PDA

View Full Version : Bezine naar €2.-



De man van 14K
20-05-2008, 12:27
:eek:Nieuws (http://www.motormeuk.nl/archief/soort/nieuws): 'Benzine naar 2 euro' (http://www.motormeuk.nl/bekijken/1264/nieuws/Benzine-naar-2-euro.html)


Als een groeiend aantal beursanalisten en oliespeculanten gelijk krijgt, kunnen motorrijders en automobilisten in ons land hun borst natmaken. Een benzineprijs van €2 per liter is niet ondenkbaar.

Nu kost een vat olie circa 130 dollar en een liter benzine bij bemande benzinepompen bijna €1,63.

Steeds meer beleggers en marktkenners houden er echter serieus rekening mee dat de prijs van een vat olie aan het eind van het jaar maar liefst 200 dollar per vat is. Paul van Selms van consumentencollectief UnitedConsumers.com schat in dat een liter benzine in dat geval €2 zal kosten. "Als de overheid de accijnzen niet verlaagt, zullen we daar uitkomen ja." Dat de olieprijs wel eens naar de 200 dollar zou kunnen klimmen, blijkt onder meer uit een sterk toenemend aantal beleggers dat speculeert op deze spectaculaire groei. Zo is het aantal optiecontracten dat kopers het recht geeft om voor het einde van het jaar een vat olie voor 200 dollar aan te schaffen, maar liefst negen keer groter dan in januari.

Dat betekent dat steeds meer speculanten er op gokken dat tegen die tijd de olieprijs boven de 200 dollar zal liggen. Stel dat de prijs dan op 210 dollar ligt, dan hebben zij 10 dollar per vat verdiend, aangezien zij het recht hadden om voor 200 dollar te kopen. Ook steeds meer analisten achten een prijs van rond de 200 dollar niet onwaarschijnlijk.

Goed nieuws voor sommige beursgangers dus, maar slecht nieuws voor de Nederlandse huishoudens. Want behalve aan de pomp, zien de burgers de hoge olieprijs ook vooral terug in hun gasrekening. De gasprijs is immers gekoppeld aan de olieprijs.

Johan H
20-05-2008, 13:17
koop ik me een mooie fiets als het zover is

Nickuraba
20-05-2008, 13:20
dan ruil ik mijn auto in voor op kamers gaan! teringlyers zeg!

Jochem
20-05-2008, 13:40
Dan betaald mijn baas mijn privekilometers nog steeds :)

Marco
20-05-2008, 13:43
damn ik ga dus met de auto (benzine) op vakantie naar zuid frankrijk...1300 km heen en 1300 km terug en daartussenin toch ook nog wel wat kms...

MB667
20-05-2008, 13:43
zal volgend jaar wel 3 euro worden, hier in nl doet niemand er iets aan, niemand gaat pissig de straat op, niet demonstreert hier tegen, we klagen wel lekker allemaal hierover maar we doen geen fuck, eigen schuld dikke bult.

Iwan
20-05-2008, 14:22
Tja, en wee je gebeente als je op een alternatieve brandstof rijdt!
Dan krijg je nog een vette bekeuring ook van oom agent...

joost
20-05-2008, 14:30
zal volgend jaar wel 3 euro worden, hier in nl doet niemand er iets aan, niemand gaat pissig de straat op, niet demonstreert hier tegen, we klagen wel lekker allemaal hierover maar we doen geen fuck, eigen schuld dikke bult.


x2 man!! tijd voor actie! maarja al dat politiek correcte volk blijft mak thuis zitten en doen net of er niets aan de hand is.

NTT-FX
20-05-2008, 14:33
Is dat zo ?
Knappe smeris die mij een bon geeft voor rijden op koolzaadolie.
De wet stelt heel duidelijk dat het verboden is om te rijden op een BRANDstof waar geen ( of minder ) accijns overis betaald.
Dat ik nou zo snugger ben om de tank vol te pleuren met een vettig spulletje wat nog het beste als voedingsmiddel kan worden beschouwd...

