PDA

View Full Version : Discussie Afrika n.a.v. topic over groepsverkrachting



Christophe
28-07-2008, 18:40
Compleet achterlijke lui!! We moeten als Westen ons handen maar eens van die ketel afhalen die Afrika heet.

x 10 000 000 000 000 000

XedgeX
28-07-2008, 20:08
maf continent, het is wel heel erg duidelijk dat ze daar cultureel nog zwaar achterlijk zijn.

Paganstars
28-07-2008, 20:18
ja maar das bush ook... dus ja....

dontmindme
28-07-2008, 20:30
Quote:
Originally Posted by Richelieu http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=585156#post585156)
Compleet achterlijke lui!! We moeten als Westen ons handen maar eens van die ketel afhalen die Afrika heet.

meen je dit nou echt?
ik had je wat hoger ingeschat:confused:

anonymous001
28-07-2008, 21:17
Quote:
Originally Posted by Richelieu [/URL][URL]http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=585156#post585156)
Compleet achterlijke lui!! We moeten als Westen ons handen maar eens van die ketel afhalen die Afrika heet.

meen je dit nou echt?
ik had je wat hoger ingeschat:confused:

Ik vind het ook. We kunnen daar op dit moment niets positiefs doen.

dontmindme
28-07-2008, 21:29
waarom niet?
de meerderheid daar is positief






















HIV-positief maar toch.............................

FOCUS
29-07-2008, 09:25
das toevallig wel de beste oplossing tegen overbevolking
meer neuken=minder mensen

Robbie
29-07-2008, 09:59
Groot hek om Afrika en niets erin en niets eruit. Af en toe wat voedsel droppen en verder geen contact!!!!

Dit is mijn mening!!

De dikke nudist
29-07-2008, 10:04
Ik ben blij dat je in mijn slaapkamer woont want ik begin me toch een partij geil te worden van de gedachte van dat natte, stomend hete zweet in je harige vadsige bilnaad!!!!

Hou vooral je overall aan als je thuiskomt schat :thup:
Da's een angstaanjagend nauwkeurige beschrijving van mijn nederregionen.

Richelieu
29-07-2008, 11:00
Quote:
Originally Posted by Richelieu http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=585156#post585156)
Compleet achterlijke lui!! We moeten als Westen ons handen maar eens van die ketel afhalen die Afrika heet.

meen je dit nou echt?
ik had je wat hoger ingeschat:confused:


Afgezien van mijn spelfout meen ik dat inderdaad! Ik vind het een achterlijk (lees achtergesteld) volk en zal dat bij deze ook beargumenteren.


Het is niet zo dat het Westen niet geprobeerd heeft om in Afrika verbetering te brengen, maar de geschiedenis leert ons dat het elke keer weer uitloopt tot niets. Denk dat de beelden van de Amerikaanse lijken die dwars door Mogadishu werden gesleept bij menigeen nog steeds op onze netvliezen staan gebrand. Zeker bij de Amerikanen. Niet gek dat Amerika zijn handen van Afrika heeft afgetrokken. Afgezien van het feit dat er niets valt te halen (tja..we blijven kapitalisten) zal er nooit verbetering komen in die regio. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Even een twee voorbeelden uit het recente verleden om dit nog even te bekrachtigen. Denk wel dat de waarzinnige genocide op de Tutu’s ons nog wel bekend is. Na beschieting van het presidentiële vliegtuig brak daar de pleuris uit en twee stammen hebben elkaar daar met kapmessen afgeslacht. Het geschatte aantal burgerslachtoffers ligt op ruim 1 miljoen, in krap 100 dagen! Zelf Hitler was niet zo snel. Ondanks het feit dat er ook 10 Belgen van de Belgische vredesmacht werden vermoord greep het Westen niet in.

Dan hebben we natuurlijk Soedan (het grootste land van Afrika), waar in het zuiden al vanaf 1954 een burgeroorlog woedde tot 2005. Bovendien ging men op de vuist in de regio Darfur, al weer vanaf 2005. Je zou wel als Westen gek zijn om daar een voedselprogramma op poten te zetten, met gevaar voor eigen leven!

FOCUS
29-07-2008, 11:52
WTF je geeft een serieus antwoord, en het is zonder twijfel de meest trieste van alle opmerkingen tot nu toe.....

Paganstars
29-07-2008, 12:00
Dessalniettemin ben ik het wel eens met Harmen!

FOCUS
29-07-2008, 12:11
Afgezien van mijn spelfout meen ik dat inderdaad! Ik vind het een achterlijk (lees achtergesteld) volk en zal dat bij deze ook beargumenteren.




Het is niet zo dat het Westen niet geprobeerd heeft om in Afrika verbetering te brengen, maar de geschiedenis leert ons dat het elke keer weer uitloopt tot niets. Denk dat de beelden van de Amerikaanse lijken die dwars door Mogadishu werden gesleept bij menigeen nog steeds op onze netvliezen staan gebrand. Zeker bij de Amerikanen. Niet gek dat Amerika zijn handen van Afrika heeft afgetrokken. Afgezien van het feit dat er niets valt te halen (tja..we blijven kapitalisten) zal er nooit verbetering komen in die regio. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Even een twee voorbeelden uit het recente verleden om dit nog even te bekrachtigen. Denk wel dat de waarzinnige genocide op de Tutu’s ons nog wel bekend is. Na beschieting van het presidentiële vliegtuig brak daar de pleuris uit en twee stammen hebben elkaar daar met kapmessen afgeslacht. Het geschatte aantal burgerslachtoffers ligt op ruim 1 miljoen, in krap 100 dagen! Zelf Hitler was niet zo snel. Ondanks het feit dat er ook 10 Belgen van de Belgische vredesmacht werden vermoord greep het Westen niet in.

Dan hebben we natuurlijk Soedan (het grootste land van Afrika), waar in het zuiden al vanaf 1954 een burgeroorlog woedde tot 2005. Bovendien ging men op de vuist in de regio Darfur, al weer vanaf 2005. Je zou wel als Westen gek zijn om daar een voedselprogramma op poten te zetten, met gevaar voor eigen leven!


het westen heeft niet geprobeerd om afrika beschaving bij te brengen,
het westen heeft afrika gekolonialiseerd, bekeerd, uitgebuit, verkracht.
Ondanks, je bedoelt OMDAT er niets te halen valt zal er niets verbeteren.
die paar hulporganisaties die hun stinkende best doen, terwijl RIJK en zelfgenoegzaam europa en afrika minzaam afwachten en toekijken.

Genocide is geen uitvinding van afrika.
Ga maar eens in de geschiedenisboeken kijken wat de rest van de wereld allemaal uitvreet.

Hitler deed het -misschien- iets rustiger aan, maar hield het wel langer vol, en die was in zn eentje verantwoordelijk voor een volkerenmoord die zn weerga in de geschiedenis niet kent.
wat is precies het verschil tussen een kapmes en/of scheermesjes, bajonetten, gas, geweren, atoombommen, gif, straling, bommen???


stompzinnige en kortzichtige opmerkingen dus.

Richelieu
29-07-2008, 12:24
WTF je geeft een serieus antwoord, en het is zonder twijfel de meest trieste van alle opmerkingen tot nu toe.....

Hoezo? Er werd aan mijn gevraagd waarom ik van menig was waarom wij ons niet met Afrika moeten bemoeien. Daarom heb ik dat nog eens uitgelegd. Nu weet ik wel dat de Pit niet de plek daarvoor is, maar de topic was gemoved. Maar als jij dit een trieste reply vond zou ik van jou wel eens willen horen waarom het westen zich juis wel met Afika zou moeten bemoeien.

Guillermo
29-07-2008, 12:39
"Niks te halen" Mannen waar zijn we mee bezig? :eek:

Het hele continent is nog steeds DE grootste bron van edelmetaal (diamand & goud), koffie, cacao, drugsplantages bij de fleet, goedkope arbeidskrachten (sexslaafjes, aupairs, huishoudstertjes). Je schrikt je de tering hoeveel wapenfabrieken en mijnen er daar zijn, en de medewerkers zijn onderbetaalde negertjes.

Waarom denk je dat de hele wereld toekijkt en geen poot uitsteekt? Nee en dan bedoel ik niet de zogenaamde weldadigheids instellingen die af en toe een werkvakantie organiseerd (trust me die stichtingen zijn zo corrupt als de tering! ik zit dicht bij het vuur zal ik maar zeggen, dus ik heb bewijs zat)
Men "WIL" daar genocide en chaos! Waarom? : in troebel water is het goed vissen! Ze zijn mekaar aan het afslachten en uitsnuiven dus ze merken niet dat je hun achtertuin leegjat, zo simpel is dat.

Weet je wat je kunt bereiken met 1 miljoen us dollars? je kan heel Soedan voorzien van irrigatie mogelijkheden (leidingen/pompen) en goedkope gewassen en de mensen motiveren aan de slag te gaan.
Waarom doet ene Donald Trump of P.Diddy met zijn scheve bek niet zo een geste? Er zijn zat corporaties die dat makkelijk kunnen.Die hebben miljoenen zat.

Jij zit met nu achter je laptop of 22 inch lcd scherm aan je quadcore pc'tje op mixfight met je gaatje..........99% van het westen heeft zijn rijkdommen te danken aan het zwarte continent. Als ik jullie zo hoor blijkt dat jullie onderwijs nivaue niet heel hoog is. (Tja what can i say? geschiedenis is een saai vak, maar wel belangerijk!)

Pak een geschiedenisboek of struin het internet af en ga na wat de rijkste landen allemaal hebben uitgevreten vanaf 1600 en je schrikt je lam. Begin bij ons eigen Nederland met Piet Hein. I rest my case :twak:

smike
29-07-2008, 12:53
Interessante discussie die voortgekomen is nadat het topic verplaatst is naar de pit, meestal is het andersom.

Ik vind het misselijkmakend om over een verkracting grappen te maken, getuigt van geen respect/opvoeding/waarden en normen.

De discussie over Afrika vind ik zeer interessant.
Ik heb hier ook vaak discussies over met meerdere mensen en wij komen toch ook tot de conclusie dat het huidige mondiale beleid jegens Afrika het beste beschreven kan worden als "pappen en nathouden" of voor de wat negatieveren onder ons "een druppel op een gloeiende plaat".

In principe zie ik het heel zwart wit:
OF je zorgt ervoor dat heel de wereld volop in Afrika investeert, ten koste van investeringen in hyun eigen land en je gaat er als wereldbevolking vol voor.
Of je kiest voor de al eerder geopperde oplossing, Afrika aan zijn lot voerlaten, door aids/honger/oorlog blijft er een zeer kleine groep mensen over, waarmee je als het ware opnieuw begint. (let wel: ethisch natuurlijk niet verantwoord, maar is de huidige situatie zo geweldig dan? en zie je enige verbetering?)

Btw er zijn een aantal Afrikaanse landen waar de mensen wel zeer ontwikkeld zijn, deze beginnen in hun eentje echter niks.

Bud S
29-07-2008, 12:57
het westen heeft niet geprobeerd om afrika beschaving bij te brengen,


Peter Klashorst heeft het een tijdje geprobeerd
Af en toe brengt ie Thailand ook een beetje beschaving bij ;)

Hiro
29-07-2008, 13:01
Inderdaad wat een misselijke reacties weer. Het is duidelijk dat jullie nooit zo'n geval hebben meegemaakt en geloof me het is geen pretje. Die meiden zijn getekend voor het leven. Gaan jullie ook grappen maken als het je zusje, nichtje, vriendin betreft? Nee want zo hypocriet zijn we dan weer op mixfight! Karma is a bitch and it will bite you in your ass!

Muay Thai Elite
29-07-2008, 13:06
Weet je wat je kunt bereiken met 1 miljoen us dollars? je kan heel Soedan voorzien van irrigatie mogelijkheden (leidingen/pompen) en goedkope gewassen en de mensen motiveren aan de slag te gaan.

99% van het westen heeft zijn rijkdommen te danken aan het zwarte continent.

2x dikke lol;
1. die mensen zijn (letterlijk) met geen stok vooruit te branden. De zogenaamde "regeringen" daar vullen hun zakken en het volk blijft arm, mede omdat ze dom gehouden worden. Dit is een vicueuze cirkel waar Europa zich indd niet al te lang mee moet blijven bemoeien. Kost vrouwen een leven antidepressiva en ons veel geld en moeite.
2. het enige exportproduct van Afrika dat hier enige inkomsten oplevert is wiet. Woeptiedoe.... Dat geld gaat niet naar het installeren van waterpompen of scholen, maar wordt besteed aan een nieuwe koets of tijgervel voor de zwakzinnige koning / leider van 1 of ander gaar Afrikaans dorp.

Nog een p.s.-lol: De reden die je geeft waarom die mensen elkaar daar af zouden maken raakt echt kant noch wal.... Die mensen leven nog steeds in een clan-systeem: Ze haten elkaar zonder reden, om armoede gaat t echt niet, want dat zijn ze allemaal daar..

Richelieu
29-07-2008, 13:08
Niks te halen" Mannen waar zijn we mee bezig? :eek:

Het hele continent is nog steeds DE grootste bron van edelmetaal (diamand & goud), koffie, cacao, drugsplantages bij de fleet, goedkope arbeidskrachten (sexslaafjes, aupairs, huishoudstertjes). Je schrikt je de tering hoeveel wapenfabrieken en mijnen er daar zijn, en de medewerkers zijn onderbetaalde negertjes.

Waarom denk je dat de hele wereld toekijkt en geen poot uitsteekt? Nee en dan bedoel ik niet de zogenaamde weldadigheids instellingen die af en toe een werkvakantie organiseerd (trust me die stichtingen zijn zo corrupt als de tering! ik zit dicht bij het vuur zal ik maar zeggen, dus ik heb bewijs zat)
Men "WIL" daar genocide en chaos! Waarom? : in troebel water is het goed vissen! Ze zijn mekaar aan het afslachten en uitsnuiven dus ze merken niet dat je hun achtertuin leegjat, zo simpel is dat.

Hulporganisaties zijn natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat, maar het onderwerp van de topic was gerelateerd aan zo'n organisatie waarvan hun vrijwilligers verkracht waren. Mijn mening was dat wij daar op deze manier niet te zoeken hebben. Dat hun leiders hun eigen strijdkrachten duidelijk overschatten blijkt wel uit feit dat er zo veel burgeroorlogen zijn. Men is niet in staat om een reeel inschatting te maken van de eigen kracht te maken: verschillende partijen denken dat zij zelfs sterker staan, waardoor ze een conflict durven aangaan. Pas in een oorlog zal duidelijk worden wie er de sterkste is. Een interne stabiele situatie zou pas de eigen export van hun grondstoffen mogelijk maken!!!!


Weet je wat je kunt bereiken met 1 miljoen us dollars? je kan heel Soedan voorzien van irrigatie mogelijkheden (leidingen/pompen) en goedkope gewassen en de mensen motiveren aan de slag te gaan.
Waarom doet ene Donald Trump of P.Diddy met zijn scheve bek niet zo een geste? Er zijn zat corporaties die dat makkelijk kunnen.Die hebben miljoenen zat.

Hoeveel miljard is er alleen al in Nederland begroot voor ontwikkelingshulp? Ik ben van mening dat het weggegooid geld is mits het in landen word geinvesteerd waar rust en vrede heerst ipv al die mensen die door de burgeroorlogen in een vluchtelingenkamp op een houtje moeten bijten


Jij zit met nu achter je laptop of 22 inch lcd scherm aan je quadcore pc'tje op mixfight met je gaatje..........99% van het westen heeft zijn rijkdommen te danken aan het zwarte continent. Als ik jullie zo hoor blijkt dat jullie onderwijs nivaue niet heel hoog is. (Tja what can i say? geschiedenis is een saai vak, maar wel belangerijk!)

