PDA

View Full Version : Fetien en meningen mbt midden oosten



redjuh
22-04-2008, 15:15
iedereen die wat heeft in te brengen, post het hier.

amerika geeft 250.000.000 $ per dag uit aan oorlog in irak.

35 miljoen huishoudens in amerika leeft onder de armoedegrens

je kan op je 18e worden uitezonden worden naar irak, je poot wordt eraf geschoten, en bij trukomst, kun je niet eens een biertje bestellen in de kroeg.

de oorlog in het M.O. gaat tenminste 2,2 triljoen kosten. (zitten al over de helft)

kunnen we dat geld niet beter besteden?

Waarom Afghanistan... Amerika helpt Taliban aan regime nadat ze Rusland eruit hebben gewerkt... waarom? Nu moet de taliban weer weg.
Irak... Amerika helpt Saddam aan het regime na Perzische Oorlog (ayatollah iran), en nu moest ie weer weg.
Waarom wordt afrika niet of nauwelijks geholpen...

Ik begrijp niet dat nederlandse militairen daar niet tegenin gaan. ik begrijp niet dat zij meewerken aan de wereldbeheersing van Amerika. want dat is wat er imo gebeurt. Daarom plaats ik nog wel eens een ietwat botte opmrking na een breed uitgemeten 'Arbeidsongeval' in afghanistan. want als je heel eerlij bent... DAT is het.

Nederlandse militairen moeten daar natuurlijk gaan helpen. is ook hartstikke goed, maar het is nog OORLOG daar. het is een oorlogsgebied. wij komen daar niet om OORLOG te voeren, maar om de slachtoffers te helpen en helpen aan de wederopbouw. We moeten daar nu helemaal nog niet zitten.

Paganstars
22-04-2008, 15:52
ja he... zodra die degeneratieve randdebiel van een bush weg is kan misschien de rust wederkeren!

Chico
22-04-2008, 16:03
Ik begrijp niet dat nederlandse militairen daar niet tegenin gaan. ik begrijp niet dat zij meewerken aan de wereldbeheersing van Amerika. want dat is wat er imo gebeurt

Nederlandse militairen moeten daar natuurlijk gaan helpen. is ook hartstikke goed, maar het is nog OORLOG daar. het is een oorlogsgebied. wij komen daar niet om OORLOG te voeren, maar om de slachtoffers te helpen en helpen aan de wederopbouw. We moeten daar nu helemaal nog niet zitten.

Reps

aliendwurf
22-04-2008, 16:15
Hulde voor de man die lulde.....

fightingfist
22-04-2008, 16:28
In afrika zit niet zoveel olie denk ik ..

redjuh
22-04-2008, 16:38
zal goed zijn voor de wereld als de olie op is. hoewel... we zijn mensen, dus we vinden wel wat om oorlog over te voeren (lees, te verdienen aan wapenindustrie etc)

redjuh
22-04-2008, 16:41
Reps

ja geef dan hehehe

Chico
22-04-2008, 16:48
heb ik al gedaan rooie :D

redjuh
22-04-2008, 16:54
zo zie je maar weer... red verdient ook aan de oorlog!

aliendwurf
22-04-2008, 17:22
ja geef dan hehehe

Ohjee, laat Jochem dit maar niet lezen. :eek:

Jochem
23-04-2008, 00:10
Ohjee, laat Jochem dit maar niet lezen. :eek:

De rep-politie heeft besloten dat in dit geval het geven van Neg-reps niet een correcte reactie is. Ten slotte reageert Redjuh op de mogelijk valse belofte van een forumgenoot. Deze valse belofte kan dus onder de noemer "uitlokking" geplaatst worden. Ofwel, het beloven en vervolgens niet geven van reps.

De dikke nudist
23-04-2008, 00:47
De rep-politie heeft besloten dat in dit geval het geven van Neg-reps niet een correcte reactie is. Ten slotte reageert Redjuh op de mogelijk valse belofte van een forumgenoot. Deze valse belofte kan dus onder de noemer "uitlokking" geplaatst worden. Ofwel, het beloven en vervolgens niet geven van reps.
Reps-polizei: streng, edoch rechtvaardig.

Paganstars
23-04-2008, 09:18
ROFLOL!!!

Tony
23-04-2008, 11:41
Lol...

Wat ik me nu weer afvraag he... Als ik vraag voor Neg reps... krijg ik dan pos reps"?

moeilijk moeilijk..

@Redjuh.. goeie post en ben het met je eens.. reps als ik ze geven kan.

De man van 14K
23-04-2008, 14:12
Ach ja aan de andere kant, verteld onze rode vriend hier wat nieuws?
Ik bedoel, goed dat je dit standpunt inneemt maar iedereen weet het al.. Alleen niemand doet er wat aan.

Mickey
23-04-2008, 16:05
LOL @ Jochem.
Nice one dude!

@ Redjuh:
Amerika heeft nog maar 1 optie om haar economie overeind te houden. En dat is een oorlogseconomie.
Oftewel: Militair Keynesianisme

Voor meer info:
Military Keynesianism - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Military_Keynesianism)

Bush is minder dom als je denkt. Hij of iig zijn consorten snappen dit. Zodra ze stoppen met oorlog voeren stort de economie helemaal in. Ik persoonlijk vermoed dat als ze dat doe de dollar word afgeschaft als "de" internationale munt en de euro die plek gaat innemen.

En dan hebben we de poppen aan het dansen, want dat gaan ze niet trekken. Ik durf niet te stellen dat ze het oorlogspad zullen kiezen, maar ze zullen het ZEKER overwegen.

MilfhunterMMA
23-04-2008, 17:04
Ik begrijp niet dat nederlandse militairen daar niet tegenin gaan. ik begrijp niet dat zij meewerken aan de wereldbeheersing van Amerika. want dat is wat er imo gebeurt

Ik geloof niet dat zij degenen zijn die de beslissingen nemen. Je kan je onbegrip beter aan de politiek richten dan aan de militairen.


Daarom plaats ik nog wel eens een ietwat botte opmrking na een breed uitgemeten 'Arbeidsongeval' in afghanistan. want als je heel eerlij bent... DAT is het

Moord kan je wat mij betreft niet bestempelen als een arbeidsongeval. Zeker omdat, zoals je zelf al zegt, we daar in principe niet om te vechten zijn maar om de wederopbouw e.d. te kunnen bespoedigen.

redjuh
23-04-2008, 17:05
bush handled zich op zich vrij goed imo. ik denk niet dat hij veel heeft in te brengen tegen de gigantische wapenfabrikanten.

redjuh
23-04-2008, 17:12
Ik geloof niet dat zij degenen zijn die de beslissingen nemen. Je kan je onbegrip beter aan de politiek richten dan aan de militairen.

Moord kan je wat mij betreft niet bestempelen als een arbeidsongeval. Zeker omdat, zoals je zelf al zegt, we daar in principe niet om te vechten zijn maar om de wederopbouw e.d. te kunnen bespoedigen.

in feite bevestig je mijn punt hiermee. in de ogen van de taliban, IS het nog oorlog. als je je daar dus als militair in mengt, op wat voor manier dan ook, ga je er in mee. Ik heb absoluut veel respect voor die gasten. zelf zou ik het niet durven. Zou er dan gewezen kunnen worden naar de Nederlandse beleidsmakers en bevelhebbers die dit als incidenten afdoen en evengoed de veiligheid van de militairen, vals, groter voordoen dan deze in feite is?

fightingfist
23-04-2008, 18:19
Ach ja aan de andere kant, verteld onze rode vriend hier wat nieuws?
Ik bedoel, goed dat je dit standpunt inneemt maar iedereen weet het al.. Alleen niemand doet er wat aan.


Wat kan je doen? als nederlander vrij weinig denk ik.

Paganstars
24-04-2008, 07:47
in tegendeel er is heel veel wat je kan doen! Meld je aan bij azg of een dergelijke organisatie! daarmee kan je dus iets betekenen voor de slachtoffers!