PDA

View Full Version : Kutchristenfundamentalisten...



anonymous001
28-06-2008, 13:39
Van waarmaarraar...


Tiener gearresteerd voor godslasterlijk T-shirt


Een Australische tiener die een T-shirt droeg met de opdruk "Jesus is a cunt" - vrij vertaald: "Jezus is een lul" - is aangehouden voor aanstootgevend gedrag. De T-shirt is er een uit de collectie van de nogal extreme metal band Cradle of Filth. Boven de godslasterlijke slogan staat een non afgebeeld die masturbeert. Naar aanleiding van de arrestatie van de zestienjarige is de politie op zoek naar winkels die het T-shirt verkopen. De katholieke kerk is alvast niet opgezet met dit soort taal aan het adres van Jezus. "Het is zoals wit zwart noemen, Jezus is allesbehalve wat er op het T-shirt staat", zegt dominee Matt Hunt. "Jezus' naam ijdel gebruiken is bovendien een grote zonde." Advocaat Bill Potts vindt dat dit nog maar eens aantoont dat Australië behoefte heeft aan een Bill of Rights. "De vrijheid van spreken en van meningsuiting is bij ons niet zo beschermd als in Amerika bijvoorbeeld. De tiener aanklagen is belachelijk. Mocht hij het T-shirt tijdens de eucharistieviering gedragen hebben, om zo bewust te choqueren, dan was het anders geweest. Maar nu? Dit brengt de wet in diskrediet."

Kutchristenfundamentalisten...

Ik ga binnenkort naar Australie, en heb nog wel ergens eens CoF shirtje liggen (Dead girls don't say no)...

Influcted
28-06-2008, 13:44
Zzzz.... ''god''...

Muay Thai Elite
28-06-2008, 13:54
Hm ja van de andere kant: als je provoceert om te provoceren, dan vraag je hier ook om. Dat ze daar in Australie tenminste al dat heavy metal tuig op willen sluiten vind ik een mooi gebaar.

Biiyen
28-06-2008, 13:56
Wij zijn nou niet bepaald het land om hier verontwaardigd over te zijn. Hier worden net zo goed mensen van hun bed gehaald en/of ontboden bij de pliesie omdat ze dingen zeggen/dragen.

Angelco
28-06-2008, 14:07
in Australië wordt die enkel aangehouden, moest een of andere ali een t-shirt dragen met daarop "allah is een eikel" ergens in iran ofzo dan wordt ie direct gestenigd of opgehangen. je moet natuurlijk ergens een grens trekken, en vind persoonlijk zo'n t-shirt niet kunnen

Chico
28-06-2008, 14:11
Hm ja van de andere kant: als je provoceert om te provoceren, dan vraag je hier ook om. Dat ze daar in Australie tenminste al dat heavy metal tuig op willen sluiten vind ik een mooi gebaar.
maar voor wilders is dat anders? :whistling:

aliendwurf
28-06-2008, 14:11
Reps voor het prachtige scrabblewoord "kutchristenfundamentalisten". :thup:

The Bulldog
28-06-2008, 14:27
maar voor wilders is dat anders? :whistling:
mee eens

er zullen altijd mensen zijn die onzin uitkramen over dingen, foute shirts aantrekken en z enz .

Gaan we ze nu allemaal vervolgen....en met welke meetpunten, wat kan wel omdat en wat kan niet omdat.....

chief108
28-06-2008, 14:55
ik liep gisteren nog in mijn "die yuppie scum" shirt over straat

is toch gewoon vrijheid van meningsuiting? :confused:

Muay Thai Elite
28-06-2008, 15:36
CHOOOO CHOOOOO here comes the Clue-Train, last stop is Chico: Sarcasme herkennen is niet je sterkste punt. Ik heb het gewoon niet zo op die melodramatische emo-wannabe nichterige kut-alto's, of kende je me nog niet? En ga trouwens ook even met een strak gezicht een Australische punkbitch met een stinkshirtje vergelijken met een politicus.........

anonymous001
28-06-2008, 15:36
in Australië wordt die enkel aangehouden, moest een of andere ali een t-shirt dragen met daarop "allah is een eikel" ergens in iran ofzo dan wordt ie direct gestenigd of opgehangen. je moet natuurlijk ergens een grens trekken, en vind persoonlijk zo'n t-shirt niet kunnen

Hoezo "moet je ergens een grens trekken"?

