PDA

View Full Version : Computervraag --> computernaam wijzigen



mossad
05-08-2008, 12:30
Weet iemand hoe je in Vista de computernaam kan wijzigen die je in de installatie hebt gegeven. In Windows lukt het me wel gewoon de naam te wijzigen maar onder C:/users is blijft de naam van de hoofdgebruiker zoals die is ingevoerd. Als ik alleen lezen verwijder gaat ie aan het werk maar uiteindelijk is de naam niet te veranderen. De vraag is misschien daarom niet de computernaam maar de gebruikersnaam.

Reps voor de gouden tip.

Paganstars
05-08-2008, 12:39
Inloggen als admin. dan config dan Systeem dan instellingen wijzigen hier kan je de computer naam veranderen

mossad
05-08-2008, 13:02
Inloggen als admin. dan config dan Systeem dan instellingen wijzigen hier kan je de computer naam veranderen

Dat heb ik idd al gedaan, maar dan blijft de naam onder gebruikers(alleen lezen bestand) hetzelfde.

poNji
05-08-2008, 13:28
Als je je gebruikersnaam bedoeld ipv de computernaam dan is dat (engelse versie):
Control Panel --> User Accounts --> Het account kiezen wat je wilt veranderen --> Change your account name
Je zult wel op een administrator account moeten zitten denk ik

Paganstars
05-08-2008, 13:40
Die work around werkt wel maar tis makkelijker om gewoon op het moment van open dit te doen; Rechtermuisknop uitvoeren als administrator

paspoes
05-08-2008, 13:40
Open regedit en zoek op "Machine Name" :whistling:

Paganstars
05-08-2008, 13:43
Ja 1 probleem paspoes... In vista komt die een keer of wat voor bij verschillende progs... dus die vlieger gaat ook niet altijd op!

paspoes
05-08-2008, 14:07
Ja 1 probleem paspoes... In vista komt die een keer of wat voor bij verschillende progs... dus die vlieger gaat ook niet altijd op!

@Randy, begrijp een OS zijn register;)

@Moussad, wat wil je precies de computernaam veranderen of de hoofdgebruiker?

mossad
05-08-2008, 14:23
@Randy, begrijp een OS zijn register;)

@Moussad, wat wil je precies de computernaam veranderen of de hoofdgebruiker?

Ik wil de naam van de hoofdgebruiker veranderen, maar dat is een alleen lezen bestand. Het gekke is dat onder bureaublad de gebruikersnaam mijn eigen naam is, maar dat onder computer/c:/gebruikers de eerste gebruiker een naam heeft van de installatie en dit is de alleen lezen naam. Deze gebruiker is gesynchroniseerd met mijn andere gebruikersnaam. Ik heb onder gebruikersaccounts maar een naam en dat is mijn eigen naam(administrator).

Ben pas 2 dagen met Vista bezig dus heb het nog niet helemaal uitgevogeld, maar voor de rest prima systeem.

paspoes
05-08-2008, 14:35
Ik wil de naam van de hoofdgebruiker veranderen, maar dat is een alleen lezen bestand. Het gekke is dat onder bureaublad de gebruikersnaam mijn eigen naam is, maar dat onder computer/c:/gebruikers de eerste gebruiker een naam heeft van de installatie en dit is de alleen lezen naam. Deze gebruiker is gesynchroniseerd met mijn andere gebruikersnaam. Ik heb onder gebruikersaccounts maar een naam en dat is mijn eigen naam(administrator).

Ben pas 2 dagen met Vista bezig dus heb het nog niet helemaal uitgevogeld, maar voor de rest prima systeem.

ha okee, volgens mij moet je een andere account maken met admin rechten en dan jou bureaublad etc etc aanpassen of in je register maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.

Administrator moet je nooit veranderen mits je weet waar je mee bezig bent.;)

mossad
05-08-2008, 15:07
ha okee, volgens mij moet je een andere account maken met admin rechten en dan jou bureaublad etc etc aanpassen of in je register maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.

Administrator moet je nooit veranderen mits je weet waar je mee bezig bent.;)

Ik weet niet waar ik mee bezig ben. :D

Dus dat kan ik beter alleen doen met uitgebreide instructie.

Paganstars
05-08-2008, 15:09
Zoals ik al zei; Bestand rechtermuisknop uitvoeren als admin!

@ Paspoes; dat weet ik allemaal wel, maar als je nog noot heb gekloot met registry entries vind ik dit niet echt verantwoord omdat aan een beginner te vertellen!

Tsuki
05-08-2008, 16:25
http://207.199.174.56/img/Bush-Clinton-noob.jpg

Paganstars
05-08-2008, 16:33
:stupid:

poNji
05-08-2008, 16:34
http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2008/02/funny-pictures-cats-computer-blue-screen-death.jpg

dimitri
05-08-2008, 16:57
Zelf ben ik een echte old-school pimp, ik hoef maar te dreigen met m'n backhand en die computer weet niet hoe snel hij van naam moet veranderen.

poNji
05-08-2008, 17:14
Zelf ben ik een echte old-school pimp, ik hoef maar te dreigen met m'n backhand en die computer weet niet hoe snel hij van naam moet veranderen.

Dat "oldschool pimp" kan ik wel zien aan je avatar ja.. :hugegrin:

Paganstars
05-08-2008, 17:39
ROFLOL!!!

NTT-FX
05-08-2008, 21:57
Met dit tooltje (http://www.vista4beginners.com/files/Change_Owner_v1.0.zip) kan het als het goed is ook :)

Had vandaag een dame in de zaak die het vreemd vond dat een rondje opstarten 40 (!) minuten duurde op haar laptop.
Tja ; celeron processortje + vista + norton 360 = .... :twak:

"Is doodnormaal mevrouw , volgens microsoft moet u daar mee leren leven ... "

95% van alle stuff die ik verkoop ( nieuw en gebruikt ) gaat er met XP uit , rara hoe kan dat... :rolleyes:

dimitri
06-08-2008, 08:27
Met dit tooltje (http://www.vista4beginners.com/files/Change_Owner_v1.0.zip) kan het als het goed is ook :)

Had vandaag een dame in de zaak die het vreemd vond dat een rondje opstarten 40 (!) minuten duurde op haar laptop.
Tja ; celeron processortje + vista + norton 360 = .... :twak:

"Is doodnormaal mevrouw , volgens microsoft moet u daar mee leren leven ... "

95% van alle stuff die ik verkoop ( nieuw en gebruikt ) gaat er met XP uit , rara hoe kan dat... :rolleyes:

40 minuten, fantastisch gewoon!

Kan je beter voor de prijs van een Vista Home Premium een goedkoop netboekje op de kop tikken.

dimitri
06-08-2008, 08:30
Dat "oldschool pimp" kan ik wel zien aan je avatar ja.. :hugegrin:


http://i108.photobucket.com/albums/n31/mrderdah_12/pimp.jpg

paspoes
06-08-2008, 09:04
Met dit tooltje (http://www.vista4beginners.com/files/Change_Owner_v1.0.zip)kan het als het goed is ook :)

Had vandaag een dame in de zaak die het vreemd vond dat een rondje opstarten 40 (!) minuten duurde op haar laptop.
Tja ; celeron processortje + vista + norton 360 = .... :twak:

"Is doodnormaal mevrouw , volgens microsoft moet u daar mee leren leven ... "

95% van alle stuff die ik verkoop ( nieuw en gebruikt ) gaat er met XP uit , rara hoe kan dat... :rolleyes:

:lol:tsjaa combi vista en norton :twak:.

Laatst was ik in een computerwinkel in Emmen kwam er een Mevr binnen zij vroeg voor een pop up blokker/spam programma wat bied de verkoper haar aan "Norton Internet Security" :boos:

Zegt hij: Mevr dit is de beste en goedkoopste wat er is :mad: dat ding kost rond de €100,- installeren gaat wel maar configureren, wat een drama en zeker voor iemand die niks van weet.

ik zei tegen haar Mevr, het is een waardeloos programma, vreet geheugen en moeilijk te configureren. Met wat advies van mij heeft ze uiteindelijk niet gekocht.

:lol: verkoper was niet blij met mijn tussenkomst.

dimitri
06-08-2008, 09:54
:lol:tsjaa combi vista en norton :twak:.

Laatst was ik in een computerwinkel in Emmen kwam er een Mevr binnen zij vroeg voor een pop up blokker/spam programma wat bied de verkoper haar aan "Norton Internet Security" :boos:

Zegt hij: Mevr dit is de beste en goedkoopste wat er is :mad: dat ding kost rond de €100,- installeren gaat wel maar configureren, wat een drama en zeker voor iemand die niks van weet.

ik zei tegen haar Mevr, het is een waardeloos programma, vreet geheugen en moeilijk te configureren. Met wat advies van mij heeft ze uiteindelijk niet gekocht.

:lol: verkoper was niet blij met mijn tussenkomst.


En dan vind je het raar dat vele kleine zelfstandingen overkop gaan

paspoes
06-08-2008, 10:26
En dan vind je het raar dat vele kleine zelfstandingen overkop gaan


nee hoor, hij had haar beter moeten adviseren ipv aan euries denken ;)
zijn genoeg betere/goedkope programma's dan NIS.

Paganstars
06-08-2008, 10:30
NIS Is ruk... Ik gebruik kaspersky... no problems whatsoever!

poNji
06-08-2008, 11:15
Ik gebruik helemaal geen virusscanner of w/e :p gewoon firewall in me router, Windows Firewall op me pc, vind ik wel genoeg :D

dimitri
06-08-2008, 11:29
Ik gebruik helemaal geen virusscanner of w/e :p gewoon firewall in me router, Windows Firewall op me pc, vind ik wel genoeg :D

PONJI laughs in the face of danger

http://farm1.static.flickr.com/233/520103048_8eeace5cf9.jpg?v=0

poNji
06-08-2008, 11:31
PONJI laughs in the face of danger

http://farm1.static.flickr.com/233/520103048_8eeace5cf9.jpg?v=0

ik heb echt NOOOITTT virussen of w/e :p en alsk dr wel een heb, format C: is me grote vriend!

B3 lik3 M3
06-08-2008, 13:13
http://media.urbandictionary.com/image/large/srsly-40515.jpg

Bud S
06-08-2008, 14:18
:lol: verkoper was niet blij met mijn tussenkomst.

maar was bang voor een grote neger met een nog grotere bek

vervolgens liep je zonder te betalen met een laptop de winkel uit toch ? ;)

paspoes
06-08-2008, 14:20
maar was bang voor een grote neger met een nog grotere bek

vervolgens liep je zonder te betalen met een laptop de winkel uit toch ? ;)

ja man, heb je hem al verkocht of....:whistling:

Bud S
06-08-2008, 14:25
ja man, heb je hem al verkocht of....:whistling:

nee man, mensen kopen niet graag van een man met een kale kop en tattoos

maar toch bedankt