PDA

View Full Version : Basejumper vliegt langs berg (filmpje)



Christophe
05-09-2008, 20:35
Het eerste deel is prachtig, zou ik ook wel eens willen doen ... voor het tweede deel pas ik! ;)

23 Augustus 2008 is een dag die de 44 jarige Noorse basejumper Hans Lange niet zo snel meer zal vergeten. Die dag besloot hij om eventjes van de 1.600 meter hoge Bjoerketind af te springen. Aanvankelijk lijkt alles goed te gaan zoals u kan zien in dit filmpje. Onze vriend zoeft tegen 180 km/u naar beneden maar dan gaat het plots 'een klein beetje' fout. Hij komt net iets te dicht tegen de rotswand en wat dan volgt is hallucinant. Deze man heeft wel heel veel geluk gehad en volgens ons niet één maar zeker 3 engelbewaarders. Na 45 minuten werd hij door een reddingshelicopter opgepikt. Voor Hans Lange staat het nu al vast dat eens zijn gebroken been genezen is (dat is alles wat hij aan dit avontuur heeft overgehouden uiteindelijk) hij opnieuw gaat springen. 'Er is niks zo fantastisch als langs een bergflank te vliegen. Ik moet het de volgende keer gewoon wat beter plannen.' zo stelde hij.

Garage TV - video filmpjes - Parachutist overleeft val van 1600 meter - parachute,springen,val,ongeluk,bijna,dood,noorwege n,bjoerketind,basejump,basejumpen,pech,rotswand,ha ns,lange (http://www.garagetv.be/video-galerij/ghostwriter/Parachutist_overleeft_val_van_1600_meter.aspx)

poNji
05-09-2008, 21:06
Zo wat heeft die een ongelovelijk geluk gehad zeg..

Jochem
05-09-2008, 21:34
duuuuuudeeeee wat lijkt me dat vet!!! als een raket langs die bergwand scheren.

poNji
05-09-2008, 22:59
Wat is dat toch met die kut spammers vandaag joh..