PDA

View Full Version : Nu op Veronica: vechtsport, dodelijk



Karel
13-12-2008, 19:16
tenminste dat beweren ze in het programma Fobiac, met de welbekende drukpunten, zat te zappen en zag hoe ze die meid neerhaalden..voor als je niets te doen hebt

o ja en het wordt afgewisseld met de KKK

renamer
13-12-2008, 21:06
was gister ook al op...

chief108
14-12-2008, 15:13
was bijzonder lame...

Karel
14-12-2008, 17:39
was geen fuck aan idd, weten niet eens hoe ze zo een vrouwtje moeten behandelen

chief108
14-12-2008, 18:05
titel was ook vast nog niet compleet...

dodelijk saai had het moeten zijn

renamer
14-12-2008, 18:35
denk dat ik dat ook maar eens kan leren.. kan wel andig zijn bij mma wedstijden...

Karel
14-12-2008, 18:42
even een judo-chop

PigDog
15-12-2008, 01:10
Zo'n master moet je tegen Melvin Manhoef zetten ofzo.
Voordat hij denkt aan de dodelijke aanraking, ligt hij al bellen te blazen op het canvas.
Zulke "dodelijke technieken" werken alleen maar als je tegenstander totaal geen verstand heeft van vechten, en je 23 x op hem ingepraat hebt, dat als je hem aanraakt, hij KO gaat.

Kan me het filmpje nog herinneren van de master die door zijn KI mensen kon laten omvallen zonder ze aan te raken. Omdat zijn studenten hem geloofde en ook allemaal braaf omvallen, geloofde hij het zelf ook.
Tot een klein jappannertje opstaat tijdens een seminar, en wat MMA skills op hem loslaat. Hij slaat de master niet alleen de hele mat rond, maar de master blijft huilend achter.....

De man van 14K
15-12-2008, 09:01
let's unleash the MMA on his ass

ICON
15-12-2008, 09:55
ja dat kan ik me ook nog herinneren, mooi filmpje


Zo'n master moet je tegen Melvin Manhoef zetten ofzo.
Voordat hij denkt aan de dodelijke aanraking, ligt hij al bellen te blazen op het canvas.
Zulke "dodelijke technieken" werken alleen maar als je tegenstander totaal geen verstand heeft van vechten, en je 23 x op hem ingepraat hebt, dat als je hem aanraakt, hij KO gaat.

Kan me het filmpje nog herinneren van de master die door zijn KI mensen kon laten omvallen zonder ze aan te raken. Omdat zijn studenten hem geloofde en ook allemaal braaf omvallen, geloofde hij het zelf ook.
Tot een klein jappannertje opstaat tijdens een seminar, en wat MMA skills op hem loslaat. Hij slaat de master niet alleen de hele mat rond, maar de master blijft huilend achter.....

NTT-FX
15-12-2008, 11:37
Here we go again...

Het heeft gewoon geen zin om iets wat zich niet laat beperken door sport based regels los te laten op iets wat die regels wel heeft.

Tsuki
15-12-2008, 11:41
Here we go again...

Het heeft gewoon geen zin om iets wat zich niet laat beperken door sport based regels los te laten op iets wat die regels wel heeft.

je bedoeld het heeft geen zin realiteit met fantasie te vergelijken ...........

renamer
15-12-2008, 11:42
Here we go again...

Het heeft gewoon geen zin om iets wat zich niet laat beperken door sport based regels los te laten op iets wat die regels wel heeft.


ik snap je niet.. verklaar je nader?

renamer
15-12-2008, 11:44
http://www.youtube.com/watch?v=gEDaCIDvj6I

Tsuki
15-12-2008, 11:44
ik snap je niet.. verklaar je nader?

hij is een ninja, die zijn altijd onnavolgbaar ............

Tsuki
15-12-2008, 11:46
blijft een geweldig filmpie hahahahaahaha ............

OWNAGE IS A BITCH ..............

renamer
15-12-2008, 11:47
http://www.youtube.com/watch?v=pdrzBL2dHMI

Tsuki
15-12-2008, 11:50
http://www.youtube.com/watch?v=pdrzBL2dHMI


fuck this shit .............. wordt er gewoon op standig van

migyur
15-12-2008, 11:57
Derren brown kan dat ook, maar dan zonder de 10 dangraden :)

YouTube - Derren Brown - Mind Controlling Punch (http://nl.youtube.com/watch?v=RgQIGKDR9Mk)

chief108
15-12-2008, 12:02
Derren Brown is dan ook wel erg cool met dat soort mind tricks...

Paganstars
15-12-2008, 12:53
ik heb de ballen uit me broek gelachen.... Me schoonpa zei ook al; "Tja als je zo kunt vechten dan hoef je niet te vechten. Met andere woorden; die kerel moet misschien eens een betere hypnotiseur worden."

PigDog
15-12-2008, 14:39
Here we go again...

Het heeft gewoon geen zin om iets wat zich niet laat beperken door sport based regels los te laten op iets wat die regels wel heeft.

Als je de regel bedoeld: "als ik met mijn hand zwaai, moet jij gaan liggen",
ja, dan is het gemeen.....

NTT-FX
15-12-2008, 15:04
Over het algemeen is kyusho / dim mak / ( andere benaming ) erg interessant als toevoeging op je bestaande training.
Feit blijft dat het nooit hetzelfde is en dat een applicatie bij iedereen verschillend uit kan pakken.
Dat is overigens iets waar menig Amerikaan z'n vingers al aan heeft gebrand ( die tkd gozer uit dat fox filmpje hierboven is een prima voorbeeld )

Er zijn ook nog wat mensen die koste wat het kost drukpunt toepassingen mainstream proberen te maken ; Dillman is al jaren bezig maar wil vooral de knip goed gevuld zien maar er zijn ook nog anderen die graag iets universeels zouden willen hebben.

Toch is het niet handig om van een 'kunst' als drukpunt beinvloeding per sé een sport te willen maken imho.
Sommige dingen moet je niet bij handen en voeten binden door er regels aan vast te knopen.

MilfhunterMMA
15-12-2008, 15:23
een echte nonsens vechtsport/stijl. tijdverspilling.

Guillermo
15-12-2008, 15:44
LOL @ al de zelfgekroonde meesters van de vechtsporten. Deathtouch my ass!
Typisch, al die "meesters" zijn out of shape-brildragende-vetzakken die helemaal niks uitstralen. Ik zou mij kapot lachen als ik zo een trainer had. :thown:

renamer
15-12-2008, 15:48
Over het algemeen is kyusho / dim mak / ( andere benaming ) erg interessant als toevoeging op je bestaande training.
Feit blijft dat het nooit hetzelfde is en dat een applicatie bij iedereen verschillend uit kan pakken.
Dat is overigens iets waar menig Amerikaan z'n vingers al aan heeft gebrand ( die tkd gozer uit dat fox filmpje hierboven is een prima voorbeeld )

Er zijn ook nog wat mensen die koste wat het kost drukpunt toepassingen mainstream proberen te maken ; Dillman is al jaren bezig maar wil vooral de knip goed gevuld zien maar er zijn ook nog anderen die graag iets universeels zouden willen hebben.

Toch is het niet handig om van een 'kunst' als drukpunt beinvloeding per sé een sport te willen maken imho.
Sommige dingen moet je niet bij handen en voeten binden door er regels aan vast te knopen.


sorry hoor.. ik vind het fijn dat je je ei kwijt kunt in je `sport` maar dat is bullshit.. waar waren dat soort mannen toen er nog helemaal geen regels waren in de sport (ufc 1 tm 5) en zelfs nu zijn er nog geen bonden die het gebruik van drukpunten verbied.. en niet alleen die amerikaan brande zijn vingers eraan.. (zie kiai MEESTER vs pancrase kerel)
en als het alleen een kunst is en niet bruikbaar dan is het gewoon onzin en niet te gebruiken en daarom eerder een veredelde vorm van ballet ipv een vecht/verdedegings sport

dimitri
15-12-2008, 16:08
Zijn er in MMA (of zelfs BJJ) überhaupt regels tegen het gebruik van drukpunten?

NTT-FX
16-12-2008, 12:05
waar waren dat soort mannen toen er nog helemaal geen regels waren in de sport (ufc 1 tm 5) en zelfs nu zijn er nog geen bonden die het gebruik van drukpunten verbied.. Omdat je ook toen alsnog de zekerheid had dat je enigzins heel er uit zou komen ( al dan niet met wat schade hier en daar ... )
De mensen die anderen graag van een 404 voorzien gaan meestal als moordenaar door het leven naar mijn idee.
Daarom zijn er niet veel mensen die zoiets willen toepassen in iets sport based, een ongeluk is zo gebeurt en als de regels je niet tegenzitten dan heb je een wetgever die vervelende vragen gaat stellen...


en als het alleen een kunst is en niet bruikbaar dan is het gewoon onzin en niet te gebruiken en daarom eerder een veredelde vorm van ballet ipv een vecht/verdedegings sportWaarom zou een kunst automatisch niet bruikbaar kunnen zijn ?
Ik vind het nogal kort door de bocht om te beweren dat als iets niet competitie based is dan maar meteen niet 'werkt' .

tom l
16-12-2008, 15:28
Omdat je ook toen alsnog de zekerheid had dat je enigzins heel er uit zou komen ( al dan niet met wat schade hier en daar ... )
De mensen die anderen graag van een 404 voorzien gaan meestal als moordenaar door het leven naar mijn idee.
Daarom zijn er niet veel mensen die zoiets willen toepassen in iets sport based, een ongeluk is zo gebeurt en als de regels je niet tegenzitten dan heb je een wetgever die vervelende vragen gaat stellen...


EDIT: Kut, de quote is mislukt, hetgeen hierboven staat was de quote van NTT-FX
EDIT chief108: hesteld prutser...

Ik hoop dat ik je uitleg verkeerd begrijp. Jij beweert toch niet dat de 'dim mak' mensen niet met de eerste ufc's meededen omdat ze de andere deelnemers dan misschien te hard zouden "beschadigen"?

Ik hoop echt dat ik je verkeerd begrijp en dat je het omgekeerde bedoelt, namelijk dat je weet dat de "dim mak" mensen geen enkele kans hebben tegen een kickboxer, mma vechter, bjj vechter, worstelaar en nog wel wat sporten en dat ze afgemaakt zouden zijn geweest in de eerste ufc's.

Ik heb al even niet meer getraind en ik weeg maar 67 kg, maar ik zou zelfs bereid zijn om tegen een "Dim mak" meester te vechten zonder regels als hij enkel maar in zo'n "magische vechtsport" getraind heeft. Ik denk persoonlijk dat 80 procent van de mensen hier op het forum George Dillman een enorm pak slaag zouden geven en we zijn echt niet allemaal professionele mma vechters.

Voor mij zijn al die ietwat "magische" vechtsporten bullshit en niet of nauwelijks bruikbaar in een echt gevecht of in de ring.

dimitri
16-12-2008, 15:50
Vechtsport is geen kunst.

Vechtsport is structuur brengen in geweld dat per definitie chaotisch is.

tom l
16-12-2008, 15:51
Vechtsport is geen kunst.

Vechtsport is structuur brengen in geweld dat per definitie chaotisch is.

Vette quote! Reps!

Edit: kut, kan je geen reps geven, maar je houdt ze nog tegoed!

dimitri
16-12-2008, 15:51
Ik heb al even niet meer getraind en ik weeg maar 67 kg, maar ik zou zelfs bereid zijn om tegen een "Dim mak" meester te vechten zonder regels als hij enkel maar in zo'n "magische vechtsport" getraind heeft. Ik denk persoonlijk dat 80 procent van de mensen hier op het forum George Dillman een enorm pak slaag zouden geven en we zijn echt niet allemaal professionele mma vechters.

Moet die dim mak kerel aan bepaalde gewichtslimieten voldoen? Of is het voldoende dat hij nooit gevechtssport heeft gedaan waar geen dim mak in voorkwam? Moet die kerel überhaupt iets van gevechtssport gedaan hebben? En moet hij een blanco strafblad hebben?

;-)

NTT-FX
16-12-2008, 16:04
Jij beweert toch niet dat de 'dim mak' mensen niet met de eerste ufc's meededen omdat ze de andere deelnemers dan misschien te hard zouden "beschadigen"?Nou , dat lijkt me iig plausibel.
Of het zo is dat weet ik uiteraard niet.

Wat menigeen hier onder 'geen regels' verstaat weet ik niet maar ik heb er zo m'n bedenkingen bij...


Vechtsport is geen kunst.

Vechtsport is structuur brengen in geweld dat per definitie chaotisch isHeel erg scherp ! Krijg je reps voor zodra ik dat weer kan doen :)

dimitri
16-12-2008, 16:07
Vette quote! Reps!

Edit: kut, kan je geen reps geven, maar je houdt ze nog tegoed!

Het is geen quote, helemaal zelf bedacht en op een ander forum geplaatst.

Er zijn trouwens wel veel dingen die je op dezelfde manier kunt definiëren.

Accounting
Tuinieren
Google
...

tom l
16-12-2008, 17:00
Nou , dat lijkt me iig plausibel.
Of het zo is dat weet ik uiteraard niet.

Wat menigeen hier onder 'geen regels' verstaat weet ik niet maar ik heb er zo m'n bedenkingen bij...


Ik bedoel met 'geen regels' zelfs geen mma regels, desnoods zelfs bijten, krabben, haren trekken, fishooken, kopstoten, groin strikes, ogen uitsteken en al die shit erbij dan NOG denk ik dat die Dim Mak kerels 0% kans hebben tegen iemand die iet of wat getraind is in mma.

Takedown, toppositie, beuken en eventueel een submissie. Ik blijf erbij dat ik tegen zo'n Dim mak meester zou vechten zonder regels, zeker als er geld op staat. Zolang de meester in kwestie geen kerel is van 100 kg puur spieren en hij mij gewoon puur op kracht kan opvouwen denk ik dat ik met mijn paar jaartjes bjj/submission grappling en vroegere ervaring in muay thai en worstelen een heel goede kans maak om hem te submitten of te g'n'p-en tot hij opgeeft.

Overigens lijkt het mij absurd dat de "meesters" niet aan de eerste ufc's meegedaan hebben omdat ze 'niemand écht pijn wilden doen'. Vind het zelfs een beetje naïef dat je dat gelooft. De reden dat ze niet meededen is zogezegd omdat ze vinden dat vechtsport niet competitief beoefend moet worden, maar volgens mij ook wel omdat ze weten dat ze een ENORM pak slaag gekregen zouden hebben.

Heb je het filmpje van die ouwe kerel niet gezien die beweerde het tegen elke mma kerel te kunnen opnemen? Het staat in dit topic. Zo zou het ongeveer verlopen zijn met onze drukpuntmeesters in de ufc.

tom l
16-12-2008, 17:00
Het is geen quote, helemaal zelf bedacht en op een ander forum geplaatst.

Er zijn trouwens wel veel dingen die je op dezelfde manier kunt definiëren.

Accounting
Tuinieren
Google
...

Dan heb jij nu een vette quote bedacht. :)

dimitri
16-12-2008, 17:07
Ik bedoel met 'geen regels' zelfs geen mma regels, desnoods zelfs bijten, krabben, haren trekken, fishooken, kopstoten, groin strikes, ogen uitsteken en al die shit erbij dan NOG denk ik dat die Dim Mak kerels 0% kans hebben tegen iemand die iet of wat getraind is in mma.

Takedown, toppositie, beuken en eventueel een submissie. Ik blijf erbij dat ik tegen zo'n Dim mak meester zou vechten zonder regels, zeker als er geld op staat. Zolang de meester in kwestie geen kerel is van 100 kg puur spieren en hij mij gewoon puur op kracht kan opvouwen denk ik dat ik met mijn paar jaartjes bjj/submission grappling en vroegere ervaring in muay thai en worstelen een heel goede kans maak om hem te submitten of te g'n'p-en tot hij opgeeft.

Overigens lijkt het mij absurd dat de "meesters" niet aan de eerste ufc's meegedaan hebben omdat ze 'niemand écht pijn wilden doen'. Vind het zelfs een beetje naïef dat je dat gelooft. De reden dat ze niet meededen is zogezegd omdat ze vinden dat vechtsport niet competitief beoefend moet worden, maar volgens mij ook wel omdat ze weten dat ze een ENORM pak slaag gekregen zouden hebben.

Heb je het filmpje van die ouwe kerel niet gezien die beweerde het tegen elke mma kerel te kunnen opnemen? Het staat in dit topic. Zo zou het ongeveer verlopen zijn met onze drukpuntmeesters in de ufc.

Dim mak kerels doen me denken aan die karateka Ryan Parker die overal liep te roepen dat hij niet gesubmit of gewurgd kon worden. Hij is terug thuis gaan oefenen nadat hij doe Pardoel (iirc) gechoked werd ;-)


Zolang de meester in kwestie geen kerel is van 100 kg puur spieren

Boeh! Als Royce het kon...

renamer
16-12-2008, 17:50
Omdat je ook toen alsnog de zekerheid had dat je enigzins heel er uit zou komen ( al dan niet met wat schade hier en daar ... )
De mensen die anderen graag van een 404 voorzien gaan meestal als moordenaar door het leven naar mijn idee.
Daarom zijn er niet veel mensen die zoiets willen toepassen in iets sport based, een ongeluk is zo gebeurt en als de regels je niet tegenzitten dan heb je een wetgever die vervelende vragen gaat stellen...

