PDA

View Full Version : Wat een dude! :S



Fr3ddy
06-07-2008, 11:39
Roemeen onthoofdt moeder omdat hij niet mag trouwen

IASI - Een 38-jarige man in de Roemeense stad Iasi heeft zijn moeder met een sabel in één slag onthoofd, omdat ze hem verbood in het huwelijk te treden.

Dat heeft de Roemeense televisiezender PRO TV zaterdag gemeld.




Haar hoofd posteerde hij vier uur lang voor het raam van hun woning, voordat voorbijgangers alarm sloegen en de politie het appartement bestormde. Daarop liet de man zich uit het raam vallen. Tegen toegesnelde omstanders verklaarde hij dat hij "nu eindelijk recht had gedaan". De ernstig verwarde man overleefde de val en ligt nu met een gebroken been in het ziekenhuis.

Vriendin

Uit de eerste verhoren blijkt dat de man stemmen in zijn hoofd hoorde die hem opdracht gaven zijn moeder te vermoorden, omdat hij van haar niet mocht trouwen. Volgens getuigen had de dader op het moment van de moord niet eens een vriendin.

Het slachtoffer had geen schijn van kans; haar handen waren door haar zoon vastgebonden voordat hij haar met één slag van het leven beroofde.

Muay Thai Elite
06-07-2008, 11:59
Schizofrenie (stemmen in je hoofd) is 1 van de meest voorkomende geestelijke stoornissen bij criminelen / TBS'ers (ook in NL). Dit soort grappen kunnen dus ook bij ons voorkomen. (Die gast die de huid van zijn moeder als jas droeg...)

tom l
06-07-2008, 14:47
Schizofrenie hoeft niet persé met stemmen in je hoofd gepaard te gaan. Een schizofreen persoon heeft gewoon een redelijk constante psychose. Hij beleeft dus constant wanen die voor hem/haar als echt worden waargenomen, maar die wanen uiten zich niet altijd in stemmen.

chief108
06-07-2008, 14:56
een schizofreen is nooit alleen

De man van 14K
06-07-2008, 15:29
je was me voor ouwe..

chief108
06-07-2008, 15:38
hèhèhè :brow:

Muay Thai Elite
06-07-2008, 23:51
Schizofrenie hoeft niet persé met stemmen in je hoofd gepaard te gaan. Een schizofreen persoon heeft gewoon een redelijk constante psychose. Hij beleeft dus constant wanen die voor hem/haar als echt worden waargenomen, maar die wanen uiten zich niet altijd in stemmen.

True: ik doelde ook meer op het feit dat in het bericht iemand stemmen in zijn hoofd hoorde, en ik 'plotseling' begon over schizofrenie. Vandaar dat ik even uitlegde waar ik daarmee op doelde ;)

Het is trouwens niet zo dat schizofrenie een redelijk constante psychose is, zoals je zegt. Het gaat in bepaalde fasen: in de acute fasen krijgt men een zeer ernstig waanbeeld / psychose. Het kan daarna weer een tijdje "goed" gaan (nog steeds last van ernstige psychoses, enorm in jezelf gekeerd etc) maar na een tweede of derde acute fase (een hevige psychose-aanval) gaat het steeds meer bergafwaarts. Die persoon is dan niet meer aanspreekbaar, en kan alleen met zware medicatie enigszins een soort van leven leiden, onder constante begeleiding van zowel familie als hulpverleners.

Muay Thai Elite
07-07-2008, 01:17
Das waar.

Dus bij dezen: Fuck deze topic, ik wordt liever geskullfucked met een paarse dildo op standje 10 dan ooit in verband gebracht te worden met serieuze comments.