PDA

View Full Version : Neem je visolie?



SamE
03-06-2008, 12:17
Als mini marktonderzoek (voor zakelijke doeleinden) ben ik benieuwd naar antwoorden op de onderstaande vragen.

Welk merk gebruik je, hoeveel capsules neem je per dag en is de prijs een belangrijkere overweging dan de kwaliteit van het product?

Thanks

FOCUS
03-06-2008, 12:50
nee,
eet altijd wel 1/week een vette vis

als je dat niet doet, is zon supp wel aan te raden imno

SamE
03-06-2008, 13:07
650mg EPA/DHA is geloof ik de aanbevolen minimale hoeveelheid, kom je daar denk je aan zonder te supplementeren? Hogere doseringen hebben wel toegevoegde voordelen.

The Bulldog
03-06-2008, 13:07
ja geen capsules uit de fles...2 thee lepels per dag

SamE
03-06-2008, 13:17
ja geen capsules uit de fles...2 thee lepels per dag

Welk merk en wat zijn de kosten? En is er een reden dat je voor vloeibare visolie kiest en niet voor capsules?

chief108
03-06-2008, 13:35
capsules...
weet zo niet merk en dosering uit me hoofd

Mickey
03-06-2008, 13:45
Capsules, elke dag 1.

SamE
03-06-2008, 14:03
capsules...
weet zo niet merk en dosering uit me hoofd


Capsules, elke dag 1.

Letten jullie meer op de prijs of de kwaliteit (gereinigde visolie)?

chief108
03-06-2008, 14:48
wat denk je zelf?
ben een Nederlander...

heb deze: NatuFit Omega-3 forte
(http://www.natufit.nl/Producten/Omega3forte.aspx)
was soortgelijke aanbieding samen met multivits
http://www.natufit.nl/Portals/0/Informatie/NF-TabelProbeer-2%20%282%29.jpg

dimitri
03-06-2008, 17:13
Ja, één capsule per dag, want ik eet geen vis. Baat het niet dan schaadt het niet zeker.

Smerige beesten zijn het

SamE
03-06-2008, 18:30
wat denk je zelf?
ben een Nederlander...

heb deze: NatuFit Omega-3 forte
(http://www.natufit.nl/Producten/Omega3forte.aspx)
was soortgelijke aanbieding samen met multivits
http://www.natufit.nl/Portals/0/Informatie/NF-TabelProbeer-2%20%282%29.jpg

Waar ik altijd op let is of het gereinigd is, zodra dit niet vermeld wordt kan je er eigenlijk wel van uit gaan dat dit niet zo is, en natuurlijk ook de kosten. De prijs van dit product is wel ok maar als je bij grotere potten capsules terug gaat rekenen dan zal dit niet veel verschillen.

SamE
03-06-2008, 18:31
Ja, één capsule per dag, want ik eet geen vis. Baat het niet dan schaadt het niet zeker.

Smerige beesten zijn het

Ik ben ook niet echt een vis liefhebber. Ik neem er wat meer dan 1 per dag ;)

The Bulldog
03-06-2008, 18:48
Welk merk en wat zijn de kosten? En is er een reden dat je voor vloeibare visolie kiest en niet voor capsules?

Omega Sufficiency https://www.innatechoice.com/omega3oil.cfm

Volgende keer neem ik weer caps...waren op laatste keer dat ik ze nodig had...

SamE
03-06-2008, 19:10
Omega Sufficiency https://www.innatechoice.com/omega3oil.cfm

Volgende keer neem ik weer caps...waren op laatste keer dat ik ze nodig had...

UD = iemand die voor gereinigde visolie gaat:). Koop je deze in Nederland en wat is de prijs?

Fr3ddy
03-06-2008, 19:20
Geen visolie voor mij.. ?

SamE
03-06-2008, 22:07
Geen visolie voor mij.. ?

huh?

De dikke nudist
03-06-2008, 22:19
Nee

SamE
03-06-2008, 22:21
Nee

Waarom niet?

The Bulldog
03-06-2008, 22:33
UD = iemand die voor gereinigde visolie gaat:). Koop je deze in Nederland en wat is de prijs?


netjes bij de chiropraktijk......

en idd ga voor de zuivere shit hahahahhaa

30 eurie dacht ik...

edit check net een rekening...35 pleurie

Jochem
03-06-2008, 22:51
geen visolie, maar omega 3-6-9 oliemix - notenolie en lijnzaad. elke vrijdag sushi, en daarnaast af en toe en visje.

