PDA

View Full Version : Bokszakken



schurem
30-07-2008, 18:33
Yo Forumbroeders (en zusters),

Ik heb gister de kelder van mijn flat es goed uitgemest, en kwam tot de heuglijke constatering dat ik nu ruimte heb om een bokszak op te hangen om wat thuistraining te doen.

Nu aan jullie allen de vraag wat voor bokzak raden jullie me aan? Echt leer en 180cm lang of gewoon kunststof en 80cm lang? Wat zijn de voors en tegens van de diverse materialen waarin die dingen gemaakt worden? waarom een lange of waarom een korte?

En mischien heb je nog wel zo'n ding in de schuur staan waar je van je vriending niks meer mee mag doen, of heb je besloten dat punniken meer jouw ding was. Als je er een ter overname hebt dus, dan wil ik dat ook wel weten :pimp:

Osu!

nahtanoj
30-07-2008, 18:38
Lang is fijn als je wil schoppen (laag dan) Tegelijk is het dan n stuk makklijker want hij zal vanzelfsprekend wat zwaarder zijn en dus minder bewegen.

Textiel of weet ik veel wat voor spul dat is vind ik niets daar krijg je schaafplekken van op je schenen of knieen.. enige verschil tussen echt- of nep-leer lijkt mij de duurzaamheid...

Tov
30-07-2008, 19:26
Heb er zelf al 4 jaar 1 van het merk Ronin. Kunststof en 1,80 mtr hoog.
Waar je op moet letten is of de bokszak goed gevuld is met kleine reepjes stof zodat wanneer je er tegenaan trapt of slaat er niet gelijk een grote deuk in zit.
Ook bij voldoende gewicht gaat tie niet als een gek slingeren.

jopke
30-07-2008, 23:03
als ik jou was zou ik een van 1.80 of 2 meter nemen,
ik heb zelf een korte gehad, (1,30m) hij schommelde me veel te veel, en je kunt er geen lowkicks op doen.
verder zou ik gewoon voor kunstleer gaan(volgens mij is echt leer ook niet veel meer te krijgen)
die stof dingen (bodyshape volgens mij) zijn echt niets, krijg je schaafwonden van en je handschoenen gaan er ook aan!!
verder moet je ook ff kijken hoe je hem op gaat hangen!

groeten jopke

Garcia
31-07-2008, 11:22
Ik heb er ook een van Ronin van 1.80 en die bevalt mij prima.

dimitri
31-07-2008, 13:22
Heb een kunstleren, 1m40 of zo, ok voor mij. Zorg er vooral voor dat de zak meer dan 50% van je eigen gewicht weegt

schurem
31-07-2008, 14:19
heren, bedankt voor de input, ik zal mijn browser eens op marktplaats.nl richten dan.

dimitri
31-07-2008, 14:43
heren, bedankt voor de input, ik zal mijn browser eens op marktplaats.nl richten dan.

Goed idee, koop een bokszak die iemand anders niet leuk vond!

schurem
31-07-2008, 20:14
lol zit wat in, of koop een bokzak van iemand die het toch te veel werk vindt, of te saai of geen plek of wat dan ook :P