PDA

View Full Version : Hellup ''Sportpauze'' in vakantie verstandig?



nahtanoj
27-12-2008, 12:50
Mannen met kennis...

Ik hoor graag ff jullie mening,

Ik ben student 5 dage in de week naar school en altijd 5 x per week sporte er tussen gepropt.. 2/3 x muay thai, 2 x Kracht, 1 x conditie(Wiel)rennen... voor de rest blijft er dus weinig tijd over... oftewel lange dagen enzovoort...

Nu in mijn 2 weken kerstvakantie sport ik door, is dat verstandig?

In de zin van, doe je er goed aan je lichaam die 2 weken rust te geven en te genieten vant eten enzovoort..
Of
Is het beter om naast alle feestjes je condite op peil proberen te houden en dus door te gaan met 't sporten?

schurem
27-12-2008, 13:16
hangt ervan af he, als je een tijdje niets doet zakt je conditie wel een beetje weg. aan de andere kant, een tijdje lekker lui op de bank vet worden en alle pijntjes en blessures de tijd geven helemaal uit te helen is ook niet verkeerd. sport je voor jezelf of voor je brood?
ik moet zelf wel op de bank zitten vanwege een voetblessure, opgelopen op de eerste training na drie weken pauze vanwege een hersenschudding :/

Jeru
27-12-2008, 13:20
Een weekie rust is natuurlijk nooit verkeerd. Kan je lichaam ook weer een beetje herstellen. Zo erg gaat je conditie er nou ook weer niet van achteruit. En dan nog, ga je tenminste weer een keertje lekker hard kapot.
Je zegt het zelf al... effe lekker genieten. Maar als je het niet kan laten ga dan gewoon door met sporten :D

nahtanoj
27-12-2008, 13:21
Ik sport helemaal voor m'n zelf maar wel serieus... Train ongeveer op B-klasse niveau met wedstrijdjongens.. maar wanneer raak je oversport bijvoorbeeld.. Ik ga dus van zomervakantie tot zomervakantie door, zelden dat ik niet 5 x per week train... dus in welke maten is het verstandig?
Rustiger aan doe ik nu wel want er is nu eenmaal veel dicht maar is dan helemaal niets doen beter als door kwakkelen?

nahtanoj
27-12-2008, 13:24
@ Jeru haha kapot benik wel heb lang geen kater gevoeld en nu al 2 nachtjes gehad:wacko:.... maar dan begint het weer te kriebele om te gaan renne in de lekkere kou

renamer
27-12-2008, 18:23
als ik ff een week of 2 rust houd dan kom ik haast als herboren terug op de training.. je bent je condietie nog niet kwijt.. (tenzij je aan het zuipen en roken gaat) en de techniek kan ff allemaal bezinken..

Jochem
27-12-2008, 20:36
als ik ff een week of 2 rust houd dan kom ik haast als herboren terug op de training.. je bent je condietie nog niet kwijt.. (tenzij je aan het zuipen en roken gaat) en de techniek kan ff allemaal bezinken..

Train je daarom maar 1x per 2 weken?

renamer
29-12-2008, 13:38
hehe.. wat zijn we weer grappig jochem.;) ben ziek geweest .. en toen ik weer beter was werd ik weer ziek.. en dat herhaalde zich nog een keer.... en toen kleek ik een chronische keelonsteking te hebben...

ik had het over de 2 weken rust in de vakantie..

(ps.. ik train ook in belgie en in oss.. (waar ik jou toch ook niet zo heel veel meer zie ;))