PDA

View Full Version : Beginner zoekt info



sebastian20
02-08-2008, 01:22
Hey,

Ik ben op zoek naar een MMA school in amsterdam

tevens ben ik ook op zoek naar advies om meer spier massa te krijgen.
Van nature ben ik geen brede jongen maar heb gelezen dat creatine me hierbij kan helpen.
Misschien werkt jullie voedings schema ook goed voor mij want ik eet gezond maar spiermassa krijg ik er niet bij ookal train ik gewoon zwaar.
Daar heb ik ook een vraag over : Gaan jullie naast training ook naar de sportschool en zo ja hebben jullie tips hierbij want na 6 maanden constant trainen kan ik wel telkens meer liften maar ik zie het niet aan me bouw of aan het gewicht.
Bedankt voor jullie info!

De dikke nudist
02-08-2008, 08:16
Tatsujin Amsterdam
Tussen de Bogen, 111
1013 JB Amsterdam

Lestijden:

Dinsdag: Braziliaans Jiu-Jitsu (Shooto groep) - 21:30 tot 22:45 uur

Donderdag: SHOOTO - 18.30 tot 20:00 uur

Zaterdag: SHOOTO - 13.00 tot 15.00 uur

Lessen zijn nog steeds o.l.v. Roemer Trompert en Rafles la Rose.

Jeroen
02-08-2008, 09:03
Kosten... ?

De dikke nudist
02-08-2008, 09:36
Voor een losse les 7.50. Dacht ik.

Jochem
02-08-2008, 13:15
Hey,

Ik ben op zoek naar een MMA school in amsterdam

tevens ben ik ook op zoek naar advies om meer spier massa te krijgen.
Van nature ben ik geen brede jongen maar heb gelezen dat creatine me hierbij kan helpen.
Misschien werkt jullie voedings schema ook goed voor mij want ik eet gezond maar spiermassa krijg ik er niet bij ookal train ik gewoon zwaar.
Daar heb ik ook een vraag over : Gaan jullie naast training ook naar de sportschool en zo ja hebben jullie tips hierbij want na 6 maanden constant trainen kan ik wel telkens meer liften maar ik zie het niet aan me bouw of aan het gewicht.
Bedankt voor jullie info!

nog meer eten. 6x per dag een goeie maaltijd. Het is niet erg als je eerst spek erbij krijgt. Je kan nauwelijks " droog" groeien. Dus.. eerst veel eten, spek krijgen, dan als je trainingsschema goed is ga je groeien in spiermassa. Als je dan op je goede gewicht zit is je spiermassa toegenomen, en wordt je weer droger. (omdat meer spieren meer energie verbruiken)

anonymous001
02-08-2008, 13:27
nog meer eten. 6x per dag een goeie maaltijd. Het is niet erg als je eerst spek erbij krijgt. Je kan nauwelijks " droog" groeien. Dus.. eerst veel eten, spek krijgen, dan als je trainingsschema goed is ga je groeien in spiermassa. Als je dan op je goede gewicht zit is je spiermassa toegenomen, en wordt je weer droger. (omdat meer spieren meer energie verbruiken)

Weet je het zeker? Dat is niet wat ik op andere topics hier lees...

(niet dat het me wat uitmaakt, verder...)

Biiyen
02-08-2008, 15:11
Weet je het zeker? Dat is niet wat ik op andere topics hier lees...

(niet dat het me wat uitmaakt, verder...)

Nee Jochem heeft gelijk. Je lichaam moet wennen aan een nieuwe stijl, en dat is veel voedsel naar binnen duwen. Als je begint met stelselmatig 6x per dag te eten dan kun je na een x-aantal weken heel veel naar binnen werken. Niet 6x per dag rotzooi, maar gewoon goed gezond eten.

Omdat je ernaast veel sport (dat is wel een vereiste!! Daarnaast veel sporten!!!) verbrand je ook veel. Veel mensen denken dat vet zich miraculeus omzet in spieren. Dat is niet zo. Omdat je veel "vet" opbouwt, lees: benzine tankt. Kun je beter trainen en dus meer en sneller spieren kweken.

It's so simple... eigenlijk. Al sje het goed aanpakt en zeg zo'n 60-70 kilo weegt kun je zo 10-15 kilo pakken in het eerte jaar.

sebastian20
02-08-2008, 16:31
Ik eet nu zo ongeveer 4x gezond en heb al een hele hoge verbrandingsgehalte. Ik deed ongeveer 3x in de week trainen in de sportschool (ben nu verhuist dus even nieuwe sportschool opzoeken) maar merkte weinig .. idd weeg nu rond 60 en heb dus geen verschil in gewicht gezien. Had zo'n poeder gekregen waardoor je extra koolhydraten binnen krijgt (moest je een eetlepel in water doen en dat 3x per dag). Maar zou creatine er goed bij helpen en zo ja moet je hiervoor naar de huisarts of gewoon de apotheek?

bedankt voor jullie moeite!

anonymous001
02-08-2008, 16:37
Ik eet nu zo ongeveer 4x gezond en heb al een hele hoge verbrandingsgehalte. Ik deed ongeveer 3x in de week trainen in de sportschool (ben nu verhuist dus even nieuwe sportschool opzoeken) maar merkte weinig .. idd weeg nu rond 60 en heb dus geen verschil in gewicht gezien. Had zo'n poeder gekregen waardoor je extra koolhydraten binnen krijgt (moest je een eetlepel in water doen en dat 3x per dag). Maar zou creatine er goed bij helpen en zo ja moet je hiervoor naar de huisarts of gewoon de apotheek?

bedankt voor jullie moeite!

Huisarts? Dat spul koop je gewoon bij De Tuinen...

Wil je niet ook eiwitshakes nemen, dan?

@ Jochem & Biiyen, ik zal het wel verkeerd begrepen hebben, dan. Dacht dat je eerst voor een goede fysiek moest zorgen, en daarna pas moest bouwen. Maar zoals ik al zei, het maakt me allemaal niet zoveel uit...

Biiyen
02-08-2008, 17:11
Ik eet nu zo ongeveer 4x gezond en heb al een hele hoge verbrandingsgehalte. Ik deed ongeveer 3x in de week trainen in de sportschool (ben nu verhuist dus even nieuwe sportschool opzoeken) maar merkte weinig .. idd weeg nu rond 60 en heb dus geen verschil in gewicht gezien. Had zo'n poeder gekregen waardoor je extra koolhydraten binnen krijgt (moest je een eetlepel in water doen en dat 3x per dag). Maar zou creatine er goed bij helpen en zo ja moet je hiervoor naar de huisarts of gewoon de apotheek?

bedankt voor jullie moeite!

Creatine kun je gewoon in sportwinkels kopen of via internet.

Van creatine wordt je inderdaad zo'n 2 a 3 kilo zwaarder, maar dat is alleen omdat craetine water vasthoudt. Het is geen wondermiddel ofzo. Als je ermee stopt dan ben je die 2 kilo extra ook zo weer kwijt. Creatine is een hulpmiddel dat ervoor zorgt dat je spieren minder snel verzuren. Het is ook niet een middel dat je zomaar even erbij neemt. Je neemt het een periode gedurende 10 weken en hebt een opbouw en afbouw fase. Na die 10 weken mag je het een periode niet gebruiken.

Als je creatine gaat gebruiken dan doe het met mate en alleen als je ook daadwerkelijk sport. Ga het niet gebruiken en dan thuis op de bank zitten want dan zou je wel eens last kunnen krijgen van kramp in je spieren.

Wonderen bestaan niet! Als je echt spiermassa wil dan zul je ervoor moeten werken. Veel eten, veel sporten en vooral na blijven denken.


---
Je eet nu waarschijnlijk 4x, en dan zoveel mogelijk. Laat dat principe even varen en ga gedurende 4 - 6 weken om het uur een klein beetje eten. Na die 4 - 6 weken ben je instaat om 6x heel veel te eten. Dus ook je middag eten daar nu aan aanpassen. Eet een klein beetje of deel je middag eten op in 2 of 3 porties. Gewoon elk uur iets eten, een appel, een boterham, een ei. Blijven eten is de sleutel in dit verhaal.

Je zult zien dat als je dat een tijdje doet dat je lichaam eigenlijk continu honger begint te krijgen, en dus na die periode van opbouwen heel gemakkelijk 6x per dag kunt gaan eten en je merkt ook dat als je gegeten hebt je veel sneller opnieuw honger hebt! En dat is wat je wil bereiken als je veel wilt eten om spieren te kweken.

sebastian20
02-08-2008, 17:33
Bedankt Biiyen (http://www.mixfight.nl/forum/member.php?u=4597) voor je advies.

Denk dat ik creatine maar laat varen .. in principe ga ik volgende week beginnen met rustig opbouwen van trainen en eten.

Zodra ik wat massa heb neem ik ook een kijkje bij de MMA scholen in amsterdam want me uiteindelijk doel is om die technieken te leren maar daar kan ik pas aan beginnen zodra ik klappen kan incasseren zonder dat ik gelijk gebroken ribben heb :lol:.

Hebben jullie nog tips voor trainen zelf zat ik te denken aan 3x per week een uur met setjes van 15 - 12 - 8 en 15 min inlopen om op te warmen.

tevens gaan jullie naast de MMA trainingen ook naar de sportschool of is alleen in de MMA school genoeg?

schurem
03-08-2008, 10:36
beter dan kunstmatige creatinetroep eet je veel kip

The Bulldog
03-08-2008, 11:08
Nee Jochem heeft gelijk. Je lichaam moet wennen aan een nieuwe stijl, en dat is veel voedsel naar binnen duwen. Als je begint met stelselmatig 6x per dag te eten dan kun je na een x-aantal weken heel veel naar binnen werken. Niet 6x per dag rotzooi, maar gewoon goed gezond eten.

Omdat je ernaast veel sport (dat is wel een vereiste!! Daarnaast veel sporten!!!) verbrand je ook veel. Veel mensen denken dat vet zich miraculeus omzet in spieren. Dat is niet zo. Omdat je veel "vet" opbouwt, lees: benzine tankt. Kun je beter trainen en dus meer en sneller spieren kweken.

It's so simple... eigenlijk. Al sje het goed aanpakt en zeg zo'n 60-70 kilo weegt kun je zo 10-15 kilo pakken in het eerte jaar.

Biiyin heeft in de basis gelijk.... goed , vaak een veel eten..meer dan je verbruikt en je komt aan...

FOCUS
03-08-2008, 12:57
Zodra ik wat massa heb neem ik ook een kijkje bij de MMA scholen in amsterdam want me uiteindelijk doel is om die technieken te leren maar daar kan ik pas aan beginnen zodra ik klappen kan incasseren zonder dat ik gelijk gebroken ribben heb :lol:.

Hebben jullie nog tips voor trainen zelf zat ik te denken aan 3x per week een uur met setjes van 15 - 12 - 8 en 15 min inlopen om op te warmen.



Incasseren heeft met name te maken met het leren omgaan met pijn.
bij een goede sportschool breken ze echt niet je ribben hoor.
Leren incasseren is voor velen een proces.

12-15 herhalingen zou wel kunnen zorgen voor toename van spierweefsel,
maar geeft nagenoeg geen significante krachtoename.
Een uur krachttraining is zelfs nog iets te lang voor iemand die moeite heeft met het winnen van spiermassa.
krachttraining max 45minuten. Basisoefeningen (squat, deadlift, bankdrukken, optrekken)
en rompstabiliteit. Goede begeleiding zodat je een perfecte techniek kan aanleren, niet meer dan een herhaling of 8, aanvankelijk moet je zelfs bij de meeste setjes stoppen voordat je moe bent. Setje of 3.

veel plezier

'consistency is the key to any good training'

De dikke nudist
03-08-2008, 19:29
Bedankt Biiyen (http://www.mixfight.nl/forum/member.php?u=4597) voor je advies.

Denk dat ik creatine maar laat varen .. in principe ga ik volgende week beginnen met rustig opbouwen van trainen en eten.

Zodra ik wat massa heb neem ik ook een kijkje bij de MMA scholen in amsterdam want me uiteindelijk doel is om die technieken te leren maar daar kan ik pas aan beginnen zodra ik klappen kan incasseren zonder dat ik gelijk gebroken ribben heb :lol:.

Hebben jullie nog tips voor trainen zelf zat ik te denken aan 3x per week een uur met setjes van 15 - 12 - 8 en 15 min inlopen om op te warmen.

tevens gaan jullie naast de MMA trainingen ook naar de sportschool of is alleen in de MMA school genoeg?
Begin nou maar gewoon lekker met mma. Hoe gespierd/getraind je bent maakt geen reet uit.
Ik zelf ben een fat fuck met tietjes en 0.0 conditie en dan nog heb ik de tijd van m'n leven tijdens trainingen.

anonymous001
03-08-2008, 19:39
Begin nou maar gewoon lekker met mma. Hoe gespierd/getraind je bent maakt geen reet uit.
Ik zelf ben een fat fuck met tietjes en 0.0 conditie en dan nog heb ik de tijd van m'n leven tijdens trainingen.

x2 (:D)

Het is echt niet zo dat ze je gelijk doormidden breken, en als ze dat wel van plan zijn, lukt het ook wel als je een paar kilootjes hebt bijgetraind...

poNji
03-08-2008, 22:09
Begin nou maar gewoon lekker met mma. Hoe gespierd/getraind je bent maakt geen reet uit.
Ik zelf ben een fat fuck met tietjes en 0.0 conditie en dan nog heb ik de tijd van m'n leven tijdens trainingen.

Same here! Ben ook een "fat fuck met tietjes", zit al 4 jaar stil zonder te sporten (0.0 conditie dus) en begin morgen met me eerste les Thai boksen..wish me luck!

anonymous001
03-08-2008, 22:43
Same here! Ben ook een "fat fuck met tietjes", zit al 4 jaar stil zonder te sporten (0.0 conditie dus) en begin morgen met me eerste les Thai boksen..wish me luck!

Good luck, son.;)

FOCUS
04-08-2008, 01:31
doe je ding poNji

Tony
04-08-2008, 12:45
Same here! Ben ook een "fat fuck met tietjes", zit al 4 jaar stil zonder te sporten (0.0 conditie dus) en begin morgen met me eerste les Thai boksen..wish me luck!

PoNji,

als je wilt... open dan ff een nieuw topic na je eerste les... altijd leuk om die bevindingen te horen... Ben benieuwd hoe het je afgegaan is.

Muay Thai Elite
04-08-2008, 13:09
Hoewel thaiboksen met 0.0 conditie geen pretje is.. Damn, ik weet t nog goed, mijn eerste les........... *Zucht*

Tony
04-08-2008, 13:30
Ik voel een mooie anekdote opkomen...

Kom maar op MTE... vertel eens...

poNji
04-08-2008, 13:32
PoNji,

als je wilt... open dan ff een nieuw topic na je eerste les... altijd leuk om die bevindingen te horen... Ben benieuwd hoe het je afgegaan is.

Als ik nog kan typen, dan zal ik dat wel even doen..maar grote kans dat ik dood ga van de spierpijn hahaha :whistling:

sebastian20
09-08-2008, 20:19
hehe.. naja ik wil gewoon 2 dingen combineren .. MMA en goeie conditie gewoon omdat ik boksen boring vind karate ook en MMA gewoon echt alles in zit.

Ben van de week ff langs wat scholen geweest en zag ook 1tje in breda en die school had echt gewoon 4x zo grote ruimte met apparaten vergeleken in amsterdam. Waarom is dat zo? gewoon te weinig mensen die MMA vet vinden of wat? Vind wel jammer want in Amerika zijn ze dus veel verder dan in Europa wat best jammer is.. Heeft iemand nog tips bij welke school je echt een goeie trainer zit? Zie veel posters van wedstrijden maar wil wel weten wie die jongens traint.

De dikke nudist
09-08-2008, 20:34
hehe.. naja ik wil gewoon 2 dingen combineren .. MMA en goeie conditie gewoon omdat ik boksen boring vind karate ook en MMA gewoon echt alles in zit.

Ben van de week ff langs wat scholen geweest en zag ook 1tje in breda en die school had echt gewoon 4x zo grote ruimte met apparaten vergeleken in amsterdam. Waarom is dat zo? gewoon te weinig mensen die MMA vet vinden of wat? Vind wel jammer want in Amerika zijn ze dus veel verder dan in Europa wat best jammer is.. Heeft iemand nog tips bij welke school je echt een goeie trainer zit? Zie veel posters van wedstrijden maar wil wel weten wie die jongens traint.
Omdat in Amsterdam de huren 4x zo hoog zijn.;)

sebastian20
09-08-2008, 20:58
Ja dat moet het dan wel wezen maar in "amsterdam"-Noord is de huur veel lager :P maar in principe maakt geen bal uit zoek gewoon school met goeie trainer die weet wat ie doet :lol:

De dikke nudist
09-08-2008, 21:04
Zoek je een school in Amsterdam?