PDA

View Full Version : Politieagente doodgeschoten



Robbie
10-07-2008, 10:09
Politieagente doodgeschoten
AMSTELVEEN - Door een schietincident in Amstelveen is deze nacht een politieagente om het leven gekomen.

De woonwijk waar de schietpartij plaatshad, ligt aan de noordoostkant van Amstelveen. FOTO GOOGLE MAPS

vorige afbeelding 1 / 2 volgende Het gaat om een 28-jarige hoofdagente. Zij overleed in het ziekenhuis aan haar verwondingen.

Het incident had even na middernacht plaats aan de Piet de Winterlaan in een woonwijk nabij het natuurgebied Middenpolder.

Vlak voor de schietpartij vond in Amstelveen volgens de politie ,,een ander geweldsincident'' plaats. Hierbij raakte niemand gewond.

De hoofdagente, die vlak voor middernacht op weg was naar het bureau voor haar nachtdienst, signaleerde vlak daarna een man in een BMW, die opviel door zijn vreemde rijgedrag. Zij gaf dit door aan de meldkamer. De man bleek bij het eerdere geweldsincident aanwezig te zijn geweest.

Kort daarna kreeg de meldkamer telefoontjes van bewoners van de Piet de Winterlaan dat er schoten waren gehoord. Agenten troffen hier hun ernstig gewonde collega aan. De vermoedelijke schutter liet zijn BMW achter en vluchtte.

Politiemensen en ambulancepersoneel begonnen ter plaatse direct met reanimatie. Desondanks overleed de vrouw na aankomst in het ziekenhuis toch aan haar verwondingen.

Robbie
10-07-2008, 10:09
Triest allemaal!!

Jeru
10-07-2008, 11:17
Sinds ik gisterenavond terug ben gekomen alleen nog maar doden op het nieuws... 2 door een steekpartij en nu een politieagente. Was toch wel blij dat ik daar in Japan het nieuws niet kon volgen ;)

Garcia
10-07-2008, 11:24
Ik hoop dat ze de dader gauw te pakken krijgen zodat deze zijn straf niet kan ontlopen.

Wat triest voor deze agente zeg :(

ashi76
10-07-2008, 12:05
http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/5/13/14/art_large_5249.jpg

Triest nieuws....
rip.

Garcia
10-07-2008, 12:25
Ik hoor net dat het een naaste collega is van m'n beste vriend.
Vanmorgen een meeting gehad om 10.00 uur met alle agenten van het bureau en de korpschef is ook even langsgeweest om z'n steun te betuigen.

M'n maat is behoorlijk overstuur door dit incident.
Er schijnt inmiddels iemand gearresteerd te zijn maar het is nog niet zeker of het de dader is.

Fr3ddy
10-07-2008, 12:32
Triest.. RIP :(

Dalgliesh
10-07-2008, 12:59
Vreselijk!

Judas
10-07-2008, 13:13
Gedode politieagente was in burger

http://www.nos.nl/gfx/nosnl/iconen/bullit_sport.gifDe politieagente Gabriëlle Cevat die in Amstelveen is doodgeschoten, was op weg voor haar nachtdienst, toen ze een slingerende auto zag. Ze reed in haar eigen auto en droeg nog geen uniform. Volgens de politie heeft zij zich wel gelegitimeerd toen ze de automobilist aansprak: haar legitimatiebewijs is op de plaats van het misdrijf gevonden.

Voor de strafmaat is het van belang of de dader wist dat hij op een agent schoot. De straf is dan een derde hoger.

De agente was er niet van op de hoogte dat de man even daarvoor betrokken was bij een geweldsdelict. Ook wist ze niet dat hij gewapend was.

Paganstars
10-07-2008, 14:05
RIP... triest dat dit soort dingen moeten gebeuren!

MMARuud
10-07-2008, 14:26
RIP

shakie
10-07-2008, 14:31
DAMN :eek:Stel je voor je gaat gewoon naar je werk.....
R.I.P
Hoop dat de dader zeker gepakt word en dat ie niet voor een half jaar gaat branden!!!

anonymous001
10-07-2008, 14:47
Als het inderdaad zijn auto is, zullen ze hem wel pakken. Dat ie maar een heel groot geschapen psychopaat als celmaatje treft...

Triest...

dontmindme
10-07-2008, 14:50
Als het inderdaad zijn auto is, zullen ze hem wel pakken. Dat ie maar een heel groot geschapen psychopaat als celmaatje treft...

Triest...

hoe triest het ook idd is, wordt hij denk ik eerder als een held behandeld in de bajes.
wat het eigenlijk nog triester maakt:blush: