PDA

View Full Version : Goede balans krachttraining en MA



reddragon
14-06-2008, 11:48
Ik denk niet dat ik de enige ben maar ik heb altijd problemen om een goede balans te vinden tussen krachttraining en mijn vechtsporttraining.
Ik ben al een beetje op leeftijd (48) maar beoefen al sinds mijn 15e diverse vechtsporten.
Nu richt ik mij helemaal op het Jeet Kune Do.
In al die jaren dat ik trainde heb ik nooit veel aandacht besteedt aan krachtraining.
Alleen de normale push-ups, sit-ups etc.
Omdat ik altijd goede resultaten haalde op demonstraties en wedstrijden zag ik daar ook niet het nut van in.
Jeet Kune Do richt zich op het werkelijke straatvechten en daarbij kan een beetje extra kracht wel belangrijk zijn.
Maar als ik dan weer een krachttrainingschema probeerde was ik op een gegeven moment meer bezig met krachttraining dan met mijn vechtsporten.
Ik kan dus de juiste balans niet vinden.
Je moet eigenlijk krachttraining doen, je moet een beetje aan je conditie doe (hardlopen, touwtje springen etc.) en natuurlijk moet je je vechtspoprten blijven trainen.
Nu zoek ik eigenlijk een goede basis krachttrainingsschema die goed kracht en een beetje spieren opbouwt maar die niet je energie wegneemt die je nodig hebt voor je vechtsporttraining.
Het moet een schema zijn waarbij je geen apparaten nodig hebt, alleen maar dumbells, een halter, een optrekstok en een dipstation.
Heeft iemand nog tips?

Chico
15-06-2008, 22:15
zowiezo heeft focus laatst een schema voor je gemaakt geloof ik...

maar ik denk dat je voor jezelf de balans moet zoeken tussen de twee... er is niemand (en zeker niet op het internet) die jouw zo het gouden antwoord kan geven...

ga je inlezen over trainingsmethoden e.d. als dit forum (techniek, ed) doorstruint kom je al een heel end... en zeker ook de verwijzingen die naar bepaalde dingen worden gemaakt waarop je verder kunt zoeken...

dimitri
30-06-2008, 16:43
Ik denk niet dat ik de enige ben maar ik heb altijd problemen om een goede balans te vinden tussen krachttraining en mijn vechtsporttraining.
Ik ben al een beetje op leeftijd (48) maar beoefen al sinds mijn 15e diverse vechtsporten.
Nu richt ik mij helemaal op het Jeet Kune Do.
In al die jaren dat ik trainde heb ik nooit veel aandacht besteedt aan krachtraining.
Alleen de normale push-ups, sit-ups etc.
Omdat ik altijd goede resultaten haalde op demonstraties en wedstrijden zag ik daar ook niet het nut van in.
Jeet Kune Do richt zich op het werkelijke straatvechten en daarbij kan een beetje extra kracht wel belangrijk zijn.
Maar als ik dan weer een krachttrainingschema probeerde was ik op een gegeven moment meer bezig met krachttraining dan met mijn vechtsporten.
Ik kan dus de juiste balans niet vinden.
Je moet eigenlijk krachttraining doen, je moet een beetje aan je conditie doe (hardlopen, touwtje springen etc.) en natuurlijk moet je je vechtspoprten blijven trainen.
Nu zoek ik eigenlijk een goede basis krachttrainingsschema die goed kracht en een beetje spieren opbouwt maar die niet je energie wegneemt die je nodig hebt voor je vechtsporttraining.
Het moet een schema zijn waarbij je geen apparaten nodig hebt, alleen maar dumbells, een halter, een optrekstok en een dipstation.
Heeft iemand nog tips?

Kracht wordt overschat imo, Bruce Lee kicks ass and hij woog maar half zoveel als zijn tegenstanders, die meestal ook met twee of zelfs 10 waren.

FOCUS
30-06-2008, 18:19
maar hij was wel sterk, gebruikte anabolen en deed aan krachttraining.
oh ja dimitri, die tien man, dat was niet echt hoor.;)

dimitri
01-07-2008, 16:38
maar hij was wel sterk, gebruikte anabolen en deed aan krachttraining.
oh ja dimitri, die tien man, dat was niet echt hoor.;)

Me dunkt dat jij Enter The Dragon, een documentaire over het leven van Sensei Bruce Lee, nog niet gezien hebt.

FOCUS
02-07-2008, 08:51
http://www.youtube.com/watch?v=SAvZE9z9XFE

Bud S
02-07-2008, 11:12
bruce lee is alleen in de film
hij bestaat niet echt, heeft ook nooit echt bestaan
je moet in 'm geloven
net als in sinterklaas

RtoDeep
02-07-2008, 14:44
bruce lee is alleen in de film
hij bestaat niet echt, heeft ook nooit echt bestaan
je moet in 'm geloven
net als in sinterklaas

sinterklaas!!!!!!!!!! niet in geloven, maar???? :(:(:(:(:(

Casparvdzouw
02-07-2008, 17:03
http://www.youtube.com/watch?v=SAvZE9z9XFE

overduidelijk roid rage!