Geschiedenis een saai vak? Je moest eens weten..:rolleyes:


Pak een geschiedenisboek of struin het internet af en ga na wat de rijkste landen allemaal hebben uitgevreten vanaf 1600 en je schrikt je lam. Begin bij ons eigen Nederland met Piet Hein. I rest my case :twak:

Denk dat P.Diddy, die je al eerder noemde in je reply zijn rijkdom mede aan onze grote helpd Piet Heyn heeft te danken...;)

Guillermo
29-07-2008, 13:08
2. het enige exportproduct van Afrika dat hier enige inkomsten oplevert is wiet. Woeptiedoe.... Dat geld gaat niet naar het installeren van waterpompen of scholen, maar wordt besteed aan een nieuwe koets of tijgervel voor de zwakzinnige koning / leider van 1 of ander gaar Afrikaans dorp.

Enige exportproduct? :eek: Jij bent nooit naar een mijn geweest heh? Nou ik wel en dan kom je er snel achter dat niet alleen wiet het enige exportproduct is. Check your facts nigga.

Muay Thai Elite
29-07-2008, 13:11
Gaan jullie ook grappen maken als het je zusje, nichtje, vriendin betreft?

Ik heb geen zus dus laat ik haar dagelijks gangbangen door Kenianen.

Muay Thai Elite
29-07-2008, 13:12
Enige exportproduct? :eek: Jij bent nooit naar een mijn geweest heh? Nou ik wel en dan kom je er snel achter dat niet alleen wiet het enige exportproduct is. Check your facts nigga.

Ik gaf aan dat wiet het enige exportproduct is dat enige inkomsten oplevert.Dus ik zei niet dat dat het enige exportproduct an sich was. Diamanten... Hmm.. Nou vooruit dan. Wordt misschien gedragen door 3% vd Nederlandse bevolking.

anonymous001
29-07-2008, 13:15
Waarom denk je dat de hele wereld toekijkt en geen poot uitsteekt? Nee en dan bedoel ik niet de zogenaamde weldadigheids instellingen die af en toe een werkvakantie organiseerd (trust me die stichtingen zijn zo corrupt als de tering! ik zit dicht bij het vuur zal ik maar zeggen, dus ik heb bewijs zat)
Men "WIL" daar genocide en chaos! Waarom? : in troebel water is het goed vissen! Ze zijn mekaar aan het afslachten en uitsnuiven dus ze merken niet dat je hun achtertuin leegjat, zo simpel is dat.

Weet je wat je kunt bereiken met 1 miljoen us dollars? je kan heel Soedan voorzien van irrigatie mogelijkheden (leidingen/pompen) en goedkope gewassen en de mensen motiveren aan de slag te gaan.
Waarom doet ene Donald Trump of P.Diddy met zijn scheve bek niet zo een geste? Er zijn zat corporaties die dat makkelijk kunnen.Die hebben miljoenen zat.



Interessante reactie. Ben het ook met je eens dat als het gaat over historische "schuld" dat we dan naar het westen moeten kijken (en de sovjet unie en china bijvoorbeeld ook!), en er wordt nog steeds heel veel misbruik van Afrika gemaakt.

Maar het probleem is dus dat als je er geld in wil steken als goedbedoelende Donald Trump, dat geld binnen de kortste keren aangewend wordt voor verkeerde doelen. Om precies de reden die jij aangeeft: er zijn gewoon mensen die er belang bij hebben dat het daar een chaos is. Het is over heel Afrika dezelfde bende en ik zie niet hoe daar op korte termijn verbetering in gaat komen, ook niet als we daar miljoenen insteken. Helaas...

anonymous001
29-07-2008, 13:19
Ik gaf aan dat wiet het enige exportproduct is dat enige inkomsten oplevert.Dus ik zei niet dat dat het enige exportproduct an sich was. Diamanten... Hmm.. Nou vooruit dan. Wordt misschien gedragen door 3% vd Nederlandse bevolking.

Dit is gewoon naief....:rolleyes:

Guillermo
29-07-2008, 13:21
Interessante reactie. Ben het ook met je eens dat als het gaat over historische "schuld" dat we dan naar het westen moeten kijken (en de sovjet unie en china bijvoorbeeld ook!), en er wordt nog steeds heel veel misbruik van Afrika gemaakt.

Maar het probleem is dus dat als je er geld in wil steken als goedbedoelende Donald Trump, dat geld binnen de kortste keren aangewend wordt voor verkeerde doelen. Om precies de reden die jij aangeeft: er zijn gewoon mensen die er belang bij hebben dat het daar een chaos is. Het is over heel Afrika dezelfde bende en ik zie niet hoe daar op korte termijn verbetering in gaat komen, ook niet als we daar miljoenen insteken. Helaas...

Ja dat is waar, helaas :(
Maar reacties van sommige mensen als: "er valt niks te halen" vind ik een beetje dom. Er is zat gehaald en dat word er nogsteeds gedaan daar.

Richelieu
29-07-2008, 13:23
Enige exportproduct? :eek: Jij bent nooit naar een mijn geweest heh? Nou ik wel en dan kom je er snel achter dat niet alleen wiet het enige exportproduct is. Check your facts nigga.

Ben het wel met je eens dat Afrika rijk is aan grondstoffen (en niet alleen wiet MTE..;)), maar bijvoorbeeld ijzer en kopererts. Mauritanië staat op het punt om zijn allereerste vaten aardolie op te pompen, dat gaat dus de goede kant op. Maar zolang de situatie met de regerende staatshoofden zoals MTE het schetst (druk ze nog netjes uit) gelijk blijft verandert er niets.

paspoes
29-07-2008, 13:26
Interessante discussie die voortgekomen is nadat het topic verplaatst is naar de pit, meestal is het andersom.

Ik vind het misselijkmakend om over een verkracting grappen te maken, getuigt van geen respect/opvoeding/waarden en normen.

De discussie over Afrika vind ik zeer interessant.
Ik heb hier ook vaak discussies over met meerdere mensen en wij komen toch ook tot de conclusie dat het huidige mondiale beleid jegens Afrika het beste beschreven kan worden als "pappen en nathouden" of voor de wat negatieveren onder ons "een druppel op een gloeiende plaat".

In principe zie ik het heel zwart wit:
OF je zorgt ervoor dat heel de wereld volop in Afrika investeert, ten koste van investeringen in hyun eigen land en je gaat er als wereldbevolking vol voor.
Of je kiest voor de al eerder geopperde oplossing, Afrika aan zijn lot voerlaten, door aids/honger/oorlog blijft er een zeer kleine groep mensen over, waarmee je als het ware opnieuw begint. (let wel: ethisch natuurlijk niet verantwoord, maar is de huidige situatie zo geweldig dan? en zie je enige verbetering?)

Btw er zijn een aantal Afrikaanse landen waar de mensen wel zeer ontwikkeld zijn, deze beginnen in hun eentje echter niks.

Helemaal mee eens !!!

Muay Thai Elite
29-07-2008, 13:28
Okee ik overdrijf hier en daar een beetje, maargoed, doen die Afrika-nuthuggers hier ook.

Maar ik wil het even omdraaien. Omgekeerde bewijslast als het ware:
Waarom vinden jullie dat wij nóg meer geld en nóg meer moeten investeren aan een continent dat al een eeuwigheid geen verbetering laat zien?

En nogmaals, ik beweerde niet dat wiet het enige exportproduct op zich was.. Maarja, dit wordt weer zo'n Nederlandse polderdiscussie, waar mensen alleen lezen datgene waar ze als een achterlijke op kunnen reageren om hun standpunt in iemand z'n strot te douwen.

Paganstars
29-07-2008, 13:30
Let's face it afrika is gewoon letterlijk the shithole of the world! Dus zolang wij daar daadwerkelijk geld in blijven pompen en niet met grote troepenmachten gewoon weer tijdelijk de touwtjes in handen nemen en gefaseerd mensen structureel heropvoeden maar in gedachte houdend hun eigen erf goed dan zou het misschien wel wat kunnen worden!

Muay Thai Elite
29-07-2008, 13:33
Da's de Pvda oplossing ja.. Blijf er maar zolang geld in pompen totdat het wat wordt. No way dat dat goed gaat komen op die manier.

payap
29-07-2008, 14:41
Zie ik dit bericht in de off topic staan met ervoor MOVED.

Dacht echt fff van m'n god toch niet richting dungeon omdat iemand nog foto's of film had opgedoken!!! :eek:

FOCUS
29-07-2008, 14:46
Hoezo? Er werd aan mijn gevraagd waarom ik van menig was waarom wij ons niet met Afrika moeten bemoeien. Daarom heb ik dat nog eens uitgelegd. Nu weet ik wel dat de Pit niet de plek daarvoor is, maar de topic was gemoved. Maar als jij dit een trieste reply vond zou ik van jou wel eens willen horen waarom het westen zich juis wel met Afika zou moeten bemoeien.


ja je mening is duidelijk. Afrikaans volk is achterlijk -lees achtergesteld-.

Vervolgens geef je geen redenen waarom wij- het westen- ons er niet mee moeten bemoeien, maar je somt een aantal gebeurtenissen op die juist aanleiding zouden moeten zijn tot ingrijpen.

FOCUS
29-07-2008, 14:49
inderdaad,

het is beter om het land plat te bombarderen, de cultuur compleet om zeep te helpen, onderlinge onenigheid aan te wakkeren, een troepenmacht permanent te installeren en het land compleet te exploiteren onder het mom van een oorlog tegen terroristen.
lang leven het westen.

Richelieu
29-07-2008, 14:58
ja je mening is duidelijk. Afrikaans volk is achterlijk -lees achtergesteld-.

Vervolgens geef je geen redenen waarom wij- het westen- ons er niet mee moeten bemoeien, maar je somt een aantal gebeurtenissen op die juist aanleiding zouden moeten zijn tot ingrijpen.

Ja, meteen doen! Een herhaling van Sebrenica is dan onvermijdelijk. Denk dat onze Krijgsmacht daar echt op zit te wachten. Dan heb je kans dat de Nederlandse staat jaren na data nog aangeklaagd word ook. Ik heb mijn punt nu wel duidelijk gemaakt! Zolang de situatie blijft zoals die nu is word het helemaal niets daar!

Muay Thai Elite
29-07-2008, 15:04
inderdaad,

het is beter om het land plat te bombarderen, de cultuur compleet om zeep te helpen, onderlinge onenigheid aan te wakkeren, een troepenmacht permanent te installeren en het land compleet te exploiteren onder het mom van een oorlog tegen terroristen.
lang leven het westen.

Huh? Doen we dat dan? Ik zeg: laat die moederneukers eerst maar eens hun shit op orde krijgen, voordat wij daar mensen heen sturen die of mishandeld, of verkracht of vermoord worden, zonder dat het enig positief effect heeft. Het lijkt wel een kind dat geen hulp wil bij het strikken van z'n veters, en vervolgens van de trap af dondert omdat hij struikelde.

anonymous001
29-07-2008, 15:07
In Congo heeft het Nederlandse leger trouwens een poosje best wel goed werk gedaan, bedacht ik net ineens.

FOCUS
29-07-2008, 15:15
Zolang de situatie blijft zoals die nu is word het helemaal niets daar!


lol




ik zeg niet dat wij-nederland- een zinnige bijdrage kunnen leveren.
maar tis in ieder geval een duidelijker ideaal dan achter Bush zn machtsdromen aan te hobbelen.

bovendien verwar je de afrikaanse volkeren met hun leiders.

FOCUS
29-07-2008, 15:17
Denk dat onze Krijgsmacht daar echt op zit te wachten.

nee die zitten zowiezo nooit op uitzending te wachten.
de uitgezondenjongens zelf zijn bikkels, die hoor je nooit klagen. Die willen wel...maar altijd weer zit een of andere vakbondslul te beweren dat het te gevaarlijk is... jezus, ga dan niet in het leger:whistling:

dimitri
29-07-2008, 16:51
Wat verwacht je dan van zo'n kutland.

Sorry, kutcontinent...

dimitri
29-07-2008, 17:03
het westen heeft niet geprobeerd om afrika beschaving bij te brengen,
het westen heeft afrika gekolonialiseerd, bekeerd, uitgebuit, verkracht.
Ondanks, je bedoelt OMDAT er niets te halen valt zal er niets verbeteren.
die paar hulporganisaties die hun stinkende best doen, terwijl RIJK en zelfgenoegzaam europa en afrika minzaam afwachten en toekijken.

Genocide is geen uitvinding van afrika.
Ga maar eens in de geschiedenisboeken kijken wat de rest van de wereld allemaal uitvreet.

Hitler deed het -misschien- iets rustiger aan, maar hield het wel langer vol, en die was in zn eentje verantwoordelijk voor een volkerenmoord die zn weerga in de geschiedenis niet kent.
wat is precies het verschil tussen een kapmes en/of scheermesjes, bajonetten, gas, geweren, atoombommen, gif, straling, bommen???


stompzinnige en kortzichtige opmerkingen dus.


Man weet jij wel hoeveel van mijn (Belgische) belastingen ieder jaar naar Congo gaan omdat dat land 50 jaar geleden ooit eens is veroverd en bezet door bBelgie (en dan not niet eens door de Belgische staat, maar door de koning, één persoon dus).

Wanneer krijg ik eens schadevergoeding van de Duitsers? Of de Nederlanders? Of de Fransen? Germanen? Romeinen?

Afrika is een kutcontinent, mensenlevens hebben er geen waarde, de Verlichting/humanisme is nooit tot daar geraakt. En op plaatsen waar het er dan toch iets beter voorstaat (Z-Afrika na de Apartheid, Zimbabwe, ...) helpen ze het binnen de korste keren terug naar de klote. En het is altijd de schuld van "blanken", nooit van henzelf of van hun dictatortjes.

Die mentaliteit is niet op te lossen door er nog wat meer geld/hulpverleners/nederlandse vrijwilligers heen te sturen.

aliendwurf
29-07-2008, 19:27
Geld in pompen is ook onzin, die lui gaan echt niet ineens werken als je ze geld geeft(als het uberhaubt op de goeie plek terecht komt), zou ik ook niet doen btw.

En over dat het westen verantwoordelijk si voor het koloniseren zeg ik, was er toen stemrecht? Niet dus, en dus kunnen wij (lees=onze voorouders) er ook niks aan doen.

De dikke nudist
29-07-2008, 21:23
Man weet jij wel hoeveel van mijn (Belgische) belastingen ieder jaar naar Congo gaan omdat dat land 50 jaar geleden ooit eens is veroverd en bezet door bBelgie (en dan not niet eens door de Belgische staat, maar door de koning, één persoon dus).

Wanneer krijg ik eens schadevergoeding van de Duitsers? Of de Nederlanders? Of de Fransen? Germanen? Romeinen?

Afrika is een kutcontinent, mensenlevens hebben er geen waarde, de Verlichting/humanisme is nooit tot daar geraakt. En op plaatsen waar het er dan toch iets beter voorstaat (Z-Afrika na de Apartheid, Zimbabwe, ...) helpen ze het binnen de korste keren terug naar de klote. En het is altijd de schuld van "blanken", nooit van henzelf of van hun dictatortjes.

Die mentaliteit is niet op te lossen door er nog wat meer geld/hulpverleners/nederlandse vrijwilligers heen te sturen.Duitsland heeft zich niet kunnen verrijken aan het bezetten van Europa.
Maar als je het zo wil bekijken is het mischien een goed idee om de gestolen rijkdommen terug te betalen.
De hele westerse rijkdom is gebaseerd op slavernij en onderdrukking. Het westen heeft zich nu een zó sterke positie in het door hen zelf ingevoerde kapitalistische systeem bezorgd dat ze zich een milder beleid kunnen veroorloven tegenover hun eigen mensen. Maar in Afrika worden nog steeds legerleiders gestrikt om met geweld land te onteigenen en politici omgekocht om natuurlijke rijkdommen aan westerse bedrijven toe te wijzen. Wij in het westen zijn de enigen die profiteren van deze zogenaamde "verlichting". Elders worden er misdaden begaan waar wij van profiteren. Spreken over verlichting en humanisme is te makkelijk van achter je TFT-scherm.

Zéér strikte voorwaarden moeten er worden gesteld aan ontwikkelingshulp.
Zo'n groepje wijven dat een weekje gordijntjes gaat ophangen heb je geen reet aan. Die doen het om hun eigen schuldgevoel te sussen. Opzouten met hen.
Als je helpt moet het goed gebeuren. Gewoon die shit tijdelijk overnemen en als het niet volgens het boekje verloopt de stekker er uit trekken.

En vergeet niet, er is daar geen traditie van massaal zelfbestuur. Ze zijn direct van een samenleving van stammen en clans voor honderden jaren in de dictatuur en slavernij van de kolonisten terecht gekomen. En nu staan ze er alleen voor. Er zijn er daar nog te weinig die snappen hoe ze zichzelf en elkaar als één natie kunnen bedruipen. En sommigen van die gasten die het snappen gebruiken die kennis helaas om enkel zichzelf te verrijken.

Wheelie
29-07-2008, 22:26
Die discussie bleek toch nog een serieuze wending te krijgen.
Jongens ik ben trots op jullie, eerste keer dat er posts terug gezet worden vanuit de Pit

Dennis
29-07-2008, 23:24
Een volk achtelijk noemen waarvan wij nog steeds niet weten hoe ze in godsnaam die piramides hebben gebouwd????

Bud S
29-07-2008, 23:39
Een volk achtelijk noemen waarvan wij nog steeds niet weten hoe ze in godsnaam die piramides hebben gebouwd????

tja...een bult op elkaar geflikkerde stenen vinden wij al bouwkunst
http://www.fietsen.123.nl/images/Hunebed%20bij%20Bronneger.jpg

Dragao
30-07-2008, 02:16
Man weet jij wel hoeveel van mijn (Belgische) belastingen ieder jaar naar Congo gaan omdat dat land 50 jaar geleden ooit eens is veroverd en bezet door bBelgie (en dan not niet eens door de Belgische staat, maar door de koning, één persoon dus).

Wanneer krijg ik eens schadevergoeding van de Duitsers? Of de Nederlanders? Of de Fransen? Germanen? Romeinen?

Afrika is een kutcontinent, mensenlevens hebben er geen waarde, de Verlichting/humanisme is nooit tot daar geraakt. En op plaatsen waar het er dan toch iets beter voorstaat (Z-Afrika na de Apartheid, Zimbabwe, ...) helpen ze het binnen de korste keren terug naar de klote. En het is altijd de schuld van "blanken", nooit van henzelf of van hun dictatortjes.

Die mentaliteit is niet op te lossen door er nog wat meer geld/hulpverleners/nederlandse vrijwilligers heen te sturen.

Je krijgt geen schade vergoeding van die landen omdat 1: het eent ijd geleden is. 2: ze geen geld hebben verdiend aan belgie zoals belgie aan congo en 3: Zij hebben geen miljoenen mensen vermoord in hun eigen land.


Mensne hebben zoiezo de neiging om te vergeten de 1 van de grote redenen dat er vaak oorlogen zijn in die landen is omdat men "het westen" de landen gewoon met een lineaal heeft verdeeld en verschillende etnische groeperingen zitten in 1 land en ja dat kan weleens botsen.

Kom aub niet met gelul over het feit dat het zou gaan om achterlijke stammen want ik neem aan dat ik geen woord hoef te reppen over joegoslavie en wat daar is gebeurd in het verlichte westen.

paspoes
30-07-2008, 09:14
Die discussie bleek toch nog een serieuze wending te krijgen.
Jongens ik ben trots op jullie, eerste keer dat er posts terug gezet worden vanuit de Pit

Ben met Kevin eens, :thup:

dimitri
30-07-2008, 09:14
Je krijgt geen schade vergoeding van die landen omdat 1: het eent ijd geleden is. 2: ze geen geld hebben verdiend aan belgie zoals belgie aan congo en 3: Zij hebben geen miljoenen mensen vermoord in hun eigen land.


Mensne hebben zoiezo de neiging om te vergeten de 1 van de grote redenen dat er vaak oorlogen zijn in die landen is omdat men "het westen" de landen gewoon met een lineaal heeft verdeeld en verschillende etnische groeperingen zitten in 1 land en ja dat kan weleens botsen.

Kom aub niet met gelul over het feit dat het zou gaan om achterlijke stammen want ik neem aan dat ik geen woord hoef te reppen over joegoslavie en wat daar is gebeurd in het verlichte westen.

De Afrikanen zelf verdienen genoeg geld aan hun eigen rijkdommen, jammer genoeg voor hen zijn het hun eigen mensen die hen belazeren.

Romeinen, Fransen, Spanjaarden, ... allemaal hebben ze genoeg shit meegenomen in de landen die ze bezet hebben. Zo werkt dat nu eenmaal. De reden dat wij daar geen geld voor krijgen is omdat we niet lopen te mekkeren maar in de plaats daarvan de problemen hebben aagepakt.

Ik krijg het aan m'n reet van die achterlijke logica dat rijke blanken ine Europa verantwoordelijk zijn voor alle shit die in Afrika en de rest van de wereld gebeurd. Hoe is het onze schuld dat de ene afrikaan de andere de handen afhakt? Of dat ze een groepje tienermeisjes die hen komen helpen verkrachten?

Zou het zijn omdat ze een slechte jeugd hebben gehad? Vast wel. Maar het heeft er vast ook wel mee te maken dat ze niet het minste respect voor andere mensen hebben. Ze vermoorden elkaar, verkrachten elkaar, stelen van elkaar op een schaal waarbij joegoslavie of nazi-duitsland verbleekt.

paspoes
30-07-2008, 09:17
Laatst zag ik op tv "link" banden merk Firestone is ook behoorlijk aanwezig daaro de medewerkers daar verdienen iets van €15 per maand.:twak:

Octavius
30-07-2008, 09:51
De Afrikanen zelf verdienen genoeg geld aan hun eigen rijkdommen, jammer genoeg voor hen zijn het hun eigen mensen die hen belazeren.

Romeinen, Fransen, Spanjaarden, ... allemaal hebben ze genoeg shit meegenomen in de landen die ze bezet hebben. Zo werkt dat nu eenmaal. De reden dat wij daar geen geld voor krijgen is omdat we niet lopen te mekkeren maar in de plaats daarvan de problemen hebben aagepakt.

Ik krijg het aan m'n reet van die achterlijke logica dat rijke blanken ine Europa verantwoordelijk zijn voor alle shit die in Afrika en de rest van de wereld gebeurd. Hoe is het onze schuld dat de ene afrikaan de andere de handen afhakt? Of dat ze een groepje tienermeisjes die hen komen helpen verkrachten?

Zou het zijn omdat ze een slechte jeugd hebben gehad? Vast wel. Maar het heeft er vast ook wel mee te maken dat ze niet het minste respect voor andere mensen hebben. Ze vermoorden elkaar, verkrachten elkaar, stelen van elkaar op een schaal waarbij joegoslavie of nazi-duitsland verbleekt.


1 daarvan was de Belgische koning Leopold II. Hij liet in zijn 'persoonlijke tuinje' maar liefst 10 a 15 miljoen Congolezen vermoorden.

Karel
30-07-2008, 10:39
zolang er nog zo'n belang is voor ons, bedrijven enz om afrika zwak te houden verandert er toch niks.. hoeft alleen maar de wapenhandel te noemen, Westerse bedrijven, Arabieren die huishouden in Sudan en ga maar door....

ook al zou je in een dag het hele continent erbovenop helpen, dan vraag ik me nog af hoeveel andere landen daarop zitten te wachten, het zou uiteindelijk alleen maar weer een concurrent erbij zijn, en niemand wil welvaart inleveren...

moet trouwens wel zeggen dat het over een continent gaat waar gelukkig nog wel landen zijn waar het toch steeds iets beter gaat, al gaat het langzaam...

tom l
30-07-2008, 10:48
Ik zag een tijd geleden een ontwikkelingswerkster op tv. Zij beweerde dat Afrika niet meer te redden viel. Zelfs als het westen er nog zoveel tijd in zou steken is het volgens haar te laat om dat continent nog te redden. Zij zei letterlijk dat we in theorie best prikkeldraad rond Afrika konden zetten en binnen 60 jaar nog is komen kijken. En het ging dus niet over een extreem-rechtse partijvoorzitter ofzo, maar om een ontwikkelingswerkster die lang in Afrika had gezeten. Ze was de moed duidelijk kwijt. Nu ben ik het niet eens met die laatste uitspraak, maar ik ben ook wel van mening dat onze pogingen om Afrika te helpen het verloederingsproces alleen maar vertragen en zeker niet tegenhouden.

anonymous001
30-07-2008, 11:03
moet trouwens wel zeggen dat het over een continent gaat waar gelukkig nog wel landen zijn waar het toch steeds iets beter gaat, al gaat het langzaam...

Tot twee jaar terug was Kenia 1 van die landen, meen ik...

Paganstars
30-07-2008, 11:04
Pffff. beetje jammer. maar ja de politieke situatie in dat continetn muv Marokko is nou niet echt stabiel te noemen!

anonymous001
30-07-2008, 11:07
Pffff. beetje jammer. maar ja de politieke situatie in dat continetn muv Marokko is nou niet echt stabiel te noemen!

Marokko is idd ook de enige die ik kan bedenken. Of Tunesie...

YoMarK
30-07-2008, 11:27
Egypte is ook vrij stabiel.

MMARuud
30-07-2008, 12:11
Heb zelf een tijd in Tanzania gezeten één van de armste afrikaanse landen maar, ook stabiel (probleem is dat met Afrikaanse landen het in een keer om kan slaan). Het zou in princiepe heel rijk kunnen zijn als je kijkt naar de natuurlijke grondstoffen, toeristische gebieden (Zanzibar, serengeti, ngoro ngoro krater, kilimanjaro etc) maar helaas komt het geld vooral bij westerse bedrijven en corupte politici enz. terecht, in plaats van bij de mensen die het vooral nodig hebben. Toch hebben ze er al enkele zaken goedgeregeld de medische zorg is voor bijna iedereen betaalbaar (helaas niet altijd goed bereikbaar en van de beste kwaliteit), in princiepe kan ieder kind naar school (tenzij de ouders niet mee willen werken). Natuurlijk nog niet alles perfect daar maar het gaat de goede kant op.

De mensen die zeggen dat alle afrikanen achterlijk zijn, zijn te dom voor worden er zijn natuurlijk ook zat 'goede' bij die onze hulp verdienen. Geld wat erin gestoken wordt voor een goed gecontroleerde projecten zoals artsen zonder grenzen komt echt wel goed te recht (omdat het in diensten ipv gewoon een zak geld in afrika terecht komt).

Hoe het in Afrika gaat met veel van die vrijwilligers organisaties is wel te debiel voor worden. Allemaal naieve amerikaanse, europese etc tieners die bakken met geld betalen om daar vrijwilligers werk te mogen doen (geld gaat trouwens meestal niet naar de lokale bevolking). Dat geld kunnen ze beter besteden aan een vakantie en de rest naar een bekende, betrouwbare en ervaren hulporganisatie.

tom l
30-07-2008, 12:44
"Allemaal naieve amerikaanse, europese etc tieners die bakken met geld betalen om daar vrijwilligers werk te mogen doen (geld gaat trouwens meestal niet naar de lokale bevolking). Dat geld kunnen ze beter besteden aan een vakantie en de rest naar een bekende, betrouwbare en ervaren hulporganisatie. "

Ik snap niet goed hoe het quote systeem (en de smileys) op dit forum werken, dus doe ik het maar gewoon met aanhaalingstekens. Maar ik ben het ENORM eens met wat mmaruud hier zegt. Ik haat van die rijke, blanke, meisjes en jongens die eens naar Afrika gaan om daar als brave blanke man/vrouw wat dingen te zaaien of rond te lopen in Afrikaanse dorpen en de straatkinderen over hun hoofdje te wrijven. Dat is zo van: "Ach, jullie hebben het niet gemakkelijk hier he, maar hier is de brave blanke man/vrouw uit het westen, ik heb meer geld betaald voor deze reis dan jullie ooit in jullie leven zullen zien, ik kom een weekje wat plantjes zaaien en wat kommetjes rijst ronddelen en op de foto gaan met jullie straatkindjes terwijl ik over jullie hoofdje wrijf. Daarna ga ik fijn terug gezellig naar huis, denkend dat ik iets veranderd heb in Afrika en ga ik lekker kritiek geven op mensen die niet genoeg inzitten met de derde wereld." Ze kunnen idd beter op reis gaan met hun geld en de rest geven aan mensen die wel een verandering maken en wel weten wat ze doen.

Karel
30-07-2008, 12:44
Tot twee jaar terug was Kenia 1 van die landen, meen ik...

ja Kenia is wel een goed voorbeeld, het zijn juist de boeren zelf die daar nog wat weten te verbeteren, dat hoef je idd van de politiek (als die er al is) niet echt te verwachten...

denk trouwens ook niet dat je de politieke situatie van Afrika, afgezien van de grote verschillen tussen landen, teveel moet vergelijken naar hoe het er hier aan toe gaat...
net zoals al eerder gezegd is, heb je toch nooit echt een centrale regering gehad in de meeste landen, afgezien van dictators, beetje het Afghanistan-verhaal waar de stammensamenleving in de grootste delen nog gewoon aanwezig is..Wat dat betreft werkt de geografie ook niet echt mee..
denk dat de mensen eerder de economie enz kunnen aanpassen aan een wat instabielere samenleving dan dat we moeten wachten tot er echt iets als een democratie is...
het nadeel is dan wel weer dat zo'n economie niet echt een vooruitgang inhoudt op andere gebieden waarschijnlijk (onderwijs enz)...
je ziet natuurlijk wel goede initiatieven, er zijn daar genoeg mensen die ook wel een beter leven willen, zal alleen behoorlijk langzaam gaan omdat al die andere problemen toch wel erg groot zijn..

Karel
30-07-2008, 12:51
Ze kunnen idd beter op reis gaan met hun geld en de rest geven aan mensen die wel een verandering maken en wel weten wat ze doen.

denk dat een groot probleem met ontwikkelingshulp ook is dat het een business is geworden.. richt maar een stichting op, wordt directeur en het geld kan binnenstromen, manager hier en daar instellen...daarbij is het van de regering uit gewoon een verplicht potje, waar ze ook weer aan werkverschaffing kunnen doen door er mensen op te zetten...om nog maar te zwijgen over die waterleidingen die zijn aangelegd voor de landbouwgrond en vervolgens na 10 jaar gesloopt zijn door de lokale bevolking om als onderdelen te gebruiken voor het huis..

moet wel zeggen dat er natuurlijk ook aantoonbaar goede initiatieven zijn. Het probleem is dat die vaak klein van opzet zijn een alleen enkele dorpjes helpen, maar je moet ergens beginnen he, en de regering wordt daar tenminste omzeild..
Maxima was toen praatvrouwtje voor dat systeem waarbij de mensen geld werd geleend om een bedrijfje op te zetten, dat ze dan weer terug moesten betalen... dat is ook gewoon makkelijker uit te leggen vind ik, dan zomaar wat geld ergens neerpleuren..