De huisbrouwers van ethanol zitten wel met dat probleem aangezien dat tegenwoordig wél officieel word belast.... en daardoor al ruim over de 2 euro kost... :boos:

Iwan
20-05-2008, 14:51
Is dat zo ?
Knappe smeris die mij een bon geeft voor rijden op koolzaadolie.
De wet stelt heel duidelijk dat het verboden is om te rijden op een BRANDstof waar geen ( of minder ) accijns overis betaald.
Dat ik nou zo snugger ben om de tank vol te pleuren met een vettig spulletje wat nog het beste als voedingsmiddel kan worden beschouwd...

De huisbrouwers van ethanol zitten wel met dat probleem aangezien dat tegenwoordig wél officieel word belast.... en daardoor al ruim over de 2 euro kost... :boos:

Meer blije rijders op zonnebloemolie
AMSTERDAM - Zonnebloemolie als vervanger voor dure diesel. Het verhaal van Gérard Buhr uit Bussum die zijn autootje met deze puur-natuur-brandstof aftankt, op die manier goedkoper uit is, én bovendien het milieu spaart, heeft tot een enorme stroom instemmende reacties geleid. 'Ik denk dat ik zelf ook maar een oud dieseltje aanschaf en een supermarkt overval', is een veelgehoorde kreet. De Nederlandse douane gooit nu echter roet in het eten: Rijden op zonnebloemolie is verboden!

Den Haag lijkt profetische gaven te hebben. Want, zo vraagt een andere lezer zich af, mág je eigenlijk wel rondrijden met zonnebloemolie in je tank?

"In principe mag dat niet!", meldt Renee Westdorp, woordvoerster van de douane. "Je bent verplicht om te rijden met brandstof waar accijns op wordt betaald. Wij controleren regelmatig in het land en wordt men betrapt met zogenaamde bio-brandstof in de tank, dan volgt er een boete en een naheffing."

En aan wat voor een bedrag moeten we dan denken? "Eén momentje, even bladeren", zegt Westdorp, terwijl ze door wat papieren ritselt. "Die boete is een schikkingsvoorstel dat wij namens het openbaar ministerie doen, en komt neer op ¤4,53 per liter tankinhoud. Het gaat er dus niet om hoeveel liter zonnebloemolie je in je tank hebt zitten. Stel, jouw brandstoftank kan 50 liter aan, dan betaal je dus 50 keer ¤4,53 en dat is ¤226,50. Bovendien komt daarbovenop nog een naheffing en dat betreft het bedrag aan accijns dat je moet betalen per 1000 liter, en dat is ¤374, 91."

chief108
20-05-2008, 15:15
eikels....

zag vorig jaar al gasten met een winkelwagen vol zonnebloemolie bij Aldi
en toen ze wegreden in hun ouwe bakkie rook het overal lekker naar frituur :D

phranq
20-05-2008, 15:20
Dan betaald mijn baas mijn privekilometers nog steeds :)

x2

Briant
20-05-2008, 17:03
Toch maar een Hybride gaan rijden dan :P

aliendwurf
20-05-2008, 17:15
zal volgend jaar wel 3 euro worden, hier in nl doet niemand er iets aan, niemand gaat pissig de straat op, niet demonstreert hier tegen, we klagen wel lekker allemaal hierover maar we doen geen fuck, eigen schuld dikke bult.


Het wordt echt hoog tijd idd.

Alleen zie ik net in mijn agenda dat ik helaas niet mee kan doen.....

Johan H
20-05-2008, 18:57
Accijns op brandstof
De accijnzen in Nederland behoren samen met die van Groot Brittanië, Frankrijk en Duitsland tot de hoogste van Europa. Meer dan 65% van de opbrengst van 1 liter benzine gaat naar de overheid. Bovendien hanteert de overheid ook nog eens een jaarlijkse inflatiecorrectie over de accijnzen, waardoor de prijzen bijna ongemerkt hoger worden.

bryan
20-05-2008, 19:08
ach maak me nog steeds boos over die aanpassing van 22 naar 25% bijtelling....

scheelt zo fucking veel...

