PDA

View Full Version : Tips voor een beginnende sporter?



michaelw
03-07-2008, 22:25
Ik ben 2 maanden geleden na een lang recess weer begonnen met fitness. Simpelweg om weer breder te worden. Vroeger had ik er alle tijd voor om te sporten maar tegenwoordig kunnen 2 avonden per week er net af.

Ik ben nu in 2 maanden 2,5kg aangekomen.
Ik pak elke training alle grote spiergroepen in mijn torso. Ik slik nog geen supplementen. Op zich gaat het allemaal wel prima, maar ik vind de voortgang nog erg langzaam gaan. Ik merk alleen vooral krachttoename terwijl het me vooral om gewichtstoename gaat.

Heeft iemand tips voor mij dat ik snellere groei kan behalen? ( wellicht in de vorm van aangepast trainingsschema/supplementen/voeding? )

alvast bedankt!

De dikke nudist
03-07-2008, 22:34
http://forum.dutchbodybuilding.com/

dimitri
04-07-2008, 07:45
Ik ben 2 maanden geleden na een lang recess weer begonnen met fitness. Simpelweg om weer breder te worden. Vroeger had ik er alle tijd voor om te sporten maar tegenwoordig kunnen 2 avonden per week er net af.

Ik ben nu in 2 maanden 2,5kg aangekomen.
Ik pak elke training alle grote spiergroepen in mijn torso. Ik slik nog geen supplementen. Op zich gaat het allemaal wel prima, maar ik vind de voortgang nog erg langzaam gaan. Ik merk alleen vooral krachttoename terwijl het me vooral om gewichtstoename gaat.

Heeft iemand tips voor mij dat ik snellere groei kan behalen? ( wellicht in de vorm van aangepast trainingsschema/supplementen/voeding? )

alvast bedankt!

http://gagethedog.files.wordpress.com/2007/06/steroids.jpg

FOCUS
04-07-2008, 08:22
http://gagethedog.files.wordpress.com/2007/06/steroids.jpg

koel, is een bull whippet, geen fotoshop dus:cool2:

afwijking in dna

Virus
04-07-2008, 08:49
Korte samenvatting gebaseerd op eigen ervaring:

60%
Eten... veel eten... Als het beweegt, eet je het op...
Wel alleen koolhydraten, eiwitten en goede vetten.

Ikzelf eet me klem aan:
brinta pap, havermout, bruin brood, pindakaas, cashew noten, kwark, pasta`s, kip, rijst, kipfilet, liga`s, biefstuk, groente / fruit...

Eet niet zoals gewend 3 maaltijden per dag, maar probeer om de 2 uur iets te eten

40%
Trainen
Ikzelf train split, dwz 4 spiergroepen op aparte dagen trainen.

Als je massa wilt aanzetten, moet je proberen gewicht op te bouwen en je beperken tot setjes van 12 - 10 - 8 en 6 herhalingen.

100%
Benen!
Benen!
Benen trainen!
Vergeet je benen niet!

100%
Rust!
Houdt voldoende rust.
Dwz slaap voldoende en overtrain jezelf niet!
Langer dan een uur / anderhalf uur trainen is zinloos.

Evilman
04-07-2008, 10:16
BENEN TRAINEN!

Tjibbe
04-07-2008, 11:53
zorg dat je 2 keer je vetvrije lichaamsgewicht in grammen aan eiwit binnen krijg. Weeg je 80 dan is ongeveer 160 goed. Daarnaast kan je het beste 500 calorieen boven je verbruik zitten om te groeien. verder kan je het beste naar een bodybuild site gaan ofzo

schurem
05-07-2008, 11:31
feh fitnessruimte FTL. Ga gewoon de mat op, daar train je de spiergroepen die het meeste training nodig hebben. is ook minder saai.

FOCUS
06-07-2008, 23:00
Waarom wil je breder worden?

als je vechtsport doet is bodybuilding niet altijd de juiste trainingsmethode om te kunnen profiteren van de gewonnen massa.
Als je aan vechtsport doet ten minste.
-op bepaalde bodybuildingsites is echter wel een schat aan info te vinden.
er zijn meerdere wegen die naar vetzucht leiden:lol:

Tony
07-07-2008, 11:23
Heel simpele basis bij fitness/bodybuilding:

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed

Dat ene zinnetje dekt volledig de lading.