De dikke nudist
04-06-2008, 00:38
Waarom niet?
Ik let niet op m'n voeding.:lol:

SamE
04-06-2008, 07:46
geen visolie, maar omega 3-6-9 oliemix - notenolie en lijnzaad. elke vrijdag sushi, en daarnaast af en toe en visje.

Lijnzaad olie is niet echt een goede manier om omega-3's binnen te krijgen

SamE
04-06-2008, 07:47
Ik let niet op m'n voeding.:lol:

Het nemen van een visolie supplement betekent niet dat je op je voeding let ;)

SamE
04-06-2008, 07:50
netjes bij de chiropraktijk......

en idd ga voor de zuivere shit hahahahhaa

30 eurie dacht ik...

edit check net een rekening...35 pleurie

Pure grade A Columbian fish oil :) ... de prijs is nog niet eens zo slecht

The Bulldog
04-06-2008, 08:17
goed spul idd...en de prijs viel mij ook mee..moet wel zeggen dat ik niet meer uit die fles neem hoor...gewoon lekker doe capsules..niks mis mee...

The_Game
04-06-2008, 13:40
Ja ik neem Omega 3 van volgens mij NOW foods. Ik let eigenlijk meer op de prijs dan of het gereinigd is. Als het niet is gereinigd is dit dan echt een slechte zaak of kan je lichaam er wel redelijk tegen?

SamE
04-06-2008, 14:00
Ja ik neem Omega 3 van volgens mij NOW foods. Ik let eigenlijk meer op de prijs dan of het gereinigd is. Als het niet is gereinigd is dit dan echt een slechte zaak of kan je lichaam er wel redelijk tegen?

Je lichaam kan wel wat hebben maar als ik ergens mee supplementeer heb ik liever niet dat er pecticiden, pcb's, zware metalen etc.. inzitten.

Wat betaal je voor de visolie van NOW en hoeveel capsules?

Paganstars
04-06-2008, 14:15
mwah let niet op me voeding... sport @ the moment toch niet.... maar ik eet gewoon veel vis....

Fr3ddy
04-06-2008, 14:26
huh?

Omdat ik niet weet waar het voor dient?

Is het om een slechte adem te krijgen? Gewrichten, glanzend huidje? Kweetnie

Garcia
04-06-2008, 14:42
Elke dag een capsule Omega 3 van het huismerk van de Tuinen :)

MJOKKIE
04-06-2008, 14:42
Natures Answer. heerlijk spul, zie elke dag uit naar die eetlepel:boos:. En mijn aanrecht lijkt wel een grote plaksticker. wat een kleefpastei die troep. Maar eh, wel gezond hoor! 35 pleuri's

SamE
04-06-2008, 14:47
Omdat ik niet weet waar het voor dient?

Is het om een slechte adem te krijgen? Gewrichten, glanzend huidje? Kweetnie

Ik hoorde dat je al last had van een slechte adem, dus visolie veranderd daar niks aan ;) Maar idd gewrichten, huid, hart en vaatstelsel, hersenen, insuline gevoeligheid en noem het maar op.

SamE
04-06-2008, 14:50
Natures Answer. heerlijk spul, zie elke dag uit naar die eetlepel:boos:. En mijn aanrecht lijkt wel een grote plaksticker. wat een kleefpastei die troep. Maar eh, wel gezond hoor! 35 pleuri's

Dit is idd ook wel een goed merk


mwah let niet op me voeding... sport @ the moment toch niet.... maar ik eet gewoon veel vis....

Vette vis? Ook voor niet sporters heeft het veel voordelen


Elke dag een capsule Omega 3 van het huismerk van de Tuinen :)

Die vind ik persoonlijk wat minder omdat het niet gereinigd is

Paganstars
04-06-2008, 15:09
vis in het algemeen... vet of niet... vindt vis gewoon lekker

Garcia
04-06-2008, 15:29
Dit is idd ook wel een goed merk



Vette vis? Ook voor niet sporters heeft het veel voordelen



Die vind ik persoonlijk wat minder omdat het niet gereinigd is

Hoe kom ik erachter of het wel of niet gereinigd is? En wat is het grootste verschil dan, of watvoor effect zou het dan moeten geven?

Jochem
04-06-2008, 15:36
clean
http://www.hypnopimpdaddy.com/ssbloglg.jpg


not clean

http://lizditz.typepad.com/photos/uncategorized/drunk_naked_girl400.jpg

Fr3ddy
04-06-2008, 15:42
Dus vrouwen met een vislucht zijn gezond?

Boxer
04-06-2008, 17:34
Omega 3-6-9 van de Tuinen..elke dag 1..

Twee weken terug mee begonnen (tip van iemand van t hier meen ik) ..merk nog niet echt iets. ja, ben afgevallen maar dat was ook de bedoeling en gevolg van dieet.

Maar wat is dan een goed merk voor een redelijke prijs??

SamE
04-06-2008, 18:48
Hoe kom ik erachter of het wel of niet gereinigd is? En wat is het grootste verschil dan, of watvoor effect zou het dan moeten geven?

Dan staat het aangegeven. Elk merk dat een gereinigd product verkoopt gaat dat natuurlijk promoten en geeft dat duidelijk aan. Het is af en toe wel misleidend als er bijvoorbeeld 'zuivere visolie' op een product vermeld staat. Dit wilt niet zeggen dat het gereinigd is. Ook bij grote bekende merken is dit vaak niet het geval.

Dan krijg je geen rotzooi binnen in de vorm van pesticiden, pcb's, zware metalen etc... Als je een beetje rond zoekt is het niet zo moeilijk om een gereinigd visolie supplement te vinden in dezelfde prijsklasse, soms zelfs nog goedkoper.

SamE
04-06-2008, 18:55
Omega 3-6-9 van de Tuinen..elke dag 1..

Twee weken terug mee begonnen (tip van iemand van t hier meen ik) ..merk nog niet echt iets. ja, ben afgevallen maar dat was ook de bedoeling en gevolg van dieet.

Maar wat is dan een goed merk voor een redelijke prijs??

Ik zou zelf nooit een 3-6-9 supplement nemen omdat het Westerse dieet over het algemeen een tekort heeft aan omega-3's en niet 6 en 9.

In deze thread worden een aantal goede genoemd en mijn bevooroordeelde mening zal ik maar achterwege laten in deze thread (PM me maar).

SamE
04-06-2008, 19:02
Nog een leuk/leerzaam verhaal van een aantal jaren terug :)

Ik had een pot visolie bij de tuinen gekocht van het huismerk, thuis aangekomen viel het mij op dat er niks vermeld stond over het reinigen van de visolie. Ik ging er in eerste instantie van uit dat het in Nederland wel zo goed geregeld was dat bij een winkel zoals de tuinen dit automatisch het geval was.

Maar na een aantal dagen zat ik nog steeds met vraag of dit nu zo was of niet. Dus ik mailen naar de tuinen met de vraag of de visolie gereinigd was of niet. >> Fast forward :) na een stuk of 6 e-mailtjes heen en terug gaven ze eindelijk toe dat dit niet zo was. Ze beantwoordde mijn eerste mailtjes met zoiets van; bij de tuinen voldoen alle producten aan de nederlandse wetgeving etc...

maar goed ...punt is duidelijk

chief108
04-06-2008, 19:04
goh laat me raden...

als ik op de ergomax website kijk staat daar vast een potje gedestileerde visolie... :p

chief108
04-06-2008, 19:08
I was right :w00t:

prijs is niet slecht overigens....

SamE
04-06-2008, 19:12
goh laat me raden...

als ik op de ergomax website kijk staat daar vast een potje gedestileerde visolie... :p

Dat wilde ik juist voorkomen haha :)

Maar ik hoop niet dat deze thread nu stil komt te staan want ik ben oprecht opzoek naar jullie visolie aankoopgedrag (maar zoals ook in de eerste post vermeld stond wel voor zakelijke doeleinden)

chief108
04-06-2008, 19:24
het ergste van alle pilletjes vind ik dat je het elke dag weer in moet nemen...

ik heb een aardig chaotische natuur en dan wil regelmaat er wel eens bij inschieten

ik "probeer" dus elke dag mijn visolie capsules te nemen en een multivit pil
en soms haal ik ook nog een fles lijnzaadolie wat ik dan 's ochtends door de kwark pleur (al is de laatste ook al minstens half jaar gelden denk ik....)