PDA

View Full Version : ideale trainingsweek MMA??



RtoDeep
13-04-2008, 10:58
wat is voor jouw de ideale trainingsweek? ( even uitgaan van een normaal werkend persoon, en geen prof :D )

de combi`s tussen bjj/may thai en krachttraining ? of mogelijk andere sporten

op dit moment probeer ik 5x per week te trainen met 2x per week krachttraining en nu 2x muay thai en 1x MMA training.

de krachttraining geeft mij wel een goed gevoel, train al een jaar of 7 a 8 wekenlijks met gewichten, en merk wel dat ik daar mn voordeel uit haal bij het MMA, zeker op het gebied van kracht en explosiviteit

voor het mooie zou ik er een volle les BJJ/Grappling bij willen hebben , maar dat wordt dan afwegen wat het beste is voor me, en of dat goed in de week past

hoe zit jullie week in elkaar, en wat zou je er graag aan willen veranderen.

greetz

RtoDeep
13-04-2008, 11:00
heb hier ook het probleem dat ik de dicipline`s bij verschilende scholen moet volgen.

train nu bij 2 scholen

woon in omgeving Rotterdam en daar heb je niet veel scholen waar je vanalles kan doen

renamer
13-04-2008, 12:11
ik denk dat het er ook veel aan ligt of je je nadruk op het grondwerk of staand werk legt..
ik zit nu op
2x mma/pancrase training (team impact)
1x vrije training (wat meestal neerkomt op grappling (team impact))
1x bjj training (Remco Pardoel)

op rustdagen doe ik hardlopen.. maar ben van plan om dan krachtraing erbij te gaan doen...

Maar ik moet wel oppassen dat ik nog wel een sociaal leven over houd...

RtoDeep
13-04-2008, 13:13
ik denk dat het er ook veel aan ligt of je je nadruk op het grondwerk of staand werk legt..
ik zit nu op
2x mma/pancrase training (team impact)
1x vrije training (wat meestal neerkomt op grappling (team impact))
1x bjj training (Remco Pardoel)

op rustdagen doe ik hardlopen.. maar ben van plan om dan krachtraing erbij te gaan doen...

Maar ik moet wel oppassen dat ik nog wel een sociaal leven over houd...

ik ben zeker een staande vechter, maar wil toch goed zijn in alle aspecten van het spelletje, en idd zit je met je sociale leven , daarvoor vind ik 5 dagen p/w trainen ook genoeg

Nopain85
13-04-2008, 15:09
Ik woon ook in r'dam , zit nu ff met een blessure dus grappling is ff geen optie voor mij , normaal trainde ik 3 x grappling en 3 x boksen nu train ik voorlopig 5 x boksen maar mijn doel is toch mma wedstrijden.

Ik hoop dan ook zo snel mogelijk bij team aqua te gaan kunnen trainen in rijswijk als mijn blessure over is en dan wil ik toch wel , 2x Bjj , 1 x mma en 2 of 3 x striking.

Ik heb ook altijd kracht training gedaan en ik vind het meer in me nadeel werken , ik heb nu nog steeds veel kracht voor me 74 kg maar ik woog toen 82 en kon me eigen niet zo lekker bewegen als dat ik dat nu kan, ik hou het gewoon bij oefeningen op lichaams gewicht en afentoe kettlebells.

Rto waar train jij trouwens?

RtoDeep
13-04-2008, 16:11
Ik woon ook in r'dam , zit nu ff met een blessure dus grappling is ff geen optie voor mij , normaal trainde ik 3 x grappling en 3 x boksen nu train ik voorlopig 5 x boksen maar mijn doel is toch mma wedstrijden.

Ik hoop dan ook zo snel mogelijk bij team aqua te gaan kunnen trainen in rijswijk als mijn blessure over is en dan wil ik toch wel , 2x Bjj , 1 x mma en 2 of 3 x striking.

Ik heb ook altijd kracht training gedaan en ik vind het meer in me nadeel werken , ik heb nu nog steeds veel kracht voor me 74 kg maar ik woog toen 82 en kon me eigen niet zo lekker bewegen als dat ik dat nu kan, ik hou het gewoon bij oefeningen op lichaams gewicht en afentoe kettlebells.

Rto waar train jij trouwens?


train bij kam-lung in heenvliet, waar train jij??

toen ik nog helemaal in bodybuilding zat en net weer begon met vechten woog ik 100+ op dit moment rond de 87 kilo op mijn frame van 1,85 cm.

Nopain85
13-04-2008, 16:59
Ik train nu boksen bij van 't hof in crooswijk en normaal gesproken 3 x per week bjj rickson gracie association maar nu ff niet.

RtoDeep
13-04-2008, 18:30
hoevaak wordt daar training gegeven bij gracie?? ik zit in de continu dus zit wel is te klote met de dagen :S

Nopain85
13-04-2008, 20:31
zondag,maandag en woensdag

RtoDeep
13-04-2008, 21:07
zondag,maandag en woensdag

thx