PDA

View Full Version : Mijn Techniek Voor Scheenbeen Harden



MichaelFreeFight
06-10-2008, 13:06
Geachte Lezer,

Ik doe nu al een tijdje aan FreeFight en ben er achter gekomen dat harde schenen een degelijk goed wapen zijn, om mee aan te vallen, en mee te blokkeren,
Dus ik heb een beetje op het internet gespeurd naar technieken en vooral het flesje rollen en tikken op de schenen kwam vaak in beeld, maar ben hier niet echt een voorstander van..
Toen op een middag in de schuur zag ik een losse stoelpoot (hout) staan, ik heb hem meteen gepakt en helemaal schoon gemaakt, riep me zusje en zij dat ze op mijn bed moest gaan zitten en de stoelpoot voor haar uit tegen de grond moest houden, (met de punt van haar voet tegen de stoelpoot aan zodat die niet verschuift) en ben nu al ongeveer een maandje lang elke dag met beide schenen tegen die stoelpoot aan het trappen, en als ik in de gym ben trap ik na de training even me schenen rood tegen een 20 cm diameter bokszak gevult met zand,

maar ik wil eingelijk weten of het een goede techniek is waar ik mee bezig ben?

Hoor het wel,

Osu

Garcia
06-10-2008, 13:09
Mijn inziens is hetgene wat jij nu doet de grootst mogelijke onzin die er bestaat.

Gewoon hard trainen in de sportschool en de juiste afweertechniek gebruiken en je heb deze onzin niet nodig.

Dooie schenen = bs


Maargoed, als het voor jou werkt ga dan vooral door :)

MichaelFreeFight
06-10-2008, 13:17
Mijn inziens is hetgene wat jij nu doet de grootst mogelijke onzin die er bestaat.

Gewoon hard trainen in de sportschool en de juiste afweertechniek gebruiken en je heb deze onzin niet nodig.

Dooie schenen = bs


Maargoed, als het voor jou werkt ga dan vooral door :)

Nou, als iemand een lowkick wil geven is de enige manier volgens mij je poot optrekke en opvangen met je knie/scheenbeen.. en als die flink uithaalt en hij komt op je scheenbeen doet het aardig zeer..

ohja, toen ik begon met mijn techniek was het 5x trappe en ik gaf al op, nu een maand later, kan ik 1 tot anderhalve minuut op de stoelpoot blijve trappen, dus vooruitgang is er wel..
maargoed, als jullie zeggen het is helemaal niet goed voor je enz enz, dan stop ik ermee?

Michael

Fr3ddy
06-10-2008, 13:41
Vooral doorgaan maar je bent ondertussen al redelijk gevorderd zie ik.. het beste kun je nu overstappen op lantaarnpalen

761217186
06-10-2008, 13:46
ik lijkt mij ook echt een bekend onzin verhaal, het is wel zo dit vroeger veel gedaan werd. Ook in het Karate. Maar veel nut had het volgens mij niet echt. Je kunt er eerder lastige blessures van krijgen zoals scheenbeenvlies ontsteking. Als je dan toch door gaat bestaat de kans dat het chronisch wordt en kun je het wel vergeten met je sport.

MichaelFreeFight
06-10-2008, 14:07
Ik weet niet goed wat ik moet doen,

De een zegt doorgaan (op lantaarnpalen)
En de ander zegt dat als ik doorga dat er een kans bestaat dat ik het kan vergeten met me sport..

Wat moet ik dan doen? Een 20 cm diameter bokszak kopen en vullen met zand en aan de vloer+platfond bevestigen en daarop trappen?

Laat het horen!

Michael

De dikke nudist
06-10-2008, 14:29
Flink over je schenen wrijven met aardappelschillen.

poNji
06-10-2008, 14:31
Flink over je schenen wrijven met aardappelschillen.

Bedoel je niet het aardappelschilmesje?

MichaelFreeFight
06-10-2008, 14:44
Bedoel je niet het aardappelschilmesje?

Aardappelschilmesje? daar heb ik nog nooit van gehoort:P leg eens uit

poNji
06-10-2008, 15:14
http://www.kookwinkel.nl/upload/Producten/Snijden/Oldenhof/tn/Oldenhof%20hakmes%20IMG_4057.jpg
*CHOP CHOP CHOP*

MichaelFreeFight
06-10-2008, 15:16
http://www.kookwinkel.nl/upload/Producten/Snijden/Oldenhof/tn/Oldenhof%20hakmes%20IMG_4057.jpg
*CHOP CHOP CHOP*

Meen je dat nou serieus of is dat gewoon een geintje?

Mike
06-10-2008, 15:17
stokjes?

ik zou naar parkeergarages gaan en daar a la Tong Po betonnen steunpilaren kapot trappen. dan kom je er het snelst

poNji
06-10-2008, 15:19
stokjes?

ik zou naar parkeergarages gaan en daar a la Tong Po betonnen steunpilaren kapot trappen. dan kom je er het snelst

Hahaha deze thread is nu al epic :thup:

Lee Hottie # 1 fan
06-10-2008, 16:04
Hallo micheal!!

ik zou je graag door willen verwijzen naar deze thread

Zenuwen doodslaan/schoppen - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=502644#post502644)

hier kan je lezen hoe je mijn goedkope, maar enige in Nederland scheenbeen afhard kid kunt bestellen

mvg LHn1F

Lee Hottie # 1 fan
06-10-2008, 16:05
Scheenbeen zenuw afhard KIT!!!

nu als enige in Nederland verkrijgbaar!!

bevat.. oa. -deegroller om over de schenen te rollen tot ze gevoelloos worden.

2 bamboe totempalen.. (let op!! nu met gratis trapteller.)
2 b2 cementblokken met lederen stootplaat om de knokkels optimaal te beschermen.

ik hoor het wel

sportieve groet oesh.

dimitri
06-10-2008, 16:17
Geachte Lezer,

Ik doe nu al een tijdje aan FreeFight en ben er achter gekomen dat harde schenen een degelijk goed wapen zijn, om mee aan te vallen, en mee te blokkeren,
Dus ik heb een beetje op het internet gespeurd naar technieken en vooral het flesje rollen en tikken op de schenen kwam vaak in beeld, maar ben hier niet echt een voorstander van..
Toen op een middag in de schuur zag ik een losse stoelpoot (hout) staan, ik heb hem meteen gepakt en helemaal schoon gemaakt, riep me zusje en zij dat ze op mijn bed moest gaan zitten en de stoelpoot voor haar uit tegen de grond moest houden, (met de punt van haar voet tegen de stoelpoot aan zodat die niet verschuift) en ben nu al ongeveer een maandje lang elke dag met beide schenen tegen die stoelpoot aan het trappen, en als ik in de gym ben trap ik na de training even me schenen rood tegen een 20 cm diameter bokszak gevult met zand,

maar ik wil eingelijk weten of het een goede techniek is waar ik mee bezig ben?

Hoor het wel,

Osu

Trappen tegen houten stokken, zakken vol zand, klinkt alsof je al goed op weg bent.

Als dit allemaal te makkelijk wordt zou ik eventueel overwegen om over te stappen naar respectievelijk metaalen buizen en zakken vol grind of beton.

Laat je niets wijsmaken door softies die denken dat je met een gewone bokszak al genoeg doet. Ik durf te wedden dat degenen die zo'n raad geven nog geen UFC title gewonnen hebben!

nanni149
06-10-2008, 16:47
wie is jouw trainer !!! :freaky:

FOCUS
06-10-2008, 17:09
tjek ff oudere threads in dit forum

Dennuz
06-10-2008, 17:10
wie is jouw trainer !!! :freaky:

Youtube

Fr3ddy
06-10-2008, 17:16
YouTube - Muay Thai Shin Hardening (http://www.youtube.com/watch?v=WDg7fzKfsbM)

MichaelFreeFight
06-10-2008, 17:27
wie is jouw trainer !!! :freaky:

Rob Van Esdonk en Jeffrey Van 't Schip..:)

PigDog
06-10-2008, 18:04
Je moet je schenen door je zusje laten onderschijten en dan 20 minuten laten intrekken...
Succes gegarandeerd!

poNji
06-10-2008, 18:19
Je moet je schenen door je zusje laten onderschijten en dan 20 minuten laten intrekken...
Succes gegarandeerd!

DIT WERKT ECHT!!! IK HEB HET ZELF GEPROBEERD!!

Tnx man, nu kan ik eindelijk op top-niveau beginnen!

Briant
06-10-2008, 19:28
Ik heb gehoord dat je van gras eten stevige scheenspieren krijgt... weten jullie of dat klopt, ik heb het van wikipedia

dimitri
06-10-2008, 20:42
Ik heb gehoord dat je van gras eten stevige scheenspieren krijgt... weten jullie of dat klopt, ik heb het van wikipedia

Als je het juiste gras in een lekker cake-je draait dan werkt het vast wel!

