PDA

View Full Version : Vet kwijtraken.. Tips?



biggz
04-08-2008, 23:36
Ik probeer vet kwijt te raken bij me buik.. Ik heb vroeger rond de 100 kilo gewogen en ben flink afgevallen
Jammer genoeg heb ik nog wel wat overgehouden ook dit wil k graag weghebben
Ik doe veel sit ups en cardio maar et gaat maar niet weg
Dus hopelijk heeft iemand nog tips waardoor dit proces een beetje versneld wordt.

FOCUS
05-08-2008, 10:10
krachttraining, cardio, gezond eten, geduld

Chico
05-08-2008, 11:03
tabata

Paganstars
05-08-2008, 11:27
interval cardio! of sauna met regenpak aan!

Chico
05-08-2008, 11:41
interval cardio! of sauna met regenpak aan!
of beide tegelijkertijd :thup:

A.F.
05-08-2008, 11:51
interval cardio! of sauna met regenpak aan!

volgens mij verlies je dan alleen veel vocht en veel te veel mineralen en zouten... ?? zit je niet in je vetverbranding...

___RZA___
05-08-2008, 11:54
Liposuctie...

Paganstars
05-08-2008, 12:07
of beide tegelijkertijd :thup:

LoL Kan ook...

Alles onder de nek amputeren...

Garcia
05-08-2008, 12:08
Goed op je voeding letten, veel cardio blijven doen en pak een stuk krachttraining erbij.

Works fine for me :)

Paganstars
05-08-2008, 12:41
Seks werkt bij mij als een malle!

Tony
05-08-2008, 13:30
Ten eerste: Plaatselijk vetverbranden bestaat NIET!

Je verbrand alleen vet als je calorie inname kleiner is dan je calorie verbruik. Let op, als je hartslag te hoog is gaat je lichaam koolhydraten en suikerreserves aanspreken en dus niet je vetten... Zorg er daarom voor dat je niet boven de 65% van je maximale hartslag zit.

zorg er ook voor dat je cardio setjes langer dan 20 a 30 minuten duren...

Bovenstaande geldt alleen als je kijkt naar algemene fitness tips gericht op vetverbranden.

die tabata / HIt methodes zijn bewezen dat ze meer vet kunnen verbranden op termijn.. Maar je moet al een goeie basis ontwikkeling hebben op gebied van spiermassa en conditie anders wordt het al heel snel te zwaar.

Chico
05-08-2008, 13:40
waar is ten tweede?

biggz
05-08-2008, 13:47
die tabata / HIt methodes zijn bewezen dat ze meer vet kunnen verbranden op termijn.. Maar je moet al een goeie basis ontwikkeling hebben op gebied van spiermassa en conditie anders wordt het al heel snel te zwaar.

Wat houdt dat precies in, die tabata / hit methodes?

Tony
05-08-2008, 13:53
waar is ten tweede?

goed punt chico....
Heeft iemand "Ten tweede" gezien? We zijn hem kwijt.

Chico
05-08-2008, 14:12
Wat houdt dat precies in, die tabata / hit methodes?

tabata is een interval protocol.. 20 tellen doen 10 tellen rust.. dat 8x.. ben je vier minuten bezig.. wordt helemaal leuk als je meerdere tabata's doet met een minuut pauze tussen door..

HIT staat voor High Intensity Training... dus trainen met een hoge intensiteit..

HIIT staat voor High Intensity Interval Training... dus interval training op hoge intensiteit (zie bv tabata als je ze goed doet)

je moet maar ff rondzoeken in dit deel van het forum op tabata, HIIT, HIT, etc.. kun je nog aardig wat vinden...

biggz
05-08-2008, 14:51
Allright then
Tnx 4 the tips!

Khanom Thom
05-08-2008, 16:06
Ten eerste: Plaatselijk vetverbranden bestaat NIET!


Jawel! ...met de saunabelt! it's Ameeezing! ;)

Tony
05-08-2008, 16:26
bedoel je deze saunabelt?

http://www.maam.org/wwii/photos/battle/Flamethrower_5.jpg

werkt idd prima tegen plaatselijk vet verbanden...

poNji
05-08-2008, 16:27
bedoel je deze saunabelt?

http://www.maam.org/wwii/photos/battle/Flamethrower_5.jpg

werkt idd prima tegen plaatselijk vet verbanden...