Waarom zou een kunst automatisch niet bruikbaar kunnen zijn ?
Ik vind het nogal kort door de bocht om te beweren dat als iets niet competitie based is dan maar meteen niet 'werkt' .



ja tuurlijk jongen... bullshit..


whats next toverstokken onzichtbaarheidsmantels

als het dan allemaal zo effectief is en je dusdanig makkelijk iemand ko kan krijgen dan was dat allang een keer een keer getoond in een ECHTE wedstijd..
maar das best lastig als naar je drukpuntenmasage je tegenstander nog staat en jou op je gezicht rost..

mja je zit hier op een mma forum dus alles is mogelijk ;)


ik wil je trouwens niet persoonlijk beledigen ofzow.. en als het ook als een "kunstje" aangeprijst zou worden dan zou ik nieteens de discusie aangaan.. maar de meest dodelijke vechtsport.. sorry..

ICON
16-12-2008, 20:23
soms mis ik iceman wel...

NTT-FX
17-12-2008, 10:03
Ik bedoel met 'geen regels' zelfs geen mma regels, desnoods zelfs bijten, krabben, haren trekken, fishooken, kopstoten, groin strikes, ogen uitsteken en al die shit erbij dan NOG denk ik dat die Dim Mak kerels 0% kans hebben tegen iemand die iet of wat getraind is in mma.

Ah, ok.
Daar geef ik je inderdaad gelijk in.


Overigens lijkt het mij absurd dat de "meesters" niet aan de eerste ufc's meegedaan hebben omdat ze 'niemand écht pijn wilden doen'. Vind het zelfs een beetje naïef dat je dat gelooft.

Er is een goede reden voor dat ik het geloof.
Iets ervaren verteld je meer dan alleen filmpjes kijken en 'van horen zeggen'


De reden dat ze niet meededen is zogezegd omdat ze vinden dat vechtsport niet competitief beoefend moet worden

Iets als sport kan prima in competitieverband worden gedaan omdat er bepaalde grenzen zijn waar je niet overheen gaat.
Wellicht misschien per ongeluk maar dat levert je een tripje ziekenhuis op in het ergste geval.
Als iets als kyusho ( ik noem het zo , er zijn nog meer benamingen voor ) 'noodgedwongen' door diezelfde grenzen moet worden beperkt dan haal je er teveel uit imho.


Ik had toevallig nog een stukje video liggen waarin een kyusho applicatie in een grondgevecht langskomt.
Of het realistisch is kan ik niet bepalen maar wellicht is het interessant om het eens te zien.

Clip op megaupload (http://www.megaupload.com/nl/?d=F9242RGC)

Tsuki
17-12-2008, 10:57
@ NTT-FX : zit je ook in de kleermakerszit als je dit soort flauwekul tikt ? .....

NTT-FX
17-12-2008, 11:32
Seiza @ best ;)

De man van 14K
17-12-2008, 11:37
NTT-FX ontpopt zich als een ware Pendekar...

A.F.
17-12-2008, 11:47
ik hoorde gister op de gym dat er in een vande eerste ufc iemand was die won door middel van drukpunten in de keel ofzo en toen ging die gene ko.

iemand beelden????

anonymous001
17-12-2008, 12:11
ik hoorde gister op de gym dat er in een vande eerste ufc iemand was die won door middel van drukpunten in de keel ofzo en toen ging die gene ko.

iemand beelden????

http://nl.youtube.com/watch?v=qNrxjqsvuJQ

:whistling:

dimitri
17-12-2008, 12:23
Silva heeft Jackson ook al twee keer verslagen met behulp van drukpunten (z'n neus meer bepaald). Ik denk dat hij het binnenkort nog eens zal doen.

Lee Hottie # 1 fan
17-12-2008, 12:32
Zo'n master moet je tegen Melvin Manhoef zetten ofzo.
Voordat hij denkt aan de dodelijke aanraking, ligt hij al bellen te blazen op het canvas.
Zulke "dodelijke technieken" werken alleen maar als je tegenstander totaal geen verstand heeft van vechten, en je 23 x op hem ingepraat hebt, dat als je hem aanraakt, hij KO gaat.

Kan me het filmpje nog herinneren van de master die door zijn KI mensen kon laten omvallen zonder ze aan te raken. Omdat zijn studenten hem geloofde en ook allemaal braaf omvallen, geloofde hij het zelf ook.
Tot een klein jappannertje opstaat tijdens een seminar, en wat MMA skills op hem loslaat. Hij slaat de master niet alleen de hele mat rond, maar de master blijft huilend achter.....

Pendakar Ray???? ofwat?