Lee Hottie # 1 fan
06-10-2008, 21:10
@ michael bedankt voor je PM ik zal mijn sales medewerkers wel een brochure laten sturen als je even je mail adress achterlaat

sportgroeten Len

YoMarK
07-10-2008, 22:37
HAHAHAHAHA :thup:

Garcia
08-10-2008, 10:21
Nou, als iemand een lowkick wil geven is de enige manier volgens mij je poot optrekke en opvangen met je knie/scheenbeen.. en als die flink uithaalt en hij komt op je scheenbeen doet het aardig zeer..

ohja, toen ik begon met mijn techniek was het 5x trappe en ik gaf al op, nu een maand later, kan ik 1 tot anderhalve minuut op de stoelpoot blijve trappen, dus vooruitgang is er wel..
maargoed, als jullie zeggen het is helemaal niet goed voor je enz enz, dan stop ik ermee?

Michael

Als je goed de wedstrijd analyseert dan zie je dat ze de trap afweren met het scheen, maar wel het been schuin houden zodat de trap over je been glijd en de kracht niet vol op je bot terecht komt.

Ga jij je scheen strak houden (recht) dan krijg je bot op bot contact en dat doet zeer en gebruik jij de verkeerde techniek. ;)

MichaelFreeFight
08-10-2008, 12:56
Als je goed de wedstrijd analyseert dan zie je dat ze de trap afweren met het scheen, maar wel het been schuin houden zodat de trap over je been glijd en de kracht niet vol op je bot terecht komt.

Ga jij je scheen strak houden (recht) dan krijg je bot op bot contact en dat doet zeer en gebruik jij de verkeerde techniek. ;)

Klinkt erg logish.. bedankt, maar dan heb ik nog een vraag aan jou..
Stel dat ik met mijn techniek doorga, en dat mn schenen hard worden, en ik kom tegenover iemand te staan waarvan de schenen minder hard zijn, en ik blok m dus wel recht.. dan is hij diegene die meer pijn heeft dan mij.. en dan krijg je toch ook een zeer effectief effect :D?

Il Loco
08-10-2008, 13:24
Klinkt erg logish.. bedankt, maar dan heb ik nog een vraag aan jou..
Stel dat ik met mijn techniek doorga, en dat mn schenen hard worden, en ik kom tegenover iemand te staan waarvan de schenen minder hard zijn, en ik blok m dus wel recht.. dan is hij diegene die meer pijn heeft dan mij.. en dan krijg je toch ook een zeer effectief effect :D?

Je kunt je schenen 'harden' zoveel je wilt, als jij een trap met recht scheenbeen gaat blokken kan ik je verzekeren dat niet alleen hij maar ook jij daar enorm last van gaat krijgen, dus zo effectief is dus nog niet.

Ik zou me gewoon aan de juiste technieken houden.

En ik zou zeker dat setje van Len bestelen, superspul! :thup:

MichaelFreeFight
08-10-2008, 13:40
Je kunt je schenen 'harden' zoveel je wilt, als jij een trap met recht scheenbeen gaat blokken kan ik je verzekeren dat niet alleen hij maar ook jij daar enorm last van gaat krijgen, dus zo effectief is dus nog niet.

Ik zou me gewoon aan de juiste technieken houden.

En ik zou zeker dat setje van Len bestelen, superspul! :thup:

Als ze me de brochure stuurt doe ik dat misschien wel :D wil wat uitgebreide info over dat setje..

Garcia
08-10-2008, 21:12
Klinkt erg logish.. bedankt, maar dan heb ik nog een vraag aan jou..
Stel dat ik met mijn techniek doorga, en dat mn schenen hard worden, en ik kom tegenover iemand te staan waarvan de schenen minder hard zijn, en ik blok m dus wel recht.. dan is hij diegene die meer pijn heeft dan mij.. en dan krijg je toch ook een zeer effectief effect :D?

Zoals Il Loco al aangeeft, het zal geen ene moer uitmaken. Kwestie van de juiste techniek trainen en deze toepassen.

Succes.

De dikke nudist
08-10-2008, 21:13
Troll

chief108
08-10-2008, 21:17
Troll
oh duhhhhhh

maar zeg dat nou niet man
straks wil hij me ook nog nog een kopstoot geven :wacko:

De man van 14K
08-10-2008, 22:29
internetz.. my god

Il Loco
08-10-2008, 23:58
Als ze me de brochure stuurt doe ik dat misschien wel :D wil wat uitgebreide info over dat setje..

Owhhh pleasseeee...

:twak:

poNji
09-10-2008, 11:38
oh duhhhhhh

maar zeg dat nou niet man
straks wil hij me ook nog nog een kopstoot geven :wacko:

Zal ik je vast met tafelpoot tegen je hoofd slaan, kun je vast je hoofd hardenen :whistling: