PDA

View Full Version : Zwelling/kneuzing scheenbeen



Il Loco
15-12-2008, 19:11
Bij muay thai les heb ik een hele poos terug een trap opgevangen met het scheenbeen waarna ik een hele dikke zwelling kreeg. Een zogenaamd duivenei, daarna heb ik 3 maanden mijn rechterbeen niet kunnen gebruiken. En elke dag de zwelling gekoeld met een ijszakje en ingesmeert met zalf. Toen de zwelling bijna weg was heb ik mn rechterbeen weer gebruikt met trainen. De zwelling kwam gedeeltelijk terug, maar was niet meer pijnlijk ofzo. Tot ik vanmiddag ging voetballen met mn neefje en we met onze scheenbenen tegen elkaar knalde. Nu is de zwelling weer net zo dik als in het begin en doet mijn been echt onwijze pijn. Zelfs met staan voel ik het, zelfs als ik stilzit nog.

Heeft er wellicht iemand tips om snel deze zwelling te verminderen, of weet iemand een goede zalf tegen dit soort kneuzingen of een ander middel?

Ik ben normaal niet zo zeikerig met blesures, maar dit duurt nu al zo lang. Ik wil gewoon mn rechterbeen weer snel kunnen gebruiken.

Alvast bedankt.

De man van 14K
15-12-2008, 22:00
t is kut maar duurt lang.
Misschien even bij de dokter langs maar het klinkt als beschadigd scheenbeen weefsel en dat hersteld alleen met veel rust.

Il Loco
15-12-2008, 22:05
t is kut maar duurt lang.
Misschien even bij de dokter langs maar het klinkt als beschadigd scheenbeen weefsel en dat hersteld alleen met veel rust.

Ja ik ben al een aantal maal bij de doctor geweest. En er is ook al een foto gemaakt, er was geen breuk te zien gellukig. Alhoewel, was het been gebroken geweest dan was ik er nu allang vanaf geweest.

Muay Thai Elite
15-12-2008, 22:26
Kwark eten.

anonymous001
15-12-2008, 22:48
Kwark eten.

Wat de fuck is dit nou weer voor een lame ass commentaar?! Kan jij niet gewoon helemaal wegblijven in dit gedeelte!?!

Bedoel je hier nog iets mee, of lulde je weer in het wilde weg?

Muay Thai Elite
15-12-2008, 22:58
Nee. Kwark eten jongen. En je bek houden.

De man van 14K
15-12-2008, 23:46
roflol.
(illoco die morgen 4 kilo kwark haalt, baat het niet schaadt het niet)

Il Loco
16-12-2008, 11:44
roflol.
(illoco die morgen 4 kilo kwark haalt, baat het niet schaadt het niet)

Haha het scheelt dat ik geen kwark lust.

dimitri
16-12-2008, 16:21
Hangt ervan af, sommige zwellingen neem je weg door er een paar minuutjes over te wrijven. Kan je nadien nog kwark eten (ik zou dat niet doen, maar goed).

Zou kunnen dat zoiets met een scheenbeen niet werkt natuurlijk.

Spike_tm
16-12-2008, 18:01
Arnifloorzalf tegen zwelling werkt bij mij altijd goed.
Als het zo lang duurt en je huisarts lijkt het ook niet echt te weten, een keer bij een andere arts lang, ziekenhuis/ huisartsenpost.
Toch vreemd als het zo lang duurt.

mellie
16-12-2008, 18:03
ik heb zelf ook een scheenbeen blessure gehad paar keer zelfs en het helpt alleen met klinkt saai veel rust nemen en zo weinig mogelijk gebruiken eventueel masseren

Muay Thai Elite
16-12-2008, 18:17
En kwark eten.

renamer
16-12-2008, 19:29
tip van flip: veel kwark eten

rednas
29-12-2008, 12:51
tjah, gewoon zo snel mogelijk koelen werkt bij mij meestal wel goed (als je dit met bevroren kwark doet kan je die daarna opeten)

Muay Thai Elite
29-12-2008, 13:52
lol