PDA

View Full Version : Man gooit hond van 3 hoog naar beneden



Tony
10-06-2008, 14:34
HEEMSKERK - Een 46-jarige man uit Heemskerk heeft zaterdag zijn hond van de derde verdieping van een woning aan de Luxemburglaan gegooid. Dat heeft de politie maandag bekendgemaakt. Het dier overleefde de val niet.
Novum

De politie kreeg aanvankelijk de melding dat de hond van het balkon was gesprongen. Onderzoek wees echter uit dat zijn baasje het dier naar beneden had gegooid omdat hij de hond vervelend vond.

De man is opgepakt voor dierenmishandeling. Hij heeft bekend. Tegen hem is proces-verbaal

Tony
10-06-2008, 14:34
Gaat echt werkelijk helemaal nergens meer over...

Hij had wel iemand kunnen raken met die hond.

payap
10-06-2008, 14:37
Gaat echt werkelijk helemaal nergens meer over...

Hij had wel iemand kunnen raken met die hond.

Daar nog van afgezien dat hij iemand had kunnen raken als je zo met een hond of ander levend wezen omgaat mogen ze hem er van mij ook wel achteraan gooien.

anonymous001
10-06-2008, 14:41
:lol:

Maar effe serieus...

Ik heb door mijn werk wel vaker te maken met wetgeving over dierendoding en dierenmishandeling, en ik kan je zeggen dat dierenmishandeling niet hard te maken is in dit geval. Misschien dat ze die gast aanklagen om hem te laten schrikken, maar dit mag gewoon.

Iedereen mag een dier doden, mits ze in staat zijn dat op een efficiente en pijnloze manier te doen.

Dit lijkt me behoorlijk efficient. ;)

Tony
10-06-2008, 14:44
Ik zou onze eigen onderhond er eens op af sturen... eens kijken hoeveel kleuren die gast schijt als hij ze gereten krijgt.

YoMarK
10-06-2008, 15:06
:lol:

Maar effe serieus...

Ik heb door mijn werk wel vaker te maken met wetgeving over dierendoding en dierenmishandeling, en ik kan je zeggen dat dierenmishandeling niet hard te maken is in dit geval. Misschien dat ze die gast aanklagen om hem te laten schrikken, maar dit mag gewoon.

Iedereen mag een dier doden, mits ze in staat zijn dat op een efficiente en pijnloze manier te doen.

Dit lijkt me behoorlijk efficient. ;)
Is dit niet aan het veranderen Socrates? Ik dacht dat ze bezig waren met het aanpassen van de wet zodat ze dierenbeulen beter kunnen aanpakken.

Paganstars
10-06-2008, 15:11
Ik zou onze eigen onderhond er eens op af sturen... eens kijken hoeveel kleuren die gast schijt als hij ze gereten krijgt.

LOL

Jochem
10-06-2008, 15:22
Ik had het knapper gevonden als hij hem van beneden naar 3 hoog had gegooid. Dit is geen kunst aan.

Garcia
10-06-2008, 15:39
Ik hoop dat ik die gast nooit tegenkom want dan zal ik ff met hem gaan gooien en smijten.

Kom op zeg, als jij je irriteert aan een huisdier neem er dan geen!!

FOCUS
10-06-2008, 15:55
deze klootzak heeft binnen no time een andere hond
helaas hebben dieren vrijwel geen rechten

chief108
10-06-2008, 16:17
jammer dat Pistolen Paultje er niet meer is...

die wist wel raad met zulke zaakjes....

HUNTER
10-06-2008, 16:35
Heemskerk komt weer in het nieuws.... damn wat een raar dorp is t toch

chief108
10-06-2008, 16:47
Heemskerk komt weer in het nieuws.... damn wat een raar dorp is t toch
breek me de bek niet open....

wrestler_nl
10-06-2008, 17:01
Ik had het knapper gevonden als hij hem van beneden naar 3 hoog had gegooid. Dit is geen kunst aan.

:lol::lol:

anonymous001
10-06-2008, 18:56
Is dit niet aan het veranderen Socrates? Ik dacht dat ze bezig waren met het aanpassen van de wet zodat ze dierenbeulen beter kunnen aanpakken.

Nou, ja, een geval als dit is lastig te reguleren, omdat we niet willen dat het doden van dieren helemaal niet toegestaan is. Er is wel inderdaad een tendens om meer rekening met dieren te houden, maar iets als dit... tja, wie weet.

Ik dacht later wel nog dat je misschien zou kunnen zeggen dat je niet zeker weet dat zo'n dier in 1 klap dood is. Dan zou het gewoon dierenmishandeling zijn, misschien.

Lastig...

Ik zou persoonlijk zo'n gast natuurlijk ook van het balkon willen gooien, maar juridisch ligt dat gewoon altijd wat moeilijker...

Christophe
10-06-2008, 19:29
Ik zou persoonlijk zo'n gast natuurlijk ook van het balkon willen gooien, maar juridisch ligt dat gewoon altijd wat moeilijker...

Daarom heeft vrouwe Justicia ook een blinddoek om. Meestal om onpartijdig te kunnen oordelen, soms om niet te zien op welke "andere" manieren gerechtigheid geschied. Dus ik hoop echt dat die eikel op een mooie dag ook van een balkon wordt geflikkerd.

