PDA

View Full Version : Bloemkool oren



JP
13-10-2008, 18:39
Had al een paar topics daarover gevonden maar geen antwoord op mijn vragen. Ik ben naar de dokter geweest maar die wist er natuurlijk niets van en gaf mij wa pillekes die niks deden.

Heeft dus iemand met ervaring tips voor de verzorging? Ik kamp al een week of twee met een mega zwelling aan mijn oor. Heb eigenlijk geen idee hoe lang het nu zal duren. Wel super vervelend om mee te rollen/slapen. Ik heb het al 2 keer zelf leeg gezogen maar het komt steeds terug. Ik vrees dat het nu al te laat is voor dat het helemaal weer in orde komt.

Thanks.

Jochem
14-10-2008, 08:20
zelf blijven leegzuigen totdat het stopt. wel telkens binnen 24 uur nadat de zwelling optreedt. vergeet niet eerst je oor te desinfecteren!! anders ben je straks verder van huis. Wat werkt om de zwelling tegen te gaan is je oor goed in te pakken (heel je hoofd dus) na het leegzuigen.

suc6 :)

Ronald
14-10-2008, 08:53
Heb je dat filmpje nog Jochem waar je je eigen oor met een spuit leegzuigt?

chief108
14-10-2008, 09:02
Heb je dat filmpje nog Jochem waar je je eigen oor met een spuit leegzuigt?
x2

is toch ook een Mixfight Klassieker!

JP
14-10-2008, 09:42
dankt voor de tips. Nu weet ik het wel voor de volgende keer hoor. Momenteel is het nog altijd dik maar de pijn gaat stilaan weg. Het komt wel nog in orde zeker.

ik verpak het ook voor te trainen maar het blijft wel vervelend. hopelijk in orde tegen de 25&26.

HUNTER
14-10-2008, 09:51
als je het niet leeghaalt dan krijg je ws wat behoorlijke kraakbeenvorming op de plek waar het bloed zat.... Leeghalen dus!

De laatste keer ben ik naar een plastisch chirurg geweest met mn volgelopen oor. Die maakte er van beide kanten drie sneetjes in en heeft het met flink veel kracht helemaal leeggedrukt. Hierna een week lang een heel strakke tulband op gehad maar nooit meer last er van gehad (aan die kant dan :whistling:)

maar wellicht kun je er nog geld mee verdienen... als je chief met zijn vriendjes tegenkomt :hugegrin:

Fr3ddy
14-10-2008, 11:38
Het is wel belangrijk dat je er snel bij bent.. anders kunnen die dingen nogal uit de kluiten wassen

http://img410.imageshack.us/img410/9516/jochembhq6.jpg

HUNTER
14-10-2008, 12:04
LMAO!!! :hugegrin:

Garcia
14-10-2008, 13:33
Hahaha

goro
14-10-2008, 14:01
Zeg ik ben met bjj begonnen. Maar kheb niet zoveel zin in zo een oren. Hoe krijg je die? Want ik heb er nog geen gezien in de club.

JP
14-10-2008, 14:19
Ja ik vroeg me ook af hoe jij die kreeg tot het gebeurde. Ik herinner me zelf niet meer hoe het kwam. De dag na een redelijk zware training had ik plots een zwelling. Het was niet direct super dik maar over een paar dagen was het wel prijs.

Anyway, van een vroeger post:


Beschadiging van het kraakbeen in je oren en de bijbehorende bloedingen...

HUNTER
14-10-2008, 16:02
Zeg ik ben met bjj begonnen. Maar kheb niet zoveel zin in zo een oren. Hoe krijg je die? Want ik heb er nog geen gezien in de club.

is ook een kwestie van aanleg... de een kan je zijn oor er bijna afdraaien en dan gebeurt er niets en de ander heeft aan een heel klein tikje genoeg om helemaal vol te lopen

mama
14-10-2008, 16:19
Zeg ik ben met bjj begonnen. Maar kheb niet zoveel zin in zo een oren. Hoe krijg je die? Want ik heb er nog geen gezien in de club.

Stoppen en op ballet gaan.

Ronald
14-10-2008, 19:53
LOL @ Ferry :D

Jochem
14-10-2008, 22:06
lol! en hier is het filmpje van mij.