The Bulldog
30-07-2008, 13:06
ik schrik me een ongeluk van sommige kort door de bocht reacties die ik hier lees...

FOCUS
30-07-2008, 13:23
Ik zag een tijd geleden een ontwikkelingswerkster op tv. Zij beweerde dat Afrika niet meer te redden viel. Zelfs als het westen er nog zoveel tijd in zou steken is het volgens haar te laat om dat continent nog te redden. Zij zei letterlijk dat we in theorie best prikkeldraad rond Afrika konden zetten en binnen 60 jaar nog is komen kijken. En het ging dus niet over een extreem-rechtse partijvoorzitter ofzo, maar om een ontwikkelingswerkster die lang in Afrika had gezeten. Ze was de moed duidelijk kwijt. Nu ben ik het niet eens met die laatste uitspraak, maar ik ben ook wel van mening dat onze pogingen om Afrika te helpen het verloederingsproces alleen maar vertragen en zeker niet tegenhouden.

ik denk dat dat een logische reactie is wanneer je zoveel ellende om je heen ziet gebeuren. Temeer zij daar heen is gegaan met de intentie om iets goed te doen.

Het is ook niet reel om te spreken over het 'redden van Afrika'.
Maar om nou dat continent te negeren, of zelfs te isoleren...
Ik zeg niet dat er een eenvoudige, snelle oplossing is, want zo simpel liggen de zaken niet.
Heeft de rest van de wereld dan geen enkele verplichting naar dit deel van de wereld.
Als we zo blijven denken, verandert er nooit iets ten goede..

FOCUS
30-07-2008, 13:28
Man weet jij wel hoeveel van mijn (Belgische) belastingen ieder jaar naar Congo gaan omdat dat land 50 jaar geleden ooit eens is veroverd en bezet door bBelgie (en dan not niet eens door de Belgische staat, maar door de koning, één persoon dus).

Wanneer krijg ik eens schadevergoeding van de Duitsers? Of de Nederlanders? Of de Fransen? Germanen? Romeinen?

Afrika is een kutcontinent, mensenlevens hebben er geen waarde, de Verlichting/humanisme is nooit tot daar geraakt. En op plaatsen waar het er dan toch iets beter voorstaat (Z-Afrika na de Apartheid, Zimbabwe, ...) helpen ze het binnen de korste keren terug naar de klote. En het is altijd de schuld van "blanken", nooit van henzelf of van hun dictatortjes.

Die mentaliteit is niet op te lossen door er nog wat meer geld/hulpverleners/nederlandse vrijwilligers heen te sturen.


Ik ben het met je eens dat het pompen van geld en sturen van hulpverleners geen fundamentele veranderingen zal bewerkstelligen.
Ik probeer alleen te zeggen dat het ook geen oplossing is om NIETS te doen.
Politieke druk, bemiddelingspogingen tussen partijen, helpen van slachtoffers, opvangen van vluchtelingen, mensen voorzien van voedsel, medicijnen, schoon drinkwater.
Dat zijn toch zaken die menselijkerwijs horen te gebeuren, wanneer mogelijk.

anonymous001
30-07-2008, 13:59
Ik ben het met je eens dat het pompen van geld en sturen van hulpverleners geen fundamentele veranderingen zal bewerkstelligen.
Ik probeer alleen te zeggen dat het ook geen oplossing is om NIETS te doen.
Politieke druk, bemiddelingspogingen tussen partijen, helpen van slachtoffers, opvangen van vluchtelingen, mensen voorzien van voedsel, medicijnen, schoon drinkwater.
Dat zijn toch zaken die menselijkerwijs horen te gebeuren, wanneer mogelijk.

Ja. Daar heb je ook wel weer gelijk in.

PigDog
30-07-2008, 14:33
Zou het zijn omdat ze een slechte jeugd hebben gehad? Vast wel. Maar het heeft er vast ook wel mee te maken dat ze niet het minste respect voor andere mensen hebben.

Wel goed dat deze topic verhuisd is naar de "other side", maar dan neem je ook een stelletje schreeuwende leeghoofden mee, die hier hun werk voortzetten.

Ik haal Dimitri's quote even aan, omdat hij, zoals vele anderen stelt dat er geen respect is voor de medemens in Afrika. Omdat er 5 hulpverleners zijn verkracht, bijvoorbeeld.. Dat zijn onze medemensen. Wat ik eigenlijk mis is een quote over de rest van de Afrikaanse vrouwelijke bevolking die systematisch word verkracht. Want daar hoeven we geen respect voor te hebben, blijkbaar. Wel hebben we het over de grondstoffen, en wat voor waarde die voor ons kunnen hebben. En over kwade negers met kapmessen. Dat kwam in mijn ogen echter door gebrek aan wapens. Als zij net zoals het uiteenvallende Yougoslavische rijk door het westen en het oosten waren bewapend met goede wapens, was het een oorlog geweest als elke andere. Maar omdat het kapmessen waren telt een mensenleven daar niet. Dit verhaal moet je eens aan de moslimvrouwen in Srebrenica gaan uitleggen.
Dat wij nu in Afghanistan zitten is omdat de bevolking daar onderdrukt wordt door de taliban. Dat wij dan niet in Afrika zitten is mij een raadsel.

Het is niet zo dat in Afrika een mensenleven niet telt, in de rest van de wereld telt een afrikaans mensenleven niet.
Dat is in deze topic helaas wel duidelijk gebeleken.

Het gaat niet over wat we in de middeleeuwen aangericht hebben, of wat het continent ons op kan leveren als wij er geld in pompen. Of wat de Afrikanen zich onderling aandoen.

We laten het gewoon gebeuren, en geven niks om de stervende bevolking, zelfs niet als het om vrouwen en/ of kinderen gaat. Behalve 5 blanke vrouwen dan.
We moeten onze handen ervanaf trekken, want het kost veel te veel geld. Duh................

Guillermo
30-07-2008, 14:58
Dat wij nu in Afghanistan zitten is omdat de bevolking daar onderdrukt wordt door de taliban. Dat wij dan niet in Afrika zitten is mij een raadsel.

Nou dat kan ik je vertellen, en dat haalde ik ook eerder aan. Natuurlijk wordt er een troepenmacht gezonden naar het middenoosten om de boel zogenaamd beschaving bij te brengen. Het zwarte goud daar wordt bewaakt door de taliban en hun billemaatjes en een dictatortje of 2 en niet te vergeten de vele oliesjeiks. Waren deze figuren er niet dat ging het er anders aan toe en liet men die gasten gewoon oorlog voeren en richte men een paar ambassades op die 100% controle hadden over het goedje. Dus deze mensen moeten eerst weggewerkt worden OF gepaaid worden om het doel te bereiken.

Afrika on the other hand...burgeroorlogen bij de vleet, rebellen die doen wat ze willen en noem maar op (chaos en nog eens chaos) Dat bedoelde ik dus met troebel water. Men kan rustig zijn gang gaan zonder dat men enige tegenstand ondervind van machtige politieke figuren. Dus daarom zal je nooit een vredesmacht in die landen tegenkomen om de boel op orde te krijgen... helaas :(

Wie kan mij vertellen waarom er tijdens de burgeroorlogen en ongeregeldheden tussen bijvoorbeeld: de Hutu's en de Tuti's geen vredesmacht gezonden werd van de VS (die zichzelf de machtigste natie ter wereld noemt?)
Moet je eens kijken als er enigzins 1 malloot met een ak-47 dreigt de oliestroom te saboteren, dan is het direkt lock and load van de yanks en een andere nati die meewilt.

Christophe
30-07-2008, 16:35
Zie ik dit bericht in de off topic staan met ervoor MOVED.

Dacht echt fff van m'n god toch niet richting dungeon omdat iemand nog foto's of film had opgedoken!!! :eek:

Hahahahaha ... dat was ook m'n eerste gedachte

PS: Waarbij ik wel even duidelijk wil stellen dat die gedachte lollig is, niet het onderwerp ... want ook al vind ik dat je (bijna) overal mee moet kunnen lachen, hier over grappen getuigd inderdaad van enorm weinig respect en inlevingsvermogen! :town:

Bud S
30-07-2008, 17:02
er moeten maar weer eens een paar schepen met kralen en spiegeltjes die kant op.

Christophe
30-07-2008, 17:16
De Gucht (Belgische minister van Buitenlandse Zaken) heeft het gesnapt:

"De ruzie tussen België en zijn vroegere kolonie Congo escaleert steeds verder. De Congolese regering wil nu dat België zijn consulaten in Congo sluit.

Vorige week besloot de Congolese president Joseph Kabila al zijn ambassadeur terug te roepen uit België, uit protest tegen kritiek van de Belgische minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht.

Die zei onlangs dat België, dat ongeveer 200 miljoen euro per jaar aan Congo geeft, "niet alleen het recht, maar ook de morele plicht heeft om te zeggen wat er in Congo gebeurt, en dat gaat niet de goede richting uit".

Kabila en De Gucht hadden in april ook al ruzie gemaakt toen De Gucht met andere Belgische ministers Kinshasa bezocht. De Gucht uitte zich kritisch over het bewind van Kabila, die hem daarna arrogantie verweet en de relaties tussen België en Congo vergeleek met die van een meester en zijn slaaf."

FOK.nl / Nieuws / Congo eist sluiting Belgische consulaten / FOK!frontpage (http://frontpage.fok.nl/nieuws/92995)

Het komt erop neer dat al die ontwikkelingshulp in de verkeerde handen terecht komt, en dat we daarmee de corrupte regeringen die het land nooit zullen heropbouwen in stand houden. De enige oplossing die ik zie is als Westen ALLE ontwikkelingshulp naar een land dat niet 10/10 scoort (minder is ONacceptabel) op democratie en mensenrechten gewoon schrappen en dit combineren met een mondiaal handelsembargo (om te verhinderen dat er allerlei Westerse bedrijven gaan profiteren van de onrust). Net zoals in het begin van het genezingsproces een ziekte het hardste toeslaat, zal hier ook een tijd behoorlijke chaos regeren in het land (al is dat nu niet anders) ... maar hoe lang gaat dit duren?! Vooral als de mensen in dat land inzien dat met z'n allen een beetje hun best doen heel wat voordelen oplevert. En zodra één land met een stabiele regering ontwikkelingshulp krijgt die goed besteed word en dan veel meer goed doet dan nu het geval is, zal de rest het ook wel willen.

Het grote probleem nu is dat de gewone bevolking van Afrikaanse landen niet weten wat er in het volgende dorp gebeurt, laat staan in het hele land, laat helemaal staan in de wereld. De "leiders" profiteren ervan door - in naam van de gehele bevolking - de ontwikkelingshulp te ontvangen en daarmee zichzelf te verrijken. De gewone bevolking weet niet hoeveel er gedoneert wordt, en weten niet dat dat geld voor IEDEREEN's bestwil is.

Ik herinner me een artikel met een (anonieme) hogere medewerker van één of andere bekende welzijnsorganisatie die vertelde dat die organisaties zo corrupt zijn als de pest, en dat - met moeite - 5 tot 8% (!!!) van het bijeengesprokkelde geld bij de mensen terecht komt waarvoor het initieel bedoeld was. Er was één organisatie die het heel wat beter deed met ongeveer 35%, maar hij wou niet zeggen dewelke omdat de mensen anders niets meer doneerden aan de andere. En - zei hij - 5% is nog altijd meer dan niks, dus dat wou hij niet op zijn geweten hebben.

Nu is ontwikkelingshulp landelijk geregeld (zowel van het donerende als van het ontvangende land), wat ervoor zorgt dat er zo goed als niks mee gebeurt. Het lijkt me geen slecht idee als er een internationale organisatie opgericht wordt (zoals de UN) die zich enkel en alleen met ontwikkelingshulp bezighoudt. Al het ontwikkelingsgeld van de verschillende landen gaat er naartoe, elk land mag een vertegenwoordiger afvaardigen, elke zoveel jaar is er een nieuwe voorzitter (beetje zoals het Europees Parlement) en ze hebben een streng en gemeenschappelijk beleid. En dan heb ik het niet over gewoon doneren en hopen dat ze er iets leuks mee doen. Nee, gewoon een budget uittrekken voor ziekenhuizen, scholen, wegen, watervoorziening, e.d. en het - zonder inspraak van het land - plaatsen MET VOLLEDIGE ONDERSTEUNING van het land waar het gezet wordt. Krijgen we dat niet ... jammer, try again next year. Zo wordt er eindelijk iets gedaan met dat geld, is er stijgende werkgelegenheid en welvaart in die landen en gaat het EINDELIJK eens de goede kant op. En is dat paternaliserend? Ja inderdaad! Vind ik dat jammer? Helemaal niet, het kan me geen ene ruk schelen dat er een paar Afrikaanse "leiders" op hun pik getrapt zijn omdat de wereld hun behandelt alsof ze het zelf niet kunnen regelen ... WANT ZE KUNNEN HET ZELF NIET REGELEN (sorry voor de hoofdletters, maar ik ben behoorlijk boos over het gesubsidieerde lijden in Afrika). Voor de gewone bevolking gaat het een wereld van verschil uitmaken! Als alles na een jaartje of 100 terug op de rails staat, mogen ze het langzaam maar zeker weer helemaal alleen proberen. Tenzij het de verkeerde kant opgaat, dan nemen wij het weer even over.

Maar jammer genoeg weet ik goed genoeg hoe naïef dit allemaal klinkt, want ik heb genoeg gehoord (van allerlei mensen die er geweest zijn om allerlei redenen: militair, hulporganisaties, e.d.) hoe ongelooflijk ziek in de geest het grootste deel van de bevolking daar is (ten gevolge van al die jaren van oorlog, geweld, honger, e.d.) ... dus daar valt geen ene ruk mee aan te vangen ... hoe jammer het ook is voor die miljoenen normale mensen die een vredig en gelukkig leven willen opbouwen. :(

tom l
30-07-2008, 17:27
"Ik haal Dimitri's quote even aan, omdat hij, zoals vele anderen stelt dat er geen respect is voor de medemens in Afrika. Omdat er 5 hulpverleners zijn verkracht, bijvoorbeeld.. Dat zijn onze medemensen. Wat ik eigenlijk mis is een quote over de rest van de Afrikaanse vrouwelijke bevolking die systematisch word verkracht. Want daar hoeven we geen respect voor te hebben, blijkbaar."

Hoewel ik het niet volledig eens ben met de quote van Dimitri denk ik wel dat jij hem verkeerd begrepen hebt. Volgens mij gaat dimitri's quote evengoed over alle zwarte vrouwen die daar mishandeld en verkracht worden en ook over de zwarte mannen die daar vermoord worden. Met respect voor andere mensen bedoelde hij volgens mij gewoon iedereen in de omgeving van de daders buiten zichzelf (dus zowel zwarten als blanken). Wat Afrikanen met andere Afrikanen doen is eigenlijk nog het ergste van allemaal. Als het echt alleen op blanken bedoeld was vind ik die quote van dimitri ook nogal ongepast...

anonymous001
30-07-2008, 17:33
Als je "post reply" intoetst, vindt je boven een aantal opties. 1 daarvan is de quote functie (een tekstwolkje).
Klik daar op een er verschijnt twee keer "quote" tussen vierkante haken. Als je daar een tekst midden tussenin schrijft krijg je dit effectRechts vind je de emoticons.

anonymous001
30-07-2008, 17:34
Als je "post reply" intoetst, vindt je boven een aantal opties. 1 daarvan is de quote functie (een tekstwolkje). Rechts vind je de emoticons.

Ook kan je op een post zelf klikken, daar waar staat 'quote'. Met dit effect.

anonymous001
30-07-2008, 17:35
Als je "post reply" intoetst, vindt je boven een aantal opties. 1 daarvan is de quote functie (een tekstwolkje). Rechts vind je de emoticons.


Ook kan je op een post zelf klikken, daar waar staat 'quote'. Met dit effect.

Daarnaast zit "multi-quote" ("), klik daarop bij twee of meer posts, en daarna op post reply. Voor dit effect. ;)

Christophe
30-07-2008, 17:47
Als je "post reply" intoetst, vindt je boven een aantal opties. 1 daarvan is de quote functie (een tekstwolkje). Rechts vind je de emoticons.

:confused: Waar dan??? Ik heb die opties helemaal niet???

dimitri
30-07-2008, 17:55
Ik haal Dimitri's quote even aan, omdat hij, zoals vele anderen stelt dat er geen respect is voor de medemens in Afrika. Omdat er 5 hulpverleners zijn verkracht, bijvoorbeeld.. Dat zijn onze medemensen. Wat ik eigenlijk mis is een quote over de rest van de Afrikaanse vrouwelijke bevolking die systematisch word verkracht. Want daar hoeven we geen respect voor te hebben, blijkbaar.

Mensen zijn mensen, of ze nu blank of zwart zijn, man of vrouw, volwassen of kind.

Als ik het heb over totaal gebrek aan respect voor hun medemens heb ik het dus zowel over de blanke, zwarte, gele and paars/groene medemens.

TheSkindo
30-07-2008, 17:55
Nederlandse vrouw (66) verkracht in Afrika

Witbank - Een vrouw van 66 jaar ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis in Zuid-Afrika. De Nederlandse is mishandeld en verschillende keren verkracht.


Dinsdagochtend drongen gewapende inbrekers haar huis binnen via een raam. De vrouw is enkele jaren geleden verhuisd naar Witbank in Zuid-Afrika.

Ze ligt in kritieke toestand aan de beademingsapparatuur in het Life Health Cosmos-ziekenhuis.

Politiewoordvoerder Eddie Hall zegt in de krant Beeld dat een week geleden nog een raam van haar woning is stukgeslagen door een groep gewapende jongeren.

PigDog
30-07-2008, 18:14
Mensen zijn mensen, of ze nu blank of zwart zijn, man of vrouw, volwassen of kind.

Als ik het heb over totaal gebrek aan respect voor hun medemens heb ik het dus zowel over de blanke, zwarte, gele and paars/groene medemens.

Sorry, we hebben elkaar verkeerd begrepen, maar in Nederland is er commotie over 5 vrouwen die zijn verkracht (6 nu al dus)
Deze hele topic is met dat bericht begonnen, en over hoe verontwaardigd we zijn dat 5 vrouwen die vrijwilligerswerk doen daar verkracht worden.
Terwijl in Afrika 1 op de 4 vrouwen daar al verkracht is en daar heb ik niemand over gehoord. Dus snap ik de commotie niet, want net als jij, maakt het mij niet uit welke kleur iemand heeft.
Per dag worden er daar 1000'en verkracht en nu dus 5 blanken.
Dus stelde ik de topic ter sprake, niet jouw rassenvoorkeur.
Excuses bij deze mocht ik het anders hebben doen blijken.

Christophe
30-07-2008, 18:30
Sorry, we hebben elkaar verkeerd begrepen, maar in Nederland is er commotie over 5 vrouwen die zijn verkracht (6 nu al dus)
Deze hele topic is met dat bericht begonnen, en over hoe verontwaardigd we zijn dat 5 vrouwen die vrijwilligerswerk doen daar verkracht worden.
Terwijl in Afrika 1 op de 4 vrouwen daar al verkracht is en daar heb ik niemand over gehoord. Dus snap ik de commotie niet, want net als jij, maakt het mij niet uit welke kleur iemand heeft.
Per dag worden er daar 1000'en verkracht en nu dus 5 blanken.
Dus stelde ik de topic ter sprake, niet jouw rassenvoorkeur.
Excuses bij deze mocht ik het anders hebben doen blijken.


De systematische verkrachting van Afrikaanse vrouwen is verschrikkelijk, maar wat te denken van het achterlijke idee dat er leeft bij veel Afrikaanse mannen dat sex met een maagd je van HIV kan verlossen en de (gedwongen) sex met kinderen (of jonger :eek:) die er het gevolg van is. Of het achterlijke geloof dat wanneer een vrouw weduwe wordt ze wellicht "behekst" is en dus gezuiverd moet worden vooraleer iemand (familie inclusief) haar terug bekijkt of aanraakt. En de achterlijke zuivering is niks meer dan een nacht sex met speciale "zuiveraars" die de gruwelijkste dingen doen met die vrouwen en meestal ook nog HIV hebben. De vrouwen hebben geen andere keuze dan dit te aanvaarden. En al deze dingen worden volgens mij niet geklassificeerd als "verkrachting"! :boos:

Onder meer dit soort zaken zet mij (en ongetwijfeld meer mensen met mij) er toe aan te zeggen dat Afrika een achterlijk continent is, en het is een misdaad dat het Westen het toelaat. Volledig afbranden en enkele geselecteerde Afrikanen de boel gecontroleerd terug laten bevolken!

Christophe
30-07-2008, 18:34
Nederlandse vrouw (66) verkracht in Afrika

Witbank - Een vrouw van 66 jaar ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis in Zuid-Afrika. De Nederlandse is mishandeld en verschillende keren verkracht.


Dinsdagochtend drongen gewapende inbrekers haar huis binnen via een raam. De vrouw is enkele jaren geleden verhuisd naar Witbank in Zuid-Afrika.

Ze ligt in kritieke toestand aan de beademingsapparatuur in het Life Health Cosmos-ziekenhuis.

Politiewoordvoerder Eddie Hall zegt in de krant Beeld dat een week geleden nog een raam van haar woning is stukgeslagen door een groep gewapende jongeren.

:sick:

PigDog
30-07-2008, 19:48
Onder meer dit soort zaken zet mij (en ongetwijfeld meer mensen met mij) er toe aan te zeggen dat Afrika een achterlijk continent is, en het is een misdaad dat het Westen het toelaat. Volledig afbranden en enkele geselecteerde Afrikanen de boel gecontroleerd terug laten bevolken!

Zoals mijn oma al reeds zei:"Alles staat en valt met goede voorlichting"..

:lol:

MB667
31-07-2008, 08:18
ik schrik me een ongeluk van sommige kort door de bocht reacties die ik hier lees...

X 2

dontmindme
31-07-2008, 10:13
Ik ben het met je eens dat het pompen van geld en sturen van hulpverleners geen fundamentele veranderingen zal bewerkstelligen.
Ik probeer alleen te zeggen dat het ook geen oplossing is om NIETS te doen.
Politieke druk, bemiddelingspogingen tussen partijen, helpen van slachtoffers, opvangen van vluchtelingen, mensen voorzien van voedsel, medicijnen, schoon drinkwater.
Dat zijn toch zaken die menselijkerwijs horen te gebeuren, wanneer mogelijk.



ik heb een paar dagen moeten nadenken voordat ik kon reageren, maar ik word alleen maar depressiever door een aantal reacties in deze topic.
ik vindt dat focus hier een punt heeft wwar niemand onder uit kan, hoe naief je ook bent of wilt zijn.:(

Paganstars
31-07-2008, 10:43
Sorry dat ik het zeg. Maar voor wij andere gaan helpen denk ik dat het niet verkeerd is om eerst hand in eigen boezem te steken. Hoeveel mensen in Nederland wonen wel niet onder de aanvaarde welstands grens? Moeten we niet eerst eigen volk helpen en daarna pas anderen? Denk je echt dat als de rollen omgekeerd waren dat zij ons zouden helpen? Ik vrees van niet. Ik vrees dat zij ons in ons eigen vet laten smoren!

PigDog
31-07-2008, 10:55
Sorry dat ik het zeg. Maar voor wij andere gaan helpen denk ik dat het niet verkeerd is om eerst hand in eigen boezem te steken. Hoeveel mensen in Nederland wonen wel niet onder de aanvaarde welstands grens? Moeten we niet eerst eigen volk helpen en daarna pas anderen? Denk je echt dat als de rollen omgekeerd waren dat zij ons zouden helpen? Ik vrees van niet. Ik vrees dat zij ons in ons eigen vet laten smoren!

Volgens mij zit je in de verkeerde topic, we hebben het niet over de nederlandse armoedegrens, we hebben het over heel iets anders hier.
Dit is eigenlijk het enige wat ik over zulke berichten kan zeggen zonder grof te worden....
Maar je begon al sorry te zeggen dus......

smike
31-07-2008, 11:12
Ik kan mij bijna volledig vinden in de mening van Christophe.
In principe hebben we het nu niet over Afrika maar Afrika beneden de Sahara, landen als Marokka, Tunesie en Egypte zijn relatief gezien welvarend.

De gemiddelde zwarte Afrikaan die dus leeft beneden de Sahara is naar onze maatstaven achterlijk. Dit heeft niks te maken met afkomst/huidskleur geloof of etc, maar met de geschiedenis.

Afrika heeft sinds honderden jaren al achtergelopen op andere continenten, de kolonisatie daar heeft verschrikkelijke gevolgen gehad, zoals al eerder werd gezegd, grenzen die lukraak werden getrokken waarbij vijandelijke bevolkingsgroepen of clans bij elkaar terechtkwamen.
Ook heeft "het rijke westen" volop geprofiteerd van Afrika, de schuld ligt dus zeker ook bij "ons" en onze voorouders.

Sinds de tweede wereldoorlog is er echter veel verandert, vooral in Europa zijn denkbeelden echt veranderd ten opzichte van daarvoor. Een feit nu is in ieder geval dat zeker in west europa men bereid is om veel geld te investeren in Afrika. Ook zijn er talloze initiatieven door particulieren, ik herinner me nog op de middelbare school meneer Verkaart die met geld dat wij als scholieren bijeen hadden gebracht enkele waterputten en een school heeft laten bouwen.

Het probleem is echter dat door al die oorlogen/hongersnoden/epidimien/aids/verkrachtingen en ga zo maar door de gemiddelde Afrikaan hierdoor zo kapot gemaakt is dat je niet kan verwachten dat men normaal over zaken kan nadenken. Net zo min als wij dat zouden kunnen als wij zulke dingen meemaken.

Concluderend zou ik dus zeggen dat je inderdaad als zijnde "het rijke westen" de ontwikkelingshulp op moet dringen. In Irak was het neit de juiste plek om dat te doen, sub-sahara-afrika is dat dus wel. De mensen zijn niet in staat om zelf de juiste rationele keuzes te maken, de leiders verrijken zichzelf en bij organisaties blijft er veel te veel aan de strijkstok hangen.

De Nederlandse overheid meot samen met andere overheden onder suspicien van bijvoorbeeld de VN of een andere mondiale organisatie die zich hierop volledig specialiseert en inricht het heft in handen nemen. Ik denk dat alleen dan Afrika gered kan worden, want als we zo doorgaan als nu dan wordt de geschidenis van Afrika het grootste dieptepunt in onze historie.

anonymous001
31-07-2008, 11:19
Volgens mij zit je in de verkeerde topic, we hebben het niet over de nederlandse armoedegrens, we hebben het over heel iets anders hier.
Dit is eigenlijk het enige wat ik over zulke berichten kan zeggen zonder grof te worden....
Maar je begon al sorry te zeggen dus......

x2...

:twak:

Muay Thai Elite
31-07-2008, 16:57
Ik vind dat de Spaanse inquisitie hier de grootste oorzaak is!

Paganstars
31-07-2008, 17:04
@ PD. Wij pompen miljoenen euro's per jaar in ontwikkelings projecten maar of het nou enig effct heeft? ik betwijfel het. Ik vind gewoon echt dat het zonde van de Human resources is en dat wij beter het kunnen houden op voorlichten en verder niet meer mee bemoeien en gewoon hun eigen boontjes moeten doppen. Ik vind het gewoon rond uit belachelijk dat dit soort dingen van de hand worden gedaan als zielig terwijl het geld dat wij daar naar toe sturen niet eens vaak op de juiste plekken terecht komt maar gebruikt wordt door locale overheden voor zelf verrijking. Daarvoor ben ik voor het gewoon laten leren door schade en schande want dat hebben we hier in europa ook gemoeten. zij lopen gewoon sociaal cultureel 600 jaar achter op ons. Denk niet dat wij hun in 20 jaar tijd 600 jaar kennis en verlichting kunnen (bij)brengen zonder dat zij daarvoor ontvankelijk zijn.

anonymous001
31-07-2008, 17:13
Lees trouwens net in de krant dat er nu al weer nieuwe groepen richting Kenia gaan voor hetzelfde werk, onder het mom van "risico's zijn er altijd"...:rolleyes:

Het zal je kind maar zijn. Je zou er wat verstand in willen beuken, toch...

En stel dat een of meerdere leden van deze groep verkracht wordt (zo zeldzaam is het daar nu ook weer niet), dan is het eerste wat men denkt "tja, eigen schuld". En dat zullen ze zich op het moment zelf beseffen...

Muay Thai Elite
31-07-2008, 18:08
Waar is je god op dit moment???

dontmindme
31-07-2008, 18:45
@ PD. Wij pompen miljoenen euro's per jaar in ontwikkelings projecten maar of het nou enig effct heeft? .


ter informatie;ontwikkelingshulp is niet alleen maar liefdadigheid.
in ruil voor ''ontwikkelingshulp'' worden er prijsafspraken gemaakt waardoor zo 'n ''ontwikkelingsland'' niet alleen geld schuldig is maar ook nog wordt gedwongen om zn producten voor een belachelijke prijzen van hand te doen!!
je zou het dus ook het uitbuiten van de situatie kunnen noemen:(

Biiyen
31-07-2008, 18:58
ter informatie;ontwikkelingshulp is niet alleen maar liefdadigheid.
in ruil voor ''ontwikkelingshulp'' worden er prijsafspraken gemaakt waardoor zo 'n ''ontwikkelingsland'' niet alleen geld schuldig is maar ook nog wordt gedwongen om zn producten voor een belachelijke prijzen van hand te doen!!
je zou het dus ook het uitbuiten van de situatie kunnen noemen:(

Nou nou wat erg zeg... krijg je eerst een berg gratis geld van die domme blanken en dan worden er ook nog afspraken gemaakt dat je daarna je spul tegen redelijke tarieven moet verkopen. Jezus wat een misdaad zeg.

dontmindme
31-07-2008, 19:01
Nou nou wat erg zeg... krijg je eerst een berg gratis geld van die domme blanken en dan worden er ook nog afspraken gemaakt dat je daarna je spul tegen redelijke tarieven moet verkopen. Jezus wat een misdaad zeg.

zo dom zijn ze dus blijkbaar niet
als ze dom waren zouden ze het inieder geval niet zo aanpakken

Dragao
31-07-2008, 19:01
Nou nou wat erg zeg... krijg je eerst een berg gratis geld van die domme blanken en dan worden er ook nog afspraken gemaakt dat je daarna je spul tegen redelijke tarieven moet verkopen. Jezus wat een misdaad zeg.


Ze krijgen het geld dus niet gratis en daarnaast moeten ze de producten tegen dumpprijzen verkopen.

Muay Thai Elite
31-07-2008, 20:07
Alsof die producten iets waard zijn dan.. Kralenkettingen zijn zo 2002.

Tony
31-07-2008, 20:12
lol, kralenkettingen :lol:

Bud S
31-07-2008, 20:19
Alsof die producten iets waard zijn dan.. Kralenkettingen zijn zo 2002.

zwarte hoeren met kralenkettingen daarentegen...

Judas
31-07-2008, 20:28
zwarte hoeren met kralenkettingen daarentegen...

Is niet verkeerd. Maar heb liever eentje met zo'n schaaltje in dr onderlip. Kan ze zo tegen je zak aan petsen terwijl ze sabbelt...

Christophe
31-07-2008, 22:35
Is niet verkeerd. Maar heb liever eentje met zo'n schaaltje in dr onderlip. Kan ze zo tegen je zak aan petsen terwijl ze sabbelt...

:rolleyes: En daar gaat onze diepmaatschappelijke discussie














Wat niet wegneemt dat ik wel erg hard met deze opmerking moest lachen! :lol:

dontmindme
31-07-2008, 22:38
4 pagina's is toch wel indrukwekkend

Christophe
31-07-2008, 22:44
4 pagina's is toch wel indrukwekkend

Inderdaad, en er zitten behoorlijk lange reacties tussen ... er is nog hoop voor de Mixfight-brotherhood! ;)

PigDog
01-08-2008, 00:26
@ PD. Wij pompen miljoenen euro's per jaar in ontwikkelings projecten maar of het nou enig effct heeft? ik betwijfel het. Ik vind gewoon echt dat het zonde van de Human resources is en dat wij beter het kunnen houden op voorlichten en verder niet meer mee bemoeien en gewoon hun eigen boontjes moeten doppen. Ik vind het gewoon rond uit belachelijk dat dit soort dingen van de hand worden gedaan als zielig terwijl het geld dat wij daar naar toe sturen niet eens vaak op de juiste plekken terecht komt maar gebruikt wordt door locale overheden voor zelf verrijking. Daarvoor ben ik voor het gewoon laten leren door schade en schande want dat hebben we hier in europa ook gemoeten. zij lopen gewoon sociaal cultureel 600 jaar achter op ons. Denk niet dat wij hun in 20 jaar tijd 600 jaar kennis en verlichting kunnen (bij)brengen zonder dat zij daarvoor ontvankelijk zijn.

Ben blij dat je een andere weg hebt ingeslagen dan het "eigen volk eerst"-principe, maar ik wil hier tussen de geld- en de pijpverhalen wel even serieus op reageren.
Ten eerste gaat deze topic voor het merendeel over geld. Iets waar wij heel veel van hebben en Afrika bijna niet. Ik ben er ook niet voor om ons geld te transporteren naar wat Afrikaanse dictators, maar een gedegen hulpplan kost toch geld. Laten we ons vooral niet op de borst kloppen vanwege de grote geldsommen die wij storten op hulpfondsen, vergeleken bij andere westerse landen leveren wij een beschamend magere bijdrage. Ik denk ook dat geld beter besteed kan worden aan een gewapende interventie, wat die-hard dictators van de troon te stoten en zorgen voor vrede, veiligheid, rust, voorlichting, communicatie, en vooral veel onderwijs. Want een continent met zoveel resources zou zijn eigen voedsel moeten kunnen produceren, toch?
Ik geloof niet in die paar zakken meel die worden rondgebracht, en een blauwhelmenmacht uit India, die nog steeds op 1/3 van hun sterkte opereert, en constant voor hun klote geschoten worden omdat ze ongewapend moeten blijven strijden voor de vrede.
Dit is de economische kant van het verhaal.

Maar wat mezelf aan het hart ligt, is dat de hele wereld toekijkt hoe de zaak naar de klote gaat, maar niemand zin heeft om toe te geven dat passief kijken hier ook een misdaad is. Dat het voor mij persoonlijk niet uitmaakt hoever iemand sociaal gezien achterloopt, maar pijn is universeel, die voelde ze 600 jaar geleden net zo erg als nu. Wat kan mij het nou schelen wie hier verkracht word, het is allemaal even erg. Of martelingen, of hongersnood, of kinderen die sterven aan ziektes die met een injectie van 0,25 eurocent zijn te voorkomen.
Het zijn mensen die gewoon lijden, net zoals jij en ik zouden doen in die situatie. En de wereld houd de adem in, en wend de blik af, alleen door het stomme toeval dat deze landen niet genoeg olie hebben om interessant voor ons te zijn.
Ik vind het ronduit beschamend voor de mensheid dat we dit toelaten terwijl we er vanaf weten.

Een oud joods gezegde: "red één mens, en je red de gehele mensheid." Persoonlijk hoef je niet zoveel te doen om daar één mens te redden....
Een lot van de postcode loterij kan al wat helpen, of zo, bedenk wat.

Nu weer terug naar het pijpen met schotels door d'r lip......

Christophe
01-08-2008, 02:05
Very true, maar ik geloof dat je de vrij "sterke" reacties hier niet met hun juiste betekenis vat. Het is inderdaad verschrikkelijk dat er zoveel mensen lijden, en iedere wereldburger heeft de morele verplichting daarmee in z'n maag te zitten. Maar geld sturen (zoals nu gebeurt, mede door uitspraken als "een injectie voor een kind kost slechts €0,25") doet imo meer kwaad dan goed doordat het mensen corrumpeert en in de verkeerde handen terecht komt. En die verkeerde handen doen er 1000000000000000000x meer kwaad mee dan wanneer ze dat geld niet zouden hebben.

Man, als ik wist dat er ziekenhuizen, scholen, watervoorziening, medicijnen, en kogels voor de geschifte criminele verkrachters, moordenaars en dictators met 95% van m'n geld zou gekocht worden, stortte ik elke maand een mooi deel van m'n loon voor Afrika ... en veel mensen samen met mij. Maar godverdomme, voordat dat kan gebeuren moet imo minstens 75 van Afrika kaltgestellt worden, want die verpesten het voor de rest.

Op deze manier zie ik al dat momenteel geld dat van het Westen naar Afrika gaat als "gesubsidieerd lijden", en dat vind ik een behoorlijk zware last om te dragen. En ondertussen tikt de tijd door!

smike
01-08-2008, 13:09
Christophe ziet de dingen heel goed! Kan je geen reps meer geven en jou trouwens ook niet pigdog, maar die komen nog!

Kijk de gemiddelde Nederlander doet mee aan alerlei projecdten loterijen goede doelen etc, maar omdat er steeds meet berichten komen en zaken uitlekken waardoor blijkt dat hier eerder heren met dure pakken en dikke buiken dit geld ontvangen dan de magere zwarte afrikaan die kromloopt van aids/honger of noem maar iets op.

Wat ik al eerder zei, men moet als EU/VN/noem maar een organisatie het heft in handen nemen, het geld en de spullen bij de mensen laten komen en dit ook via de media duidelijk laten zien en dus het goede nieuws verspreiden.

Op een enkele racist na, zal iedereen bereid zijn om geld te geven als men ziet dat hiermee een klein jochie eten krijgt, of een vader een nieuw been, of een meoder een medische behandeling. Maar we worden steeds sceptischer, en als het zo doorgaat wordt de bereidheid om geld te geven ook steeds minder.

Voor "gesubsidieerd lijden" alleen al verdien je reps, want elke keer als het nu in Afrika echt goed mis dreigt te gaan (denk aan Sudan) dan komt er toch iets van een vredesmacht of voedselhulp van de grond. Hierdoor kunnen de meeste mensen net overleven en is het dodental te overzien. Maar stel nou dat de wereld de handen helemaal van Sudan zou aftrekken.... je zou het "zuivering" kunnen noemen, een verschikkelijk woord, maar dan ziet men pas echt de gevolgen en dan kan de wereld er ook niet meer omheen. Nu is het elke keer zo dat de mensen het steeds slechter hebben tot het punt dat ze de hele dag honger lijden, er komt dan weer wat noodhulp, de ergste problemen zijn voorbij voor een paar weken/maanden en daarna begint het weer.

De huidige hulp is een druppel op een gloeiende plaat en het spreekwoord "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" is hier zeker op van toepassing.

Wat ik dus al eerder zei: of we trkken de handen ervanaf en beginnen daarna "opnieuw" met Afrika, of de wereld gaat Afrika echt helpen, waardoor wij het allemaal een stuk minder zullen krijgen maar Afrika wel gered kan worden.

Als ik persoonlijk elke maand 100 euro aan geld zou meoten inleveren, maar ik weet dat daardoor Afrika gered wordt, dan zou ik daar gelijk mee akkoord gaan en met mij volgens mij 95% van de Nederlandse bevolking, maarja dit zal helaas wel altijd een utopie blijven....

Slome
01-08-2008, 13:19
mooi gesproken..

Persoonlijk denk ik ook dat het te maken heeft met de leiders van de landen en de bevolkingsgroepen/stammen in Afrika.
Het verschil tussen rijk en arm is te groot. Stel dat de instellingen zoal Nationale Bingo loterij / VN / Unicef noem maarop wel goed het geld sturen naar de landen , is het aan de leiders om het te verdelen.. en ben bang dat het daar fout gaat. Het is waar er moet iets gebeuren.. Wij lopen als 't gaat elke maand met een nieuwe telefoon.. En daar weten ze niet eens wat elektrischiteit is...

aliendwurf
01-08-2008, 13:29
Als ik persoonlijk elke maand 100 euro aan geld zou meoten inleveren, maar ik weet dat daardoor Afrika gered wordt, dan zou ik daar gelijk mee akkoord gaan en met mij volgens mij 95% van de Nederlandse bevolking, maarja dit zal helaas wel altijd een utopie blijven....

Met die laatste zin overschat je de Nederlandse bevolking schromelijk.

Muay Thai Elite
01-08-2008, 14:41
Lol @ alle Afrika-kenners en nobelprijswinnaars voor de vrede hiero.... Jullie zijn eigenlijk nog grappiger dan die mafkezen die het over pijpschoteltjes hebben. Flikker toch op met je halfgare heal-the-world new-age bullshit...

En smike maakt echt een wereldsnaïeve opmerking met die €100,-.. MAFKEES SPREEK VOOR JEZELF, 95% van Nederland zou het zelfde doen mijn blanke reet. Ik geef maandelijks €5,- aan Stichting Care (ook iets met negertjes ofzo) en ik twijfel er maandelijks weer aan of ik t niet moet stopzetten.

http://i38.photobucket.com/albums/e144/daynuh81/oh_snap_aids.jpg

paspoes
01-08-2008, 14:59
Lol @ alle Afrika-kenners en nobelprijswinnaars voor de vrede hiero.... Jullie zijn eigenlijk nog grappiger dan die mafkezen die het over pijpschoteltjes hebben. Flikker toch op met je halfgare heal-the-world new-age bullshit...

En smike maakt echt een wereldsnaïeve opmerking met die €100,-.. MAFKEES SPREEK VOOR JEZELF, 95% van Nederland zou het zelfde doen mijn blanke reet. Ik geef maandelijks €5,- aan Stichting Care (ook iets met negertjes ofzo) en ik twijfel er maandelijks weer aan of ik t niet moet stopzetten.

http://i38.photobucket.com/albums/e144/daynuh81/oh_snap_aids.jpg

:lol: wat een figuur ben je ook MTE;)

PigDog
01-08-2008, 16:48
Ik geef maandelijks €5,- aan Stichting Care (ook iets met negertjes ofzo) en ik twijfel er maandelijks weer aan of ik t niet moet stopzetten.



Hahahahahaha!!!!! Ben jij die enige sukkel, die er intrapte toen je in de stad door een studente werd aangeklampd met een zielig verhaal over negertjes en hoe zij dat gaat oplossen voor maar 5 euro in de maand?
Die 5 Euro was 2 uur later al op aan bier in het studentenhuis.... Hahahahahaa



Hoe wereldnaief kun je zijn Hahahahahahahahahahahaha

Muay Thai Elite
01-08-2008, 16:49
Ehm ja, geen ervaring mee, sorry..

anonymous001
01-08-2008, 16:52
Goed zijn ze, he, die studentes?!

"Euh... Jaah... Dat klinkt wel als een goed doel ja"
*betekenisvolle blik*
"Eugh... Wil je soms met euh... met mij naar bed, een keer? Ofzo"
*frons*
"Euh, ok, sorry, waar moet ik tekenen?"

Gotta love em! :kus:

Muay Thai Elite
01-08-2008, 16:59
Ik ben gewoon lief.

Biiyen
01-08-2008, 17:57
Lol @ alle Afrika-kenners en nobelprijswinnaars voor de vrede hiero.... Jullie zijn eigenlijk nog grappiger dan die mafkezen die het over pijpschoteltjes hebben. Flikker toch op met je halfgare heal-the-world new-age bullshit...

En smike maakt echt een wereldsnaïeve opmerking met die €100,-.. MAFKEES SPREEK VOOR JEZELF, 95% van Nederland zou het zelfde doen mijn blanke reet. Ik geef maandelijks €5,- aan Stichting Care (ook iets met negertjes ofzo) en ik twijfel er maandelijks weer aan of ik t niet moet stopzetten.


Van mij krijg je dus ook geen 100€ per maand. Ik geef helemaal niks meer aan geen enkel goede doel. Die managers strijken elk jaar 2 a 3 ton op, zelfs uitschieters met 6 ton. Daar betaal ik dus niet voor. Zuig maar eens lekker aan mijn anus ofzo.

Ze kunnen bij mij thuis een boterham komen eten als ze zo'n honger hebben. Ik steun stichting Biiyen, en die stichting heeft als primaire doel om heel veel geld binnen te harken voor Biiyen zodat ik later als ik oud ben ook nog lekkere wijven kan neuken.

anonymous001
01-08-2008, 18:20
Van mij krijg je dus ook geen 100€ per maand. Ik geef helemaal niks meer aan geen enkel goede doel. Die managers strijken elk jaar 2 a 3 ton op, zelfs uitschieters met 6 ton. Daar betaal ik dus niet voor. Zuig maar eens lekker aan mijn anus ofzo.


Je hebt verder niet echt iets gelezen van waar je op reageert, of wel? :sleep1:

Biiyen
01-08-2008, 18:36
Je hebt verder niet echt iets gelezen van waar je op reageert, of wel? :sleep1:

I was born to lead not to read

Judas
01-08-2008, 19:18
:rolleyes: En daar gaat onze diepmaatschappelijke discussie


Wat niet wegneemt dat ik wel erg hard met deze opmerking moest lachen! :lol:

Hehehe gelukkig! Maar zal jullie hoogstaande discussie verder met rust laten;).

Muay Thai Elite
01-08-2008, 19:18
@Biiyen

Als je had gelezen had je misschien een betere grap kunnen verzinnen, bedoelt Socrates.

De dikke nudist
01-08-2008, 19:24
mooi gesproken..

Persoonlijk denk ik ook dat het te maken heeft met de leiders van de landen en de bevolkingsgroepen/stammen in Afrika.
Het verschil tussen rijk en arm is te groot. Stel dat de instellingen zoal Nationale Bingo loterij / VN / Unicef noem maarop wel goed het geld sturen naar de landen , is het aan de leiders om het te verdelen.. en ben bang dat het daar fout gaat. Het is waar er moet iets gebeuren.. Wij lopen als 't gaat elke maand met een nieuwe telefoon.. En daar weten ze niet eens wat elektrischiteit is...
Ik zou het ook niet weten.

Muay Thai Elite
01-08-2008, 23:50
lol.. Sjoerd spreekt de taal van de straat, je weet toch, hij is een g motherfucker swa!

Biiyen
02-08-2008, 00:20
@Biiyen

Als je had gelezen had je misschien een betere grap kunnen verzinnen, bedoelt Socrates.

Maar ik maakte helemaal geen grapje... !?! Ik mengde me in een uiterst serieuze discussie.

anonymous001
02-08-2008, 00:50
Maar ik maakte helemaal geen grapje... !?! Ik mengde me in een uiterst serieuze discussie.

:lol:

Kijk, zoiets bedoelt MTE nou...

smike
02-08-2008, 12:00
En jawel, weer een goede serieuze thread naar de klote...

anonymous001
02-08-2008, 12:23
En jawel, weer een goede serieuze thread naar de klote...


Dat is een beetje een rare opmerking als je de geschiedenis van deze thread bekijkt...

smike
02-08-2008, 12:41
daarom werd hij ook gesplitst in een pit stuk en een discussie stuk waarbij de (ijdele) hoop was dat hier wel een goede discussie gevoerd zou kunnen worden, zonder die shit eromheen.

PigDog
02-08-2008, 13:39
Maar ik maakte helemaal geen grapje... !?! Ik mengde me in een uiterst serieuze discussie.

Nou, als dat anuszuigen geen grap was, moet ik even aan de mods vragen of ze je in contact kunnen brengen met Rosso.


Mods???

Biiyen
02-08-2008, 15:03
Nou, als dat anuszuigen geen grap was, moet ik even aan de mods vragen of ze je in contact kunnen brengen met Rosso.


Mods???

Iedereen met honger is uitgenodigd om onder het genot van een boterham mijn anus te komen uitzuigen.

Judas
02-08-2008, 15:49
Iedereen met honger is uitgenodigd om onder het genot van een boterham mijn anus te komen uitzuigen.

Denk dat er vandaag wel wat vrijwilligers rondvaren op een bootje. Bel Job Cohen anders even:whistling:

PigDog
02-08-2008, 16:56
Iedereen met honger is uitgenodigd om onder het genot van een boterham mijn anus te komen uitzuigen.

Zal wel zuurdesembrood zijn, dan.....

Tsuki
02-08-2008, 18:24
:moretits:

Wheelie
03-08-2008, 21:29
ontopic aub ;)

Slome
03-08-2008, 22:32
Ik zou het ook niet weten.

lol.. Sjoerd spreekt de taal van de straat, je weet toch, hij is een g motherfucker swa!

En dat zeggen de 2 rotte appels...... STFU

anonymous001
03-08-2008, 22:39
En dat zeggen de 2 rotte appels...... STFU

Ach, kom op! Het was een knallende blunder van een spelfout, dus stel je niet aan.

FOCUS
04-08-2008, 01:34
Bijen, je krijgt het voor elkaar om de woorden anus en honger in 1 zin te stoppen




:brow:reps

blackadder
28-08-2008, 14:51
En vergeet niet, er is daar geen traditie van massaal zelfbestuur. Ze zijn direct van een samenleving van stammen en clans voor honderden jaren in de dictatuur en slavernij van de kolonisten terecht gekomen. En nu staan ze er alleen voor. Er zijn er daar nog te weinig die snappen hoe ze zichzelf en elkaar als één natie kunnen bedruipen. En sommigen van die gasten die het snappen gebruiken die kennis helaas om enkel zichzelf te verrijken.
Honderden jaren? De kolonisatie van afrika, en dan bedoel ik niet het hebben van een paar handelsposten aan de kust en streken die je in naam bezat, begon pas na 1884. Zie scramble for africa.

blackadder
28-08-2008, 14:52
Een volk achtelijk noemen waarvan wij nog steeds niet weten hoe ze in godsnaam die piramides hebben gebouwd????
De Kenianen hebben de piramides gebouwd?

Chico
28-08-2008, 14:55
afgezien van de honderden jaren klopt de rest van het argument wel...

en bij de dekolonisatie van afrika zijn er willekeurig landen gemaakt en grenzen getrokken die totaal niet overeenkomen met de leefgebieden van de verschillende volkeren.. vandaar die burgeroorlogen en genocides ala tutsi en hutsi (sp?)

Chico
28-08-2008, 14:56
De Kenianen hebben de piramides gebouwd?
en egypte ligt in?

over de hele wereld zijn er piramides gevonden.. behalve in europa (en noord amerika/australie).. hier hebben we stonehedge als ultieme bouwkundig voorbeeld van voor het jaar 0

Paganstars
28-08-2008, 14:56
tis Hutu en Tutsi

Richelieu
28-08-2008, 14:57
De Kenianen hebben de piramides gebouwd?

Nee man, de Anunaki hebben de piramides gebouwd...:D

Paganstars
28-08-2008, 14:57
LMAO chico doe je het nou met opzet dat verkeerd spellen?

blackadder
28-08-2008, 15:02
Je krijgt geen schade vergoeding van die landen omdat 1: het eent ijd geleden is. 2: ze geen geld hebben verdiend aan belgie zoals belgie aan congo en 3: Zij hebben geen miljoenen mensen vermoord in hun eigen land.
Jawel. In de jaren '90 nog.



Mensne hebben zoiezo de neiging om te vergeten de 1 van de grote redenen dat er vaak oorlogen zijn in die landen is omdat men "het westen" de landen gewoon met een lineaal heeft verdeeld en verschillende etnische groeperingen zitten in 1 land en ja dat kan weleens botsen.

Men heeft gewoon de neiging om dat te beweren om het westen de schuld te kunnen blijven geven. Want wie zou hen tegenwoordig nog tegen houden om de landen meer ethnisch in te delen om dat soort conflicten te voorkomen. Als men dat niet deed zou men moeten gaan zeggen dat het toch hun eigen schuld is omdat ze het toch echt zelf doen.

blackadder
28-08-2008, 15:03
en egypte ligt in?
Noord Afrika. Niet eens in de buurt van Kenia.

blackadder
28-08-2008, 15:04
Nee man, de Anunaki hebben de piramides gebouwd...:D
En ik dacht altijd de Goa'uld.:p

nicolas the red
28-08-2008, 16:33
tjonge jonge wat een bekrompen reacties hier... nuja het is iig een teken dat dit forum een mooie representatie vd samenleving is :)

Fasada
28-08-2008, 16:51
Ik ben zelf half burundees/half nederlands en ben dus ook tutsi, moet zeggen dat ik toch schrik van sommige reacties, zelfs van gasten die ik ken en nooit had gedacht zullke uitspraken te doen.. maar goed ieder zijn eigen mening...

Mensen die denken het allemaal te weten, ik zou zeggen ga er heen en je kan zien hoe mooi Afrika is.. Het westen heeft Afrika gewoon verneukt simpel zat!! Het hele macht probleem is daar gewoon zo gevaarlijk geworden. Het continent heeft al niet veel geld maar het geld is alleen te halen bij de mensen met macht en daardoor vechten zij constant voor de macht.

Een ander punt wat ik wil zeggen is dat men steeds over Afrika als een continent praat en niet Afrika als land, net alsof elk Afrikaans land dezelfde problemen heeft. Een goed voorbeeld wanneer men vraagt spreek je ook afrikaans net alsof dat een taal is ?!
In veel afrikaanse landen is rust en vrede maar ik sommige is het inderdaad chaos. Daar ligt vaak de focus in de media. Afrika is pas interessant wanneer er echt iets zieks gebeurt dan komt er een klein itemtje in het nieuws. Nu zijn er toevallig 5 vrouwen verkracht en het is wereldnieuws. Als het een Rus was geweest of een Japanner dan was er totaal geen heisa en discussie ontstaan..

Maar goed, wij zijn allemaal anders en hebben onze eigen opvattingen dus laat ik het hier bij...

dimitri
28-08-2008, 17:04
Ik ben zelf half burundees/half nederlands en ben dus ook tutsi, moet zeggen dat ik toch schrik van sommige reacties, zelfs van gasten die ik ken en nooit had gedacht zullke uitspraken te doen.. maar goed ieder zijn eigen mening...

Mensen die denken het allemaal te weten, ik zou zeggen ga er heen en je kan zien hoe mooi Afrika is.. Het westen heeft Afrika gewoon verneukt simpel zat!! Het hele macht probleem is daar gewoon zo gevaarlijk geworden. Het continent heeft al niet veel geld maar het geld is alleen te halen bij de mensen met macht en daardoor vechten zij constant voor de macht.

Een ander punt wat ik wil zeggen is dat men steeds over Afrika als een continent praat en niet Afrika als land, net alsof elk Afrikaans land dezelfde problemen heeft. Een goed voorbeeld wanneer men vraagt spreek je ook afrikaans net alsof dat een taal is ?!
In veel afrikaanse landen is rust en vrede maar ik sommige is het inderdaad chaos. Daar ligt vaak de focus in de media. Afrika is pas interessant wanneer er echt iets zieks gebeurt dan komt er een klein itemtje in het nieuws. Nu zijn er toevallig 5 vrouwen verkracht en het is wereldnieuws. Als het een Rus was geweest of een Japanner dan was er totaal geen heisa en discussie ontstaan..

Maar goed, wij zijn allemaal anders en hebben onze eigen opvattingen dus laat ik het hier bij...

Maar het is niet in Rusland gebeurd. Ook niet in Japan. Het waren ook geen Russen, Japanners, Inca's. Het waren ook geen Zweden, Fransen, of israeli's. het was in Afrika, met Afrikanen.

Ik denk ook dat er redelijk wat verkrachtingen gebeuren, toch tenminste in de landen die er statistieken op nahouden. Dus misschien toch niet "toevallig" in Afrika.

Om dit op Afrikanen zelf te steken lijkt me sterk, er lopen er vast veel goede rond en ook wel slechte, zoals overal ter wereld. Maar om hiervan de schuld op het Westen te steken is toch een paar stations te ver volgens mij.

Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, excuses en dingen proberen te verklaren door kolonisten 50 jaar geleden is hetzelfde als een seriemoordenaar die de schuld zou steken op een slechte jeugd.

Het zal wel een rol spelen, maar uiteindelijk zijn het niet de kolonisten die in de jaren 90 met machetes op elkaar zijn beginnen inhakken.

Nu is het al te makkelijk om de schuld op de Afrikaanse verkrachters te steken, Hollandse vrouwen staan ten slotte overal ter wereld bekend om hun promiscue gedrag ;)

Muay Thai Elite
28-08-2008, 17:17
Ik ben zelf half burundees/half nederlands en ben dus ook tutsi, moet zeggen dat ik toch schrik van sommige reacties, zelfs van gasten die ik ken en nooit had gedacht zullke uitspraken te doen.. maar goed ieder zijn eigen mening...

Mensen die denken het allemaal te weten, ik zou zeggen ga er heen en je kan zien hoe mooi Afrika is.. Het westen heeft Afrika gewoon verneukt simpel zat!! Het hele macht probleem is daar gewoon zo gevaarlijk geworden. Het continent heeft al niet veel geld maar het geld is alleen te halen bij de mensen met macht en daardoor vechten zij constant voor de macht.

Een ander punt wat ik wil zeggen is dat men steeds over Afrika als een continent praat en niet Afrika als land, net alsof elk Afrikaans land dezelfde problemen heeft. Een goed voorbeeld wanneer men vraagt spreek je ook afrikaans net alsof dat een taal is ?!
In veel afrikaanse landen is rust en vrede maar ik sommige is het inderdaad chaos. Daar ligt vaak de focus in de media. Afrika is pas interessant wanneer er echt iets zieks gebeurt dan komt er een klein itemtje in het nieuws. Nu zijn er toevallig 5 vrouwen verkracht en het is wereldnieuws. Als het een Rus was geweest of een Japanner dan was er totaal geen heisa en discussie ontstaan..

Maar goed, wij zijn allemaal anders en hebben onze eigen opvattingen dus laat ik het hier bij...


Er zijn zoveel dingen in deze post waar ik het niet mee eens ben.. Ten eerste druipt het zelfmedelijden er vanaf, erg triest. Ten tweede is de zogenaamde 'inside-informatie' die je geeft over hoe het nou gaat in Afrika totaal overbodig en ALLANG bekend, dus eigenlijk is je post ook nog redelijk nutteloos. Dat terwijl we hier een echte Tutsi *kuch kuch* voor ons hebben..

Muay Thai Elite
28-08-2008, 17:19
Hollandse vrouwen staan ten slotte overal ter wereld bekend om hun promiscue gedrag

Terwijl wij wel beter weten.. Frigide kuthoeren.

Biiyen
28-08-2008, 17:26
Terwijl wij wel beter weten.. Frigide kuthoeren.

Misschien moet je eens wat aardiger zijn tegen meisjes... 't helpt ook niet als je half dronken op een meisje afstapt en zegt "wagadegedoen kuthoer?"

Ben eens aardig in het begin en luister wat ze zegt, daarna mag je haar misschien neuken. En pas DAARNA doe je onaardig.

Muay Thai Elite
28-08-2008, 17:30
Nee man, I keeps it real.. Dan weten ze wat ze kunnen verwachten. En "kuthoer" kan ook uit zijn context gerukt worden. Vrouwen snappen dat nooit.

Bud S
28-08-2008, 17:58
"kuthoer" kan ook gerukt worden. Vrouwen snappen dat nooit.

zo ?

Fasada
28-08-2008, 18:59
Er zijn zoveel dingen in deze post waar ik het niet mee eens ben.. Ten eerste druipt het zelfmedelijden er vanaf, erg triest. Ten tweede is de zogenaamde 'inside-informatie' die je geeft over hoe het nou gaat in Afrika totaal overbodig en ALLANG bekend, dus eigenlijk is je post ook nog redelijk nutteloos. Dat terwijl we hier een echte Tutsi *kuch kuch* voor ons hebben..

Jou post is zeker wel waardevol, ik geef alleen mijn mening... Zelfmedelijden moet je niet mee aankomen zetten geef alleen aan waar ik sta in deze discussie door je mee te geven wat mijn roots liggen... Ten derde ben ik geen echte Tutsi aangezien ik een halfbloed ben en daar niet woon dus dat "kuch kuch" kan je wel voor je houden...

Wat dimitri zegt over het waren geen japanners, het waren geen russen, het waren afrikanen, geeft precies aan waar ik mij altijd aan stoor....

Het waren mensen uit Kenia, je zegt toch ook niet... 4 european hebben een vrouw verkracht.... Dat vind ik altijd zo vreemd in de media. Gebeurt er ergens wat ik Mali of Tanzania dan is het meteen Afrikanen... Lekker over één kam scheren vind ik dat....

Biiyen
28-08-2008, 19:16
Jou post is zeker wel waardevol, ik geef alleen mijn mening... Zelfmedelijden moet je niet mee aankomen zetten geef alleen aan waar ik sta in deze discussie door je mee te geven wat mijn roots liggen... Ten derde ben ik geen echte Tutsi aangezien ik een halfbloed ben en daar niet woon dus dat "kuch kuch" kan je wel voor je houden...

Wat dimitri zegt over het waren geen japanners, het waren geen russen, het waren afrikanen, geeft precies aan waar ik mij altijd aan stoor....

Het waren mensen uit Kenia, je zegt toch ook niet... 4 european hebben een vrouw verkracht.... Dat vind ik altijd zo vreemd in de media. Gebeurt er ergens wat ik Mali of Tanzania dan is het meteen Afrikanen... Lekker over één kam scheren vind ik dat....

Dat komt omdat over het algemeen Europeanen allemaal een eigen cultuur hebben. En een Nederlander niet lijkt op een Italiaan terwijl wij wel allebei Europeaan zijn.

Afrikanen zijn over het algemeen allemaal hetzelfde, allemaal zwart, kroeshaar, wonen in een krot huis en gaan dood van de honger. Het enige verschil is dat een neger in Mali rooie kraaltjes om ze nek heeft en de neger in Zimbabwe gele. Dat maakt het voor ons niet gemakkelijk kan ik je zeggen. Daarom volstaat "Afrikaan".

Fasada
28-08-2008, 19:49
[QUOTE=Biiyen;599162]Dat komt omdat over het algemeen Europeanen allemaal een eigen cultuur hebben. En een Nederlander niet lijkt op een Italiaan terwijl wij wel allebei Europeaan zijn.

Een afrikaans land heeft geen eigen cultuur en iemand uit Egypte lijkt zeker op iemand uit Nigeria... Damn wat een argumentatie zeg... duidelijk geval van kort door de bocht...

Biiyen
28-08-2008, 20:27
[quote=Biiyen;599162]Dat komt omdat over het algemeen Europeanen allemaal een eigen cultuur hebben. En een Nederlander niet lijkt op een Italiaan terwijl wij wel allebei Europeaan zijn.

Een afrikaans land heeft geen eigen cultuur en iemand uit Egypte lijkt zeker op iemand uit Nigeria... Damn wat een argumentatie zeg... duidelijk geval van kort door de bocht...

Je hebt negers en je hebt Arabieren. Beide hebben last van een dwarslaesie in de hersenpan.

Muay Thai Elite
29-08-2008, 03:08
Lol

Wheelie
29-08-2008, 11:25
Je hebt negers en je hebt Arabieren. Beide hebben last van een dwarslaesie in de hersenpan.

geen grappen over dwarslaesies:boos:
Beetje meer respect graag want je posts zijn nogal grof wat Afrikanen betreft en je raakt hier mensen mee.
Ja, je hebt hier ook Afrikaanse forumbroeders die zich bij mij beklaagd hebben ;)
Zou jammer zijn als deze topic weer de pit in moet, maar dan mag je wel helemaal los gaan :)

dimitri
29-08-2008, 14:48
Jou post is zeker wel waardevol, ik geef alleen mijn mening... Zelfmedelijden moet je niet mee aankomen zetten geef alleen aan waar ik sta in deze discussie door je mee te geven wat mijn roots liggen... Ten derde ben ik geen echte Tutsi aangezien ik een halfbloed ben en daar niet woon dus dat "kuch kuch" kan je wel voor je houden...

Wat dimitri zegt over het waren geen japanners, het waren geen russen, het waren afrikanen, geeft precies aan waar ik mij altijd aan stoor....

Het waren mensen uit Kenia, je zegt toch ook niet... 4 european hebben een vrouw verkracht.... Dat vind ik altijd zo vreemd in de media. Gebeurt er ergens wat ik Mali of Tanzania dan is het meteen Afrikanen... Lekker over één kam scheren vind ik dat....

Man man man, je kan je natuurlijk aan alles ergeren, en je door alles aangevallen voelen.

Wanneer een keniaanse krant bericht over een verkrachting van een vrouw door een groep Luxemburgers hebben ze het waarschijnlijk ook over Europeanen.

Als Afrikaanse bewegingen het over slavernij hebben, hebben ze het ook over Westerlingen of blanken, daarbij min of meer alle blanken (Europeanen, Amerikanen, Canadezen,...) over één kam scherend.

Als het over kolonisatie gaat wordt er dan ook gesproken over Europeanen, hoewel niet alle Europeanse landen een kolonie hadden in Afrika, en zeker niet alle Europeanen daar voorstander van waren, zelfs al had hun land wel een kolonie in Afrika.

Muay Thai Elite
29-08-2008, 15:48
Dimitri is o zo correct.. Dus ga maar weer klagen bij Wheelie....... Tss..

tom l
29-08-2008, 18:18
In de VS spreken de Amerikanen ook meestal over 'Europe' en niet over de aparte landen. Ook al hebben we dan een verschillende cultuur. Sommigen kennen België zelfs niet en extreme gevallen denken dat "Europe" gewoon een land is. Dat merkte ik zelf toen ik vorig jaar in New York was.

Mij persoonlijk interesseert dat echter geen ene fuck! Wat maakt het in godsnaam uit dat de Amerikanen of de Afrikanen over Europeanen spreken als ze het over ons hebben? Denk je echt dat de Afrikanen het niet over Europeanen hebben, maar over Belgen of Nederlanders? Omdat ze zoveel respect hebben voor ons en exact weten wat de culturele verschillen zijn? Ik ga echt niet mekkeren dat we wel degelijk een verschillende cultuur hebben bij de Afrikanen als ze over Europeanen spreken en niet over Belgen. Wat maakt het dan in godsnaam uit dat wij ove Afrikanen spreken en niet over Kenianen ofzo? Zij zullen ook wel vinden dat wij allemaal op elkaar trekken en dezelfde cultuur schijnen te hebben, net zoals wij vinden dat zij allemaal op elkaar trekken en dezelfde cultuur hebben. Who gives a fuck? Is dat al racistisch ofwat? Ik voel me alleszins niet beledigd.

De dikke nudist
29-08-2008, 18:25
Acties van anderen zijn naturlijk geen argumenten in een discussie. Dat zijn voorbeelden of excusen.

Onthoud dat tijdens de voortzetting van deze duscussie.

anoniem gg
31-08-2008, 11:35
Afgezien van mijn spelfout meen ik dat inderdaad! Ik vind het een achterlijk (lees achtergesteld) volk en zal dat bij deze ook beargumenteren.


Het is niet zo dat het Westen niet geprobeerd heeft om in Afrika verbetering te brengen, maar de geschiedenis leert ons dat het elke keer weer uitloopt tot niets. Denk dat de beelden van de Amerikaanse lijken die dwars door Mogadishu werden gesleept bij menigeen nog steeds op onze netvliezen staan gebrand. Zeker bij de Amerikanen. Niet gek dat Amerika zijn handen van Afrika heeft afgetrokken. Afgezien van het feit dat er niets valt te halen (tja..we blijven kapitalisten) zal er nooit verbetering komen in die regio. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Even een twee voorbeelden uit het recente verleden om dit nog even te bekrachtigen. Denk wel dat de waarzinnige genocide op de Tutu’s ons nog wel bekend is. Na beschieting van het presidentiële vliegtuig brak daar de pleuris uit en twee stammen hebben elkaar daar met kapmessen afgeslacht. Het geschatte aantal burgerslachtoffers ligt op ruim 1 miljoen, in krap 100 dagen! Zelf Hitler was niet zo snel. Ondanks het feit dat er ook 10 Belgen van de Belgische vredesmacht werden vermoord greep het Westen niet in.

Dan hebben we natuurlijk Soedan (het grootste land van Afrika), waar in het zuiden al vanaf 1954 een burgeroorlog woedde tot 2005. Bovendien ging men op de vuist in de regio Darfur, al weer vanaf 2005. Je zou wel als Westen gek zijn om daar een voedselprogramma op poten te zetten, met gevaar voor eigen leven!

Was er in de balkan wel wat te halen dan? je het het over kapitalistisch! hebben amerikanen en wij nato daar niet bommen lopen droppen nog niet zo lang gelden om moslim genocide te voorkomen? wat was daar te halen dan olie, diamanten?

Richelieu
31-08-2008, 12:52
Was er in de balkan wel wat te halen dan? je het het over kapitalistisch! hebben amerikanen en wij nato daar niet bommen lopen droppen nog niet zo lang gelden om moslim genocide te voorkomen? wat was daar te halen dan olie, diamanten?

Je mist denk ik het grote plaatje Bas. In alle conflicten is het belangrijk om naar de oorzaken en de gevolgen te kijken. De Balkan is historisch gezien één van de grootste brandhaarden van Europa geweest en na de Tweede Wereldoorlog is dat enigszins gestabiliseerd omdat Rusland de afspraken die gemaakt werden tijdens de conferentie van Jalta niet nakwamen. Het gehele Oostblok viel onder de Communistische invloedsfeer. Vrije verkiezingen zoals afgesproken werden niet nagekomen. Vergeet niet dat een lokaal incident in Servië in 1914 de directe aanleiding van de Eerste Wereldoorlog. Omdat verschillende bondgenootschappen "blanco cheques" uitgaven werd dit incident tot grote proporties overdreven.

Voor de NAVO (De Europese naam voor NATO) was de oorlog in het voormalige Joegoslavië een belangrijk moment in hun bestaan. Na 1989 raakte de NAVO in crisis omdat hun bestaansreden eigenlijk ophield te bestaan. De Sovjetunie was uit elkaar gevallen wat een einde maakte aan de Koude Oorlog. Eigenlijk had de NAVO geen recht meer van bestaan. Men had dus een nieuw project nodig en dus kwam het Balkan conflict goed uit. Daar wilde de NAVO laten zien dat ook zij in staat waren om dit op te kunnen lossen. Bulgarije, Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije zijn tegenwoordig NAVO partners. Wat daar dus te halen valt was toekomstige steun Bas. De NAVO had belang bij een stabiel Europa. Servië en hun andere buurlanden willen nu maar al te graag aansluiting bij de NAVO.

Muay Thai Elite
31-08-2008, 13:55
Navo = Nato ja, dat hadden jullie dan weer wel door.. De rest lees ik niet, is veel te warm.

Dennis
31-08-2008, 14:50
Vergeet niet dat een lokaal incident in Servië in 1914 de directe aanleiding van de Eerste Wereldoorlog.

En jij gelooft dat dit incident de reden van de oorlog was????
Het incident in Servie is gewoon misbruikt door de grote landen om elkaar de oorlog te verklaren, en die landen wilden elkaar maar al te graag de oorlog verklaren, ze hadden gewoon een stomme reden nodig


Voor de NAVO (De Europese naam voor NATO)

De europese of nederlandse naam???

Richelieu
31-08-2008, 15:02
En jij gelooft dat dit incident de reden van de oorlog was????
Het incident in Servie is gewoon misbruikt door de grote landen om elkaar de oorlog te verklaren, en die landen wilden elkaar maar al te graag de oorlog verklaren, ze hadden gewoon een stomme reden nodig



De europese of nederlandse naam???

Maak daar maar de Nederlandse naam van..;), maar om even off-topic te gaan heb je deels gelijk. Het incident in Servie is inderdaad misbruikt door de grote landen om elkaar de oorlog te verklaren, maar er speelde veel meer. Het bondgenootschappelijk systeem zorgde er wel voor dat incidenten een grotere waarde kregen dan ze eigenlijk hadden. Lokale conflicten konden zodoende tot ongekende omvang groeien. Je kan dit ook op Georgie betrekken waar ook veel meer achter zit dan men denkt. Maar ieder land had in 1914 wel een reden om aan een grote oorlog deel te nemen. Duitsland had het gevoel omsimgeld te zijn en daar moest hoe dan ook een einde aan komen. Frankrijk had met leden ogen aangezien dat Duitsland haar voorbij streefde en wraak voor de vernedering van 1871 speelde ook een rol. Verder waren Oostenrijk-Hongarije en Rusland ernstig in verval en de leiders van deze landen waren bereid een poging te wagen om de oude glorie te herstellen. Eigenlijk hadden zij weinig te verliezen. Je hebt gelijk dat de moord op Frans-Ferdinand een goede aanleiding was voor de landen om de lonten aan te steken maar het is wel ironisch dat juist deze relatief achterlijke landen de geavanceerde landen van Europa meegetrokken hebben in de oorlog.

Angelco
31-08-2008, 16:26
relatief achterlijke landen de geavanceerde landen van Europa meegetrokken hebben in de oorlog.

lol ... in 1914 kon je amper spreken van geavanceerd of achterlijk

Richelieu
31-08-2008, 16:33
lol ... in 1914 kon je amper spreken van geavanceerd of achterlijk

Wel als hiermee in de geschiedschrijving het verschil word aangegeven tussen een geindustraliseerd land of een land met een overwegend agrarische economie...;)

De man van 14K
31-08-2008, 18:12
Dat vind ik altijd zo vreemd in de media. Gebeurt er ergens wat ik Mali of Tanzania dan is het meteen Afrikanen... Lekker over één kam scheren vind ik dat....


Waar de fuck ligt Mali en Tanzania? ik heb geen idee. Boven Kongo? Naast Nigeria? Bij Angola? Dat is het probleem, die landen hebben geen eigen indentiteit voor ons maar wel veel overeenkomsten; ''ongeregeldheden'', armoede, negers.
En die 3 woorden staan sysnoniem met 1 woord: Afrika.
Dus we hebben het over Afrika

Chico
31-08-2008, 19:05
Noord Afrika. Niet eens in de buurt van Kenia.
*zucht*

ja..

maar egypte ligt wel in afrika...

dus sommige mensen willen soms wel een onderscheid maken tussen afrikaanse landen en soms niet.. net hoe het voor ze uitkomt..

@ pagan.... snelle replies onder het alziend oog van de afdelingshoofd redden het soms niet door de spellingscontrole ;)

lopez86
31-08-2008, 19:38
Jou post is zeker wel waardevol, ik geef alleen mijn mening... Zelfmedelijden moet je niet mee aankomen zetten geef alleen aan waar ik sta in deze discussie door je mee te geven wat mijn roots liggen... Ten derde ben ik geen echte Tutsi aangezien ik een halfbloed ben en daar niet woon dus dat "kuch kuch" kan je wel voor je houden...

Wat dimitri zegt over het waren geen japanners, het waren geen russen, het waren afrikanen, geeft precies aan waar ik mij altijd aan stoor....

Het waren mensen uit Kenia, je zegt toch ook niet... 4 european hebben een vrouw verkracht.... Dat vind ik altijd zo vreemd in de media. Gebeurt er ergens wat ik Mali of Tanzania dan is het meteen Afrikanen... Lekker over één kam scheren vind ik dat....

Komt omdat je met gasten als MTE geen discussies kan voeren hier, die vinden het veel te stoer om een grote bek op te zetten op internetfora ;) is lekker anoniem enzo.

dimitri
31-08-2008, 21:25
Acties van anderen zijn naturlijk geen argumenten in een discussie. Dat zijn voorbeelden of excusen.

Onthoud dat tijdens de voortzetting van deze duscussie.

Apejong

Muay Thai Elite
31-08-2008, 22:09
Komt omdat je met gasten als MTE geen discussies kan voeren hier, die vinden het veel te stoer om een grote bek op te zetten op internetfora ;) is lekker anoniem enzo.

Thanks....... Makes me so proud.. Fijn dat jij niet anoniem bent he, lopez86 lol... Typisch een lesbische pot die de asskickende ketel verwijt.

De man van 14K
01-09-2008, 09:01
i lold./
toch grappig hoe serieus sommige lieden zich in de zeik laten nemen.

Muay Thai Elite
01-09-2008, 14:02
Ze roepen het over zich af hier..

Richelieu
01-09-2008, 14:10
Toch ben ik wel benieuwd of Basboon in deze nog nieuwe inzichten kan geven om over door te discusseren.