Johan H
20-05-2008, 19:13
en dat kwartje van Kok zit er toch ook nog in ofniet

De dikke nudist
20-05-2008, 20:31
zal volgend jaar wel 3 euro worden, hier in nl doet niemand er iets aan, niemand gaat pissig de straat op, niet demonstreert hier tegen, we klagen wel lekker allemaal hierover maar we doen geen fuck, eigen schuld dikke bult.


x2 man!! tijd voor actie! maarja al dat politiek correcte volk blijft mak thuis zitten en doen net of er niets aan de hand is.
Hahaha.
http://www.chimerra.com/ouroborosimages/Ouroboros.gif

fightingfist
20-05-2008, 21:20
Agh Nederland als distributieland is ook behoorlijk afhankelijk van transport, als het voor bedrijven te door wordt snijden ze zichzelf in de vingers. Die accijnzen gaan vast weer een keer omlaag. :p

NTT-FX
21-05-2008, 00:54
Meer blije rijders op zonnebloemolie
AMSTERDAM - Zonnebloemolie als vervanger voor dure diesel. Het verhaal van Gérard Buhr uit Bussum die zijn autootje met deze puur-natuur-brandstof aftankt, op die manier goedkoper uit is, én bovendien het milieu spaart, heeft tot een enorme stroom instemmende reacties geleid. 'Ik denk dat ik zelf ook maar een oud dieseltje aanschaf en een supermarkt overval', is een veelgehoorde kreet. De Nederlandse douane gooit nu echter roet in het eten: Rijden op zonnebloemolie is verboden!

Den Haag lijkt profetische gaven te hebben. Want, zo vraagt een andere lezer zich af, mág je eigenlijk wel rondrijden met zonnebloemolie in je tank?

"In principe mag dat niet!", meldt Renee Westdorp, woordvoerster van de douane. "Je bent verplicht om te rijden met brandstof waar accijns op wordt betaald. Wij controleren regelmatig in het land en wordt men betrapt met zogenaamde bio-brandstof in de tank, dan volgt er een boete en een naheffing."

En aan wat voor een bedrag moeten we dan denken? "Eén momentje, even bladeren", zegt Westdorp, terwijl ze door wat papieren ritselt. "Die boete is een schikkingsvoorstel dat wij namens het openbaar ministerie doen, en komt neer op ¤4,53 per liter tankinhoud. Het gaat er dus niet om hoeveel liter zonnebloemolie je in je tank hebt zitten. Stel, jouw brandstoftank kan 50 liter aan, dan betaal je dus 50 keer ¤4,53 en dat is ¤226,50. Bovendien komt daarbovenop nog een naheffing en dat betreft het bedrag aan accijns dat je moet betalen per 1000 liter, en dat is ¤374, 91."


Die verplichting van het rijden op peut waar het volledige bedrag aan accijns op is betaald klopt sowieso al niet aangezien je legaal op aardgas kunt rijden waar geen brandstofaccijns op zit ( wel weer andere tax maar da's een ander verhaal )

De boetes en dergelijke komen keurig netjes voort uit het idee dat het inderdaad verboden is om op een BRANDstof te rijden waar je geen of te weinig accijns over hebt betaald.
Je moet dan denken aan rode ( landbouw) diesel of kerosine.
Dan kom je op die bedragen uit die de douane noemt.

Koolzaadolie is in Duitsland aan de pomp verkrijgbaar en tegen zeer behoorlijke prijzen.
Wetende dat een litertje euro daar al meer dan 20 cent goedkoper is dan hier en over de grens tanken tot een bepaalde limiet ( weet niet meer precies hoeveel ) volledig legaal is en de rest word gedoogt... :rolleyes:

Iwan
21-05-2008, 08:25
Dude, ik snap er geen hol van maar ik geef je toch maar wat reps hahaha!

el bastardo
21-05-2008, 08:40
Homo's zijn het, die flikkers!

De man van 14K
21-05-2008, 09:09
Ben blij dat ik lease met een tankpas.. Als ik prive zou rijden had ik wel een Oldtimer-amerikaan gehad op LPG.. dat is nog de enige manier een beetje binnen budget te rijden.

Dennis
21-05-2008, 11:49
Grappig dat bijna iedereen hier de nederlandese staat de schuld geeft van de dure olieprijs.

Blijkbaar dringt het feit bij weinig mensen nog niet echt door dat de peakoil al aan de gang is.
De prijs van olie zal dus alleen maar doen toenemen, zelfs al zou de staat de accijnsen verlagen.

Jochem
21-05-2008, 12:05
Grappig dat bijna iedereen hier de nederlandese staat de schuld geeft van de dure olieprijs.

Blijkbaar dringt het feit bij weinig mensen nog niet echt door dat de peakoil al aan de gang is.
De prijs van olie zal dus alleen maar doen toenemen, zelfs al zou de staat de accijnsen verlagen.

grappig dat de benzineprijs voor 65% uit accijns en belastingen bestaat. Zonder de " staat" is de huidige prijs per liter is dus 54 cent per liter. (uitgaande van een literprijs van 1,60)

Peakoil is waarschijnlijk begonnen, maar bij elke cent stijging per liter, betalen wij 3 cent meer. Dankjewel NL staat.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Prijsopbouw_benzine.PNG

Paganstars
21-05-2008, 12:18
pffff.... zonder de olie lobby in de jaren 10 en 20 van de vorige eeuw *waaronder henry ford en een zekere meneer rockefeller* rijden we nu allemaal op benzine oid.... terwijl de elektromotor beter was en beter ontwikkeld dan de benzine motor.... zonder hen hadden we nu niet lopen zeiken over milieu problemen en brandstof tekorten!

Dennis
21-05-2008, 12:27
zonder hen hadden we nu niet lopen zeiken over milieu problemen en brandstof tekorten!

Hangt er helemaal vanaf hoe de elektriciteit wordt opgewekt of je wel of niet last heb van milieu problemen.

Paganstars
21-05-2008, 12:32
dmv het condensator principe en mobile perpetum idee... dus het is mogelijk om dmv koperspoelen enorme hoeveelheden energie opwekken en dat op te slaan in een condensator..

Dennis
21-05-2008, 13:24
dmv het condensator principe en mobile perpetum idee... dus het is mogelijk om dmv koperspoelen enorme hoeveelheden energie opwekken en dat op te slaan in een condensator..

Dan zou ik maar is even heel snel gaan bellen met de grote autofabrikanten en dit vertellen, want volgens mij hebben ze daar nog steeds moeite om een elektrische auto te maken die grote afstanden kan overbruggen

De man van 14K
21-05-2008, 14:22
Dan zou ik maar is even heel snel gaan bellen met de grote autofabrikanten en dit vertellen, want volgens mij hebben ze daar nog steeds moeite om een elektrische auto te maken die grote afstanden kan overbruggen

gelukkig is de inflatie nog niet zo erg als in Zimbabwe...

http://remiq.net/static/img/remiq.net_4405.jpg

Paganstars
21-05-2008, 14:39
Dan zou ik maar is even heel snel gaan bellen met de grote autofabrikanten en dit vertellen, want volgens mij hebben ze daar nog steeds moeite om een elektrische auto te maken die grote afstanden kan overbruggen

Hey dit is ook alleen maar wat ik heb onthouden... weet niet meer hoe het precies zat

Paganstars
21-05-2008, 16:26
LOL.... ja en als we toch bezig zijn ook maar gelijk een koude fusie reactor en een anti materie kamer??

chief108
21-05-2008, 17:45
pfff...
primitieve oplossingen hoor

NTT-FX
22-05-2008, 14:49
De techniek is er al voor.
't is misschien wat raar maar als we kunnen koken op methaan en fabrieken kunnen laten draaien op methaan waarom zouden we er dan niet op kunnen rijden ?

't geeft het begrip strontauto ook meteen een hele nieuwe impuls... :D

chief108
22-05-2008, 14:50
ten eerste moet je niet naar een andere brandstof voor auto's
je moet kijken naar heel andere vervoersmiddelen...

denk bijvoorbeeld ook eens aan teleportatie (http://science.howstuffworks.com/teleportation.htm) (een lievelingsonderwerp van mijn zoon)
en als ze toch iets nieuws maken, dan wil ik wel meteen warp speed (http://science.howstuffworks.com/warp-speed.htm) hebben
180 km/uur is ook maar niets eigenlijk

en dan kom je toch wel zoals Pagan zei uit op een antimatter spaceship (http://science.howstuffworks.com/antimatter.htm)

chief108
22-05-2008, 15:01
dude...

mijn zoon is vanaf z'n 4e al bezig met die shit
binnenkort gaan we een testrit maken

bestemming onbekend....

chief108
22-05-2008, 15:23
waar heb je het over?

dat was al jaren geleden.... :confused:

fuck....
time paradox...

ehhhh.....

never mind

http://mahopa.de/bilder/lustige-forenbilder/forget-this-thread.jpg

Tsuki
22-05-2008, 16:05
ik heb een tankpassie .................