YouTube - How to self-operate on a Cauliflower Ear (http://www.youtube.com/watch?v=TxNnzuYIln4)

renamer
14-10-2008, 22:34
zelf blijven leegzuigen totdat het stopt. wel telkens binnen 24 uur nadat de zwelling optreedt.
suc6 :)


dat laat ik meestal aan mijn vriendin over.. plus dat me rug daar niet flexibel genoeg voor is...


sorry sorry offtoppic...

schurem
15-10-2008, 02:30
lmao! vechtoren zijn geen blessures, het zijn troffeën!

goro
15-10-2008, 09:27
putjes in mijn schenen ok, vervorming op mijn knokels ok, bultjes op mijn knieen ok, maar bloemkool oren! njet!

chief108
15-10-2008, 09:41
putjes in mijn schenen ok, vervorming op mijn knokels ok, bultjes op mijn knieen ok, maar bloemkool oren! njet!
dan moet je doen wat je altijd al deed:
gewoon naar Mama luisteren


Stoppen en op ballet gaan.

mama
20-10-2008, 15:38
Doet ie niet krijg er negatieve wraps voor. Beetje jammer voor het goede advies
;)

anonymous001
20-10-2008, 15:50
Doet ie niet krijg er negatieve wraps voor. Beetje jammer voor het goede advies
;)

Is alweer gecompenseerd...;)

chief108
21-10-2008, 08:14
LOL @ de neg reps van Goro....

je zult er vast erg Gangsta uitzien in je tutu....

http://www.angelzfunnyz.com/Portals/0/Gallery/Album/8/Gangster%20In%20Tutu.jpg

the boxer
21-10-2008, 10:10
hahaha en reps voor chief!

goro
21-10-2008, 10:34
LOL @ de neg reps van Goro....

je zult er vast erg Gangsta uitzien in je tutu....

http://www.angelzfunnyz.com/Portals/0/Gallery/Album/8/Gangster%20In%20Tutu.jpg
Gangsta uitzien

761217186
21-10-2008, 18:24
Toen ik net was begonnen met grappeling kreeg ik na een training ook last van een bloemkool oor. Ik had hier geen ervaring mee, bij mij deed het niet echt pijn. The Underdog gaf mij het advies om het leeg te zuigen met een naaldje en er dan een drukverbandje op aan te leggen. De volgende dag haalde ik het verband er af en zag ik dat mijn oor al weer vol zat. Daarna nog 2x de spuit er in gezet, helaas bleef het vocht terug komen.

Daarna las ik in een mixfight topic dat je een bloemkool oor niet krijgt, maar verdient.

Omdat ik net begonnen was besloot ik toch maar even naar de dokter te gaan omdat ik dacht dat ik deze troffee te snel kreeg.

De dokter wist hier niet echt raad mee en verweest mij door naar de KNO arts. Deze heeft er na een week een sneetje in gemaakt en daarna een speciaal drukverbandje op aangebracht. Deze moest ik ongeveer 48 uur laten zitten, de KNO arts gaf aan dat je een bloemkool oor altijd moet ontlasten!
Ook vertelde hij dat er te vaak een te kleine naald word gebruikt met als gevolg dat je niet alle vocht uit de zwelling krijgt. En dat de wond niet goed en lang genoeg word afgedrukt!

Het niet verhelpen van een bloemkool oor heeft uit eindelijk het gevolg dat je kraakbeen afsterft, misvorming van het oor. Dit kan erg pijnlijk zijn.

mocht je hier gevoelig voor zijn is de enige oplossing het dragen van hoofdbescherming (headgear)

goro
21-10-2008, 18:33
Toen ik net was begonnen met grappeling kreeg ik na een training ook last van een bloemkool oor. Ik had hier geen ervaring mee, bij mij deed het niet echt pijn. The Underdog gaf mij het advies om het leeg te zuigen met een naaldje en er dan een drukverbandje op aan te leggen. De volgende dag haalde ik het verband er af en zag ik dat mijn oor al weer vol zat. Daarna nog 2x de spuit er in gezet, helaas bleef het vocht terug komen.

Daarna las ik in een mixfight topic dat je een bloemkool oor niet krijgt, maar verdient.

Omdat ik net begonnen was besloot ik toch maar even naar de dokter te gaan omdat ik dacht dat ik deze troffee te snel kreeg.

De dokter wist hier niet echt raad mee en verweest mij door naar de KNO arts. Deze heeft er na een week een sneetje in gemaakt en daarna een speciaal drukverbandje op aangebracht. Deze moest ik ongeveer 48 uur laten zitten, de KNO arts gaf aan dat je een bloemkool oor altijd moet ontlasten!
Ook vertelde hij dat er te vaak een te kleine naald word gebruikt met als gevolg dat je niet alle vocht uit de zwelling krijgt. En dat de wond niet goed en lang genoeg word afgedrukt!

Het niet verhelpen van een bloemkool oor heeft uit eindelijk het gevolg dat je kraakbeen afsterft, misvorming van het oor. Dit kan erg pijnlijk zijn.

mocht je hier gevoelig voor zijn is de enige oplossing het dragen van hoofdbescherming (headgear)
dit is een rep waard.

The Bulldog
21-10-2008, 18:53
HAHA head gear dragen hè 761217186??

net als jij? eerts 45 minuten rollen zonder en de laatste 10 even op zetten???

