PDA

View Full Version : only in Japan



De man van 14K
15-12-2008, 21:50
http://www.youtube.com/watch?v=D28WIYGJ6Ns&eurl=http://www.motormeuk.nl/bekijken/1959/filmpje/Rare-jongens-die-Jappanners.html

tom l
16-12-2008, 15:06
Als ik één favoriete plek op heel de wereld zou moeten kiezen zou het echt Tokyo zijn. Japan heerst zwaar! Nergens is meer weirde shit te vinden.

chief108
16-12-2008, 15:35
:stupid:

ik moet daar echt een keer heen man...

dimitri
16-12-2008, 16:00
Als ik één favoriete plek op heel de wereld zou moeten kiezen zou het echt Tokyo zijn. Japan heerst zwaar! Nergens is meer weirde shit te vinden.

Het is een KUTPLEK. Ik ben er een paar keer voor m'n werk geweest, en ik was nooit zo blij ergens terug te kunnen vertrekken. Er zal veel voor nodig zijn om me ooit terug in Japan te krijgen.

tom l
16-12-2008, 17:16
Het is een KUTPLEK. Ik ben er een paar keer voor m'n werk geweest, en ik was nooit zo blij ergens terug te kunnen vertrekken. Er zal veel voor nodig zijn om me ooit terug in Japan te krijgen.


Dan verschilt onze mening danig, want ik ben 1x twee weken in Japan geweest (Kyoto en Tokyo om precies te zijn) en ik vond Tokyo echt fantastisch. Wel klote duur, maar dat heb je ook in NY e.d.

dimitri
16-12-2008, 17:36
Dan verschilt onze mening danig, want ik ben 1x twee weken in Japan geweest (Kyoto en Tokyo om precies te zijn) en ik vond Tokyo echt fantastisch. Wel klote duur, maar dat heb je ook in NY e.d.

Ik moet m'n eigen rekeningen niet betalen als ik voor m'n werk op stap ben, dus hoeveel het kost vind ik minder interessant. Ben van Tokyo naar het oosten, terug en dan naar noorden gegaan. Was allemaal kut. Als je toch in de regio bent kan je beter naar Hong Kong of Taipei gaan.

Was wel een fan van dat frisdrankje, Pocari Sweat. Geweldige uitvinding. En het bier (Asashi sp?) was ook wel ok. Beter dan Heineken alleszins.

joost
16-12-2008, 17:40
Ik moet m'n eigen rekeningen niet betalen als ik voor m'n werk op stap ben, dus hoeveel het kost vind ik minder interessant. Ben van Tokyo naar het oosten, terug en dan naar noorden gegaan. Was allemaal kut. Als je toch in de regio bent kan je beter naar Hong Kong of Taipei gaan.

Was wel een fan van dat frisdrankje, Pocari Sweat. Geweldige uitvinding. En het bier (Asashi sp?) was ook wel ok. Beter dan Heineken alleszins.


wat vond je er zo kut aan dan?

tom l
16-12-2008, 17:44
Wat vond je er dan idd kut aan? Het enige kuttige dat ik momenteel kan bedenken aan Tokyo is de prijs, maar aangezien dat niet van belang was voor je als je voor je werk op reis moet... Uiteraard, als je niet houdt van: enorme drukte, high tech spulletjes, veel lichten, flashy reclame, Japanners, gadgets, mega steden, Japans eten, lawaai, die typische Japanse tv-programma's,... moet je niet echt in Tokyo zijn, maar als je die factoren (zoals mij) vet vindt zie ik echt weinig nadelen aan Tokyo.

Angelco
16-12-2008, 18:03
vette shit :D

Jeru
16-12-2008, 18:03
Kan me ook niet echt voorstellen dat je Tokio kut vind, maar smaken verschillen (gelukkig).

Vind het inderdaad zwaar roeleren.

el bastardo
16-12-2008, 19:40
Dan verschilt onze mening danig, want ik ben 1x twee weken in Japan geweest (Kyoto en Tokyo om precies te zijn) en ik vond Tokyo echt fantastisch. Wel klote duur, maar dat heb je ook in NY e.d.
NY duur? Dat ligt toch maar aan wat je wil hebben? 9 vd 10 dingen zijn goedkoper dan hier.

dimitri
16-12-2008, 20:04
Wat vond je er dan idd kut aan? Het enige kuttige dat ik momenteel kan bedenken aan Tokyo is de prijs, maar aangezien dat niet van belang was voor je als je voor je werk op reis moet... Uiteraard, als je niet houdt van: enorme drukte, high tech spulletjes, veel lichten, flashy reclame, Japanners, gadgets, mega steden, Japans eten, lawaai, die typische Japanse tv-programma's,... moet je niet echt in Tokyo zijn, maar als je die factoren (zoals mij) vet vindt zie ik echt weinig nadelen aan Tokyo.

Racistische Japanners die me bekijken alsof ik van Mars kom (ik ben niet zoo groot, maar toch een pak groter dan de meeste Japanners)

Niemand die engels praat

Straatnamen enkel in het japans zodat je niet eens een rondje kunt gaan wandelen maar in de buurt van je hotel moet blijven

Soep met tentakels erin (maar somehow toch vegetarisch?)

Mensen nog levende dingen zien eten

Van de meeste Japanners is een hoek af

Enkel sigaretten met witte filters

Niemand om eens mee te praten behalve mensen die in een totaal andere tijdszone zitten

...



De drukte stoort me niet, Hong Kong is zeker zo druk en techno maar 10 keer leuker. Gelukkig moest ik daar vaker naartoe dan naar Japan (om de 3 maand HK, 2 keer/jaar Japan).

Natuurlijk voor je werk daar zijn betekend veel werken, reizen van hotel naar hotel, handjes schudden, business cards uitwisselen, bedrijven bezoeken en niet zoveel leuke dingen doen. Eigenlijk geen leuke dingen doen, maar dat is zo op alle locaties, en Japan is de enige waar ik toch niet zo snel meer naartoe zal gaan.

(ik werk voor een Japans bedrijf btw)

chief108
16-12-2008, 21:05
somehow klinkt dat niet echt als een echt vervelend baantje...

Jeru
16-12-2008, 21:18
Grappig hoe mensen een totaal andere ervaring kunnen hebben met hetzelfde land / stad.

Maareh....



(ik werk voor een Japans bedrijf btw)

Can you hook a brother up? ;)

tom l
16-12-2008, 23:12
NY duur? Dat ligt toch maar aan wat je wil hebben? 9 vd 10 dingen zijn goedkoper dan hier.

Ik heb het vooral over het uitgaansleven in NY. In een bar/club in NY (manhattan) betaal je voor de goeikoopste pils toch altijd 5 dollar + minstens 1 dollar fooi. En dat is dan het allergoedkoopste bier.

De man van 14K
17-12-2008, 08:54
NY is duur.. maar niet zo duur als london.
ik was er van de zomer toen de euro 1.60 Dollar stond, dat was gunstig..

dimitri
17-12-2008, 10:05
somehow klinkt dat niet echt als een echt vervelend baantje...

Bizar genoeg werkte ik toen voor een Nl bedrijf (Philips Digital Networks). M'n management veranderde van Eindhoven naar Hong Kong, omwille van redenen die me nooit duidelijk werden want een hoop mensen met een expat contract in HK kan niet goedkoop zijn (7.000 €/mnd voor een appartementje als ik het me goed herinner).

dimitri
17-12-2008, 10:05
Grappig hoe mensen een totaal andere ervaring kunnen hebben met hetzelfde land / stad.

Maareh....



Can you hook a brother up? ;)

http://www.toyotajobs.com/ENG/

NTT-FX
17-12-2008, 10:12
Tuning en styling is huge in Japan. Het is dé manier om te laten zien wat je eigen stijl is en in het geval van de 2 en 4 wielers is dat vaak nogal bizar.
Ze doen dit soort dingen ook met busjes bijvoorbeeld:

http://www.topgear.com/content/timetoburn/sections/carbage/pages/0304/main.jpg

Biiyen
17-12-2008, 10:15
Tuning en styling is huge in Japan. Het is dé manier om te laten zien wat je eigen stijl is en in het geval van de 2 en 4 wielers is dat vaak nogal bizar.
Ze doen dit soort dingen ook met busjes bijvoorbeeld:

http://www.topgear.com/content/timetoburn/sections/carbage/pages/0304/main.jpg

Zo te zien is men in Japan niet bekend met het fenomeen snelheid drempels en bruggetjes