Karel
23-05-2008, 16:34
http://coolfunpics.com/slides/Horse_Car_Cart.jpg

al dat geld in die rijlessen gestoken...

PigDog
25-05-2008, 00:45
Ik heb de Fiat 500 al besteld. Je rijd veilig, zuinig, trendy en hebt een babe magnet!



Denk ik....

De man van 14K
25-05-2008, 13:00
Ik heb de Fiat 500 al besteld. Je rijd veilig, zuinig, trendy en hebt een babe magnet!



Denk ik....


haha

meer een gay magnet vrees ik..

De dikke nudist
25-05-2008, 14:42
dmv het condensator principe en mobile perpetum idee... dus het is mogelijk om dmv koperspoelen enorme hoeveelheden energie opwekken en dat op te slaan in een condensator..
Nee... gewoon nee.

PigDog
25-05-2008, 21:17
haha

meer een gay magnet vrees ik..

Denk het niet.
Voor 14K koop je geen Fiat, hoogstens een Alto'tje....


(In het kader van de inkoppers :D)

NTT-FX
29-05-2008, 23:08
Voor wie niet vies is van een beetje experimenteren...

Filmpje (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/dewerelddraaitdoor/bb.20051024.asf?start=0:13:32.656&end=0:16:15.674) ( openen met windows media player )

Ik doe dit zelf al een tijd met 2 verschillende benzine wagens en het is een goeie manier om leuk te besparen !
10% meer kilometers uit een liter is makkelijk haalbaar , de dieselaar ( zoals in het filmpje ) of finetuner kan inderdaad zelfs 15% halen.

10% lijkt niet veel maar kijk eens op jaarbasis...

chief108
30-05-2008, 09:09
en dan zijn er ook nog van die lijpe politicie die gaan lopen zeggen dat het een positief effect zal gaan hebben op het milieuprobleem omdat mensen dan minder zullen gaan rijden.... :wink:

when the price of heroin goes up addicts steal more car stereos and mug more grannies; they don't switch to cannabis or give up heroin.....
and I just saw an old lady at the ATM :brow:

be right back

chief108
30-05-2008, 09:57
http://img516.imageshack.us/img516/7650/beerex6.jpg

Garcia
30-05-2008, 10:02
Ik wens dat onze salarissen net zo hard groeien als de lasten ...

chief108
30-05-2008, 10:14
keep dreaming....

Garcia
30-05-2008, 10:33
keep dreaming....


:crying:

MB667
30-05-2008, 13:50
onze inkomsten zijn al gehalveerd omdat de gulden de euro werd en nu wordt ook nog een alles duurder. Regering bedaNKT.

dimitri
03-06-2008, 17:20
Ik zal er met een grijns aan denken terwijl ik m'n lease-SUV volgooi aan de tank op kosten van m'n werkgever.

De man van 14K
03-06-2008, 22:35
jess memorabel moment: vandaag voor het eerst een volle tank van €100,- getankt met de alfa.

"Wilt u er zegetjes, airmiles, een muntje voor gratis koffie of gepijpt worden door dikke annie de toiletjuffrouw erbij?"

Nee bedankt, het gaat zo wel mee.. tot over 500 kilometer.

Sjaak
04-06-2008, 06:56
En zien jullie mensen minder gaan rijden door de hoge benzineprijs ? De files zijn nog steeds zo lang !!

De man van 14K
04-06-2008, 09:07
Het maakt geen zak uit Sjaak, die kosten per tank stijgen misschien met 10 of 15 eu maar mensen rijden er niet minder om.
Ik denk dat het pas zou werken als je opeens het dubbele moet betalen.
Mijn vriendin rijdt in een golf 2.0tdi, daar rij je gewoon 1 op 18 mee als je tam aan doet dus 800 km op een tankie van 65 eu. dat scheelt..

Dennis
04-06-2008, 10:20
Ik zal er met een grijns aan denken terwijl ik m'n lease-SUV volgooi aan de tank op kosten van m'n werkgever.

en je werkgever denkt niet aan die SUV terwijl ie met je salarisverhoging bezig is?

stiffler
04-06-2008, 11:21
Ben blij dat ik lease met een tankpas..

