PDA

View Full Version : de nieuw ontdekte indianenstam blijkt stunt fotograaf



chief108
26-06-2008, 10:37
Indianenstam was al ontdekt - Buitenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/4295356/_Indianenstam_was_al_ontdekt__.html?p=38,1)

Beelden van de ontdekte rood en zwart geverfde indianenstam in het Amazonewoud wekten over de hele wereld verbazing. Foto’s, vanuit een vliegtuig genomen, lieten zien dat er een nieuwe, afgezonderde stam leeft tussen Brazilië en Peru. De indianen proberen het vliegtuig weg te jagen met pijl en boog. Nu geeft de fotograaf toe dat hij wist dat de stam al in 1910 werd ontdekt.

De Braziliaanse fotograaf Carlos Meirelles (61) bevestigt zijn stunt tegenover de krant The Observer. Meirelles werkt voor Funai, het Braziliaanse Indian Protection Agency. Hij nam de foto’s enkele jaren geleden, na een lange zoektocht. Omdat het Amazonewoud steeds verder verdwijnt door houtkap, bedacht Meirelles het plan om het woud en de stam te beschermen.

De publiciteitsstunt werkte want nadat de hele wereld ‘kennismaakte’ met de indianen, zei de Peruaanse overheid toe beschermingsmaatregelen te nemen. Funai wist ervan en staat achter de publiciteitscampagne.

Het was erg lastig voor Meirelles om de foto’s te maken want mensen zag hij steeds niet in het dichtebolkte bos. Wel zag hij af en toe vrouwen het bos inrennen voor ‘die grote engel vogel’, ofwel het vliegtuig waar hij in zat. De fotograaf was opgelucht toen hij rood beschilderde mensen zag. “Rood betekent dat ze klaar zijn om een oorlog te starten. Om hun territorium te verdedigen moeten ze wel gelukkig en sterk zijn, in mijn ogen.”

De indianen zijn overigens wel degelijk echt en leven ook afgezonderd in het Amazonewoud. Meirelles zegt de coördinaten van het leefgebied van de stam nooit vrij te geven.

chief108
26-06-2008, 14:38
en heel de wereld stonk d'r in...

mega reps voor die ouwe

Justinian
26-06-2008, 14:51
Hij nam de foto’s enkele jaren geleden, na een lange zoektocht. Omdat het Amazonewoud steeds verder verdwijnt door houtkap, bedacht Meirelles het plan om het woud en de stam te beschermen.
Dat is dus het eerste waar ik aan dacht toen ik het nieuwsbericht toen las!

chief108
26-06-2008, 14:55
ja hoor... :rolleyes:

De man van 14K
26-06-2008, 18:23
dit is toch al een tijdje bekend?

Ronald
26-06-2008, 18:35
Dat is dus het eerste waar ik aan dacht toen ik het nieuwsbericht toen las!
Ik dacht: is dat niet die fotograaf van het Braziliaanse Indian Protection Agency, Funai? Die moet toch weten dat deze stam in 1910 toch ook al eerder is gefotografeerd?
Die indianen kwamen me eerlijk gezegd ook al best wel bekend voor. :pimp:

Justinian
26-06-2008, 18:58
Ik dacht: is dat niet die fotograaf van het Braziliaanse Indian Protection Agency, Funai? Die moet toch weten dat deze stam in 1910 toch ook al eerder is gefotografeerd?
Die indianen kwamen me eerlijk gezegd ook al best wel bekend voor. :pimp:
Ff goed lezen wat ik quote Honaldo ;)

Ronald
26-06-2008, 19:04
Ff goed lezen wat ik quote Honaldo ;)
Dan is het niet leuk meer ;)

Karel
26-06-2008, 20:57
“Rood betekent dat ze klaar zijn om een oorlog te starten. Om hun territorium te verdedigen moeten ze wel gelukkig en sterk zijn, in mijn ogen.”


hoera, misschien moorden ze elkaar wel uit, wat zit er ook anders op als je gelukkig bent

Marco
26-06-2008, 22:15
ik vond ze al verdacht veel lijken op de indianen die op de cd hoes van Sepultura's Roots album stonden..

Justinian
27-06-2008, 08:18
Dan is het niet leuk meer ;)
Nee, inderdaad, ik kwam niet meer bij ;)

Paganstars
27-06-2008, 08:40
ik vond ze al verdacht veel lijken op de indianen die op de cd hoes van Sepultura's Roots album stonden..

OMFG.... Te grappig! Reps!