PDA

View Full Version : Liesblessure?



Mashkadov
22-09-2008, 12:59
Vorige week heb ik helaas een blessure opgelopen bij het sparren.
Op de plek waar je been in je romp gaat, ik vermoed dat dit de liesstreek is?

Vlak erna voelde het wat stijf maar het werd alsmaar erger en de dag erop kon ik mijn been moeilijk omhoog of zijwaarts naar buiten toe bewegen.
Gewoon stappen was/is geen probleem.

Ik laat het nu wat rusten en het gaat gelukkig alsmaar beter maar het is best lastig bv. bij in en uit de auto stappen.

Hoe kan je zulke blessure best voorkomen en wat helpt bij een snellere genezing?

renamer
22-09-2008, 17:05
huisarts? fisio?

gewoon ff gaan babbelen...

Spike_tm
22-09-2008, 18:41
Liesblessures zijn idd lastig. Ik zou er echt ff naar laten kijken. Je kan tegenwoordig zonder doorverwijzing bij een fysio binnenlopen, dus dat is een optie. Anders even bij de huisarts langs.
Standaard verhaal is rust houden, maar daar zit je niet op te wachten. Behandelen is de beste optie, anders kan het een slepende blessure worden. Het lijkt na rust goed te gaan maar bij een beetje belasting kan de blessure weer in volop terugkomen.
Naar laten kijken dus.

SamE
22-09-2008, 20:02
Genezing van bijvoorbeeld verrekkingen, spierscheuren etc doorlopen een aantal herstelfasen waarvan je de tijd niet kan versnellen. Wat een fysio wel kan doen is het begeleiden hierin en bijvoorbeeld zorgen dat je op de juiste tijd weer gaat belasten.

FOCUS
22-09-2008, 23:04
Genezing van bijvoorbeeld verrekkingen, spierscheuren etc doorlopen een aantal herstelfasen waarvan je de tijd niet kan versnellen. Wat een fysio wel kan doen is het begeleiden hierin en bijvoorbeeld zorgen dat je op de juiste tijd weer gaat belasten.


yup

Mashkadov
23-09-2008, 00:46
Ik ben bij mijn arts geweest. Blijkbaar heb ik mijn adductor geblesseerd.
Minimum een maand rusten en kinesitherapie volgen.

Meer dan een maand rust! :(