PDA

View Full Version : Beer



anonymous001
25-10-2008, 12:33
Man doodt beer met stok
Jim West is op wonderbaarlijke manier aan een gewisse dood ontsnapt. De 45-jarige Canadees was aan het wandelen met zijn honden in de wouden van British Columbia, toen een grote zwarte beer hem aanviel. Hij wist de aanval enkel te overleven door de schedel van het enorme dier in te slaan met een grote stok. De man had maar liefst zestig hechtingen nodig na de schrikwekkende aanval. Op zijn achterhoofd heeft Jim West nu een gigantisch litteken, dat hem voor altijd zal herinneren aan zijn vreselijke avontuur. Jim West was zijn honden aan het uitlaten toen hij plots een gegrom hoorde. Hij draaide zich om en schrok zich rot. "Ik zag ineens een grote beer met ogen vol met haat", vertelde hij. "Ik had geen keuze. Dus ik stampte met mijn voet en probeerde de beer in het gezicht te raken. Het enorme dier beet in de achterkant van mijn hoofd en de linkerkant van mijn lichaam." Jim slaagde erin om terug rechtop te komen en een grote stok vast te grijpen. "Ik deed een stap naar voren en plofte de stok neer op het hoofd van de beer. Het dier stond daar maar en leek wat van slag. Ik besefte dat ik moest doorzetten, want anders zou ik terug tegen de grond gaan en waarschijnlijk nooit meer rechtop komen. Ik gebruikte mijn stok als een hamer en bleef slaan tot de beer op de grond lag en er bloed uit het dier zijn neus kwam." Jim West had de schedel van de beer verbrijzeld en bleek het dier gedood te hebben. De Canadees strompelde daarna naar een lodge die één kilometer verder lag en van daaruit werd hij naar het ziekenhuis gebracht. Parkopzichters - die de beer met verbrijzelde schedel terugvonden - waren stomverbaasd dat de man erin geslaagd was dit verschrikkelijke avontuur te overleven. Achteraf bleek dat de beer nog twee kleintjes had, die helaas afgemaakt moesten worden omdat ze de strenge winter niet zouden kunnen overleven zonder hun moeder. Jim West verklaarde dat hij geen spijt had van wat hij had gedaan, omdat dit zijn enige kans was op overleven. Hij gaat nu de geschiedenis in als de eerste man in Canada die een beer heeft kunnen doden met een stok.