PDA

View Full Version : Wie heeft er ervaring met "Fund Trading"?



Christophe
08-10-2008, 18:27
De reden moet ik niet schetsen: ik woon in Mexico en heb m'n bankrekening in België (en dat ga ik zo houden ook ;)).

Een gewone overschrijving van bank naar bank is reteduur, dus momenteel schrijf ik over naar het Duitse rekeningnummer van de Mexicaanse bank waar m'n verloofde nog gewerkt heeft. Zij zetten het dan op het (voor hen) gepaste moment over naar pesos, schrijven het over naar Mexico en zetten het op haar rekening.

Maar nu vond ik op het internet deze site (ik keek er altijd voor de wisselkoersen, maar ze doen dus ook aan trading): http://www.xe.com/fx/

Je kan er heel wat mee doen (bids, etc.) en het leek me dan ook een interessante optie om wat meer inzage (en inspraak) in de transfers van m'n geld te hebben. Ik vind het alleen raar dat ze geld vragen (tss. €10 en €15) voor de "Wire Transfer" naar hun bank in Duitsland, want met IBAN en BIC zijn toch alle overschrijvingen binnen de Europese Unie gratis?! Ik heb hen hierover een mailtje gestuurd.

Maar ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden? Is het een goede optie? Enige tips of dingen waar ik op moet letten?

M'n verloofde zit volop in de financiële wereld (commodity trading), haar tweelingbroer doet op grote schaal aan fund trading voor een Duitse Bank maar ik vertel m'n verloofde altijd dat je op Mixfight alle vragen kan stellen ... er is altijd wel iemand die je een duidelijk antwoord of een goede oplossing kan bieden.

Waarvoor alvast dank en reps! :thup:

De dikke nudist
08-10-2008, 18:32
Sorry, geen ervaring mee.

Biiyen
08-10-2008, 18:36
Mijn oom is ook ge-emigreerg en heeft een rekening in NL, daar staat zijn hoofd geld. Maar hij heeft ook een rekening in het buitenland. Hij geeft zichzelf elke maand "loon" op zijn buitenlandse rekening zogezegd.

Het is wel redelijk duur, maar omdat je de kosten kan sharen of zelfs kan overlaten aan de ontvanger valt het te beperken. Als je de kosten betaald vanuit Nederland dan wordt je inderdaad een poot uitgedraaid. Dus even uitzoeken welke optie het goedkoopst is voor jezelf. Meestal is alle kosten voor ontvanger het goedkoopst.

Naderhand ga je waarschijnlijk ook inkomen in Mexico hebben en dan heb je toch een bankrekening nodig, met pinpas ed. Afhankelijk zijn van een ander zou mij persoonlijk verschrikkelijk lijken.

Christophe
08-10-2008, 18:53
Mijn oom is ook ge-emigreerg en heeft een rekening in NL, daar staat zijn hoofd geld. Maar hij heeft ook een rekening in het buitenland. Hij geeft zichzelf elke maand "loon" op zijn buitenlandse rekening zogezegd.

Het is wel redelijk duur, maar omdat je de kosten kan sharen of zelfs kan overlaten aan de ontvanger valt het te beperken. Als je de kosten betaald vanuit Nederland dan wordt je inderdaad een poot uitgedraaid. Dus even uitzoeken welke optie het goedkoopst is voor jezelf. Meestal is alle kosten voor ontvanger het goedkoopst.

Maar als je oom zowel "ontvanger" als "verstuurder" is, betaald hijzelf de kosten hoe dan ook, niet?!



Naderhand ga je waarschijnlijk ook inkomen in Mexico hebben en dan heb je toch een bankrekening nodig, met pinpas ed. Afhankelijk zijn van een ander zou mij persoonlijk verschrikkelijk lijken.
Ik hoop wel een inkomen te gaan hebben hier! ;)
M'n vriendin heeft een aparte rekening aan haar rekening verbonden (zo doen ze het hier), waarvan ik de pinpas heb. Maar ik word het inderdaad een beetje beu haar voor alles en nog wat om hulp te moeten vragen!

Biiyen
08-10-2008, 19:00
Maar als je oom zowel "ontvanger" als "verstuurder" is, betaald hijzelf de kosten hoe dan ook, niet?!


Uiteraard, maar de kosten voor jou als Mexicaan zijn veel lager dan voor jou als Europeaan. Daarom, alle kosten voor ontvanger is meestal het gunstig.

Christophe
08-10-2008, 19:06
Uiteraard, maar de kosten voor jou als Mexicaan zijn veel lager dan voor jou als Europeaan. Daarom, alle kosten voor ontvanger is meestal het gunstig.

Hmmm... goed punt

Mashkadov
09-10-2008, 18:50
Er zijn banken die zowel in Mexico als België filialen hebben. Bv. Citibank.
Ik zou eens bellen en informatie vragen aan hun klantendienst.

Een zichtrekening bij Citibank België is gratis en wellicht is een overschrijving tussen Citibank-filialen in Mexico en België goedkoper dan tussen verschillende banken.

Christophe
09-10-2008, 18:51
Er zijn banken die zowel in Mexico als België filialen hebben. Bv. Citibank.
Ik zou eens bellen en informatie vragen aan hun klantendienst.

Een zichtrekening bij Citibank België is gratis en wellicht is een overschrijving tussen Citibank-filialen in Mexico en België goedkoper dan tussen verschillende banken.

Ook een goeie, al lijkt Citibank me wel één van de meest onbetrouwbare banken die er is!

Mashkadov
09-10-2008, 19:00
Citibank is nochtans AA rated volgens Standard & Poor's, Moody's, etc.
11de veiligste bank ter wereld in 2007.

Anders is AXA Bank ook een alternatief.