761217186 had idd een hardnekkig stukje opblaasoor...en de tulband ...die droeg hij trouw zoals voorgeschreven....na ja......de eerste 24 uur van de voorgeschreven 48...want het zag er niet uit vond ie...

Ondertussen gezien zijn vooruitgang verdiend hij zeker een troffee dus ik denk dat we in enschede zijn oren maar even moeten laten gloeien...

761217186
21-10-2008, 19:13
HAHA head gear dragen hè 761217186??

net als jij? eerts 45 minuten rollen zonder en de laatste 10 even op zetten???

761217186 had idd een hardnekkig stukje opblaasoor...en de tulband ...die droeg hij trouw zoals voorgeschreven....na ja......de eerste 24 uur van de voorgeschreven 48...want het zag er niet uit vond ie...

Ondertussen gezien zijn vooruitgang verdiend hij zeker een troffee dus ik denk dat we in enschede zijn oren maar even moeten laten gloeien...

Hahaha... bevonstaande klopt. Ik was wat eigenwijs er verkorte het inderdaad met naar 24 umm, o nee, ik moest werken en schaamde mij voor de tulband, dus werden het uiteindelijk 12 uurtjes..! hier heb ik uiteindelijk ook een kleine troffee aan overgehouden (liep toch weer iets vocht in) Dat noemt men last hebben van je eigen gedrag.

O,ja.. oren laten gloeien gaat even niet.. ben in Ede door mijn enkel gegaan en die is weer eens aan de dikke kant.

JP
21-10-2008, 19:58
Toen ik net was begonnen met grappeling kreeg ik na een training ook last van een bloemkool oor. Ik had hier geen ervaring mee, bij mij deed het niet echt pijn. The Underdog gaf mij het advies om het leeg te zuigen met een naaldje en er dan een drukverbandje op aan te leggen. De volgende dag haalde ik het verband er af en zag ik dat mijn oor al weer vol zat. Daarna nog 2x de spuit er in gezet, helaas bleef het vocht terug komen.

Daarna las ik in een mixfight topic dat je een bloemkool oor niet krijgt, maar verdient.

Omdat ik net begonnen was besloot ik toch maar even naar de dokter te gaan omdat ik dacht dat ik deze troffee te snel kreeg.

De dokter wist hier niet echt raad mee en verweest mij door naar de KNO arts. Deze heeft er na een week een sneetje in gemaakt en daarna een speciaal drukverbandje op aangebracht. Deze moest ik ongeveer 48 uur laten zitten, de KNO arts gaf aan dat je een bloemkool oor altijd moet ontlasten!
Ook vertelde hij dat er te vaak een te kleine naald word gebruikt met als gevolg dat je niet alle vocht uit de zwelling krijgt. En dat de wond niet goed en lang genoeg word afgedrukt!

Het niet verhelpen van een bloemkool oor heeft uit eindelijk het gevolg dat je kraakbeen afsterft, misvorming van het oor. Dit kan erg pijnlijk zijn.

mocht je hier gevoelig voor zijn is de enige oplossing het dragen van hoofdbescherming (headgear)

Iedereen nog es bedankt voor de reacties. Heb ondertussen bijna geen last meer van mijn oor. Kheb het in totaal 5 keer leeg gezogen maar bleef ik ondertussen ook trainen wat mss niet zo slim was. Ik hou er niet veel van over behalve toch een kleine "vuling" in mijn oor. Het heeft een dikke 2 weken geduurd en ik denk nog mss ne week of zo voor dat het volledig weg is.

Het afdrukken na het zuigen was idd een belangrijke issue en deed het goed vanaf het moment dat ik het effectief deed. Ik trainde met tape op mn oor en probeerde het zo vast als mogelijk te krijgen. Het was nog best te doen maar toch blijft het hangen in uw hoofd en het rollen is dan wat minder intens.

Anyway, thanks again voor de tips want zonder jullie was het wss anders afgelopen. :thup:

Briant
21-10-2008, 22:48
Hahaha... bevonstaande klopt. Ik was wat eigenwijs er verkorte het inderdaad met naar 24 umm, o nee, ik moest werken en schaamde mij voor de tulband, dus werden het uiteindelijk 12 uurtjes..! hier heb ik uiteindelijk ook een kleine troffee aan overgehouden (liep toch weer iets vocht in) Dat noemt men last hebben van je eigen gedrag.

O,ja.. oren laten gloeien gaat even niet.. ben in Ede door mijn enkel gegaan en die is weer eens aan de dikke kant.

ja je oren zien er prima uit, maar je enkel.... ik hoop dat het niet te ernstig is maat, doe in ieder geval rustig aan!

B3 lik3 M3
22-10-2008, 07:54
Ik had ook een ongelovelijke bloemkooloor.. ik heb er niets aan gedaan en uiteindelijk is er maar een klein plekje overgebleven..