Ik ben beledigd door het feit dat ik overal kerken zie, omdat ik het een achterlijk geloof vind. Daar hoor je mij toch ook niet over?

Underdog slaat de spijker op zijn kop: wat zouden de meetpunten moeten zijn? De staat hoort neutraal te zijn, anders is het eind zoek, en krijg je inderdaad situaties zoals in Iran. Denk niet dat dat ons niet kan overkomen, want dat dachten ze in Iran ook...

Muay Thai Elite
28-06-2008, 15:41
Gebeurt overigens ook gewoon in mijn land:

De 29-jarige Dénis van Vliet uit Tilburg weigert een boete te betalen van 170 euro wegens het beledigen van de politie. Hij kreeg de boete in maart toen hij boodschappen aan het doen was. Het t-shirt wat hij droeg was twee agenten een doorn in het oog. Op het shirt stond de tekst 'corrupt' met daarbij een afbeelding van iets dat leek op het politielogo.

Volgens Van Vliet is zijn shirt komisch bedoeld en wilde hij de politie niet beledigen. "We willen niet op elke slak zout leggen, maar er is een grens", zegt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. "Wij achten meneer schuldig aan smaad, belediging en merkmisbruik."

Anand Jhingoer, advocaat van Van Vliet, denkt dat de kans dat de Tilburger de zaak wint 'behoorlijk groot' is. "Misschien bedoelde hij met het T-shirt alleen maar dat hij zelf corrupt is", zegt Jhingoer. Volgens de advocaat valt het shirt sowieso onder de vrijheid van meningsuiting. "Bij belediging moet opzet in het spel zijn. Deze jongen is niet het politiebureau binnengestormd om op zijn shirt te wijzen. Hij wilde gewoon sigaartjes kopen. De politie moet niet zo kleinzerig zijn."

Maar zeg nou zelf, zou je deze nageboorte niet het liefst achter tralies hebben?

http://85.17.225.38/247750001-247800000/247776101-247776200/247776126_5_xe7b.jpeg
30 jaar oud is ie, kom op, je gedragen als een breezerpuber is er dan niet meer bij....

aliendwurf
28-06-2008, 16:00
Idd, dat is een gereanimeerd vruchtzakje...:eek:

Chico
28-06-2008, 16:17
Sarcasme herkennen is niet je sterkste punt.

En ga trouwens ook even met een strak gezicht een Australische punkbitch met een stinkshirtje vergelijken met een politicus.........
idd.. niet mijn sterkste punt...

en ja dat ga ik doen..

micha
28-06-2008, 20:08
ik heb in Australie gewoobd en ik kan vertellen dat het een heel apart land is met een hele boel ouderwetse gedachten die door een groot deel van bevolking wordt gezien als de waarheid

PigDog
28-06-2008, 23:15
En ga trouwens ook even met een strak gezicht een Australische punkbitch met een stinkshirtje vergelijken met een politicus.........

Wilders (http://www.crossmarks.nl/blog/wp-content/uploads/2008/03/wilders12032008.jpg)

Punkbitch met een stinkshirtje (http://www.thepianopages.com/images/hayley_williams_paramore.jpg)

Yeah, right................

:rolleyes:

De man van 14K
29-06-2008, 12:38
ik liep gisteren nog in mijn "die yuppie scum" shirt over straat

is toch gewoon vrijheid van meningsuiting? :confused:
nee dat is gewoon een schreeuw om aandacht..

Muay Thai Elite
29-06-2008, 12:40
lol

chief108
29-06-2008, 14:00
da's ook wel weer waar ja...

en was gewoon blij dat ik een tshirt dat ik in 1990 in Amerika had gekocht weer aankon :p
een beetje ziek zijn heeft ook z'n voordelen op z'n tijd

De man van 14K
29-06-2008, 14:09
haha, ach met een beetje persen moet het toch ook wel passen?

http://www.ilbaluardo.com/Cover/Audio/F%20-%20G%20-%20H/FATBOY%20SLIM%20-%20You've%20come%20a%20long%20way%20baby%20-%20Front.jpg

Richelieu
29-06-2008, 14:50
Hm ja van de andere kant: als je provoceert om te provoceren, dan vraag je hier ook om. Dat ze daar in Australie tenminste al dat heavy metal tuig op willen sluiten vind ik een mooi gebaar.

Zeker, wat is het doel om zo'n shirt uberhaupt te dragen?