PDA

View Full Version : Opwarming voor de ring.



goro
06-11-2008, 13:26
Hoe lang gemiddeld warmt een thai boxer zich op voor hij de ring in gaat? Kheb M Groenhart eens zien opwarmen met Passemier. Wat een beest!

Maar kvroeg me af hoe en hoe lang zo een gemiddelde opwarming is.

Ik rek en strek me alleen voor een kyokushin partij. Maar kheb zo wat gemerkt dat een thaiboxer voor een matchmaking zich een beetje anders opwarmt.

Blythe
06-11-2008, 14:01
Is natuurlijk per persoon verschillend. Opwarmen voor een gevecht heeft meerdere redenen:

- je bent minder nerveus/gespannen, na een flinke warm-up stap je relaxter de ring in
- je spieren moeten opgewarmd zijn om blessures te voorkomen
- je bent niet binnen 1 ronde buiten adem omdat je lichaam al voor het gevecht in z'n versnelling staat

Ik zou zeker een half uur de tijd nemen om op te warmen en te stretchen.

m.g
09-11-2008, 14:04
Het ligt er nu maar net aan waar je jezelf goed bij voelt. Sommige mensen die willen net als Drago veel en lang warm draaien. Maar volgens mij gaat het er gewoon om dat je goed opgewarmt de ring in gaat, en dat je even helemaal op scherp staat. Soms heb ik er een half uur voor nodig en soms een kwartiertje. Ligt aan de vorm van de dag en je focus etc...

Regilio
30-11-2008, 23:54
Ik heb meestal een half uur

HUNTER
01-12-2008, 00:11
hangt er helemaal van af.... ik heb het liefst zo kort mogelijk. Beetje los stoten en trappen, beetje clinchen en waar mogelijk wat rollen maar geen afmattende warming up zoals Bas Rutten of Chuck Liddell of zo. Maar sommigen hebben juist wel weer een harde lange warmup nodig..... moet je lekker zelf uitkomen samen met je trainer

The Bulldog
01-12-2008, 17:25
ik heb een lange warm up nodig...altijd voor een partij of met trainen...puur om mijn 2 e adem te pakken...

ik begin 45 minuten van te voren al met huppelen beetje schaduwen op een ontspannen manier...het schaduwen doe ik dan explosiever...daarna wat op de pads ...en worstelen tussen door...echt even moe maken , maar niet te moe...dan doe ik een paar keer ong. 10 explosieve combo op de pads en rust...dit een paar keer...

juist om niet gelijk buiten adem te zijn ...

De man van 14K
02-12-2008, 09:15
Ik wilde vroegah helemaal geen warming up. Ik sloeg me helemaal leeg voor een partij op de pads en was al helemaal fucked up als ik de ring in ging (gewoon spanning vooral bij de eerste partijen)

Chico
02-12-2008, 11:13
bij het judo en jiujitsu ben ik nooit zo van de warming up... ik doe wat huppelen, bewegen en strekken... zijn er meerdere mensen van mijn team ff samen op de grond rollen, beetje lopen klooien... uchi-komi ben ik geen fan van... ik heb vaak zoiets "ik wordt wel warm in de eerste minuut van de wedstrijd"..

in hoeverre je dit kunt vertalen naar de ring is een ander verhaal

chief108
02-12-2008, 11:32
Bas Rutten ging door totdat hij verzuurde in de warming up

zie ook: Lactic acid is not muscles' foe, it's fuel - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=77140)

Muay Thai Elite
02-12-2008, 11:36
Ik wilde vroegah helemaal geen warming up. Ik sloeg me helemaal leeg voor een partij op de pads en was al helemaal fucked up als ik de ring in ging (gewoon spanning vooral bij de eerste partijen)

lol, bij mij ook, dat is de downfall van mijn eerste partij geweest. Ik had misschien ook wel iets meer cardio kunnen trainen en niet zo moeten zenuwen.. Ik had die teringlijer makkelijk kunnen hebben. (Hoor mij achteraf praten :D)

Khanom Thom
03-12-2008, 15:58
De één heeft een lange warming-up nodig en de ander niet...
De één moet je opfokken voordat die de ring ingaat de andere niet...
De één moet je goed inmasseren voordat die de ring ingaat de andere niet...
De één wil een klein beetje eten na de weging voordat die de ring ingaat de andere niet...

Draai een aantel partijen en je weet zelf (en je trainer) wat het beste bij jou past.

Succes!!!