PDA

View Full Version : Iran toont spierballen



Bagheera
09-07-2008, 22:39
France 24 | Iran test fires long-range Shahab 3 missile | France 24 (http://www.france24.com/en/20080709-iran-test-fires-long-range-missile-iran-missile&navi=MONDE)

Uit betrouwbare bron :whistling: Kan ik zeggen dat er mensen in NL erg op scherp staan... Defensie is wakker....

Angelco
09-07-2008, 23:04
met 2000 km komen ze niet ver ... alleen maar tot Israel, niets belangrijks :p

Bagheera
09-07-2008, 23:09
met 2000 km komen ze niet ver ... alleen maar tot Israel, niets belangrijks :p

[WAKKER WORDEN]
even een update voor je!.. next generation missiles:
Shahab-6 / Kosar - Iran Missiles (http://www.fas.org/nuke/guide/iran/missile/shahab-6.htm)
Iran Missiles (http://www.fas.org/nuke/guide/iran/missile/index.html)

Ze missen alleen nog een nuke head... Ojaa het iranian nuke program was alleen voor...... (waar was het nu toch alweer voor).. lol

Angelco
09-07-2008, 23:12
[WAKKER WORDEN]
even een update voor je!.. next generation missiles:
Shahab-6 / Kosar - Iran Missiles (http://www.fas.org/nuke/guide/iran/missile/shahab-6.htm)
Iran Missiles (http://www.fas.org/nuke/guide/iran/missile/index.html)

Ze missen alleen nog een nuke head... Ojaa het iranian nuke program was alleen voor...... (waar was het nu toch alweer voor).. lol

leuk, maar ik denk niet dat Iran Europa zou aanvallen. mja, je weet maar nooit met die gozers ginder achter

Mickey
09-07-2008, 23:24
Het feit dat ze hier niet voor de grens staan met hun tanks wil niet zeggen dat we er geen hinder van gaan ondervinden. Alles wijst erop dat de states nog op een oorlog met Iran aansturen voor de verkiezingen.

Een paranoia persoon zou zeggen dat Bush aanstuurt op een situatie waar in hij Martial Law kan verklaren en zo de verkiezingen kan uitstellen.

Anyway.. wij in Europa gaan daar ook last van krijgen.. Vond je de benzine nu al duur? Moet je zien wat er gebeurd als de pleuris daar uitbreekt.

blazin.arr0w::::
10-07-2008, 00:13
Het feit dat ze hier niet voor de grens staan met hun tanks wil niet zeggen dat we er geen hinder van gaan ondervinden. Alles wijst erop dat de states nog op een oorlog met Iran aansturen voor de verkiezingen.

Een paranoia persoon zou zeggen dat Bush aanstuurt op een situatie waar in hij Martial Law kan verklaren en zo de verkiezingen kan uitstellen.

Anyway.. wij in Europa gaan daar ook last van krijgen.. Vond je de benzine nu al duur? Moet je zien wat er gebeurd als de pleuris daar uitbreekt.

Las vandaag ook in de krant dat er een reele kans bestaat dat Bush vlak voor het verstrijken van zijn ambsttermijn nog Iran gaat aanvallen. Schijnt een budget voor te zijn. Spannende tijden.

chief108
10-07-2008, 08:43
Een paranoia persoon zou zeggen dat Bush aanstuurt op een situatie waar in hij Martial Law kan verklaren en zo de verkiezingen kan uitstellen.

the issue's not whether you're paranoid...
the issue is whether you're paranoid enough

ik verwacht al jaren dat hij iets gaat uitvreten zodat hij een derde term kan krijgen of zichzelf gewoon tot president for life uitroept omdat God hem dat verteld heeft....

chief108
10-07-2008, 08:47
zoekend naar leuke plaatjes over Bush kwam ik de bush van dochter Jenna Bush tegen....

http://img507.imageshack.us/img507/864/jennabush105sc2.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/864/jennabush105sc2.jpghttp://img507.imageshack.us/img507/864/jennabush105sc2.jpg

micha
10-07-2008, 08:49
reps chief

haar moeten ze naar Iran sturen

Garcia
10-07-2008, 09:24
Volgens mij heeft die dochter zo te zien ook een bush :p

