PDA

View Full Version : fitness voor kickboksen



Ingmar
31-12-2008, 08:55
Hee mixfighters,ik wil graag een beetje aan mijn armen werken met de gewichten maar wat is beter om dit voor of na de training te doen?
Ik zou het zelf het liefst voor de training doen maar ik weet uit ervaring dat soms het opdrukken dan wat moeilijk gaat...
Iemand een theorie/ervaring of advies hierover?
Ik hoor het graag!OSU

Spike_tm
31-12-2008, 11:25
Als je het voor de training doet, ben je al aardig verzuurd tegen de tijd dat je echt gaat trainen. Na de training, als je helemaal leeg gaat op de training heb je niet zoveel zin meer.
Ik weet niet hoe vaak in de week je gaat trainen maar het meeste rendement haal je denk ik door krachttraining te doen op een dag dat je niet gaat trainen. Tijdens je training pak je toch al wat krachttraining mee dus is de toegevoegde waarde niet zo groot. Door een dag waarop je niet gaat trainen te pakken voor krachttraining kan je helemaal los gaan met je krachttraining zonder dat het je normale training beïnvloed en dus is het rendement wat groter.

Staat een beetje wazig hierboven maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik krijg het ff niet rond als een mooi verhaaltje.