PDA

View Full Version : Photoshop vraag.



Ton
09-05-2008, 10:56
Beste photoshop experts!

Ik heb een photoshop document met twee layers. De achtergrond moet geresized worden naar 85 bij 85 pixels, en de layer die hierboven op ligt moet gecentreerd, binnen het vierkantje van 85 bij 85 pixels, een grote hebben van 65 bij 65 pixels...

Is dit op een snelle manier te doen? Moet deze actie namelijk bij zo'n 150 photoshop documenten uitvoeren.

:headbang:

Om het te verduidelijken:
http://img103.imageshack.us/img103/2940/testvraagpk2.jpg

Bagheera
09-05-2008, 11:12
Ik moet even windows opstarten want ik gebruik al heel lang ubuntu met gimp. Maar ik kan mij herinneren uit mijn photoshop/windows periode dat er een batch (macro) functie in photoshop zit. Deze zou je denk ik kunnen gebruiken.

Misschien zoiets en dan jouw wensen importeren...
Batch function in Adobe Photoshop CS3 (http://www.coremediadesign.co.uk/tutorials/photoshop_batch_automate.php)

hopenlijk lukt het je....succes ermee

LJ Silver
09-05-2008, 11:15
Image > canvas size > 85 x 85 px
Ctrl + R > met 2 hulp lijnen midden bepalen en bovenste layer daar plaatsen.

En dan zo'n batch daar van maken idd

Ton
09-05-2008, 11:49
Thanks alvast! Hoe een batch te maken snap ik nu helemaal..

Maar LJ, iets waar ik nog niet uit kom is: Met canvas size, resized ie idd alleen de achtergrond naar 85 x 85, hoe kan ik de bovenste layer daarbinnen onafhankelijk naar 65 x 65 resizen zonder dat ie dan de achtergrond mee resized?

Dat met die twee hulplijnen het midden bepalen vat ik eigenlijk ook nog niet helemaal...:blush: Voel me wel een hele grote noob op 't moment hahaha

Super bedankt! En reps uiteraard!

LJ Silver
09-05-2008, 13:28
Maar LJ, iets waar ik nog niet uit kom is: Met canvas size, resized ie idd alleen de achtergrond naar 85 x 85, hoe kan ik de bovenste layer daarbinnen onafhankelijk naar 65 x 65 resizen zonder dat ie dan de achtergrond mee resized?
Als je die laag transformed (dus ctrl. + T) komt er boven een toolbox. Daar staat H:100% en W:100% hight & width dus. Daar vul je beide 65px in.

Dat met die twee hulplijnen het midden bepalen vat ik eigenlijk ook nog niet helemaal...:blush:
Wanneer je ctrl + R drukt zie je 2 linealen in beeld springen boven en aan de zijkant. Daar kunje blauwe hulplijnen "uitslepen". Als je met de rechter muisknop op een lineaal klikt kies je voor Percent. Dus sleep je een lijn uit de bovenste op 50 en een hulplijn uit zijkant op 50. Waardoor je precies het midden hebt.

Zit nu te denken dat dit vrijomslachtig is, maar dit is de manier waarop ik het zou doen.