PDA

View Full Version : Tips 1e kickbox wedstrijd?



Muaythai_J
16-06-2008, 16:04
Hey, ik kijk vaak op mixfight.nl en lees veel leuke en leerzame dingen.;)
Nu zat ik zelf ook met iets waarmee jullie mij misschien mee kunnen helpen.

Ik ben bijna 17 jaar, Kickbox al vanaf mijn 14e en vind het wel tijd en denk dat ik wel klaar ben voor een 1e wedstrijd. Dus ik heb het mijn trainer voorgesteld en als ik op dezelfde wijze als nu doortrain regeld hij in september een gevecht voor me. Ik heb er zin in maar zit met één twijfel. ik ben 1,83m en 82 kilo en zie dat veel jongens van mijn leeftijd veel lichter zijn. Nu ben ik ook nog eens begonnen met kracht training en ik denk dat ik daar nog zwaarder van ga worden. Ik denk dat ik tegen een veel oudere jongen zal gaan moeten vechten, geen probleem maar hoe bereid ik me voor op zo'n 1e wedstrijd en hoe gaat dat in z'n gang gewichtklasses en leeftijd ?

Alvast bedankt!

jopke
16-06-2008, 16:12
ja ik was bij mn eerste wedstrijd ook 17, en moest tegen iemand van 20
mn tweede wedstrijd was ik 18 en moest ik tegen iemand van 22, en de derde keer tegen iemand van 23...

dus de kans lijkt me ook vrij groot dat je tegen een ouder iemand moet.

ik denk dat je je helemaal niet druk moet maken over leeftijd, en er gewoon voor moet gaan!

en verder gewoon goed naar je trainer luisteren!

Casparvdzouw
16-06-2008, 16:17
als ik er klaar voor was zouden wij een partij kunnen doen 1.85/80 kg maar op dit moment nog niet

FOCUS
16-06-2008, 17:43
stress, (faal)angst, zwakke knieen en zenuwen horen erbij.
Accepteer ze en weet dat iedereen dat ervaart.
Je staat er dus je kan trots zijn op jezelf, ongeacht of je wint of verliest.
Wees niet geintimideerd door leeftijd, uiterlijk, gedrag.
Doe jouw ding, die ander is een stuk vlees waar je doorheen moet.

Briant
16-06-2008, 17:53
Ze zullen altijd proberen een tegenstander van gelijk niveau te vinden (dus nagenoeg evenveel wedstrijden). Geloof in jezelf en vertrouw op je techniek dan komt het goed!

Bud S
16-06-2008, 18:04
Doe jouw ding, die ander is een stuk vlees waar je doorheen moet.

net als die eerste keer neuken...

FOCUS
16-06-2008, 18:26
:jason2::rotflmao::hugegrin::headbang::beerchug:

Muaythai_J
17-06-2008, 10:10
:lol:

chief108
17-06-2008, 10:42
LOL....

De man van 14K
17-06-2008, 11:24
net als die eerste keer neuken...

hahaaha :lol:

Garcia
17-06-2008, 12:04
Respect als je de ring instapt ... ongeacht of je wint of verliest .. of je goed of slecht vecht .. je staat in de ring en dat alleen al verdient respect.

Blijf je gewoon focussen op je training. Tijdens het vechten neemt je instinct en trainingservaring de controle over en gaat het vanzelf.

Spanning, zenuwen en angst hoort erbij zelfs de pro's hebben daar nog last van. Daarom kijken ze altijd zo stoer en moeilijk ;-)

Ik ben zelf 1m84 en weeg 110 kg met m'n 26 jaar en toen ik jou leeftijd had mocht ik niet eens bij de cadetten/junioren vechten maar moest direct tegen senioren staan (kyokushinkai karate) omdat mijn gewicht anders te zwaar zou zijn.
Ik ben absoluut niet dik ( vetpercentage van 16/17%) maar ben gewoon stevig gebouwd.
Wees blij met die lichaamsbouw en maar er gebruik van, je staat stevig, je bent lastiger naar de grond te krijgen en je kan meer gewicht in je stoten gooien waardoor je harder slaat.

Osu

The Bulldog
29-06-2008, 18:57
Goeie tips.

Tip 1: GENIET! Dat is het belangrijkst. Je leeft er lang naartoe, maar voor je het weet is het al voorbij en denk je "Hee, dat ging snel".

Verder: wanneer je de zenuwen krijgt in de aanloop naar je wedstrijd, vraag je dan af waarom je zenuwachtig bent. Is het voor pijn? Dat voel je in de wedstrijd niet. Voel je druk van trainer, trainingsgenoten, familie, publiek? Je trainer en traininsgenoten zullen trots op je zijn, of je nou wint of verliest maakt niet zoveel uit. Als je maar alles geeft. De rest van het volk daar weet dat JIJ de ring in bent gestapt; iets dat de meeste mensen niet zullen doen/durven.

Ziet die ander er in de ring sterker/gevaarlijker uit? Ook hij is maar een mens en ook hij voelt pijn. Een goeie bond zal tegenstanders van gelijk niveau tegen elkaar zetten, dus ik denk dat ze je gewoon tegen iemand zetten die ook zijn eerste partij doet. En geloof me: al ziet ie er heel zelfverzekerd uit, ook hij heeft de zenuwen. Zoals hierboven al gezegd werd: zelfs de toppers hebben nog zenuwen (en da's maar goed ook).

Bij zenuwen, bedenk jezelf dat JIJ er zelf voor gekozen hebt om de ring in te stappen. En waarom? Omdat je het leuk vindt! Je kunt je eindelijk echt meten met een ander in een sport die jouw hobby is. En hobby is leuk.
Dan nog iets: wat heb je te verliezen? Niks. Als je een schoolexamen hebt of rij-examen, is het kut als je verliest omdat je er weer extra tijd en/of geld in moet steken om het te halen. Als je je wedstrijd verliest, ben je een ervaring rijker en heb je er ongetwijfeld van geleerd.

Veel succes en vooral veel plezier!

Sebastiaan dat is nu al de tweede zinnige post op 1 dag....WTF?????

anonymous001
29-06-2008, 19:06
Sebastiaan dat is nu al de tweede zinnige post op 1 dag....WTF?????

:lol:

82 kilo? Tja, die gast kan natuurlijk ook gewoon je kaak breken... Dan ben je lelijk voor de rest van je leven. ;)

The Bulldog
29-06-2008, 20:24
hahahaha