Angelco
10-07-2008, 09:27
Vond je de benzine nu al duur? Moet je zien wat er gebeurd als de pleuris daar uitbreekt.

daar heb je wel gelijk in! allen met de fiets dan maar ? :p

anonymous001
10-07-2008, 10:10
zoekend naar leuke plaatjes over Bush kwam ik de bush van dochter Jenna Bush tegen....

http://img507.imageshack.us/img507/864/jennabush105sc2.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/864/jennabush105sc2.jpghttp://img507.imageshack.us/img507/864/jennabush105sc2.jpg



En zo weten we dit topic ook gelijk weer te koppelen aan de zaken waar het echt om gaat in het leven...

Karel
10-07-2008, 10:18
ach als ze met die dingen gaan schieten doet toch iedereen mee, al is het alleen maar dat ze eindelijk een excuus hebben om op die knop te drukken... als je dan al niet zo'n kernkop op de kop krijgt heb je wel die geweldige wolk die de hele wereld overgaat (woehoe, anarchie)..
maar fuck it, zien we dan wel weer toch, idd tot die tijd hebben we belangrijkere zaken..

shakie
10-07-2008, 15:02
Tja als iranier zijnde vind ik toch ergens dat bush hiermee alleen meer problemen op de wereld zet.
Zou jij je nie alvast voorbreiden als iemand je bedreigd?:whistling:
Amerika is de enige die ooit een atoombom heeft gebruikt,snap nie waar ze zich altijd mee bemoeien,kijk naar afganistan,Irak en nu iran?
Als daar de pleuris uitbreekt (door de zoveelste aanval),denk dat er veel meer gevolgen zijn.die landen eromheen denken ook van ,wanneer zijn wij de volgende en zien ze het nie meer als een oorlog tegen terorrisme ,maar tegen moslims.....en dat zijn er heeeeeeeeeel veel,verspreid overal in de wereld.
Klinkt vreemd ,maar dat zou zomaar het einde kunnen zijn,als iedereen op die knopjes gaat drukken:twak::twak:

wrestler_nl
10-07-2008, 17:08
SPANNEND...............................

Judas
10-07-2008, 20:22
Tja als iranier zijnde vind ik toch ergens dat bush hiermee alleen meer problemen op de wereld zet.
Zou jij je nie alvast voorbreiden als iemand je bedreigd?:whistling:
Amerika is de enige die ooit een atoombom heeft gebruikt,snap nie waar ze zich altijd mee bemoeien,kijk naar afganistan,Irak en nu iran?
Als daar de pleuris uitbreekt (door de zoveelste aanval),denk dat er veel meer gevolgen zijn.die landen eromheen denken ook van ,wanneer zijn wij de volgende en zien ze het nie meer als een oorlog tegen terorrisme ,maar tegen moslims.....en dat zijn er heeeeeeeeeel veel,verspreid overal in de wereld.
Klinkt vreemd ,maar dat zou zomaar het einde kunnen zijn,als iedereen op die knopjes gaat drukken:twak::twak:

Het is wel erg makkelijk om weer te roepen dat Bush de oorzaak van alle problemen is. Het komt van 2 kanten. Het huidige regime in Iran is ook een stelletje rare fanatiekelingen die openlijk dreigen dat er een land van de kaart geveegd moet worden. Probleem is dat het overgrote deel van de bevolking absoluut niet zo fanatiek en gevaarlijk is als hun leiders. Maar zij zullen wel de dupe worden van een eventuele op handen zijnde aanval.
Denk dat heel veel landen in het Midden-Oosten juist heel blij zullen zijn als de nucleaire ambities van het huidige regime in Iran stukloopt. Zitten weinig landen te wachten op fanatiekelingen met een kernwapen.

Mickey
10-07-2008, 22:27
We zijn opgegroeid met films en series waarin Amerika de held was.

En in WO II was Amerika ook nog echt een held. Maar zoals Ben "Yathzee" Croshaw van Zero Punctuation hier als zo adequaat stelde (http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/12-MOH-Airborne): Het aantal uren films en series dat is gemaakt over WO II is bijna langer als de eigenlijke duur van de oorlog en D-DAY zou een kleine 6 maand hebben geduurd..

