkelijk dit alles achter te laten ... maar ik denk echt dat ik deze kans moet grijpen. And that's what I'll do! ;)

http://www.freepicturehosting.com/is.php?i=637848&img=8401CIMG3791.JPG

http://www.freepicturehosting.com/is.php?i=637849&img=6763CIMG4073.JPG

Als het mogelijk is, zou ik daar een BJJ-team willen starten. M'n vriendin heeft al 5 kerels (partners van vriendinnen) "geronseld" om bij mij te komen trainen ... ze wil er alles aan doen dat ik me daar thuis voel. :D

Ik hou jullie in ieder geval wel op de hoogte van hoe het daar loopt, en ik lees hier wel hoe het met jullie loopt! Ik kom vast nog wel op bezoek naar Europa ... en een aantal van jullie hebben me al beloofd me op te komen zoeken in Mexico ... so we'll stay in touch! Kunnen we niet één wedstrijddag van Ede 2009 in Acapulco houden of zo?! Poll?! ;)

Wheelie
13-04-2008, 21:40
Damn,,veel geluk daar maar dat moet goed komen met zo'n leuke vriendin ;)

De dikke nudist
13-04-2008, 21:56
Bij deze wens ik je dan maar het neusje van de zalm toe in je nieuwe leven daaro.

ashi76
13-04-2008, 22:24
Bizar... :eek:

Veel geluk gewenst man !!! :thup:

cholitzu
13-04-2008, 22:49
HEy Christophe, Goed nieuws AMIGO, follow your dreams, wens je alle succes.

patrick

Effective
13-04-2008, 23:09
Ga d'r voor man!! Veel geluk gewenst!!

mdk
13-04-2008, 23:52
Heel hard bedankt voor jullie warme reacties amigos, super cool! En jij bedankt om het topic te starten mdk, erg tof van je. :thup:


Graag gedaan amigo!
Je hebt deze positieve aandacht meer dan verdiend.

p.s. laat deze post maar eens in Mexico zien.
Aangezien ze dit toch niet kunnen lezen zullen ze denken dat je een bekende vechter of filmster bent!

Hoop dat ik je van de week nog ff in Amsterdam zie!

wrestler_nl
13-04-2008, 23:56
veeel geluk jongen...

Fr3ddy
14-04-2008, 00:25
Succes! Niet denken maar doen!! :D

Chico
14-04-2008, 07:55
cool man, heel veel succes en geluk toegewenst...:D

Christophe
14-04-2008, 08:25
Graag gedaan amigo!
Je hebt deze positieve aandacht meer dan verdiend.

p.s. laat deze post maar eens in Mexico zien.
Aangezien ze dit toch niet kunnen lezen zullen ze denken dat je een bekende vechter of filmster bent!

Hoop dat ik je van de week nog ff in Amsterdam zie!

Echt cool, al die reacties hier! :D

Ik ga deze post zeker in Mexico laten zien, al minstens aan m'n verloofde. En als ik zeg dat jullie allemaal bekende BJJ en/of MMA-vechters én goede vrienden zijn, buig ik de waarheid maar heel lichtjes om, nietwaar?! ;)

FOCUS
14-04-2008, 08:30
veel geluk man

Tony
14-04-2008, 08:32
Echt cool, al die reacties hier! :D

Ik ga deze post zeker in Mexico laten zien, al minstens aan m'n verloofde. En als ik zeg dat jullie allemaal bekende BJJ en/of MMA-vechters én goede vrienden zijn, buig ik de waarheid maar heel lichtjes om, nietwaar?! ;)

Maak haar maar wijs dat we allemaal bekenden uit de filmwereld zijn...
Dan wijs je naar mijn post en zeg je dat die Tony eigenlijk Tony Scott is.. De beroemde regisseur :D

Tony
14-04-2008, 08:32
En rosso is deuce bigolow :lol:

el bastardo
14-04-2008, 08:47
Groot gelijk Christophe, zeker doen al het goed voelt! Blijft natuurlijk alleen de vraag wie nu al die kinderen in België moet gaan lastig vallen???
Alle succes daar en geniet ervan!

Paganstars
14-04-2008, 09:17
Waaaa. vetjes man! Gefeliciteerd en keep those dreams alive! het ga je goed daar man!

Khanom Thom
14-04-2008, 10:08
Tof man! Wat een lef ook, gewoon je geluk opzoeken en daarvoor niks in de weg laten staan... Hou ik wel van, alles uit je leven halen (vette REPS daarvoor).

Mixfightdag 2009 in Mexico..! :thup:

Ralph
14-04-2008, 11:13
Veel geluk daar Christophe! Top dat je gewoon je droom volgt en alles hier achterlaat voor een beter leven.

phranq
14-04-2008, 11:24
Buena suerte Christophe!

PigDog
14-04-2008, 11:28
Damn, Christophe....
Als ik had geweten dat het krantenberichtje over die uit hun bek stinkende belgen zo serieus genomen zou worden, dat je gaat emigreren, had ik hem niet geplaatst...

Succes daar dude, en hasta luego....

blazin.arr0w::::
14-04-2008, 11:30
Veel succes daar Christophe.

Blijf je gezicht laten zien op mixfight zodat we je nog een beetje in de gaten kunnen houden :)

Vaya con Dios.

Justinian
14-04-2008, 12:14
Je sprak er een tijdje geleden al over tijdens een grapplingwedstrijd in Ede, maar je gaat ons nu dan toch verlaten. Ik wens je veel succes in Mexico en hopelijk kun je daar je BJJ/grappling carriere voortzetten. Met jouw kwaliteiten zal dat ongetwijfeld lukken!

chief108
14-04-2008, 12:16
dat zeg ik: schooltje beginnen en mexicaantjes opvouwen...

komt helemaal goed... :p

MB667
14-04-2008, 12:44
erg mooi voor je. Veel plezier en succes toegewenst in Mekiko ;) Erg cool.

Ronald
14-04-2008, 12:52
Echt cool Christophe :cool2: . De liefde is een mooie reden om te emigreren. Heel veel geluk daar! :)

Nopain85
14-04-2008, 12:58
suc6 daar man , lijkt me een geweldige ervaring.

Als het niet gaat lukken met bjj daar in mexico kan je altijd nog een boks gym in lopen , veel top gyms daar :) .

good luck

MB667
14-04-2008, 13:00
hopen voor je dat er geen Wilders kloon in Mexico regeert, die het niet ziet zitten dan Mexicaanse inwoonsters, buitenlandse bruiden naar Mexico halen.

nicolas the red
14-04-2008, 13:00
ik hoor zuchten van opluchting in de -83 gevorderdenpoule.
:lol:

lopez86
14-04-2008, 18:58
Hey Christophe veel suc6 daaro man, ik wens je alle geluk van de wereld toe daar met je vriendin :)

Christophe
14-04-2008, 21:27
Thanks kerels, echt geweldige reacties van jullie! :thup:

mama
14-04-2008, 21:30
en bedankt he...........
Kerels... zucht :crying:

B3 lik3 M3
15-04-2008, 08:03
Damn man!!
Niet niks hoor!!

Heel veel geluk toegewenst en het ga je goed!!

payap
15-04-2008, 08:38
Christophe, veel geluk toegewenst in Mexico!

Iwan
15-04-2008, 09:10
Shit Chris, ik lees het net pas...
Damn, Mexico!
Da's wel even wennen denk ik.
Ben er 1 keer geweest en vind het het mooiste vakantieland waar ik ooit ben geweest. (Puerto Vallarta)

Veel succes daar en zoek ons nog eens op.

Impulse
15-04-2008, 10:33
Hey Christophe,

Had je net aan de lijn en ga het je nog een keer zeggen: Ga je missen, heel veel succes en geluk in de dingen die jij/jullie nog gaan ondernemen.

Met de grappling in Ede gaan we jou ook ontzettend missen.

We will keep in touch!:thup:

Dikke kus Sandy

p.s. wanneer is de grote Wedding day?

Christophe
15-04-2008, 11:08
Thanks allemaal (boys and girls ;)), ik ga zeker nog wel eens terugkomen ... maar als het goed is gewoon op bezoek! :D

De "Big Day" is nog niet gepland, maar m'n verloofde zou het graag dit jaar nog hebben (ergens in november). In het traditionele en katholieke Mexico is samenwonen er namelijk niet bij zolang je niet getrouwd bent. En ik ben blij dat ik bij m'n tante kan gaan logeren, maar dat moet natuurlijk ook geen jaren duren!

Het zal er voor een groot deel vanaf hangen hoe snel ik Spaans leer, werk vind en aangepast ben. Maar ik heb al een interview als ik er aankom en ga zeker lessen volgen dus dat komt wel goed. Het is er nu alleen verschrikkelijk heet (het warmste voor deze tijd van het jaar sinds 100 jaar), dus aanpassen zal snel moeten gaan! :p

Iwan
15-04-2008, 11:23
Thanks allemaal (boys and girls ;)), ik ga zeker nog wel eens terugkomen ... maar als het goed is gewoon op bezoek! :D

De "Big Day" is nog niet gepland, maar m'n verloofde zou het graag dit jaar nog hebben (ergens in november). In het traditionele en katholieke Mexico is samenwonen er namelijk niet bij zolang je niet getrouwd bent. En ik ben blij dat ik bij m'n tante kan gaan logeren, maar dat moet natuurlijk ook geen jaren duren!

Het zal er voor een groot deel vanaf hangen hoe snel ik Spaans leer, werk vind en aangepast ben. Maar ik heb al een interview als ik er aankom en ga zeker lessen volgen dus dat komt wel goed. Het is er nu alleen verschrikkelijk heet (het warmste voor deze tijd van het jaar sinds 100 jaar), dus aanpassen zal snel moeten gaan! :p

Nu ik jouw bericht lees herinner ik me ineens het begrip "SHOTGUN WEDDING" dat ik voor het eerst in Mexico hoorde...

Paganstars
15-04-2008, 11:36
Hahaha... is dat het soms christophe?? heb je haar zwanger gemaakt?? en Staat je schoonpapa achter je met een gauge 12??

Christophe
15-04-2008, 11:40
Hahahahaha ... helemaal niet. Al moest ik er gisteren ook om lachen. M'n verloofde is nu een beetje ziek, en heeft de eergisterennacht zwaar moeten overgeven. Toen ze de eerste keer naar het toilet stommelde, was het eerste wat haar moeder vroeg: "je bent toch niet ..."! :p

Maar helaas pindakaas, de wereld zal nog even moeten wachten op de voortzetting van m'n goede genen! ;)

Paganstars
15-04-2008, 11:41
ROFLOL!!! Reps voor die gedachte christophe!

stiffler
15-04-2008, 12:23
christophe veel succes in mexico....
Wat liefde niet met je kan doen zeg verhuizen naar de andere kant van de wereld....

Veel geluk

nicolas the red
15-04-2008, 13:47
Maar helaas pindakaas, de wereld zal nog even moeten wachten op de voortzetting van m'n goede genen! ;)
waarvoor dank

BBC
15-04-2008, 16:18
Echt heel veel geluk toegewenst daar, matey! Gelukkig zullen we je spitante commentaar niet moeten missen op mixfight.

Eén belangrijke vraag: Wie zal nu alle BJJ-posers moeten ontmaskeren en voorvechter zijn van de guardjumpstyle?

Denk dat iedereen in het BJJ wereldje je wel zal missen, mij incluis.

Suerte amigo!

joost
15-04-2008, 16:33
Good luckkk christophe! vet man..

ennneehh ik zal de mexicanen alvast inlichten...Guardia de saltar es gay ;)

Christophe
16-04-2008, 11:10
Bij gebrek aan eigen filmpjes post ik die van Felipe even, dan hebben jullie toch al een indruk van Mexico (en BJJ daar):

YouTube - Felipe Costa in MEXICO 2005 (http://www.youtube.com/watch?v=IJmFgZvMP5E)

YouTube - Felipe Costa in Mexico (AGAIN) 2007 (http://www.youtube.com/watch?v=R13ZOJpgMK0)

YouTube - Personal Training Program in MEXICO (http://www.youtube.com/watch?v=mJ8l_LdzTJU)

Kim
17-04-2008, 10:05
Hey Christophe, heel veel succes in Mexico, ik wens je alle geluk in de liefde toe en vind het echt heel nobel van je dat je voor je meisje naar een ander continent verhuisd. Veel plezier en succes en wel je wedding pics posten he?

Paganstars
17-04-2008, 10:09
Hoezo posten?? Hij laat ons toch allemaal wel invliegen??

Christophe
17-04-2008, 10:57
:lol: Hehehehehe ... if I could, I would amigo! ;)

Paganstars
17-04-2008, 10:58
Kan best.... Paar keer de powerball loterij winnen!

MB667
21-05-2008, 10:30
Yo Christophe, forumbroeder, hou je huisdieren in toom ;)

Dorpsgekken | Ezel beland in gevangenis - Een ezel is in een Mexicaanse gevangenis belan... | Bizar, Beestenbende, Ezel beland in gevangenis (http://www.dorpsgekken.net/v1/index.php?option=com_content&task=view&id=1190&Itemid=5)

el bastardo
21-05-2008, 11:06
Hoe bevalt het je daar trouwens?

Christophe
21-05-2008, 19:11
Zodra ik uit de gevangenis mag, beter! :p

Nee, nee ... het bevalt me hier prima. Ben nu (meer dan broodnodige) lessen spaans aan 't volgen. Verder ben ik vorige week ook al eens gaan meedraaien in een BJJ-club in Leon (http://www.roycegracie-mexico.com/site.html#AA) en alhoewel het er niet echt slecht was, ben ik toch van plan m'n eigen team te beginnen. Beetje concurrentie kan nooit kwaad! ;)

Er is volgend weekend een BJJ tornooi in Acapulco, en m'n vriendin en ik gaan proberen alles te regelen zodat we kunnen gaan. Niet makkelijk, want haar vader is nog altijd in de veronderstelling dat we niet samen slapen. Haar moeder weet dat er wel het één en ander gebeurt, maar heeft haar er nog even aan herinnert dat ze "discreet" moet zijn. Anyways, weekendje Acapulco en competitie'tje lijkt me wel wat! :D

el bastardo
21-05-2008, 19:29
Haha, ziet er naar uit dat je eerst een competitie met je schoonvader moet uitvechten. Hij moest es weten ;)

Cool dat je je eigen team op gaat zetten. Verwacht t.z.t wel foto's en een adres voor een mixfight trainingskamp :whistling:

De man van 14K
21-05-2008, 20:22
Erg stoer Christophe! Ben benieuwd naar de avonturen die je gaat beleven.!
mag je niet samen slapen btw? haha wat een kutzooi!

Christophe
21-05-2008, 20:33
Haha, ziet er naar uit dat je eerst een competitie met je schoonvader moet uitvechten. Hij moest es weten ;)

:whistling:


Cool dat je je eigen team op gaat zetten. Verwacht t.z.t wel foto's en een adres voor een mixfight trainingskamp :whistling:
Thanks amigo, zodra het een feit is, laat ik jullie meer weten. En ik speelde ook al met het idee dan een soort vakantie/trainingskamp op te zetten, dus als het zover is verwacht ik natuurlijk ook een delegatie van Mixfight.nl! ;)

Christophe
21-05-2008, 20:33
Erg stoer Christophe! Ben benieuwd naar de avonturen die je gaat beleven.!
mag je niet samen slapen btw? haha wat een kutzooi!

Tja, het is nog steeds Mexico hè! ;)

el bastardo
21-05-2008, 20:35
:whistling:


Thanks amigo, zodra het een feit is, laat ik jullie meer weten. En ik speelde ook al met het idee dan een soort vakantie/trainingskamp op te zetten, dus als het zover is verwacht ik natuurlijk ook een delegatie van Mixfight.nl! ;)
Hou ik je aan. Lijkt me echt super!

De man van 14K
21-05-2008, 21:28
Tja, het is nog steeds Mexico hè! ;)

wat voor straf staat erop?



is het trouwens nog van enige kwaliteit trouwens het BJJ?

chief108
22-05-2008, 08:12
Hou ik je aan. Lijkt me echt super!
x2...

klinkt goed

MB667
22-05-2008, 08:54
Ben jaloers op Christophe. De Tering. Wonen in Mexico. Dat doe je goed!

el bastardo
22-05-2008, 09:07
Ben jaloers op Christophe. De Tering. Wonen in Mexico. Dat doe je goed!
Wie of wat houdt je tegen? Buiten het feit dat je dan geen sex meer mag hebben natuurlijk...

MB667
22-05-2008, 09:10
Mijn schoonpapa is wout, die heeft me al menig keer in den beginnen willen oppakken. ;)

Kep het geld niet om te emigreren ;)

el bastardo
22-05-2008, 09:13
Mijn schoonpapa is wout, die heeft me al menig keer in den beginnen willen oppakken. ;)

Kep het geld niet om te emigreren ;)
Geld? Waar is je gevoel voor avontuur? Denk je dat Swiebertje geld had toen hij de wijde wereld in trok!? ;)

MB667
22-05-2008, 09:25
als het aan mij lag, had ik al voor nop de hele wereld gezien, maar samen ergens naar toe gaan is iets anders als alleen.

kyokushin
22-05-2008, 10:06
waar zit je in mexico? acapulco klinkt als in de buurt van de door mij geliefde plaatsten oaxaca en puerto escondido.

nicolas the red
22-05-2008, 10:57
acapulco is wel een eindje van puerto escondido hoor, zo'n 300 km

kyokushin
22-05-2008, 18:08
acapulco is wel een eindje van puerto escondido hoor, zo'n 300 km

Das voor Nederlandse begrippen ver, daar lach je erom. Heb daar heel wat bustripjes gemaakt die enkele malen verder waren.

Christophe
22-05-2008, 20:10
Yo amigo's,

Ik heb het geluk dat ik bij mijn tante kan wonen, dus dat is (voorlopig) gratis. Dat is ook hoe ik mijn vriendin 6 jaar geleden heb ontmoet, toen ik mijn tante en nichtje kwam bezoeken. Ze wonen in Leon, een stad in het midden van Mexico, op 4 uurtjes rijden van Mexico City: León, Guanajuato - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Le%C3%B3n,_Guanajuato)

Leon is niet onmiddelijk een idylische kuststad, maar het is er wel gezellig en het ligt vrij centraal. Alleen jammer dat de afstanden tussen de "points of interest" hier groter zijn dan in onze "Lage Landen" en dat het nationaal vliegverkeer nog altijd erg duur is, dus het is niet zo dat we in het weekend eventjes naar de kust kunnen rijden. Als ik bijvoorbeeld naar Acapulco ga volgend weekend gaan m'n vriendin en ik vanuit Morelia (de stad waar zij van maandag tot woensdag werkt en ik nu Spaanse les volg) naar een andere stad (2u rijden) om daar het vliegtuig te nemen naar Acapulco. Voor een half uurtje vliegen gaat ons dat ongeveer 120 euro kosten.

Ik ben (nog) niet aan 't werk, maar gelukkig heb ik nog niet te veel grote kosten. Ik heb hier een telefoon, maar ik bel niet veel. De spaanse lessen die ik nu volg (3 dagen per week, 3 uur per dag, ::: CENTRO CULTURAL DE LENGUAS ::: MORELIA, MICH. ::: (http://www.ccl.com.mx/)) kosten me ongeveer 90 euro per week. En verder is het leven hier goedkoper dan bij ons in Europa (mede dankzij de sterke euro) ... maar nog steeds te duur voor meer dan 60 miljoen Mexicanen die onder de armoedegrens leven. Maar ik kan voorlopig nog steeds overleven op m'n spaargeld, al is dat niet superveel, dus ik zal toch een baan moeten vinden binnen afzienbare tijd... zeker als ik binnenkort met m'n eigen auto wil rondrijden. Ook maar goed dat m'n vriendin en ik overeen zijn gekomen dat we de rekening van alles wat we doen door 2 delen (en dat ze de benzine voor haar auto daar niet bijtelt :p).

Wat m'n enkele BJJ-ervaringen betreft heb ik eergisteren pas een vrij uitgebreide mail aan een paar vrienden geschreven. Als het jullie interesseert, kan ik die hier wel copy/pasten?!

Verder ben ik very happy in Mexico! Groeten!

Christophe
22-05-2008, 20:24
Wie of wat houdt je tegen? Buiten het feit dat je dan geen sex meer mag hebben natuurlijk...

Tussen mogen en doen is een wereld van verschil, mede dank zij deze sympatieke mexicaanse ondernemers: Autohotel en Leon Guanajuato Mexico PLAYHOUSE (http://www.playhouseleon.com/)

;)

Christophe
22-05-2008, 20:32
En nou ook nog Belgen! ;)
:p


...ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik ben wel geinteresseerd in je BJJ-ervaringen.
Good enough for me amigo ... enjoy! ;)

Ik denk dat het eerste dat ik jullie wil zeggen is wat ik tot nu toe aan BJJ heb gezien en beleefd hier in Mexico, en voordat jullie gekke ideeën krijgen: het is (nog) niet veel soeps. M'n eerste ervaring was toen Magda en ik een BJJ- en MMAclub in Morelia gingen checken. Zoals jullie weten werkt Magda van maandag tot woensdag in een Deens bedrijf in Morelia, en mag ze donderdag en vrijdag van thuis uit werken. Aangezien ik haar geen 3 dagen wil/kan missen (ik ben toch niet voor niks naar Mexico gekomen) ga ik mee. We vertrekken maandagochtend om 5u45 in Leon en komen omstreeks 8u25 in Morelia aan. Magda zet me af in het centrum waar ik sinds vorige week Spaanse lessen volg (::: CENTRO CULTURAL DE LENGUAS ::: MORELIA, MICH. ::: (http://www.ccl.com.mx/)) en gaat werken. Maar later meer hierover ... nu gaat het even over BJJ!! ;)

Twee weken geleden zaten we dus in Morelia, en Magda had op het internet gevonden dat er een BJJ-club in deze stad is. Dus we zijn onmiddelijk op maandag gaan kijken. Het is een klein, maar goed ingericht zaaltje en ik denk dat de leraar er z'n kostwinning van wil maken want hij heeft de voormiddagen en avonden samen ongeveer 40 lesuren per week. Alleen is het niveau niet om over naar huis te schrijven. Hij is een blauwe gordel in de Royce Gracie Federatie (http://www.roycegracie-mexico.com/site.html#AA) waarvan de School in Leon de "moederschool" is. Op maandag zaten er twee dikke, lelijke vrouwmensen in een hoek van de zaal te doen alsof ze BJJ aan 't trainen waren, maar ondanks het feit dat ze allebei een gi met blauwe gordel aanhadden, trok het op niet veel. De leraar zat in grapplinggear een les MMA te geven, maar ook dit was niet veel soeps. Nadien bleek dat het op maandagavond MMA-les was, en dat de BJJ op dinsdag was dus we zijn de dag nadien terug gaan kijken. Maar helaas pindakaas, buiten 2 witte gordels en de leraar was er weer alleen het groepje MMA-fans aan 't trainen. De manier waarop de leraar de witte gordels de armbar van de guard aanleerde doet me vermoeden dat er in deze club niet onmiddelijk veel gaat gebeuren op BJJ-gebied ... maar de muur hing wel vol met certificaten van (waarschijnlijk duurbetaalde) seminars met verscheidene bekende Gracies. Geef mij maar goede techniek! ;) De leraar (met de geweldige naam Christopher) zei me nog dat als ik ook in Leon ging trainen, ik in Morelia gratis mocht komen meedoen. Klinkt goed, maar er is niemand om mee te rollen, dus ...

Diezelfde week zijn Magda en ik dan op woensdagavond gaan kijken naar de school in Leon, en gelukkig is het niveau daar stukken beter. Alleen jammer dat een les maar een uurtje duurt, en onmiddelijk daarna hebben ze een uur MMA (daar zijn ze allemaal erg gek van hier). De lesopbouw is ook niet echt mijn ding met een flauwe opwarming, een beetje techniektraining en een beetje rollen (iedereen doet zijn ding en er word veel gebabbeld tussendoor). Niet echt wat ik gewoon ben en niet hoe ik wil rollen. De leraar was aanvankelijk erg vriendelijk en uitnodigend, maar ik merkte toch een beetje defensief gedrag toen hij vernam dat ik Paarse gordel BJJ ben. Hij vroeg onmiddelijk van wie (nadat hij de naam "Royce Gracie", onder wie hij paarse gordel is, ongeveer duizend keer vermeld had). Maar Felipe is zo populair in Mexico, en ik heb de indruk dat iedereen hem hier goed kent dus toen ik zei dat ik een paarse gordel van Felipe was, kon hij niks meer zeggen. Ik vroeg hem of ik eens een proeflesje kon komen meedoen, en hij keek of ik vroeg of ik zijn vriendin voor een nachtje mocht lenen. Hij zei met heel veel moeite dat ik dan alleen de maand maar moest betalen (ongeveer 24 euro), en niet het "inschrijvingsgeld" (ongeveer 9 euro).

Vorige donderdag ben ik er dan gaan meetrainen. De eerste die naar me toekwam was een grote Mexicaan die de kerel bleek te zijn waartegen ik moest vechten voor de tafels: Fabio Vargas. Erg coole en grappige kerel. Hij is één van de betere (als niet de beste) blauwe gordels in de club, en doet ook aan MMA Ik heb tijdens de training met hem getraind, en toen het tijd was voor het rollen begon ik met hem. Erg sterke kerel, en ik heb al een tijd niks meer gedaan maar ik verschoot vooral van het feit dat ik zo snel zo zwaar buiten adem was. Maar voordat jullie het ergste denken ... ik heb 'm wel drie keer gesubmit, en dat had hij volgens mij niet echt verwacht! ;) Magda heeft (ook een beetje uit schrik, maar vooral omdat ze niet meer met de kerel van de tafels heeft kunnen afspreken) de weddenschap niet officieel kunnen maken, maar anders had ik 'm gewonnen.

