PDA

View Full Version : Opdrukken..



Chico
20-05-2008, 09:57
Gister tijdens de judoles moesten we opdrukken in fases... dus uitgestrekt, halverwege en laag... en de verschillende fases vasthouden... hoewel dit zwaar is en kracht opbouwt in hoeverre is dit ten gunste van de vechtsport waar explosiviteit meer van toepassing is...

In mijn wedstrijd groep is het juist de bedoeling dat je explosief opdrukt... zo snel mogelijk met een goede vorm...

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

(misschien beetje zelfde discussie als deadhang pull up en kipping pull up)

redjuh
20-05-2008, 11:17
ik denk dat het met judo gaat om snel en vaak. dus rammen tot je niet meer kan. dat dan een aantal keer. dit omdat je armen met judo veel sneller verzuren dan met bv kickboxen. vroeger in de div wedstrijdteams waarin ik heb gezeten, tot janken toe opdrukken aan het eind van elke training, om vervolgens nog weer aan de randori te gaan. voor kracht enzo ga je toch naar de sportschool.

De man van 14K
20-05-2008, 11:29
Drukken werkt wel, maar als je echt explosieve kracht wil moet je gewoon lekker je series combineren (op kracht) op een bokszak alleen kom je dan opeens weer bij een andere sport te terecht...

HUNTER
20-05-2008, 11:36
snap het ergens wel.....

judo is tegenwoordig vooral mensen tegenhouden. Helaas kun je ook winnen door iemand zo goed weg te houden dat hij niets meer kan en dan een passiviteits straf oploopt. Dus die oefening is gewoon een negatief judo oefening.

FOCUS
20-05-2008, 11:49
ben het met Hunter eens.
judo is veel statische aanspanning.
Touwtrekken zou ook een goede zijn,
of elkaar naar de overkant proberen te trekken/duwen

redjuh
20-05-2008, 13:06
ja dat zeg ik toch ook

Chico
20-05-2008, 13:20
snap het ergens wel.....

judo is tegenwoordig vooral mensen tegenhouden. Helaas kun je ook winnen door iemand zo goed weg te houden dat hij niets meer kan en dan een passiviteits straf oploopt. Dus die oefening is gewoon een negatief judo oefening.


ben het met Hunter eens.
judo is veel statische aanspanning.
Touwtrekken zou ook een goede zijn,
of elkaar naar de overkant proberen te trekken/duwen

Ok dat is ook wel weer eens sterk punt....

FOCUS
20-05-2008, 13:24
sorry kerel:)

redjuh
22-05-2008, 10:46
op 1 arm opdrukken is ook goed trouwens. word je half zo moe van

Tsuki
22-05-2008, 16:07
op 1 arm opdrukken is ook goed trouwens. word je half zo moe van

yep of 1 been squatten ................. kei handig als je niet moe wilt worden

Slome
22-05-2008, 16:09
de meeste mensen betalen nog altijd om les te krijgen: toch.. je gaat toch niet naar een leraar; en die gaat je vertellen op te drukken...
ik doe t fanatiek thuis... en onze trainer zegt ook,, die dingen doe je thuis, hier leer je techniek en dergelijke...

meningen>?

Tsuki
22-05-2008, 16:13
eerlijk moet je ook leren opdrukken, ik zie wel eens gasten opdrukken dan schieten de tranen me in de ogen ...................... wel bankdrukken met spotters die het gewicht voor de helft optillen maar fatsoenlijk opdrukken ho maar .....................

Slome
22-05-2008, 16:24
daar heb je gelijk k,, bankdrukken, met dikke gewichten, maar op opdrukken ho! maar!.. maar je snap t me toch...

Chico
22-05-2008, 18:13
misschien dat jij het wel thuis doet... meeste mensen doen het thuis niet...

Tsuki
22-05-2008, 18:18
ik wel hahaha lig door het hele huis heen .................. als ik zin heb val ik om en doe ik ff een setje