PDA

View Full Version : Weight gainer ja of nee?



Il Loco
21-08-2008, 17:23
Ik ben 1.83 m lang, en weeg slechts 67 kilo. En ondanks dat ik een voedingschema heb, goed let op eiwitten en alles wat ik eet. En daarnaast ook nog een Whey shake in combi met dextrojuice gebruik, kom ik nog altijd niet aan.

Mijn gewicht blijft gewoon steken, dat was vroeger al altijd zo. Ik kon altijd eten wat ik wil, en ik eet ook gewoon normale portie's. Maar kwam gewoon nooit aan.

Nu doe ik ook 2/3 x per week aan krachttraining, in combinatie met interval training. Joggen/sprinten.

En nu zat ik erover te denken een weightgainer te gaan gebruiken, heeft iemand hier ervaring mee, en hoeveel kilo kun je daarmee aankomen?

Ik vond de complex carb gainer van XXL nutrition wel een goeie;
http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=167

Iemand tips over welke te gebruiken?

SamE
21-08-2008, 17:27
Nee niet doen. Koop een eiwitpoeder en maak je eigen "weightgainer". Weightgainers zitten vol met suikers en het % eiwitten valt vaak tegen.

Hoe ziet je eetschema er uit?

Il Loco
21-08-2008, 18:13
Nee niet doen. Koop een eiwitpoeder en maak je eigen "weightgainer". Weightgainers zitten vol met suikers en het % eiwitten valt vaak tegen.

Hoe ziet je eetschema er uit?

Ik heb een whey eiwit shake, maar die complex carb gainer zit niet vol met suikers, check de link maar eens.

Mn schema is als volgt;

Ontbijt; kom Cruesli met magere melk en boterham pindakaas.

Lunch 1; boterham kalkoenfilet en boterham kipfilet (soms pindakaas)

Middag eten; broodje tonijn en boterham 20+ kaas

tussendoortje; muesli repen, of soms een boterham en andere keer een peer of een appel of kiwi.

Avond eten; wat de pot schaft, veel pasta, kip, en veel groente, bloemkool, brocoli enz..

Laatste maaltijd; boterham pindakaas, en broodje tonijn, en dan eet ik nog de rest van de tonijn op die over is.

Jochem
21-08-2008, 18:16
dude... ik zou verhongeren. begin eens met 2x zoveel te eten elke maaltijd. Zonder gein. prop jezelf vol.

Ik weeg 95 kilo, en ik eet minimaal 2x zoveel als jij. daarnaast snack ik ook goed :)

Tony
21-08-2008, 18:35
Ik heb een whey eiwit shake, maar die complex carb gainer zit niet vol met suikers, check de link maar eens.

Mn schema is als volgt;

Ontbijt; kom Cruesli met magere melk en boterham pindakaas.

Lunch 1; boterham kalkoenfilet en boterham kipfilet (soms pindakaas)

Middag eten; broodje tonijn en boterham 20+ kaas

tussendoortje; muesli repen, of soms een boterham en andere keer een peer of een appel of kiwi.

Avond eten; wat de pot schaft, veel pasta, kip, en veel groente, bloemkool, brocoli enz..

Laatste maaltijd; boterham pindakaas, en broodje tonijn, en dan eet ik nog de rest van de tonijn op die over is.

Ik zou stoppen met sonja bakkeren ;)

Biiyen
21-08-2008, 18:53
Ik heb een whey eiwit shake, maar die complex carb gainer zit niet vol met suikers, check de link maar eens.

Mn schema is als volgt;

Ontbijt; kom Cruesli met magere melk en boterham pindakaas.

Lunch 1; boterham kalkoenfilet en boterham kipfilet (soms pindakaas)

Middag eten; broodje tonijn en boterham 20+ kaas

tussendoortje; muesli repen, of soms een boterham en andere keer een peer of een appel of kiwi.

Avond eten; wat de pot schaft, veel pasta, kip, en veel groente, bloemkool, brocoli enz..

Laatste maaltijd; boterham pindakaas, en broodje tonijn, en dan eet ik nog de rest van de tonijn op die over is.

Mijn vriendin eet wat jij eet en ze weegt slechts 58 kilo. En daarnaast is ze chocolade verslaafd...

Tip 1. Ga naar de supermarkt of gewoon naar de markt in de stad en koop noten. Het liefst Cashew noten. Koop direct een kilo of 5. Eet elke dag 200 gram daarvan.

Tip 2. Drink volle melk, je wil namelijk bijkomen dus koop volle melk. En drink daarvan minimaal 1 liter per dag. Beter is die om te mixen met je shakes, ipv water, dan heb je dat in 1x getakeld.