Nadat ik goed moe was van Fabio heb ik gerold met een frisse Pedro Olmos, de leraar en paarse gordel van het team. Hij is niet echt slecht, maar ik vind 'm ook niet echt goed. Ik heb hem eerst met een guillotine doen afkloppen, en in de tweede partij passeerde ik z'n guard en hij had een soort baseballbat-grip-choke waarvan ik dacht dat ik 'm gemakkelijk kon losmaken ... maar dat was buiten m'n vermoeidheid gerekend ... en ik moest aftikken. :( Hij wou natuurlijk onmiddelijk terug rollen om die eerste partij recht te zetten en op het einde van al het gerol heb ik hem 5 keer doen afkloppen: 1 guillotine, 2 choke from the back & 2 "Belga's" (= die eenarmige americana die ik graag doe van de mount) en hij mij 1 keer met die lapelchoke. Daarna heb ik nog een grapplingpartij gedraaid tegen Fabio, en ook die guillotine kon hij moeilijk geloven ... maar hij moest er wel voor aftikken. :)

Na de les hield de leraar nog een speech om te zeggen wie ik was, en dat m'n niveau wel ok was (!?!) en dat ik fijn zou meedraaien in de club. Hij vroeg me zelf nog een paar woorden te zeggen (ik zei dat ik met iedereen wou rollen) en that was it. Ik had op internet gezien dat de eerste maand gratis was, en toen ik hem dat vroeg zei hij dat dat er al lang af moest gehaald worden en dat ik de inschrijving én het maandgeld moest betalen. Hmmmm..., heb ik een beetje m'n bedenkingen bij, vooral omdat ik 'm zei dat ik alleen donderdag (en dus niet op dinsdag en woensdag) kon komen. Ik had ergens verwacht dat hij iets aan de prijs zou doen om me te motiveren bij hem te komen trainen. Maar geheel buiten deze lidgeld-affaire, heb ik toch zin om - indien mogelijk - m'n eigen team te beginnen zodat ik tenminste kan trainen zoals ik dat wil.

Na de les was ik even aan 't babbelen met een engelsman die ook verhuisd is naar Leon (blauwe gordel van Roger Gracie in London) en ik vertelde hem dat ik geschrokken was van hoe snel en hoe hard ik buiten adem was. Hij vertelde me dat het niet meer dan normaal was, omdat Leon zo'n 1500 m. boven de zeespiegel ligt!!! De eerste maanden dat hij kwam trainen was hij al buiten adem nadat hij de trap opgekomen was. Toen ik dat hoorde, voelde ik me al heel wat minder slecht dat ik had moeten aftikken tegen de leraar! En het geeft me hoop voor de toekomst, want als ik hier goed train en dan nadien terug in België/Nederland kom vechten heb ik hopelijk extra conditie. Iemand van jullie zin in een hoogtestage? ;)

Fabio Vargas (de grote Mexicaan met blauwe gordel):
YouTube - Xtreme Fighters Leon Mexico (http://www.youtube.com/watch?v=JJirhR86E5E)

YouTube - Evolution of Combat Leon (http://www.youtube.com/watch?v=1eG-SQfm2y8&feature=user)

Pedro Olmos (de leraar, paarse gordel):
YouTube - PROF. PEDRO OLMOS (http://www.youtube.com/watch?v=nUVgHqsPsc0&feature=related)

Christophe
22-05-2008, 20:40
Hahah, lol! Die "Eden suite" is wel vet trouwens!

Die suites zijn allemaal wel vet, en kosten ongeveer 90 euro. Worden veel gebruikt voor vrijgezellen- en andere feestjes.

Een gewone kamer is supervet, superschoon, goed uitgerust (mooie, grote douche, TV, radio, airco) en kost ongeveer 18 euro (voor 6 uurtjes dolle pret) ... kan je het niet echt voor laten, toch?! En privacy is er erg belangrijk: iedere kamer heeft z'n eigen garage en je betaalt door een soort sluissysteem naast de deur van de kamer (ze komen als je binnen bent).

mdk
22-05-2008, 23:24
Ola amigo!

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jou/julie.
Keep posting your adventures!

kyokushin
23-05-2008, 09:02
Grappig, ik heb vorig jaar een half jaar daar dichtbij gewoond (voor mexikaanse begrippen dan). Ik heb een half jaar 'gestudeerd' aan de UNAM in Mexico city. Maar heb mijn meeste tijd doorgebracht in zuid mexico, en centraal amerika. Het reizen is voor mij daar altijd vrij goedkoop geweest. Meestal heb je in de grote steden meerder busstations, 1e klasse zoals ADO en OCC, maar ook wel 2e en soms 3e klasse busstations. deze maatschappijen gebruiken vaak de oude bussen van de 1e klasse maatschappijen. Dezen zijn normaal al de helft goedkoper. En met deze maatschappijen is het zo dat de meeste passagiers pas na de hoek van de straat van het busstation en maken een deeltje met de chauffeur. Hier gewoon bij gaan staan en je bent voor een paar honderd pesos in acapulco. Daar kun je eventueel wel weer een leuk hotelletje vinden voor een paar 100 pesos. Reizen daar kan heel goedkoop zijn.

Heb je trouwens de hamburgers van de straat daar al geprobeerd? De beste die ik ooi geproefd heb :P

Christophe
23-05-2008, 17:25
Grappig, ik heb vorig jaar een half jaar daar dichtbij gewoond (voor mexikaanse begrippen dan). Ik heb een half jaar 'gestudeerd' aan de UNAM in Mexico city. Maar heb mijn meeste tijd doorgebracht in zuid mexico, en centraal amerika. Het reizen is voor mij daar altijd vrij goedkoop geweest. Meestal heb je in de grote steden meerder busstations, 1e klasse zoals ADO en OCC, maar ook wel 2e en soms 3e klasse busstations. deze maatschappijen gebruiken vaak de oude bussen van de 1e klasse maatschappijen. Dezen zijn normaal al de helft goedkoper. En met deze maatschappijen is het zo dat de meeste passagiers pas na de hoek van de straat van het busstation en maken een deeltje met de chauffeur. Hier gewoon bij gaan staan en je bent voor een paar honderd pesos in acapulco. Daar kun je eventueel wel weer een leuk hotelletje vinden voor een paar 100 pesos. Reizen daar kan heel goedkoop zijn.
We gaan nu ook met de bus, omdat de (budget-) vliegverbindingen vrij beperkt zijn. We nemen een soort van luxe-slaapbus om 23u in Morelia om om 8u 's morgens in Acapulco aan te komen (prijs: ongeveer 30 euro). Zondag vliegen we van Acapulco naar Guadalajara (3 uur onderweg met tussenstop in Mexico City voor een prijs van 90 euro) en nemen daar de bus naar Morelia (3 uur rijden voor 18 euro). Gelukkig dat het hotel ons "maar" 44 euro per nacht gaat kosten (dus 22/persoon) ... niet slecht voor in Acapulco te overnachten denk ik zo.

Het is alleen superirritant dat we de organisator van het tornooi niet te pakken kunnen krijgen. Hij reageert niet op mails, en de telefoonnummers die we op het internet van hem vinden zijn niet in gebruik. Zou bij ons toch niet mogelijk zijn, maar goed ... daar moet ik maar mee moeten leren leven. ;)




Heb je trouwens de hamburgers van de straat daar al geprobeerd? De beste die ik ooi geproefd heb :P
Niet alleen de hamburgers, maar ook de hotdogs, quesadilla's, torta's, bomba's en taco's van de straat zijn zonder twijfel de allerbeste die je kan vinden ... als je weet waar je moet zijn. Ik was er gisteren nog over bezig met mijn tante: die eetwagentjes zijn erg goedkoop, ongelooflijk lekker en bijna allemaal stukken hygiënischer dan de meeste snackbarren/frituren/broodjeszaken bij ons. :thup:

Ik zal er eens foto's van beginnen trekken zodat jullie weten waar het over gaat! ;)

kyokushin
24-05-2008, 08:44
Ik zie dat je al goed bent ingeburgerd daar, eten en drinken is daar zeer belangrijk, wat dan ook wel weer blijkt uit de smaak. Ik kijk uit naar je foto's van het eten :P