Paganstars
11-06-2008, 09:27
Ben wel benieuwd hoe hoog die kerel zal stuiteren?!!

FOCUS
11-06-2008, 11:00
:offtopic:ff wreed off topic hier

in kader van te land, ter zee en in de lucht;
met je bed van de flat:
http://www.truveo.com/Beste-van-Bart-de-Graaff/id/250281852



jammer dat 'sla je oma in een coma';) er nooit van is gekomen

el bastardo
11-06-2008, 11:02
Belachelijk, hier in Sittard gooien ze kinderen van 5 hoog naar beneden. Een hond... pffff

FOCUS
11-06-2008, 11:31
in channel 62
http://www.youtube.com/watch?v=JjvH91hglX0
zit een scene van Cheech MArin dattie zn hond leert vliegen
reps voor wie hem hier plaatst!!!!!

Hitpoint
11-06-2008, 11:44
Wat een hond!!!












Die man dan he;)

Tsuki
11-06-2008, 19:55
tja een hond is geen kat ....................

mama
11-06-2008, 21:09
Heemskerk komt weer in het nieuws.... damn wat een raar dorp is t toch

dat zeg ik je al jaren. ben blij dat je het nu eindelijk zelf inziet :whistling:

Mickey
12-06-2008, 08:31
Nou, ja, een geval als dit is lastig te reguleren, omdat we niet willen dat het doden van dieren helemaal niet toegestaan is. Er is wel inderdaad een tendens om meer rekening met dieren te houden, maar iets als dit... tja, wie weet.

Ik dacht later wel nog dat je misschien zou kunnen zeggen dat je niet zeker weet dat zo'n dier in 1 klap dood is. Dan zou het gewoon dierenmishandeling zijn, misschien.

Lastig...

Ik zou persoonlijk zo'n gast natuurlijk ook van het balkon willen gooien, maar juridisch ligt dat gewoon altijd wat moeilijker...

Puur uit interesse:

Wat nou als ik de dure ras hond van de buren een kogel door zn kop jaag? Juridisch gezien mag ik het dier doden.. Maar ik vermoed dat de eigenaar wel iets te zeggen heeft over het feit dat ik zn 5000 euro kostende ballenlikker net geliquideerd heb..

chief108
12-06-2008, 08:36
dat is het vernielen van bezit toch?

anonymous001
12-06-2008, 09:04
dat is het vernielen van bezit toch?

Bingo! :hooray:

chief108
12-06-2008, 09:14
:power:

Tony
12-06-2008, 10:07
Hoppa, chief gaat naar huis met de waterkoker..

proficiat chief... hoop dat je er blij mee bent...

Zo nieuwe ronde nieuwe kansen.... We spelen nu voor deze prachtige set exotischt naaimachine oliën.

Eerste getal:
13

Tony
12-06-2008, 10:08
Puur uit interesse:

Wat nou als ik de dure ras hond van de buren een kogel door zn kop jaag? Juridisch gezien mag ik het dier doden..

plus het feit dat oom agent bij jou komt kijken waar je die gun hebt liggen ;)

FOCUS
12-06-2008, 10:33
verzekeringswerk toch
"het was een ongelukje, ik wist niet dat ie geladen was"

Tsuki
12-06-2008, 15:50
net goed voor die stink hond .............................

MissGG
12-06-2008, 17:39
Wat een klootzak!! En het is wel waar wat er gezegd wordt, je mag je eigen dier wel een klap verkopen of doden. Als je echter een andermans dier doodt of mishandelt dan valt het onder het kopje 'vernieling, beschadiging, doden enz van dier'... bizarre wetgeving.... Zie art 350 lid 2.Wetboek van Strafrecht

Jochem
12-06-2008, 18:27
Puur uit interesse:

Wat nou als ik de dure ras hond van de buren een kogel door zn kop jaag? Juridisch gezien mag ik het dier doden.. Maar ik vermoed dat de eigenaar wel iets te zeggen heeft over het feit dat ik zn 5000 euro kostende ballenlikker net geliquideerd heb..

Kuch *BULLSHIT* Kuch

"de Wet van 5 juni 1875 tot vaststelling van bepalingen bij het voorkomen van hondsdolheid. In die wet stond onder meer dat het opzettelijk mishandelen van hond of kat strafbaar was."

"In 1886 kwam er een nieuw artikel (254) in het Wetboek van Strafrecht, waarmee dierenmishandeling een misdrijf werd. Zo kregen alle dieren een vorm van wettelijke bescherming. Op deze manier had de Dierenbescherming snel resultaten kunnen boeken." (dierenbescherming.nl)

Denk dat het doodschieten van iemands anders hond niet zo snel als een ongelukje wordt gezien.

Hitpoint
12-06-2008, 22:03
Hoppa, chief gaat naar huis met de waterkoker..

proficiat chief... hoop dat je er blij mee bent...

Zo nieuwe ronde nieuwe kansen.... We spelen nu voor deze prachtige set exotischt naaimachine oliën.

Eerste getal:
13


:ehhh: waar blijft de rest van die getallen dan??