PDA

View Full Version : Vroeg hardlopen



Casparvdzouw
21-09-2008, 21:09
Hoi!

Ik wil graag hardlopen in mijn schema plaatsen maar ik heb heel veel moeite om de juiste tijd nou precies te vinden aangezien ik voor school om 6 uur eruit moet om om 7 uur de bus te pakken en vaak om 5 uur pas thuis ben, vervolgens moet ik dan eten en dan muay thai/boksen/kracht training.. zou dit betekenen dat ik een uurtje eerder eruit moet 5 uur s'ochtends:eek::eek::crying: Of kan ik ook er voor kiezen om 1 uurtje in de week hard te lopen

Jochem
21-09-2008, 21:11
verhuizen. uit huis gaan dus en niet meer je moeder alles voor je laten doen.

Casparvdzouw
21-09-2008, 21:11
verhuizen. uit huis gaan dus en niet meer je moeder alles voor je laten doen.

?

blackadder
21-09-2008, 21:37
Dan ga je toch gewoon in het weekend of op vrijdagmiddag lopen.

Simone
21-09-2008, 21:38
Ja gewoon op kamers ergens vlakbij je opleiding, zodat je minder tijd kwijt bent met reizen..

Muay Thai Elite
21-09-2008, 21:46
Hardlopers zijn doodlopers..

Casparvdzouw
21-09-2008, 21:47
ik ben 16 mensen.. op kamers gaan is niet echt een optie en 1x in de week lopen lijkt mij niet echt te helpen

De man van 14K
21-09-2008, 21:48
om 5 uur 's ochtends hardlopen.. spoor je wel.
gewoon lekker op zondag een uurtje om de alcohol van zaterdag eruit te zweten en je maandag weer lekker los kan gaan in de sportschool.

Casparvdzouw
21-09-2008, 22:04
om 5 uur 's ochtends hardlopen.. spoor je wel.
gewoon lekker op zondag een uurtje om de alcohol van zaterdag eruit te zweten en je maandag weer lekker los kan gaan in de sportschool.


Met alle respect, maar ik drink en rook niet en wil me graag optimaal voorbereiden op een gevecht in januari en mijn loopconditie zuigt. om 5 uur s'ochtends lopen is mss wel heel zwaar maar als je eenmaal begonnen bent en de endorphine neemt over dan voel je je ook de rest van de dag goed

Chico
21-09-2008, 22:11
voorbereiden voor een wedstrijd... wedstrijdconditie..

maar je gaat je loopconditie verbeteren?

Misschien handiger om interval dingen thuis te doen...

Briant
21-09-2008, 22:12
Slapen is minstens zo belangrijk als hard trainen, vriend ;)

Il Loco
21-09-2008, 23:01
Gewoon interval trainen doen, joggen in combinatie met sprinten bv..
Vele malen beter dan gewoon hardlopen.;)

chief108
22-09-2008, 07:43
zoek maar ff op tabata hier op mixfight

FOCUS
22-09-2008, 09:19
Ik ga binnenkort de marathon lopen maar train hiervoor 3x per week thaiboksen. :confused:

Er zijn meerdere manieren behalve hardlopen om je conditie te verbeteren.


een klant:rolleyes:tje erbij

Casparvdzouw
22-09-2008, 09:23
Die mensen in thailand lopen toch ook elke dag 8-10 kilometer

Chico
22-09-2008, 09:28
ja... zo?

gewoon doen wat chief zegt...

Casparvdzouw
22-09-2008, 09:50
Dus als ik het goed begrijp is tabata 20 sec max intensiteit en dan 10 sec rustx8 voor een totaal van 4 minuten, kan ik dat doen met heuvelsprints op een treadmill? en moet ik er dan nog niet 1 bij doen of ben ik zo enorm moe na dit dat ik er niet nog een oefening erna nodig heb

renamer
22-09-2008, 10:02
Die mensen in thailand lopen toch ook elke dag 8-10 kilometer


toch gek dat de nederlanders aan de haal gaan met de prijzen ;)

Chico
22-09-2008, 10:55
Dus als ik het goed begrijp is tabata 20 sec max intensiteit en dan 10 sec rustx8 voor een totaal van 4 minuten, kan ik dat doen met heuvelsprints op een treadmill? en moet ik er dan nog niet 1 bij doen of ben ik zo enorm moe na dit dat ik er niet nog een oefening erna nodig heb
dat kun je doen...

Maar je kunt bv ook burpees doen, optrekken (kipping pull up dan), tire flips, power cleans etc etc etc.. alles waar je moe van wordt...

en als je maximaal gaat in elke interval dan hoef je voorlopig niet te denken aan een tweede ronde... komt op een gegeven moment wel.. probeer het maar eens

Casparvdzouw
22-09-2008, 11:16
toch gek dat de nederlanders aan de haal gaan met de prijzen ;)

mwa ben ik niet met je eens, in de k-1 misschien wel maar moet je zien hoe weinig thai's daar zijn 1? heel mss 2? buakaw en in de toekomst yodsaenklai dat worden echt wel grote toppers hoor..

Fr3ddy
22-09-2008, 11:23
Wat voor partij? Kickboksen?

Hoeveel rondes/ welke klasse?

dietrik
22-09-2008, 12:11
Die mensen in thailand lopen toch ook elke dag 8-10 kilometer


Daar denken ze ook dat je afvalt met een zweetpak aan.

Chico
22-09-2008, 12:38
dat doe je ook...

het zit er ook weer aan zodra je weer wat drinkt maar hé...

Muay Thai Elite
22-09-2008, 13:06
....

Casparvdzouw
22-09-2008, 13:41
Wat voor partij? Kickboksen?

Hoeveel rondes/ welke klasse?

Het word mijn eerste partij ooit in de N klasse in kickboksen ja

Fr3ddy
22-09-2008, 14:16
Ik zou je voorbereiding met name richten op die 2x2 minuten.

Je lichaam moet leren herstellen in die ene minuut rust die je tussendoor hebt. Hardlopen heeft voor zo'n korte wedstrijd mijns insziens alleen nut als je intervals loopt. Duurloopjes zou je kunnen introduceren op het moment dat je 5 ronders gaat vechten waarbij de bredere basisconditie in de laatste rondes hulpvol kan zijn.

Als ik jou was zou ik het hardlopen lekker buitenwege laten en je tijdens je conditietrainingen volledig focussen op 2 minuten actief met 1 minuut rust tussendoor. Kickboksen wel te verstaan, hetzij zak, pads of sparren.

Veel sparren waarbij je actief bezig bent en jezelf dus dwingt moe te worden met tussendoor niet meer dan 1 minuut rust. Hierbij is het dus wel belangrijk dat je het je op de training kan permitteren om jezelf 'leeg' te boksen in enkele ronden. Het moet dus niet zo zijn dat je 'sparringspartners' op het moment dat jij leeg bent en nog een paar rondes te gaan hebt, 'over je heen lopen'. Na verloop van tijd zul je zien dat het steeds een ronde langer duurt voordat je 'leeg' bent.

Mocht je toch graag willen hardlopen, omdat jij denkt dat het goed voor je is.. vooral doen als jij je er goed bij voelt.

De man van 14K
22-09-2008, 14:19
Vatsige Freddy is right, op zondag hardlopen is zinnig als je op zondag wil sporten en alcohol van zaterdag moet uitzweten. Voor de rest red je het al genoeg als je helemaal los gaat tijdens de door de weekse trainingen.

Casparvdzouw
22-09-2008, 14:26
Ik zou je voorbereiding met name richten op die 2x2 minuten.

Je lichaam moet leren herstellen in die ene minuut rust die je tussendoor hebt. Hardlopen heeft voor zo'n korte wedstrijd mijns insziens alleen nut als je intervals loopt. Duurloopjes zou je kunnen introduceren op het moment dat je 5 ronders gaat vechten waarbij de bredere basisconditie in de laatste rondes hulpvol kan zijn.

Als ik jou was zou ik het hardlopen lekker buitenwege laten en je tijdens je conditietrainingen volledig focussen op 2 minuten actief met 1 minuut rust tussendoor. Kickboksen wel te verstaan, hetzij zak, pads of sparren.

Veel sparren waarbij je actief bezig bent en jezelf dus dwingt moe te worden met tussendoor niet meer dan 1 minuut rust. Hierbij is het dus wel belangrijk dat je het je op de training kan permitteren om jezelf 'leeg' te boksen in enkele ronden. Het moet dus niet zo zijn dat je 'sparringspartners' op het moment dat jij leeg bent en nog een paar rondes te gaan hebt, 'over je heen lopen'. Na verloop van tijd zul je zien dat het steeds een ronde langer duurt voordat je 'leeg' bent.

Mocht je toch graag willen hardlopen, omdat jij denkt dat het goed voor je is.. vooral doen als jij je er goed bij voelt.

Dus als ik het goed begrijp is hardlopen pas echt van toepassing zodra je meer dan 3-4 rondes vecht van 3 minuten.. vandaar dat al die boksers ook hardlopen omdat hun 12 rondes moeten .. aha ik begrijp het dus als ik later zeg maar ( als ik zo ver kom ) 3x3 moet vechten heeft het ook geen zin om hard te gaan lopen maar dan moet ik gewoon werken op 3x3 rondes en misschien 800 meter intervals op een hogere intensiteit?

Muay Thai Elite
22-09-2008, 14:27
Ik heb nog nooit hardgelopen voor een wedstrijd.. Wel op de loopband een kwartiertje per week ofzo. Je kunt beter explosiviteit trainen (veel trappen, snel trappen), dat zul je nodig hebben je eerste wedstrijd. Achja, zo train ik, en ik moet t vooral van mn benen hebben..

Casparvdzouw
22-09-2008, 14:38
Ik heb het er best voor over om om 5 uur mijn nest uit te gaan en dan om kwart over 5 een half uurtje te lopen hoor daar niet van maar het moet natuurlijk wel zin hebben. Trappen doe ik ook elke avond met mijn vader die houd de pads vast en ik train ook gewoon 4x in de week kickboksen en 3x in de week krachttraining maar omdat ik zoveel van die highlights zie van toppers die hardlopen dacht ik dat ik dat mss ook wel nodig zou hebben

Tony
22-09-2008, 15:02
Ik heb nog nooit hardgelopen voor een wedstrijd.. Wel op de loopband een kwartiertje per week ofzo. Je kunt beter explosiviteit trainen (veel trappen, snel trappen), dat zul je nodig hebben je eerste wedstrijd. Achja, zo train ik, en ik moet t vooral van mn benen hebben..

Dacht dat jij t vooral van je mond moet hebben...
Soort van "Verbal KO"

Muay Thai Elite
22-09-2008, 15:07
lol, ik probeer consequent te zijn..

Casparvdzouw
22-09-2008, 17:54
Van wat ik gezien heb is nieuwelingen partij veel slaan en juist weinig trappen, heel weinig trappen zelfs. Hoe moet ik het aanpakken bij mijn eerste partij?

Owja trouwens, als ik later 3x3 minuten of 5x3 moet vechten zou hardlopen dan wel van toepassing zijn

Muay Thai Elite
22-09-2008, 18:07
veel stoten en weinig trappen ja indd... Lelijk he, die n-partijen ;) VASTPAKKEN EN KNIEEN DIE MOEDERNEUKER!!! Op zn lever knieen, je wint binnen een minuut!

Casparvdzouw
22-09-2008, 18:34
Inderdaad best lelijk die N partijen maarja, tijd om eens wat anders te laten zien door goede combinaties te maken benen en vuisten en knieen

Fr3ddy
22-09-2008, 18:35
Eens zien of je daarover nadenkt als je je eerste partij vecht ;)

De dikke nudist
06-01-2009, 21:28
TTT

Karel
06-01-2009, 23:32
Hmm RHEINFIGHT!??

De man van 14K
06-01-2009, 23:48
nevermind...

RobVan de V
14-01-2009, 21:42
Hoi!

Ik wil graag hardlopen in mijn schema plaatsen maar ik heb heel veel moeite om de juiste tijd nou precies te vinden aangezien ik voor school om 6 uur eruit moet om om 7 uur de bus te pakken en vaak om 5 uur pas thuis ben, vervolgens moet ik dan eten en dan muay thai/boksen/kracht training.. zou dit betekenen dat ik een uurtje eerder eruit moet 5 uur s'ochtends:eek::eek::crying: Of kan ik ook er voor kiezen om 1 uurtje in de week hard te lopen

Ik zou gewoon niet gaan lopen en dat uurtje gebruiken om lekker te relaxen.

Tony
15-01-2009, 08:43
Wanneer heb je deze N-partij?

Bobhessel
20-01-2009, 23:38
Je zegt dat je drie keer per week krachttraining doet, toch?
Waarom plak je daar dan niet een serie burpees oid aan vast, iets waarvan je hartslag en ademfrequentie explosief van stijgt.
Kijk er maar eens op youtube naar. Nog vroeger opstaan zou ik niet doen. Inherent aan trainen is rusten!

Veel succes,

Karel
28-01-2009, 22:16
maar hoe is de partij afgelopen?

De man van 14K
28-01-2009, 22:45
hij heeft het niet overleefd..

Karel
29-01-2009, 09:15
is er een verslag gemaakt?

HUNEBED
29-01-2009, 10:33
ik ben 16 mensen..

Welke van de 16 heeft het niet overleefd Rosso???

leffert
29-01-2009, 12:45
niet hardlopen gewoon tabatta kijk maar op you tube leukke interval training en wordt je moeier van dan hardlopen geloof me ik kan het weten haha

DennK
30-01-2009, 18:02
Hijs wel lekker stil! Denk zijn partij niet overleefd indd! :D
Maar best pittig programma wat die af 4x kickboksen 3x kracht en dan nog savonds met zn vader op de pads :P
En wilde ook nog eens gaan hardlopen sochtends om 5uur ;)
Zou eerder je rust goed verdelen is net zo belangrijk. Vooral met die lange dagen school.
Goed eten idem!

Maareee verslag verslag (A) :D