ROIDRAGE
22-10-2008, 09:34
Ik had ook een ongelovelijke bloemkooloor.. ik heb er niets aan gedaan en uiteindelijk is er maar een klein plekje overgebleven..

dat voorrecht had ik dus niet he

the boxer
22-10-2008, 19:59
:morepics:

Briant
22-10-2008, 20:34
Ik had ook een ongelovelijke bloemkooloor.. ik heb er niets aan gedaan en uiteindelijk is er maar een klein plekje overgebleven..

Dito. Je ziet het bij mij alleen als je het weet.

Tsuki
23-10-2008, 10:17
ROIDRAGE zijn oorkes zijn legandarisch ................... RESPECT

Khanom Thom
23-10-2008, 10:28
Ik had ook een ongelovelijke bloemkooloor.. ik heb er niets aan gedaan en uiteindelijk is er maar een klein plekje overgebleven..

Tis maar wat je een klein plekje noemt ;)

B3 lik3 M3
23-10-2008, 10:38
Ok ok.. ik vergelijk ze met die van Bram ;)

Khanom Thom
23-10-2008, 11:15
Okee, vergeleken met Bram heb een klein plekje ja... ;)

Ufuk
18-03-2009, 19:48
Afgelopen donderdag voor het laatst een zwelling opgelopen. Geen pijn, alleen denk ik wel dat het oor nog veel vaker een optater zal krijgen, dus is het wel handig om gewoon de schade te beperken. Ben ik nou te laat met uitzuigen? Ben van plan om morgen gewoon bij de huisarts naar binnen te lopen.

Jochem
19-03-2009, 00:16
Als het nog zacht is kan het nog, maar 48 uur is volgens mij toch wel de max. Trainen met headgear voor 2 weken.

barclay
19-03-2009, 09:35
http://www.bbc.co.uk/totp/wallpaper/640x480/tweenies.jpg

Zorg dat het niet als deze gasten wordt

Wees er op tijd bij

schurem
20-03-2009, 02:47
gaaf! freggel-oor klinkt echt tienkeer beter dan bloemkooloor

ik heb voortaan freggeloortjes, hell yea!

chief108
20-03-2009, 08:32
LOL....
Dennuz is een Laaf met Freggel oortjes....

wat een freak....

Dennuz
20-03-2009, 09:14
LOL....
Dennuz is een Laaf met Freggel oortjes....

wat een freak....

Keyboard warrior ;), vanavond ben ik wel weer in Klazinaveen. Kom je ook? :D

chief108
20-03-2009, 09:26
ben er morgenochtend wel

wat is er te doen dan vanavond?

Dennuz
20-03-2009, 10:22
ben er morgenochtend wel

wat is er te doen dan vanavond?

Niks speciaal, kom gewoon trainen

chief108
20-03-2009, 10:43
hoe laat?

Dennuz
20-03-2009, 11:05
hoe laat?

eurm, half 7 half 8 is KB training van Peter

chief108
20-03-2009, 11:21
no grappling?

Dennuz
20-03-2009, 11:51
no grappling?

Nee, geen officiële mma trainingen meer in Klazinaveen.
De jongens die willen trainen komen naar Glanerbrug toe..

Maar ga vanavond nog wel ff rollen met een nieuw mma talent :whistling:

The Bulldog
20-03-2009, 12:54
Maar ga vanavond nog wel ff rollen met een nieuw mma talent :whistling:


jaaaa ik hoorde al zoiets doe je goed kerel,,,,,,helpen talenten verder te ontwikkelen....

NielsN
20-03-2009, 18:37
Hoe zit dat eigenlijk, ga je knokken binnenkort, Chief?

Sportvision
20-02-2013, 17:05
lol, ik zoek een plaatje om iemand te laten zien wat dat nou is voor iemand, zon bloemkool oor. google ik het, sta ik zelf met een gefotosjopte bloemkool op mn knars zowat bovenaan google

Gilaiir
20-02-2013, 17:15
lol, ik zoek een plaatje om iemand te laten zien wat dat nou is voor iemand, zon bloemkool oor. google ik het, sta ik zelf met een gefotosjopte bloemkool op mn knars zowat bovenaan google

Hahahah! Ik zie het jaa! Geweldig!

Flabbert
20-02-2013, 18:33
Stoppen en op ballet gaan.

hahaha hulde

Pansier
20-02-2013, 18:56
lol, ik zoek een plaatje om iemand te laten zien wat dat nou is voor iemand, zon bloemkool oor. google ik het, sta ik zelf met een gefotosjopte bloemkool op mn knars zowat bovenaan google

:lol:

Johannes de Sloper
21-02-2013, 21:57
Lelijke gozer ben je ook Jochem.
Daar heb je geen photoshop vooor nodig.