REPS :thup:

EDIT: bah.. "you must spread some reputation around before giving it to tony again"

dimitri
06-08-2008, 10:12
http://www.reallygoodfriend.com/images/liposuction_process.gif

En reps voor de saunabelt!

FOCUS
06-08-2008, 12:05
Ten eerste: Plaatselijk vetverbranden bestaat NIET!

Je verbrand alleen vet als je calorie inname kleiner is dan je calorie verbruik. Let op, als je hartslag te hoog is gaat je lichaam koolhydraten en suikerreserves aanspreken en dus niet je vetten... Zorg er daarom voor dat je niet boven de 65% van je maximale hartslag zit.

zorg er ook voor dat je cardio setjes langer dan 20 a 30 minuten duren...

Bovenstaande geldt alleen als je kijkt naar algemene fitness tips gericht op vetverbranden.

die tabata / HIt methodes zijn bewezen dat ze meer vet kunnen verbranden op termijn.. Maar je moet al een goeie basis ontwikkeling hebben op gebied van spiermassa en conditie anders wordt het al heel snel te zwaar.


je verbrand wel vet, en dat doe je altijd, ongeacht je calorie inname.

in rust, tijdens sex, sporten whatever, vetverbranding is altijd aanwezig
naarmate je intensiever gaat sporten daalt het aandeel van de vetverbranding ten gunste van snellere energievoorraden :glycogeen, ATP, CP.
Dat is goed, hoe intensiever je traint, hoe meer je verbrand.
Relatief gezien verbrand je wel minder vet, maar het gaat om de absolute aantallen in calorien (of Joules).

dus jaag die hartslag omhoog...

761217186
06-08-2008, 13:32
plaatselijk vet verbranden is volgens mij bijna niet te doen, je lichaam bepaald zelf waar het vet vanaf gaat. Maar ik sluit niet uit dat het beperkt mogelijk is door de onderstaande tips. harde bewijzen dat de sauna tip met regenpak werkt heb ik nergens kunnen vinden ha,ha... wel dat je zo inderdaad veel vocht verbruikt.
Maar simpel gezegt moet je volgens mij iets minder eten (niet veel minder ivm jojo effect), langer sporten (liefst langer dan 30 min, dan begint de vetverbranding pas goed) Cardio is prima, (wel de juiste HF belasting)

Ik hoorde vroeger van een dokter dat je eenvoudig vet kan verbranden door simpelweg langer dan een uur te gaan wandelen. (vooraf en na het wandelen dan de verbruikte cal natuurlijk niet vervangen voor nieuwe slechte cal...)

door gebruik te maken van krachttraining kun je vervolgens zelf bepalen hoe je je lichaam weer opbouwt door het creeren van spiermassa.

Bud S
06-08-2008, 13:51
door gebruik te maken van krachttraining kun je vervolgens zelf bepalen hoe je je lichaam weer opbouwt door het creeren van spiermassa.

je kan het beter andersom doen eerst een vette pens kweken en flink in de gewichten hangen en vervolgens dieten/ cardio en minder intensieve krachttraining en zien wat van je spiermassa over blijft.
zo doen bodybuilders het

Bud S
06-08-2008, 13:56
tips voor het afvallen;

hete pepers door je eten>verhoogde thermogenese, verminderde eetlust

761217186
06-08-2008, 13:59
je kan het beter andersom doen eerst een vette pens kweken en flink in de gewichten hangen en vervolgens dieten/ cardio en minder intensieve krachttraining en zien wat van je spiermassa over blijft.
zo doen bodybuilders het

goede tip Willem

Jochem
06-08-2008, 17:58
yea goeie tip, helaas blijf ik steken bij de eerste fase.

FOCUS
06-08-2008, 23:31
(langer dan een uur) wandelen is idd een matig intensieve activiteit, dus de verbranding van vetten heeft een groot aandeel in de energieproduktie.

maar absoluut gezien verbrand je nog geen kaptein-koekie.
rennen moet je! en langer dan een uur draven kost je je spiermassa, dus gaat je metabolisme omlaag. Interval!!! vol erin en ff pauze om weer vol erin te gaan. sprintjes, springen, heuvels, sprongen, opdrukken, aftrekken, dat soort dingen. knallen, POWERRRRRR. levert je spiermassa op, lekker veel type2 vezeltjes die kunnen twitchen als Giel de la Toeret.

eten moet je
veel..eten...MUST...EAT> MOARRRRRRR!

en slapen....
zzzz

wat zuipt meer, een auto die 80km/uur rijdt of een auto die 180km/uur rijdt (ze leggen dezelfde afstand af).

antwoord: Wilem777, in welke auto hij ook zit.

Tony
07-08-2008, 08:11
ghehe, die willem toch :D

dimitri
11-08-2008, 09:33
WTF is die crap hier toch.

Echte venten dieten niet, ze eten wat ze willen, zuipen bier op de sofa en stinking erop los.

chief108
11-08-2008, 11:51
WTF is die crap hier toch.

Echte venten dieten niet, ze eten wat ze willen, zuipen bier op de sofa en stinking erop los.
QFT

reps

De man van 14K
11-08-2008, 12:50
Seks werkt bij mij als een malle!

Was het maar zon feest, dan was ik nu graatmager. Aangezien ik dat niet ben...
Ik ben vandaag maar begonnen met een Sonja Bakker diet, mn vriendin wil een paar kilo kwijt (was dus niet lukt) dus ach dan offer ik me wel op. Ben benieuwd!

chief108
11-08-2008, 14:59
ik raad een stevige darminfectie aan
zonder training of dieet toch zo'n 8 kilo afgevallen

echt perfect

blijf redelijk stabiel op gewicht ook
heb laatste 3 weken alle dagen flink gezopen en heel erg fout gegeten, maar ben niet aangekomen

Paganstars
11-08-2008, 16:09
Lintwormen schijne ook te werken!

FOCUS
11-08-2008, 16:22
Was het maar zon feest, dan was ik nu graatmager. Aangezien ik dat niet ben...
!


wat wil je nou eigenlijk zeggen, Schwarzeneggert...:rolleyes:

anonymous001
11-08-2008, 16:24
:lol:

Is Focus een beetje allergisch voor, dat soort opmerkingen.:whistling:

FOCUS
11-08-2008, 16:35
rub it in:(

Paganstars
11-08-2008, 17:07
Wat Focus is gespierde spijker?

FOCUS
11-08-2008, 17:54
misschien,

maar erger;
FOCUS heeft geen sex :wacko:

biggz
11-08-2008, 20:45
Kan iemand hier misschien paar work outs neerzetten met wat tijden erbij van hoelang en hoelang pauze zeg maar.
Hoelang duurt zo'n interval training? 40 min en dan bijv. 5 min ongeveer 11 km/h en dan 5 min 6 km/h en dan weer 11 km/h enz (ja ik hardloop op een loopband).
Of is het beter om interval op een fiets of crostrainer te doen?

Biiyen
11-08-2008, 21:01
Was het maar zon feest, dan was ik nu graatmager. Aangezien ik dat niet ben...
Ik ben vandaag maar begonnen met een Sonja Bakker diet, mn vriendin wil een paar kilo kwijt (was dus niet lukt) dus ach dan offer ik me wel op. Ben benieuwd!

Paganstars bedoeld seks waarbij je tekeer gaat als een malle!!

Hij heeft het over botergeile heen en weer smijt seks en waarbij je zoveel kutvocht naar binnen zuigt dat je de hele dag geen honger meer hebt.

anonymous001
11-08-2008, 21:05
Paganstars bedoeld seks waarbij je tekeer gaat als een malle!!

Hij heeft het over botergeile heen en weer smijt seks en waarbij je zoveel kutvocht naar binnen zuigt dat je de hele dag geen honger meer hebt.

Nope... Dat doe ik elke dag. Word je alleen maar dik van...

SamE
20-08-2008, 13:43
Je kan hier ook je trainingsschema en dieet posten, misschien is dan wat makkelijker om gericht advies te geven.

Over het algemeen zou ik het vrij simpel houden; je dieet blijven opschonen met kleine stappen en je trainingen intensiever maken met kleine stappen.

dimitri
20-08-2008, 14:54
Interval!!! vol erin en ff pauze om weer vol erin te gaan. sprintjes, springen, heuvels, sprongen, opdrukken, aftrekken, dat soort dingen. knallen, POWERRRRRR. levert je spiermassa op, lekker veel type2 vezeltjes die kunnen twitchen als Giel de la Toeret.


Ik zie dat we hier te maken hebben met 'n kenner