PDA

View Full Version : Prijs opblaaspoppen blijft stijgen.



Garcia
17-06-2008, 10:35
Peak-opblaaspop

De prijs voor opblaaspoppen blijft maar stijgen en is nu bijna het dubbele van wat je vorig jaar betaalde. Er zijn mensen die zeggen dat er meer dan genoeg opblaaspoppen zijn en dat de prijs wordt opgedreven door speculatie. Ze hebben wel een beetje gelijk: er zijn speculanten die grote hoeveelheden opblaaspoppen opkopen en een paar weken later weer verkopen tegen een hogere prijs.
Maar ze kunnen dit alleen maar omdat er genoeg mannen op de wereld zijn die zich zorgen maken over de toekomst.
Het is onzeker of er volgend jaar ook nog genoeg opblaaspoppen zijn en wat de prijs dan zal zijn.
Vooral in de luchtvaartindustrie maakt men zich zorgen. Deze bedrijfstak verbruikt heel veel opblaaspoppen en weet zo gauw geen alternatief.
Ook vrachtwagenchauffeurs (je weet toch, dat zijn allemaal viespeuken) klagen over de dure poppen. Ze zijn zelfs bereid om te gaan staken.
Er zijn nog anderen die zeggen dat er altijd genoeg opblaaspoppen zullen zijn, omdat deze abiotische opblaaspoppen diep in de aarde gemaakt worden. Die mannen neem ik niet serieus.
Ik ben zelf aan andere mening toegedaan. De komende jaren krijgen we te maken met het verschijnsel peak-opblaaspop. Voor 2012 zal de wereld de maximale opblaaspopproduktie bereiken, daarna zal de produktie langzaam dalen. Een groot aantal van de Opblaaspop Producerende en Exporterende Landen (OPEC) kampt nu al met een teruglopende produktie en de toekomst belooft weinig goeds.
Door bio-opblaaspoppen te gebruiken, gemaakt van soja of mais, kan nu nog redelijk in de behoefte worden voorzien. Maar de vraag stijgt zo snel dat de produktie steeds verder zal achterblijven.
De hoeveelheid opblaaspoppen op de wereld is eindig. Ooit zullen ze opraken en zal een geluksvogel zijn lusten botvieren op de allerlaatste opblaaspop. De prijsstijging geeft aan dat meer mannen zich zorgen maken.http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-57687620259556_1998_1212473
Toch ben ik niet pessimistisch. Ik denk nl. dat we heel goed zonder opblaaspoppen kunnen. Er zijn genoeg alternatieven. Je kunt nl. ook de liefde bedrijven met een vrouw van vlees en bloed. Dat is volkomen legaal en kost je tegenwoordig minder dan een opblaaspop.

chief108
17-06-2008, 10:47
geweldig stuk... :p
reps

Tony
17-06-2008, 10:52
I must have one of these....

Paganstars
17-06-2008, 10:55
LMAO!!! Geniaal!

el bastardo
17-06-2008, 10:57
Schitterend haha

Bud S
17-06-2008, 12:05
Er zijn genoeg alternatieven. Je kunt nl. ook de liefde bedrijven met een vrouw van vlees en bloed. Dat is volkomen legaal en kost je tegenwoordig minder dan een opblaaspop.

gatverdamme !!

Guillermo
17-06-2008, 13:32
Peak-opblaaspop

Toch ben ik niet pessimistisch. Ik denk nl. dat we heel goed zonder opblaaspoppen kunnen. Er zijn genoeg alternatieven. Je kunt nl. ook de liefde bedrijven met een vrouw van vlees en bloed. Dat is volkomen legaal en kost je tegenwoordig minder dan een opblaaspop.

Dit is reps waard!!:thup::thup:

Garcia
17-06-2008, 14:15
:D

Mickey
17-06-2008, 14:17
LOL!