X2 :thup:

Dennis
06-06-2008, 17:16
Voor mensen die meer erover willen lezen

De permanente oliecrisis - Waarom benzine, gas en voedsel steeds duurder worden - Rembrandt Koppelaar & Willem Middelkoop (http://www.de-permanente-oliecrisis.nl/)

chief108
06-06-2008, 17:24
Het maakt geen zak uit Sjaak, die kosten per tank stijgen misschien met 10 of 15 eu maar mensen rijden er niet minder om.
Ik denk dat het pas zou werken als je opeens het dubbele moet betalen.




when the price of heroin goes up addicts steal more car stereos and mug more grannies; they don't switch to cannabis or give up heroin.....
and I just saw an old lady at the ATM :brow:

be right back
:gunsmilie:

Angelco
06-06-2008, 17:39
dan kopen we toch allemaal een fiets ... toch ?! :p

micha
06-06-2008, 17:50
Het maakt geen zak uit Sjaak, die kosten per tank stijgen misschien met 10 of 15 eu maar mensen rijden er niet minder om.
Ik denk dat het pas zou werken als je opeens het dubbele moet betalen.
Mijn vriendin rijdt in een golf 2.0tdi, daar rij je gewoon 1 op 18 mee als je tam aan doet dus 800 km op een tankie van 65 eu. dat scheelt..

klopt daar rijd ik ook in maar ik heb van de week voor het eerst 70 euro diesel in mijn tank gekregen

De man van 14K
06-06-2008, 18:07
ach is nog altijd minder dan 100 eu voor 500 km..

Dennis
15-06-2008, 12:20
Gazprom voorspelt torenhoge olie- en gasrekening

De Nederlandse consument zal volgend jaar meer bijna het dubbele moeten betalen voor zijn olie-, gas- en elektriciteitsrekening. Waar een gemiddeld Nederlands huishouden vorig jaar nog 3200 euro kwijt was aan totale energiekosten zal dat in 2009 boven de 6000 euro uitgestegen zijn. Dat gebeurt wanneer de voorspelling van het Russische Gazprom (http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20080610.wgazprom0610/BNStory/energy/home) - een olieprijs van 250 dollar per vat in 2009 - uitkomt. Analisten rekenen namelijk voor dat deze torenhoge olieprijs een verdrievoudiging in de prijs van aardgas vanuit Rusland zal veroorzaken. Van de huidige prijs van 410 dollar per 1000 kubieke meter naar 1500 dollar per kubieke meter in 2009. Voor het kostenplaatje van de Nederlander betekent dit dat:
1) de jaarlijkse uitgave aan aardgas (gemiddeld 1700 kubieke meter) stijgt van 1000 naar 2000 euro;
2) de kosten van elektra zullen toenemen van 700 naar 1200 euro per jaar (gemiddeld 3346 kWh);
3) de prijs aan de pomp van benzine stijgt bij een olieprijs van 250 dollar naar 2.8 euro per liter, waardoor de particulier voor haar jaarlijkse 12000 kilometers (http://www.inframatch.nl/nieuws/infra/Personenauto_maakt_steeds_meer_kilometers) met de auto tegen de 3000 euro kwijt is.

PigDog
16-06-2008, 16:07
Bij mij zijn de prijzen al jaren hetzelfde.
Ik tank altijd voor 20 euro.......

Dennis
16-06-2008, 16:20
Bij mij zijn de prijzen al jaren hetzelfde.
Ik tank altijd voor 20 euro.......

Er werkt zeker een lekker wijf op het pompstation:D

chief108
16-06-2008, 16:31
Bij mij zijn de prijzen al jaren hetzelfde.
Ik tank altijd voor 20 euro.......
alleen nu wat vaker

PigDog
16-06-2008, 16:37
Elk jaar een kleinere auto?

chief108
16-06-2008, 20:10
dan mag je ondertussen wel op de step ouwe...

De man van 14K
16-06-2008, 20:57
hahaha.. 20 eu voor 16km woon -werk

chief108
16-06-2008, 21:34
ik tankte altijd voor 30 pleurie per week...
doe'k nog steeds

alleen zijn mijn weken een stuk korter geworden :wink: