PDA

View Full Version : Eerste Thai Boks training achter de rug *Tony's request*



poNji
04-08-2008, 20:57
Vandaag mijn eerste Thai Boks les gehad, en Tony had mij gevraagd om een topic te maken over mijn "belevenissen" :cool2:

Na 4 jaar stil gezeten te hebben zonder sport en veel computeren, viel het me BEHOOOORLIJK zwaar :p was zo goed als bij de Warming Up al helemaal bekaf :whistling: Daarna een paar stoot/schop/verdedig technieken geoefend en dat viel ook nog zwaar tegen! Ik had verwacht dat het een stuk gemakkelijker zou gaan (qua technieken)..paar flinke stoten en trappen gehad dus :p maar na wat oefenen en partners wisselen ging het wel steeds een stuk beter.

Mijn eerste indruk van het Thai Boksen was vrij goed! Enige nadeel op het moment is toch wel m'n conditie, maar dat komt vanzelf wel!

// poNji

anonymous001
04-08-2008, 21:03
Mooi man! Het valt altijd mee, na afloop.

Hou ons verder op de hoogte!

Tony
04-08-2008, 21:03
Kijk eens aan.... je hebt het overleefd :D

goed zo... Leuk om te horen dat het je goed bevallen is..

Ik ga zelf omstreeks september beginnen met afstuderen... kan ik me eindelijk een autootje kopen en ook muay thai lessen gaan nemen... (en eindelijk weer eens terug naar de bad boys in België (BJJ)

jups... conditioning is everything

marcelt
04-08-2008, 21:23
Waar ben je gaan trainen Ponji en hoe vaak wil je trainen per week?

poNji
04-08-2008, 21:24
Waar ben je gaan trainen Ponji en hoe vaak wil je trainen per week?

Bij Lex de Groot die vorige week in Amersfoort een nieuwe Gym heeft geopent. Ik ga beginnen met 2x in de week en wil dat uiteindelijk 3x in de week gaan maken.

mama
04-08-2008, 23:54
Kweet nog wel een leuke hardloop les...
;)
is zeker goed voor je conditie... toch Tony?
Succes en doe Lex de groeten

Biiyen
05-08-2008, 08:46
Vandaag mijn eerste Thai Boks les gehad, en Tony had mij gevraagd om een topic te maken over mijn "belevenissen" :cool2:

Na 4 jaar stil gezeten te hebben zonder sport en veel computeren, viel het me BEHOOOORLIJK zwaar :p was zo goed als bij de Warming Up al helemaal bekaf :whistling: Daarna een paar stoot/schop/verdedig technieken geoefend en dat viel ook nog zwaar tegen! Ik had verwacht dat het een stuk gemakkelijker zou gaan (qua technieken)..paar flinke stoten en trappen gehad dus :p maar na wat oefenen en partners wisselen ging het wel steeds een stuk beter.

Mijn eerste indruk van het Thai Boksen was vrij goed! Enige nadeel op het moment is toch wel m'n conditie, maar dat komt vanzelf wel!

// poNji

:thup: Mooi dat je het leuk vond! Nu doorzetten.

The Bulldog
05-08-2008, 09:36
top dat je begonnen bent...conditie komt vanzelf en heeft ook met ritme te maken...

Lex is een top trainer dus zal helemaal goed gaan komen..

succes man...

poNji
05-08-2008, 16:20
Heeft een van jullie trouwens een idee watvoor gear je daar allemaal voor moet aanschaffen? (dat heb ik allemaal nog niet namelijk) Bijvoorbeeld:
- Handschoenen
- Scheenbeschermers
- Bitje
- Enkel kousjes
- Van dat wikkeltape voor je polsen
- Tok

En weten jullie misschien ook een Winkel in de buurt van Amersfoort waar ze dat soort gear verkopen en waar ik ook mogelijk het een en ander kan passen zodat ik wel de juiste maat koop (dat is beetje mijn bezwaar met dingen op het internet kopen).

The Bulldog
05-08-2008, 16:51
www.zona-mma.com (http://www.zona-mma.com)

Tony
05-08-2008, 16:54
Fight Wear (http://www.zona-mma.com)

MilfhunterMMA
05-08-2008, 16:54
enkelkousjes zou ik pas halen wanneer je last krijgt van je enkels

jopke
06-08-2008, 01:15
ja ik zie het nut ook niet echt van enkel kousjes... volgens mij is het echt een beetje een ''mode'' ding... maarja je moet het zelf weten!

mijn tip is wel dat als je zeker weet dat je wilt door blijven gaan in deze sport, je je spullen direct goed koopt!

al mijn spullen zijn altijd nog vrij snel kapot gegaan, maar met betere spullen gaat dit wel minder snel..

ik begon met goedkopere spullen

stoffen scheenbeschermers
bokshandschoenen van allricht

na een paar maand waren mn scheenbeschermers stuk, en na drie maand mijn handschoenen....

toen eerst booster scheenbeschermers gekocht(van leer/ vergelijkbaar met die van twins)

weer binnen drie maand kapot!

daarna scheenbeschermers van king, gekocht, na een paar maanden was er een kapot, (voetstuk los) heb ik laten maken bij een schoenmaker, en extra laten verstevigen aan bijde kanten en nu gaat het al een half jaartje goed!:thup: ben heel tevreden over deze scheenbeschermers!

na de handschoenen van allright, ging ik maar direct voor de handschoenen van twins, en heb hier drie kwart jaar mee gedaan,
heb daarna direct weer nieuwe gehaald, omdat ze toch wel goed bevielen!

over het bitje...

je kan allerlijk bitjes krijgen, ik heb shockdocters, dubbelle bitjes, pasta bitjes gehad, maar op een een of andere manier, bevallen de goedkope bistejs van €3,- mij het best, ze zitten bij mij goed, en heb nog nooit een tand ofzo los gehad, en als je er een kwijt raakt ofzo maakt t ook niet echt uiit!!

bandage(wikkeltape voor om je polsen)

ik draag als ik bandage om heb, het liefst een bandage met een lichte rek, jij mischien niet, dit is een questie van gewoon proberen..

tok:
je hebt metalen toks(met drie touwtjes) en toks van plastik in een soort broekje,
ik draag altijd de tweede soort, maar er is me al wel een keer een door midden getrapt, dit gebeurt je met een metalen niet, dus dit moet je ook zelf ff proberen!

ik moet er wel bij vertellen, dat ik vrijwel vanaf het eerste moment dat ik ben begonnen te trainen, ook echt elke dag ben gaan trainen, hier door sleet alles natuurlijk ook wel sneller!

ik hoop dar je hier iets aan hebt, maar dit zijn wel mijn persoonlijke dingen, is het bij jou anders!

m.v.g. jopke

poNji
06-08-2008, 01:49
ja ik zie het nut ook niet echt van enkel kousjes... volgens mij is het echt een beetje een ''mode'' ding... maarja je moet het zelf weten!

mijn tip is wel dat als je zeker weet dat je wilt door blijven gaan in deze sport, je je spullen direct goed koopt!

al mijn spullen zijn altijd nog vrij snel kapot gegaan, maar met betere spullen gaat dit wel minder snel..

ik begon met goedkopere spullen

stoffen scheenbeschermers
bokshandschoenen van allricht

na een paar maand waren mn scheenbeschermers stuk, en na drie maand mijn handschoenen....

toen eerst booster scheenbeschermers gekocht(van leer/ vergelijkbaar met die van twins)

weer binnen drie maand kapot!

daarna scheenbeschermers van king, gekocht, na een paar maanden was er een kapot, (voetstuk los) heb ik laten maken bij een schoenmaker, en extra laten verstevigen aan bijde kanten en nu gaat het al een half jaartje goed!:thup: ben heel tevreden over deze scheenbeschermers!

na de handschoenen van allright, ging ik maar direct voor de handschoenen van twins, en heb hier drie kwart jaar mee gedaan,
heb daarna direct weer nieuwe gehaald, omdat ze toch wel goed bevielen!

over het bitje...

je kan allerlijk bitjes krijgen, ik heb shockdocters, dubbelle bitjes, pasta bitjes gehad, maar op een een of andere manier, bevallen de goedkope bistejs van €3,- mij het best, ze zitten bij mij goed, en heb nog nooit een tand ofzo los gehad, en als je er een kwijt raakt ofzo maakt t ook niet echt uiit!!

bandage(wikkeltape voor om je polsen)

ik draag als ik bandage om heb, het liefst een bandage met een lichte rek, jij mischien niet, dit is een questie van gewoon proberen..

tok:
je hebt metalen toks(met drie touwtjes) en toks van plastik in een soort broekje,
ik draag altijd de tweede soort, maar er is me al wel een keer een door midden getrapt, dit gebeurt je met een metalen niet, dus dit moet je ook zelf ff proberen!

ik moet er wel bij vertellen, dat ik vrijwel vanaf het eerste moment dat ik ben begonnen te trainen, ook echt elke dag ben gaan trainen, hier door sleet alles natuurlijk ook wel sneller!

ik hoop dar je hier iets aan hebt, maar dit zijn wel mijn persoonlijke dingen, is het bij jou anders!

m.v.g. jopke

Ik denk dat ik hier zeker wat aan heb! Hartstikke bedankt voor je zeer uitgebreide en informatieve reactie ;) reps daarvoor! :thup:

Mule-Kick
08-08-2008, 09:43
Leuke thread, ik ga zelf binnenkort waarschijnlijk ook eindelijk beginnen met Thai boksen dus nu kan ik al een beetje een idee vormen van wat me te wachten staat.

poNji
08-08-2008, 21:17
Vandaag me 2e les gehad en vind het nogsteeds leuk en wil er zeker mee doorgaan! :) heb het een klein beetje rustiger aan gedaan dan maandag dus het wat wel wat minder zwaar :p

Heb gister ook me eigen spullen gekocht bij Benima in Utrecht. Scheenbeschermers (stoffen) en Handschoenen van het merk Rumble (hun thuismerk). Heb gewoon een beetje goedkoop gedaan om het zo maar even te noemen :p zodat ik niet gelijk een hele bak met geld neer leg.. Was voor een bitje, handschoenen en scheenbeschermers 107 euro kwijt. Moet zeggen dat ik die scheenbeschermers héél fijn vind zitten, maar zoals jullie al zeiden zullen die een stuk minder bescherming geven en sneller slijten dan echte leren scheenbeschermers.

anonymous001
09-08-2008, 01:07
Vandaag me 2e les gehad en vind het nogsteeds leuk en wil er zeker mee doorgaan! :) heb het een klein beetje rustiger aan gedaan dan maandag dus het wat wel wat minder zwaar :p

Heb gister ook me eigen spullen gekocht bij Benima in Utrecht. Scheenbeschermers (stoffen) en Handschoenen van het merk Rumble (hun thuismerk). Heb gewoon een beetje goedkoop gedaan om het zo maar even te noemen :p zodat ik niet gelijk een hele bak met geld neer leg.. Was voor een bitje, handschoenen en scheenbeschermers 107 euro kwijt. Moet zeggen dat ik die scheenbeschermers héél fijn vind zitten, maar zoals jullie al zeiden zullen die een stuk minder bescherming geven en sneller slijten dan echte leren scheenbeschermers.

Goed om te horen!

Ik doe al iets van -weet ik veel- vijf of misschien acht jaar met dezelfde stoffen scheenbeschermers, dus voorlopig hoef je je daarover niet veel zorgen over te maken, denk ik.

(Ik train niet altijd even intensief of vaak, maar die schatjes hebben wel wat meegemaakt...)

poNji
09-08-2008, 01:26
Goed om te horen!

Ik doe al iets van -weet ik veel- vijf of misschien acht jaar met dezelfde stoffen scheenbeschermers, dus voorlopig hoef je je daarover niet veel zorgen over te maken, denk ik.

(Ik train niet altijd even intensief of vaak, maar die schatjes hebben wel wat meegemaakt...)

Ja dat dacht ik ook al..zoals Jopke zei dat ze na 3 maanden al kapot waren..dat zal wel op een bepaald niveau en met een bepaalde intensiviteit zijn..ik train namelkijk geen 5 keer in de week en waarschijnlijk LANG niet zo intensief als hij..dus ik denk dat ik me prima red zo!!

Er is mij trouwens wel verteld dat je handschoenen veel sneller kapot zijn als je die op bokszakken gebruikt..en dat daar dan speciale handschoenen voor zijn..klopt dat?