Tip 3. Tussendoortjes ... kiwi, appel, muesli repen... schaam je... :boos: Tussendoortjes -> Appelflap, koek, mars, puddinkjes, reep chocolade, zakje chips, frikandel speciaal, nasibal etc etc..

Fruit is geen tussendoortje, fruit is 3x per dag de afsluiter van een maaltijd. Ipv pudding.

SamE
21-08-2008, 21:25
Ik weet zeker dat die gainer niet op kan tegen een zelf gemaakte.

Hieronder twee voorbeelden die ik zelf ook neem;

500 gram magere yoghurt
Blauwe bessen
Granaatappel
Olijfolie
Banaan
Twee handen rauwe spinazie
Pindakaas
Eiwitpoeder

Of

Water
Havermout
1-2 bananen
Veel pindakaas
Eiwitpoeder (banaan)

De man van 14K
21-08-2008, 21:50
Ik weet zeker dat die gainer niet op kan tegen een zelf gemaakte.

Hieronder twee voorbeelden die ik zelf ook neem;

500 gram magere yoghurt
Blauwe bessen
Granaatappel
Olijfolie
Banaan
Twee handen rauwe spinazie
Pindakaas
Eiwitpoeder

Of

Water
Havermout
1-2 bananen
Veel pindakaas
Eiwitpoeder (banaan)


ik flikker ook wel eens alles bij elkaar wat in mijn voorraad kastje staat.. Maar dat is omdat ik met mijn kookkunsten nog in mijn studenten tijd ben blijven hangen.

Casparvdzouw
21-08-2008, 22:12
Mijn vriendin eet wat jij eet en ze weegt slechts 58 kilo. En daarnaast is ze chocolade verslaafd...

Tip 1. Ga naar de supermarkt of gewoon naar de markt in de stad en koop noten. Het liefst Cashew noten. Koop direct een kilo of 5. Eet elke dag 200 gram daarvan.

Tip 2. Drink volle melk, je wil namelijk bijkomen dus koop volle melk. En drink daarvan minimaal 1 liter per dag. Beter is die om te mixen met je shakes, ipv water, dan heb je dat in 1x getakeld.

Tip 3. Tussendoortjes ... kiwi, appel, muesli repen... schaam je... :boos: Tussendoortjes -> Appelflap, koek, mars, puddinkjes, reep chocolade, zakje chips, frikandel speciaal, nasibal etc etc..
Fruit is geen tussendoortje, fruit is 3x per dag de afsluiter van een maaltijd. Ipv pudding.


Zou dat ook niet volgen als ik jou was als je wil trainen en de juiste voedingsstoffen wil binnenkrijgen en toch nog aankomen zou ik gewoon een streng schema volgen afhankelijk van je verbranding/eindgewicht..

Bijv.

S'ochtends -
Volle melk 0.5 L
Havermout 100 G
20 gram proteine
Theelepel olijfolie

Tussendoor-

4 boterhammen 50 g kipfilet
wat noten(amandelen zijn goed)


12:00

4 boterhammen
100 gr kipfilet
Olijfolie

14:00

Weer noten
Shake
2 boterhammen

16:00

Tussendoortje appel/banaan weet ik veel wat

18:00 etenstijd

Gewoon wat de pot schaft

Slaaptijd

500 gram kwark
0.25 melk
50 gram havermout
Eetlepel olijfolie

jopke
21-08-2008, 22:56
pff.. toen ik probeerde af te vallen at ik zoals jij eet!!

ik vreet eigenlijk de hele dag door mn kaken staan nooit stil, mensen in pauzes kijken me dan ook vaak vreemd aan dat ik hele bakken kwark achterover gooi!
eet gewoon meer en vaker! vooral vaak!
eet gewoon 8 keer op een dag ofzo, en neem er ook goed de tijd voor!!


ik voel me lekker bij het gewicht wat ik heb (76kg, 1.78m) en heb de afgelopen 3 maanden 2 keer per dag getraint, word nu helaas weer minder!

dus gewoon eten komt het allemaal goed!

The Bulldog
21-08-2008, 23:00
de weight gainer van xxl die hierboven wordt beschreven is idd een erg goede...... zonder al te veel simpele suikers...

en zo`n zelfgemaakte weightgainer is een mooi verhaal, maar alks ik dan yougurt als eiwitbron zie haak ik al af...

er zijn ook goede weightgainers ...niet alles is suiker mensen....lees en doe researche voor je iets aanschaft...

SamE
22-08-2008, 09:17
de weight gainer van xxl die hierboven wordt beschreven is idd een erg goede...... zonder al te veel simpele suikers...

en zo`n zelfgemaakte weightgainer is een mooi verhaal, maar alks ik dan yougurt als eiwitbron zie haak ik al af...

er zijn ook goede weightgainers ...niet alles is suiker mensen....lees en doe researche voor je iets aanschaft...

Geen yoghurt? :)

Je hebt gelijk mbt tot de suikers in sommige gainers maar de voedingswaarde is wel altijd laag, bij zelfgemaakte weightgainers is dit niet zo snel het geval.

Ulis-E
22-08-2008, 11:07
Laat die weightgainer nog maar ff staan en begin eerst goed te eten.. zowiezo veeeel meer eiwitten, dus vlees, vis, margere zuivel, ongezouten noten en dat soort spul en eet ook wat meer groente overdag.. eet bij je maaltijd een salade ofzo

als je krachttraining doet, train zwaar.. dus geen setjes waarbij je 20 herhalingen per keer kan halen maar train zo dat je tussen de 10 a 12 herhalingen kunt maken per set

en als je ECHT wil aankomen zou ik ook niet te veel gaan joggen.. met veel duursport verlies je spiermassa

FOCUS
22-08-2008, 11:12
:stupid:

Ulis-E
22-08-2008, 12:02
thx :p

The Bulldog
22-08-2008, 13:41
Geen yoghurt? :)

.

yogurt???? gemiddeld 3.4 gr eiwitten per 100.. is toch helemaal niks...heb je 500ml gebruikt...

wow 17,5 gr melkeiwitten...als je dan toch voor melkeiwitten gaat pak dan kwark heb je in ieder geval minimaal het dubbele...

maar natuurlijk is whey beter....

SamE
22-08-2008, 13:51
yogurt???? gemiddeld 3.4 gr eiwitten per 100.. is toch helemaal niks...heb je 500ml gebruikt...

wow 17,5 gr melkeiwitten...als je dan toch voor melkeiwitten gaat pak dan kwark heb je in ieder geval minimaal het dubbele...

maar natuurlijk is whey beter....

Ja dat weet ik, maar je moer er ook een schep wei (of meer) bij doen dan zit je bijna tegen de 40 gram aan. Zonder eiwitten met smaak is het anders ook niet echt lekker.

Il Loco
24-08-2008, 15:03
Laat die weightgainer nog maar ff staan en begin eerst goed te eten.. zowiezo veeeel meer eiwitten, dus vlees, vis, margere zuivel, ongezouten noten en dat soort spul en eet ook wat meer groente overdag.. eet bij je maaltijd een salade ofzo

als je krachttraining doet, train zwaar.. dus geen setjes waarbij je 20 herhalingen per keer kan halen maar train zo dat je tussen de 10 a 12 herhalingen kunt maken per set

en als je ECHT wil aankomen zou ik ook niet te veel gaan joggen.. met veel duursport verlies je spiermassa

Thanks voor alle tips, maar het grote probleem is dat ik zo weinig eet ivm een maagzweer. Maar ik zal proberen het wat op te krikken.

Ja met joggen verlies je spiermassa, daarom doe ik aan een combinatie van joggen met sprinten, wat mijn metabolisme hoog houd en mijn lichaams vet percentage dus laag, meer hierover;

http://www.mensworkoutguide.com/fitness_articles.html/interval_training.html

Ik doe krachttraining in setjes van 12-10-8 herhalingen.

Maar dit schema volg ik ook pas sinds kort, en waar 2 broodjes of boterhammen staat is het bij mij ook eerder 3.

Maar het punt wat ik wilde maken is dat zelfs hiervoor, toen ik me volpropte met snacks en zakken chips en alles, ik evengoed geen extra gewicht kon aanzetten. Dus ik denk dat mijn verbranding gewoon zeer hoog is, daarom zat ik eraan te denken om als extra duwtje die weight gainer toe te passen, maar ik ga nu eerst proberen goed te eten. Mocht dat niet helpen kan ik altijd nog die weight gainer toe passen.

tom l
24-08-2008, 15:10
Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik bedoel er helemaal niets mee, maar waarom wil je aankomen? Waarom vecht je niet gewoon in je huidige gewichtsklasse? Ik zit altijd met het probleem dat ik moet afvallen. :)

Il Loco
24-08-2008, 15:54
Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik bedoel er helemaal niets mee, maar waarom wil je aankomen? Waarom vecht je niet gewoon in je huidige gewichtsklasse? Ik zit altijd met het probleem dat ik moet afvallen. :)

Omdat ik mezelf gewoon te licht en te mager vind, ik zou graag rond de 75 kilo willen wegen gewoon.:)

De dikke nudist
24-08-2008, 22:23
Beefcake... BEEFCAKE!!!

The Bulldog
24-08-2008, 22:39
ik vecht Zwaargewicht ...dus hoeft niet zeer puur op de kg te letten, maar mocht ik aankomen moeten het wel functionele kilo`s zijn...

dus niet trager worden en dergelijke...