PDA

View Full Version : Nederland begint kredietcrisis nu écht te voelen



Jeru
25-12-2008, 11:01
dussss.... :confused:

Consumenten hebben woensdag voor het eerst op één dag gezamenlijk meer dan tien miljoen keer gepind. Een woordvoerder van de verwerker van elektronische betalingen Equens heeft dat laten weten.

Bij elkaar registreerde het bedrijf een recordaantal van 10,4 miljoen transacties. Het vorige record dateerde van afgelopen dinsdag, toen 9,7 miljoen keer met een pasje werd betaald.
Beide aantallen overtroffen het tot dan toe geldende record van 23 december 2007, toen er ruim 9 miljoen keer met een pasje werd afgerekend.

Ook het aantal transacties per seconde was groter dan ooit. Equens telde woensdagmiddag tussen twee uur en half drie het recordaantal van 378 transacties per seconde. Het oude record was van 22 december vorig jaar met 366 transacties.

ashi76
25-12-2008, 11:35
Tja, bij de pomp hou je tenslotte weer wat euri's over.

fightingfist
25-12-2008, 11:38
Ja idd, waar is die crisis nou? Dit is toch gvd geen crisis man! Mietjes zijn ze.

Biiyen
25-12-2008, 12:08
Dat komt ook deels doordat je nu 2,50 kan pinnen bij de supermarkt.

fightingfist
25-12-2008, 12:11
Dan nog zijn we mietjes als we over een crisis praten

Paco
25-12-2008, 12:19
Haha ja iedereen heeft wrsch zoiets van nog maar ff 1 goede kerst vieren voordat de hyperinflatie toeslaat :P

Roob
25-12-2008, 12:29
Dat komt ook deels doordat je nu 2,50 kan pinnen bij de supermarkt.
Precies!

Er wordt volgens mij gewoon meer gepind dan contant betaald tegenwoordig. Er staat ook nergens vermeld hoeveel geld er gepind is...

zoals ook in het artikel staat : "Meer pinnen betekent natuurlijk niet per se: meer spenderen" (AD.NL)

Jeru
25-12-2008, 12:31
Ik was gisteren gewoon aan het werk. Geen pintransatie gedaan. Waarschijnlijk is de rest van Nederland ontslagen en zijn ze van de oprotpremie hun Kerst aan het vieren ;)

aliendwurf
25-12-2008, 12:31
We gaa het zeker merken, het wordt koud.... http://frforlife.multiforum.nl/images/logos/frforlife.smilie.smilie1229156661.gif

ICON
25-12-2008, 13:14
hoezo zou je crisis hebben dan? ik krijg nog steeds t zelfde betaald hoor..
brandstof is omlaag, euro omhoog.
gaat alleen maar de goede kant op wat mij betreft

Fr3ddy
25-12-2008, 17:00
hoezo zou je crisis hebben dan? ik krijg nog steeds t zelfde betaald hoor..
brandstof is omlaag, euro omhoog.
gaat alleen maar de goede kant op wat mij betreft

x2

No spang!

Jeru
25-12-2008, 20:31
Nou ik begon het anders wel te merken tijdens het kerstdinner vandaag hoor! Ik heb er nu echt helemaal mijn buik vol van!!! :lol:

biggz
26-12-2008, 00:13
Crisis is meer voelbaar voor bedrijven denk ik

Mike
26-12-2008, 00:23
wacht maar de crisis moet nog beginnen en zal wel jaartje of twee drie aanhouden.

ga dan maar eens geld proberen te lenen bij de bank dan piep je wel anders

ICON
26-12-2008, 10:15
je zou ook zelf kunnen sparen dan hoef je niet te lenen;-)
heb net n nieuw huis dus voorlopig zit ik de eerste jaren goed.

daarbij komt dat ik voor de rabobank groep werk, dus het komt met mij sowieso wel goed mocht t nodig zijn..

Biiyen
26-12-2008, 14:58
wacht maar de crisis moet nog beginnen en zal wel jaartje of twee drie aanhouden.

ga dan maar eens geld proberen te lenen bij de bank dan piep je wel anders

Dan gelden weer de oude regels.

Banken lenen alleen als het verantwoord is! Voorheen kon iedere Jan doedel de bank binnen wandelen en met 2 ton naar buiten wandelen om een huis te kopen. Nu moet je weer een salaris hebben om die 2 ton te kunnen verantwoorden.

Imo is dat positief nieuws, ik had niet zoveel op met de leen cultuur die daardoor was ontstaan. Als je iets wil hebben dan moet je daarvoor werken, dat is het motto dat ik van thuis heb meegekregen. En nu was het "Als je iets wil hebben dan ga je lenen". Dat is fout, in zoveel opzichten.

De dikke nudist
26-12-2008, 15:25
Dan gelden weer de oude regels.

Banken lenen alleen als het verantwoord is! Voorheen kon iedere Jan doedel de bank binnen wandelen en met 2 ton naar buiten wandelen om een huis te kopen. Nu moet je weer een salaris hebben om die 2 ton te kunnen verantwoorden.

Imo is dat positief nieuws, ik had niet zoveel op met de leen cultuur die daardoor was ontstaan. Als je iets wil hebben dan moet je daarvoor werken, dat is het motto dat ik van thuis heb meegekregen. En nu was het "Als je iets wil hebben dan ga je lenen". Dat is fout, in zoveel opzichten.

Dit

MB667
26-12-2008, 15:29
eergisteren voor 1,05 getankt in duitsland. 2 maanden geleden was het nog 1,55 in duitsland.

A.F.
26-12-2008, 17:16
crisis?

Die crisis word ons aangepraat... creeeren van massahysterie om de aandacht van andere zaken af te halen die nou door de crisis geen aandacht meer in de media krijgen...

het alom bekende liedje... smoking gun...