Amerika is een soort boe-man geworden spijtig genoeg. En Bush.. I dunno..
Er is iets serieus mis met die man volgens mij. Hij is uit op ellende. Ieder weldenkend mens doorziet dat herrie blijven schoppen in zo een onstabiel klimaat tot grote problemen gaat lijden.

De man van 14K
10-07-2008, 22:31
Ben benieuwd of het met obama zoveel anders gaat..

danial
10-07-2008, 23:39
Het is wel erg makkelijk om weer te roepen dat Bush de oorzaak van alle problemen is. Het komt van 2 kanten. Het huidige regime in Iran is ook een stelletje rare fanatiekelingen die openlijk dreigen dat er een land van de kaart geveegd moet worden. Probleem is dat het overgrote deel van de bevolking absoluut niet zo fanatiek en gevaarlijk is als hun leiders. Maar zij zullen wel de dupe worden van een eventuele op handen zijnde aanval.
Denk dat heel veel landen in het Midden-Oosten juist heel blij zullen zijn als de nucleaire ambities van het huidige regime in Iran stukloopt. Zitten weinig landen te wachten op fanatiekelingen met een kernwapen.

Daar ben ik niet met je mee eens. Iraanse regering is inderdaad niet goed bezig (slecht bezig), maar dat is niet alleen bij huidige regering het geval, het is al 25jaar zo (intern slecht, voor buiten wereld tot nu geen gevaar), het is dus niet van laatste 3 jaar, Maar in tegendeel is Bush paar jaar daarmee bezig en ontstaan al die problemen weer.
Ik ben zeker niet fan van deze regering, maar door bush ontstaat weer een oorlog en gaan weer gewone burgers dood.

wrestler_nl
11-07-2008, 11:20
Er zijn vele andere landen die kernwapens bezitten ( zoals Israel en Amerika),,,,Ik weet niet waarom iran geen kernwapens mag bezitten terwijl al die andere landen al jaren kernwapens bezitten!!....Iran bereid zich gewoon voor op een eventuele aanval van Amerika of Israel ofso...Niet dat ik deze Iraanse Regime een hele goeie vind, want dat is niet zo. Ik ben bang dat Bush voor de verkiezingen nog voor een verassing gaat zorgen ( misschien..... Iran aanvallen)

Judas
11-07-2008, 12:18
Ze zijn wel degelijk al langer een gevaar voor de buitenwereld. Nogmaals, ik heb het alleen over het regime. Iraanse revolutie begon al snel met de gijzeling van de Amerikaanse ambassade. Ze steunen groeperingen financieel, ideologisch en materieel die direct een gevaar zijn voor buitenwereld. Zonder deze steun zouden ze amper bestaan. Ze breiden hun invloed steeds meer uit in het Midden-Oosten. Reken maar dat veel landen(met name de Soennieten) in hun handjes zullen klappen als Iran wordt afgeremd.
Het is dus erg makkelijk om te roepen dat het weer Bush zijn schuld is. Ben ook geen fan van hem, het is een lompe kortzichtige boer, maar feit is dat Iran een heel agressief en gevaarlijk spelletje speelt.

De dikke nudist
11-07-2008, 12:22
Ik zeg: Iran ook nukes, anders is 't niet eerlijk.

Judas
11-07-2008, 12:26
Er zijn vele andere landen die kernwapens bezitten ( zoals Israel en Amerika),,,,Ik weet niet waarom iran geen kernwapens mag bezitten terwijl al die andere landen al jaren kernwapens bezitten!!....Iran bereid zich gewoon voor op een eventuele aanval van Amerika of Israel ofso...Niet dat ik deze Iraanse Regime een hele goeie vind, want dat is niet zo. Ik ben bang dat Bush voor de verkiezingen nog voor een verassing gaat zorgen ( misschien..... Iran aanvallen)

Het verschil lijkt me vrij duidelijk. Amerika, Israel en de rest van de landen zullen niet snel naar de kernwapens grijpen. Toen israel van alle kanten tegelijk door meerdere Arabische landen werd aangevallen, was het even kantje boord. Zelfs in dat geval hebben ze dit wapen niet gebruikt, dus het lijkt me duidelijk dat ze "verantwoord" met deze wapens omgaan.
Iran daarentegen roept openlijk dat Israel van de kaart geveegd moet worden en dergelijke. Misschien is het bluf en misschien niet. Zijn de Ayatollahs iig wel toe in staat. Maar een land als Israel kan zich dat risico niet veroorloven. Lijkt me dus niet heel vreemd als zij preventief actie gaan ondernemen.

wrestler_nl
11-07-2008, 13:41
Het verschil lijkt me vrij duidelijk. Amerika, Israel en de rest van de landen zullen niet snel naar de kernwapens grijpen. Toen israel van alle kanten tegelijk door meerdere Arabische landen werd aangevallen, was het even kantje boord. Zelfs in dat geval hebben ze dit wapen niet gebruikt, dus het lijkt me duidelijk dat ze "verantwoord" met deze wapens omgaan.
Iran daarentegen roept openlijk dat Israel van de kaart geveegd moet worden en dergelijke. Misschien is het bluf en misschien niet. Zijn de Ayatollahs iig wel toe in staat. Maar een land als Israel kan zich dat risico niet veroorloven. Lijkt me dus niet heel vreemd als zij preventief actie gaan ondernemen.


het is natuurlijk wel dom van iran om zulke uitspraken te doen ( israel van de kaart vegen), maar ik bedoel de iraanse regime weet zelf dondersgoed dat dat onmogelijk is ....dus een BLUF!!!!:)......verder ben ik het met je eens

payap
11-07-2008, 13:55
reps chief

haar moeten ze naar Iran sturen

In Iran worden vrouwen opgehangen voor zulke activiteiten

danial
11-07-2008, 17:08
Het verschil lijkt me vrij duidelijk. Amerika, Israel en de rest van de landen zullen niet snel naar de kernwapens grijpen. Toen israel van alle kanten tegelijk door meerdere Arabische landen werd aangevallen, was het even kantje boord. Zelfs in dat geval hebben ze dit wapen niet gebruikt, dus het lijkt me duidelijk dat ze "verantwoord" met deze wapens omgaan.
Iran daarentegen roept openlijk dat Israel van de kaart geveegd moet worden en dergelijke. Misschien is het bluf en misschien niet. Zijn de Ayatollahs iig wel toe in staat. Maar een land als Israel kan zich dat risico niet veroorloven. Lijkt me dus niet heel vreemd als zij preventief actie gaan ondernemen.
nogmaals ben geen fan van regering, maar ik blijf er bij dat oorlog geen optie is, gaan alleen maar gewone burgers dood. En wie zegt dat ze kernwapen hebben ( het is niet bewezen), ze hadden ook nog onderzoek gedaan en hadden niks gevonden.
En even over Israel, toen ze krab zaten werden ze geholpen door amerika, waar waren al die wapen vandaan?? uit amerika, ze waren dus niet hopeloos om kernwapen te gebruiken. En als ze het zeker niet gebruiken, waarom moeten ze het hebben.
Als ze het voor de hele wereld verbieden (dus ook amerika en israel) dan is toch niks aan de hand en heb je al die ellendes niet

Bagheera
11-07-2008, 18:13
De inhoud van discussie heet wapenwedloop, en daar zijn we weer mee bezig!..

Met "we" bedoel ik iedereen; dus ook iran.

Zijn we de koude oorlog vergeten? Was er geen muur geplaatst, en weer afgebroken?

Bah waar gaat het weer over.

:crying:

Kunnen ze niet beter: :biggrinparty:

danial
11-07-2008, 18:35
De inhoud van discussie heet wapenwedloop, en daar zijn we weer mee bezig!..

Met "we" bedoel ik iedereen; dus ook iran.

Zijn we de koude oorlog vergeten? Was er geen muur geplaatst, en weer afgebroken?

Bah waar gaat het weer over.

:crying:

Kunnen ze niet beter: :biggrinparty:
Waar gaat deze discussie over dan? Dat er een wapen getest is? is het verboden wapen? nee, waarover moeten we over discusseren dan?? natuurlijk is het jammer en onveilig al die wapens, maar dat word eenmaal gemaakt voor bescherming tegen eventueel aanval

Bagheera
11-07-2008, 22:27
We discuseren over het feit dat er spierballen getoond worden en dat dit weer een wapenwedloop schijnt te worden! (of al is..)
Amerika met zijn wapenschild om zichzelf te beschermen tegen (volgens hun) boevenstaten zoals Iran en aan de andere zijde Iran die steeds verdere ontwikkelingen heeft in warfare. (waarvan het idd niet geheel duidelijk is waar hun nuke program voor is..)
Dat ze nuclear bezig zijn is wel bekend maar de Amerikanen roepen; warheads en de Iraniers roepen energie opwekking... Wantrouwen en achterdocht geven weer een wapenwedloop en een hele verzwaarde situatie..
Ojaa de hoogste Iraanse leider heeft geroepen dat het inzet niet schuwt en we vergeten dat
40% van de olievoorrad door de zeestraat gaat.
Straat van Hormuz - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Straat_van_Hormuz)

Dat geeft Iran ook macht en amerika de wens om de zaak in de pan te hakken...(lees controle)


btw Rusland moppert ook nog even om het wapenschild ;)

shakie
12-07-2008, 01:30
Waar gaat deze discussie over dan? Dat er een wapen getest is? is het verboden wapen? nee, waarover moeten we over discusseren dan?? natuurlijk is het jammer en onveilig al die wapens, maar dat word eenmaal gemaakt voor bescherming tegen eventueel aanval

X2
En daarbij, wie heeft wat gedaan toen amerika hun nieuwe raketten gingen testen...OP IRAK!!!
Dat waren er een paar duizend...hoe leip is dat?
Niemand die ze lastig viel en onder druk zette, wat ze daar mee deden,nou of dat de wereld niet bedreigd.
Ben ook zeker geen fan van deze regime,maar come on...Als bush alles met geweld wil oplossen moet ie ook maar een x naar plekken gaan waar er geen olie is:whistling:

Judas
12-07-2008, 14:00
nogmaals ben geen fan van regering, maar ik blijf er bij dat oorlog geen optie is, gaan alleen maar gewone burgers dood. En wie zegt dat ze kernwapen hebben ( het is niet bewezen), ze hadden ook nog onderzoek gedaan en hadden niks gevonden.
En even over Israel, toen ze krab zaten werden ze geholpen door amerika, waar waren al die wapen vandaan?? uit amerika, ze waren dus niet hopeloos om kernwapen te gebruiken. En als ze het zeker niet gebruiken, waarom moeten ze het hebben.
Als ze het voor de hele wereld verbieden (dus ook amerika en israel) dan is toch niks aan de hand en heb je al die ellendes niet

Oorlog is de allerlaatste optie. Moet idd op alle mogelijke manieren voorkomen worden. Maar hoe lang wordt het al geprobeerd om het op een diplomatieke manier op te lossen? Sancties, waarschuwingen en onderhandelingen leveren niks op. Welke optie laat Iran dan open?
Ik heb ook niet gezegd dat ze een kernwapen hebben. Maar het is vrij duidelijk dat ze op z'n zachtst gezegd een verdacht programma hebben. Zelfs de IAEA, die normaal gesproken erg terughoudend is met veroordelen, uit stevige kritiek op Iran. Ze worden op verdachte plaatsten geweigerd en hebben zelf al gezegd dat het zeer aannemelijk is dat het niet puur voor opwekken van energie gebruit wordt.
Als het een oorlog wordt, hoop ik dat er weinig burgers gedood zullen worden. Maar Iran heeft al gedreigd dat ze al hun raketten op Tel Aviv zullen richten als hun reactoren worden aangevallen. Dan is dus echt het einde zoek...
De reden dat Israel deze wapens wel heeft, is ook niet zo gek. Ze zijn omringd door landen die hun graag zouden vernietigen en dat ook al geprobeerd hebben. Is een afschrikmiddel. Of ze het ook zullen gebruiken lijkt me sterk.
Israel heeft ze puur voor defensieve doeleinden. Met de huidige leiders in Iran is het maar de vraag of ze dat ook zullen doen.

De dikke nudist
12-07-2008, 19:43
Iranian president says no war with US, Israel

By VIJAY JOSHI, Associated Press Writer Tue Jul 8, 11:30 AM ET



KUALA LUMPUR, Malaysia - Iranian President Mahmoud Ahmadinejad said Tuesday that he sees no possibility of a war between his country and the United States or Israel.
http://us.bc.yahoo.com/b?P=U.Lce0WTcuroUCVfRddI6gn41S5Xm0h46y4AAolE&T=1cvntnsu5%2fX%3d1215884078%2fE%3d84920061%2fR%3d news%2fK%3d5%2fV%3d2.1%2fW%3dH%2fY%3dYAHOO%2fF%3d2 8355200%2fH%3dY2FjaGVoaW50PSJuZXdzIiBjb250ZW50PSJJ c3JhZWw7bWlsaXRhcnk7bWFwO2dvdmVybm1lbnQ7TWlkZGxlIE Vhc3Q7V2FzaGluZ3RvbjtJcmFxO2l0O29pbDtXaGl0ZTtIb3Vz ZTtyZWZ1cmxfd3d3X3JlZGljZWNyZWF0aW9uc19jb20iIHJlZn VybD0icmVmdXJsX3d3d19yZWRpY2VjcmVhdGlvbnNfY29tIiB0 b3BpY3M9InJlZnVybF93d3dfcmVkaWNlY3JlYXRpb25zX2NvbS I-%2fQ%3d-1%2fS%3d1%2fJ%3d7A719345&U=13f55cmjc%2fN%3dU4UYJELEYpY-%2fC%3d674272.12804990.13083882.1442997%2fD%3dLREC %2fB%3d5406809%2fV%3d1
"I assure you that there won't be any war in the future," Ahmadinejad told a news conference during a visit to Malaysia for a summit of developing Muslim nations.
Ahmadinejad's comments came less than 24 hours after Iran's Revolutionary Guards announced that its forces were carrying out a military drill involving "missile squads" and warned that the country would retaliate against any military strike by targeting Tel Aviv and U.S. warships in the Gulf.
Iranian officials have been issuing a mix of conciliatory and bellicose statements in recent weeks about the possibility of a clash with the U.S. and Israel.
Ahmadinejad also predicted Israel would collapse without Iranian action.
The Israelis "are a complex political group, but you should know this regime will be eventually destroyed and there is no need of any measure by Iranian people," he said when asked to comment on whether he has called for the destruction of Israel.
Ahmadinejad has in the past called for Israel's elimination. But his exact remarks have been disputed. Some translators say he called for Israel to be "wiped off the map," but others say that would be better translated as "vanish from the pages of time" — implying Israel would disappear on its own rather than be destroyed.
Ahmadinejad also said Tuesday that the next U.S. administration "would need at least 30 years in order to compensate, renovate and innovate the damages done by Mr. Bush."
"Today, the government of the United States is on the threshold of bankruptcy — from political to economic," Ahmadinejad said.
"The greatest threat in the Middle East and the whole world ... is the United States' intervention in other countries," Ahmadinejad said.
He urged Washington to heal its image by "relying on (the) basis of justice, humanitarian acts and respect for human beings."
For months, Ahmadinejad and other Iranian officials have said they don't believe the U.S. will attack because of its difficulties in Iraq, domestic worries and concerns over the fallout in the region. At the same time, Tehran has stepped up its warnings of retaliation if the Americans — or Israelis — do attack it, including threats to hit Israel and U.S. Gulf bases with missiles and stop oil traffic through the vital Gulf region.
The Web site of the elite Iranian force posted a statement late Monday quoting guard official Ali Shirazi as saying that Iran would retaliate against any military strike by targeting Tel Aviv and U.S. warships in the Gulf.
"The Zionist regime is pushing the White House to prepare for a military strike on Iran," Shirazi was quoted as saying.
"If such a stupidity is done by them, Tel Aviv and the U.S. naval fleet in the Persian Gulf will be the first targets which will be set on fire in Iran's crushing response."
Israeli government spokesman Mark Regev would not comment on Shirazi's warning other than to say "his words speak for themselves."
State Department spokesman Gonzalo Gallegos said such statements by Iran were "unfortunately...not out of the norm."

"We continue to stress our desire to resolve this issue diplomatically," Gallegos added.
Israel's military sent warplanes over the eastern Mediterranean for a large military exercise in June that U.S. officials described as a possible rehearsal for a strike on Iran's nuclear facilities, which the West fears are aimed at producing atomic weapons.
The U.S. Navy's Fifth Fleet, headquartered in the Persian Gulf nation of Bahrain, is responsible for patrolling the Gulf, the Suez Canal and parts of the Indian Ocean.
Shirazi is a cleric who represents supreme leader Ayatollah Ali Khamenei in the guards' naval force. Khamenei has the final say over all state matters.
The Guards' Web site also announced late Monday that forces were carrying out a military drill involving "missile squads," but did not say where it was taking place. Iran's guards and national army hold regular exercises two or three times a year, but the statement did not say whether this drill was one of them or if it was a special exercise.

================================================== ======

Klinkt me niet onredelijk wat die Iraniërs hier vertellen.

Bagheera
12-07-2008, 23:54
Bron: france24.com
date: 12-07-2008

Iran would destroy Israel and 32 U.S. military bases in the Middle East if the Islamic Republic was attacked over its disputed nuclear programme, a senior Iranian official was quoted as saying on Saturday.


The Islamic Republic and Israel have been embroiled in an
escalating war of words in recent weeks, increasing speculation
of military confrontation and helping to send global oil prices
to record highs.


Iranian missile tests this week further stoked tension and
rattled financial markets.


"The U.S. knows full well that with the smallest move
against Iran, Israel and 32 U.S. military bases in the region
would not be out of the reach of our missiles and would be
destroyed," the semi-official Fars News Agency quoted Mojtaba
Zolnour as saying in a speech.


Zolnour is the deputy of Supreme Leader Ayatollah Ali
Khamenei's representative in Iran's elite Revolutionary Guards.


Israel staged an air force exercise last month that sparked
speculation about a possible assault on Iranian nuclear sites.


Israel, long assumed to have its own atomic arsenal, has
sworn to prevent Iran from emerging as a nuclear-armed power.


Washington has said it wants diplomacy to end the row but
has not ruled out military action should that fail.


Iran, the world's fourth largest oil exporter, has vowed to
strike back at Israel, U.S. interests and shipping in the region
if it is attacked, threatening to close the Strait of Hormuz,
conduit for about 40 percent of globally traded oil.


On Wednesday, Iran said it tested nine long- and
medium-range missiles, including one which it says could reach
Israel and U.S. bases.





"MADNESS AND STUPIDITY"


Some U.S. facilities across the Gulf are little more than
200 km (124 miles) from Iran's coast. The United States has air
and naval bases in nearby Arab states, including Qatar and
Bahrain.


"Today the enemies know that they lack the power to confront
Iran's missile attacks," ISNA news agency quoted Zolnour as
saying.


In Jerusalem, Arye Mekel, Israel's Foreign Ministry
spokesman, declined to comment on Zolnour's remarks.


Tehran says its nuclear projects are aimed only at
generating electricity. Western nations and Israel fear the
Islamic Republic is seeking to build bombs.


Analysts say any U.S. or Israeli attack on Iran would be
limited to air strikes, rather than a full-scale offensive with
U.S. ground forces, which are tied down in Iraq and Afghanistan.


They say Iran could also respond with unconventional
tactics, such as deploying small craft to hit ships, or using
allies in the area to strike at U.S. or Israeli interests.


Earlier on Saturday, Iran's government spokesman,
Gholamhossein Elham, warned the United States and Israel it
would be "madness and stupidity" to attack Iran.


The United States and five other major powers have offered
Iran economic and other benefits if it halts its most sensitive
atomic activities, something Tehran says it will not do.


Iran's chief nuclear negotiator Saeed Jalili is expected to
meet European Union foreign policy chief Javier Solana in Geneva
on July 19 for talks on the long-running dispute.


Elham said Iran was ready for talks in "fair conditions" but
would not accept giving up what it sees as its nuclear rights.


The United Nations and Western countries have stepped up
sanctions on the Islamic Republic over its nuclear plans, which
analysts say is deterring foreign investors.


Tehran says its windfall oil earnings will enable it to
carry out projects on its own and also that it will find other
firms particularly from energy-hungry Asia to invest.


Oil Minister Gholamhossein Nozari said Tehran would press
ahead with "renewed strength" in developing a major gas field in
the Gulf, days after French firm Total said it would not invest
in the South Pars Phase 11 project for now over political
tension.


"Upon hearing the news, we began work in this phase with
renewed strength and we will continue that with strength," he
told IRIB.

Che
13-07-2008, 04:38
Ik heb vandaag gehoord (betrouwbare bron) dat israel zich al flink extra aan het bewapenen is en de dreiging uiterst serieus neemt... kan nog leuk worden :(

EDIT: wat boventstaande post eigenlijk al bevestigd....lezen help

danial
14-07-2008, 14:37
Oorlog is de allerlaatste optie. Moet idd op alle mogelijke manieren voorkomen worden. Maar hoe lang wordt het al geprobeerd om het op een diplomatieke manier op te lossen? Sancties, waarschuwingen en onderhandelingen leveren niks op. Welke optie laat Iran dan open?
Ik heb ook niet gezegd dat ze een kernwapen hebben. Maar het is vrij duidelijk dat ze op z'n zachtst gezegd een verdacht programma hebben. Zelfs de IAEA, die normaal gesproken erg terughoudend is met veroordelen, uit stevige kritiek op Iran. Ze worden op verdachte plaatsten geweigerd en hebben zelf al gezegd dat het zeer aannemelijk is dat het niet puur voor opwekken van energie gebruit wordt.
Als het een oorlog wordt, hoop ik dat er weinig burgers gedood zullen worden. Maar Iran heeft al gedreigd dat ze al hun raketten op Tel Aviv zullen richten als hun reactoren worden aangevallen. Dan is dus echt het einde zoek...
De reden dat Israel deze wapens wel heeft, is ook niet zo gek. Ze zijn omringd door landen die hun graag zouden vernietigen en dat ook al geprobeerd hebben. Is een afschrikmiddel. Of ze het ook zullen gebruiken lijkt me sterk.
Israel heeft ze puur voor defensieve doeleinden. Met de huidige leiders in Iran is het maar de vraag of ze dat ook zullen doen.
Energie opwekken is recht van Iran en moeten ze zeker doen, dat is onafhankelijkheid.
Je kan/mag geen land verbieden om kernwapen te hebben als je zelf het hebt. Een wet/regel is uitvoerbaar als alle landen zich aan voldoen, (hier is niet het geval).

Voelt Israel zich bedreigd omdat ze omringd zijn??? Goed nadenken, Amerika is altijd grote Vijand van Iran geweest (8jaar oorlog met Irak, werd Irak alleen maar geholpen door amerika)
Iran is al paar jaar omring door amerika, Noord, zuid, oost en west. Wie moet zich hier nou onveilig voelen, dus Iran heeft ook net als Israel recht op. Want het is duidelijk dat eindstation van Amerika, Iran was. Toen ze Afghanistan al aanvielen

Mickey
14-07-2008, 14:51
President George W Bush backs Israeli plan for strike on Iran - Times Online (http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/article4322508.ece)

Godverdomme.. Die Bush stuurt echt regelrecht aan op een conflict in die regio.
Amerika is godverdomme de slechterik geworden in dit verhaal, lijkt het wel!

chief108
14-07-2008, 14:57
what's new....

MB667
15-07-2008, 10:13
Ik snap het probleem niet. Waarom willen ze Iran nu aanvallen. Iran zegt niet; wij gaan jullie (israel)aanvallen. Iran zegt alleen: als jullie (israel en usa) ons aanvallen, vallen wij jullie aan. Wat eigenlijk vrij logisch is van Iran dat ze dat nu zeggen, aangezien Amerika (en Israel) al een hele tijd bezig is met het bedreigen van Iran. Logisch dat Iran dan toch ook aan hun Amerikaanse en Israelische vrienden willen laten zien wat ze denken (lange afstands raketten die Israel kunnen bereiken) te hebben

uit het stukje van de dikke van dale....euh nudist:


"The greatest threat in the Middle East and the whole world ... is the United States' intervention in other countries,"

100% waarheid.