PDA

View Full Version : Snel herstellen van de training



Flappie
28-05-2008, 10:20
Ik train tegenwoordig 4 x in de week maar ben niet helemaal hersteld als ik weer moet trainen. hoe kan ik het herstel van me lichaam bevorderen?

Garcia
28-05-2008, 10:43
Wat train je 4 x in de week? Hoe ziet je trainingsschema eruit zodat wij wellicht kunnen aangeven waar het aan zou kunnen liggen.

Tracht veel te rusten, ga op tijd naar bed en zorg voor voldoende slaap.

Ik wacht wel op je reply alvorens er dieper op in te gaan.

Flappie
28-05-2008, 10:50
Alleen maar kickboksen op het moment.
Maandag een lichte training

Woensdag Zware training (Wedstrijd training)

Vrijdag Gewone training

Zaterdag Gewone traing


Maar de bedoeling is dat ik op vrijdag een bokszak training ga doen en zaterdag ook een wedstrijd training

JeMalleMoer
28-05-2008, 12:01
Rust en goede voeding.....

Genoeg eiwitten?

MilfhunterMMA
28-05-2008, 12:03
hmmm bijna elke keer een dag ertussen... lijkt me niet verkeerd. voor mij is het meestal ma di wo do en zo. (fitness - thaiboks - mma - thaiboks - voetbal)

Flappie
28-05-2008, 12:17
Wat is genoeg eiwitten ? ik neem wel altijd zoon eiwit shake na het trainen en eet wel redelijk gezond geen mc donalds ofz

SamE
28-05-2008, 13:59
Wat is genoeg eiwitten ? ik neem wel altijd zoon eiwit shake na het trainen en eet wel redelijk gezond geen mc donalds ofz

Ook zonder Mc Donalds etc.. kan je voeding niet helemaal goed/gezond zijn.

Belangrijk voor goed herstel:

Voeding
Genoeg slaap
Geen stress
Rust van trainen
Regelmaat
Supplementen

Als iets van de eerste 5 punten niet optimaal is dan zou ik daar aan gaan werken. Als dat allemaal in orde is zou je misschien wat supplementen kunnen proberen.

Bud S
28-05-2008, 16:41
Als dat allemaal in orde is zou je misschien wat supplementen kunnen proberen.
carnation,carnation,carnation,carnation,carnation, carnation,carnation,carnation,
carnation,carnation,carnation,carnation,carnation, carnation,carnation,
carnation,carnation,carnation,carnation,carnation, carnation,carnation,
carnation,carnation,carnation,carnation,carnation, carnation,carnation,
carnation...

chief108
28-05-2008, 19:49
niet zo spammen Willempie... :rolleyes:

chief108
28-05-2008, 19:50
Belangrijk voor goed herstel:

Voeding
Genoeg slaap
Geen stress
Rust van trainen
Regelmaat
Supplementen

maar ligt ook aan je leeftijd
werk je
heb je kinderen

etc. etc....

Briant
28-05-2008, 22:35
Train je al lang?

SamE
28-05-2008, 22:56
carnation,carnation,carnation,carnation,carnation, carnation,carnation,carnation,
carnation,carnation,carnation,carnation,carnation, carnation,carnation,
carnation,carnation,carnation,carnation,carnation, carnation,carnation,
carnation,carnation,carnation,carnation,carnation, carnation,carnation,
carnation...

Als dat er nou 100 waren had je een gratis potje verdiend :) ...helaas

Bud S
29-05-2008, 09:31
Als dat er nou 100 waren had je een gratis potje verdiend :) ...helaas


you're gonna make me beg for it ?

JeMalleMoer
29-05-2008, 21:44
Wat is genoeg eiwitten ? ik neem wel altijd zoon eiwit shake na het trainen en eet wel redelijk gezond geen mc donalds ofz

Je zou eigenlijk even moeten bijhouden hoeveel eiwitten je tot je neemt op een dag. Ik heb gelezen dat als je regelmatig sport, je in ieder geval 2 gram eiwitten per kilo aan lichaamsgewicht moet verorberen. dus 70 kilo = 140 gram eiwit per dag. Naast eiwit zijn er natuurlijk ook heel veel andere zaken in je voeding waar je op moet letten. Zeker als je regelmatig sport. En andere punten die eerder genoemt zijn zoals rust etc zijn net zo belangrijk.

Maar dat is het kleine beetje wat ik weet over eiwit specifiek. Er zijn anderen op dit forum die er veel meer over kunnen vertellen.

En af en toe een hamburger eten is echt niet erg. Veel te lekker om te laten staan imo :thup:

The_Game
29-05-2008, 22:45
Je moet er wel rekening mee houden dat je je niet blind gaat staren op eiwitten. Ze zijn zeker belangrijk voor een goed herstel, maar het zijn geen wondermiddelen. Een goed voedingspatroon bevat meer dan alleen eiwitten ook vetten en koolhydraten zijn belangrijk. Daarnaast even in het rijtje van SamE kijken en kijken wat er op die punten verbeterd kan worden.

Evilman
30-05-2008, 11:45
Wat is genoeg eiwitten ? ik neem wel altijd zoon eiwit shake na het trainen en eet wel redelijk gezond geen mc donalds ofz

Ik heb de mac nodig in mijn dieet haha.
Kan die shit wel gebruiken met mn 10% vet

Flappie
01-06-2008, 11:31
Nou jongens heb nog geen kinderen gelukkig:P Ben 18 en ik studeer verder heb ik wel een bij baantje. En ik train nu een half jaar kickboksen ben begonnen met 1x in de week en dit iedere maand met 1 x in de week verhoogt tot 4x. Heb wel altijd karate gedaan 3 x in de week maar dat is toch een wereld van verschil. Heb ff bij gehouden hoeveel eiwitten ik per dag binnen krijg het kwam niet echt in de buurt van de 2 gram per kilo.
Neem nu gewoon iedere dag een eiwit shake op dagen dat ik train 2 heb mijn etens partoon wat veranderd en het gaat nu wel beter het herstellen. Denk dat ik gewoon te weinig at op een dag.

Arie
04-06-2008, 21:11
Ik wil niet grappig doen ofzo maar volgens mij heb je gewoon een gebrek aan conditie en wellicht niet geheel de juiste instelling (mentaliteit). Een normaal mens (waartoe ik jou maar even reken) kan (onder sportgerelateerde normale omstandigheden) echt veel meer. Zelfs al ga je met enige regelmaat naar de mac. Waarom denk je dat je niet helemaal hersteld bent dan, wat zijn de symptomen? Je moet natuurlijk soms wel een beetje aanzetten ook al wordt het zeuren.:lol:

Henry
07-06-2008, 20:50
Ik wil niet grappig doen ofzo maar volgens mij heb je gewoon een gebrek aan conditie en wellicht niet geheel de juiste instelling (mentaliteit). Een normaal mens (waartoe ik jou maar even reken) kan (onder sportgerelateerde normale omstandigheden) echt veel meer. Zelfs al ga je met enige regelmaat naar de mac. Waarom denk je dat je niet helemaal hersteld bent dan, wat zijn de symptomen? Je moet natuurlijk soms wel een beetje aanzetten ook al wordt het zeuren.:lol:\

Hou echt op man.
De jongen krijgt nog eens een complex.
je hebt helemaal gelijk dat je herstel niet compleet is.
een ieder die 4 keer per week traint en nog eens school, werk enz heeft herstelt gewoon minder snel.
Je kan je voeding wel aanpassen, dat wilt weleens werken, maar je kan ook anders gaan trainen.
je ziet met name bij russische en amerikaanse topathleten dat sommigen van hen: zijhet bjj, kickboksen, worstelen enz geen plyometrische, krachttraining en overige oefeningen doen, maar sec hun sport maar dan ook op een hele relaxte manier drillen.
Sommige filosofien gaan zover dat je een efficiente driller moet worden in technieken, zodat het bijna geen verschil uitmaakt of je op de bank zit of aan het drillen bent, en je raakt door deze methode minder snel uitgeput en hebt minder herstelnodig, terwijl je wel goed traint en in shape raakt.

Dus met andere woorden je hoeft niet tot het uiterste te gaan, doe dat alleen off season wanneer je geen wedstrijden hebt 1keer per week.

gr.