PDA

View Full Version : Amsterdam gooit ruim veertig coffeeshops dicht



Jeru
21-11-2008, 07:03
:eek:

Van Nu.nl

AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam sluit 43 coffeeshops omdat ze te dicht bij middelbare scholen zijn gevestigd. Onder de zaken is het internationaal bekende The Bulldog op het Leidseplein, dat te dicht bij het Barlaeus-gymnasium ligt.
http://www.nu.nl/img.db/1850159+s(120!x120!)
Burgemeester Job Cohen stelt vrijdag in de Volkskrant de zaken met tegenzin te sluiten. Het gaat om landelijk beleid.
"Ik zou het niet verzonnen hebben", aldus Cohen. De gemeente presenteert later op de dag een nota over het coffeeshopbeleid.

renamer
21-11-2008, 07:42
ik vind dat een school eigenlijk minder te zoekken heeft op het leidse plein als de bulldog...

vind dat ze in zoon dichtbevolkte en dichtbeschoolde stad als amsterdam wel een uitzondering mogen maken in bepaalde gevallen

MB667
21-11-2008, 07:42
vorige week op de wallen geweest en ik ben bijna geen ramen tegengekomen. nu dit. Alles wat toeristen naar Amsterdam laat komen, verdwijnt. Erg slim bezig.

chief108
21-11-2008, 08:24
vorige week op de wallen geweest en ik ben bijna geen ramen tegengekomen. nu dit. Alles wat toeristen naar Amsterdam laat komen, verdwijnt. Erg slim bezig.
x2

Nederland verdwijnt in de saaiheid

er mag niets meer
en als er al iets mag is het aan 1000 en 1 regeltjes gebonden

Viva La Resistance!!

Tony
21-11-2008, 08:38
Lang leve Burgemeester Leers van Maastricht.. hij zet zich tenminste nog keihard in om de coffeeshops te redden.

Achja.. onvermijdelijk dit.. Nederland moet braaf worden.. en heel snel een beetje.

Jammer eigenlijk.. Want nederland is toch altijd wel een beetje die sluwe dwars/tegenligger van europa en de rest van de wereld..

Paddo's mogen nu ook al niet meer... Coffeeshops worden gesloten, de wallen moeten minder ordinair worden en ga zo maar door.

erg jammer.

Slome
21-11-2008, 08:45
ik hoorde net op de radio dat het gaat om 23 coffeeshops... scheelt toch weer... haha,, haarlem heeft er maar ong. 20!

De man van 14K
21-11-2008, 09:12
x2

Nederland verdwijnt in de saaiheid

er mag niets meer
en als er al iets mag is het aan 1000 en 1 regeltjes gebonden

Viva La Resistance!!


Vroeger in mijn mokum,... Nederland, het land van betutteling.
Gelukkig vind Cohen het ook niet leuk dat hij die shops moet dichtgooien. Hij is een groot voorstander van legaliseren, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet snap waarom we dat niet gewoon doen. Dan kan je het reguleren en ook gewoon hard optreden.

HUNTER
21-11-2008, 09:47
tsja lang leve Rouvoet.......

hier kon je op wachten

paspoes
21-11-2008, 09:48
ik vind dat een school eigenlijk minder te zoekken heeft op het leidse plein als de bulldog...

vind dat ze in zoon dichtbevolkte en dichtbeschoolde stad als amsterdam wel een uitzondering mogen maken in bepaalde gevallen

x2

Ralph
21-11-2008, 10:38
Wat een onzin! Nieuw plan: handhaaf wat strenger en controleer of er minderjarigen ook daadwerkelijk in die coffeeshops komen. Als dat het geval is, staat daar nu toch ook al sluiting van de coffeeshop op? Ik vind het echt betutteling...

chief108
21-11-2008, 10:47
controleer of er minderjarigen ook daadwerkelijk in die coffeeshops komen. Als dat het geval is, staat daar nu toch ook al sluiting van de coffeeshop op?
pffff...
net als dat "onder de 16 heen alcohol" beleid? :wink:

zo ken ik nog wel wat oplossingen...
bijvoorbeeld:

gewoon legaal gaan verkopen in overheidszaken
registreren voordat je wat mag kopen
dus drugstoeristen vissen achter het net
overheid teelt die shit zelf, dus kwaliteitscontrole
en extra belastinginkomsten

al het andere is dan illegaal
overtreders (dealers, telers, maar ook mensen zonder wietregistratienummer, dus ook buitenlanders) gaan direct door naar werkkampen om de dijken te verhogen
wat dan weer financieel ondersteund kan worden door de extra belastinginkomsten

HUNTER
21-11-2008, 10:50
werkkampen..... yeah siberie style

chief108
21-11-2008, 11:02
werkkampen..... yeah siberie style
it did the job....

in de USA hebben ze die ook hoor
lekker aan spoorlijnen of straten werken

Ralph
21-11-2008, 11:53
pffff...
net als dat "onder de 16 heen alcohol" beleid? :wink:



Daarom zeg ik ook: handhaaf strenger. Net alsof tieners onder 16 niet naar een coffeeshop gaan die op 300 meter van hun school ligt in plaats van 250... Dit hou je altijd als je in een dichtbevolkt gebied zit.

A.F.
21-11-2008, 12:22
FF serieus...

Je oet 18 zijn om in een coffeeshop te komen... ik weet dat bij the Bulldog en de meeste andere shops heel streng gecontroleerd word... hoe oud zijn de kinderen op middelbare scholen??? niet veel ouder als 16 toch...

ze mogen de coffeeshops niet eens in! dat is het kromme...