PDA

View Full Version : barney ten onder



deco'o
04-01-2009, 23:55
LONDEN - Het is Raymond van Barneveld zondag niet gelukt voor de tweede keer de wereldtitel darts bij de profbond PDC te veroveren. Zijn Engelse aartsrivaal Phil Taylor was in de finale van het WK in Londen veel te sterk. ‘The Power’ overklaste ‘Barney’ met 7-1.
De 48-jarige Taylor werd al voor de twaalfde keer wereldkampioen bij de profs van de PDC. Hij verdiende met zijn zege in het Alexandra Palace 125.000 euro. Verliezer Van Barneveld incasseerde 60.000 euro.
Taylor maakte in de finale een vliegende start en stond in mum van tijd met 2-0 voor. Van Barneveld wist pas in de derde set zijn eerste leg te winnen. De 41-jarige Hagenaar leek op te krabbelen en won ook die set. Daarna ontvouwde zich een spannend duel waarin Van Barneveld op beslissende momenten faalde en Taylor juist dodelijk precies toesloeg. De Brit liep uit naar 5-1, al had hij wel telkens vijf legs nodig.
Bij die stand was wel duidelijk dat Taylor de zege niet meer uit handen zou geven. Hij bleef onverstoorbaar op het bord werpen en bereikte met een gemiddelde van meer dan 108 punten per drie pijlen recordhoogten. Ook van Barneveld zat ruim boven de 100. Barney wierp ook meer 180’ers, twaalf stuks. Desondanks was Taylor veel beter met het uitgooien van de legs.
Van Barneveld stapte een aantal jaren geleden na vier wereldtitels bij de Britse bond BDO over naar de profbond PDC. Juist om Taylor, de beste darter van de wereld, uit te dagen. In 2007 slaagde Van Barneveld er in Taylor in de finale van het belangrijkste dartstoernooi te verslaan. De eindstand was toen 7-6. Taylor nam zondag op oppermachtige wijze revanche.

el bastardo
05-01-2009, 10:14
Darten sucks!!! Het enige leuke is als je met zappen die dikke zweterige kop van vBarneveld ziet nadat hij verloren heeft!

De man van 14K
05-01-2009, 21:34
x2 totaal kansloze ondergetatoo-de aso mongolen laten zien wie het minst motoriek gestoord is door het peiltje tegen een plaatje van kurk aan te gooien.
Gimme a break

TOON
05-01-2009, 21:42
taylor is de fedor van het darten....of doe ik nu aan heiligschennis door taylor in een zin met fedor te noemen?? ach fuck it.... taylor is de fedor van het darten!!

De dikke nudist
05-01-2009, 22:14
Darten is de Fedor van de Taylor.

deco'o
05-01-2009, 22:35
Darten eist misschien niet veel lichamelijke inspanning, maar ik vind de wedstrijden vaak erg spannend. Spannender dan de meeste echte sporten in ieder geval.

el bastardo
05-01-2009, 22:37
Ik vind dammen ook zwaar kicken om te kijken!

De man van 14K
05-01-2009, 22:38
synchroonzwemmen roeleert als een motherfucker.

el bastardo
05-01-2009, 22:39
Die neusklips... Goddamn getting a hard on!

Karel
05-01-2009, 22:48
is een concentratiesport, dus niks mis mee. Doe het maar eens (goed), best moeilijk.

tja dat heb je ook met touwtjespringen, allebei niks voor mij

deco'o
05-01-2009, 22:48
is een concentratiesport, dus niks mis mee. Doe het maar eens (goed), best moeilijk.
Maar van Barneveld werd geslacht door Taylor

en nu mag hij ook nog eens de helft van de 60.000 euro bij de belasting inleveren heheh

el bastardo
05-01-2009, 23:23
is een concentratiesport, dus niks mis mee. Doe het maar eens (goed), best moeilijk.
Maar van Barneveld werd geslacht door Taylor
Blijf toch moeite hebben met het woord "sport" in deze.

TOON
06-01-2009, 09:47
Blijf toch moeite hebben met het woord "sport" in deze.

het is ook meer een spel in mijn ogen....das een mooie discussie overigens...wanneer
is iets een spel en wanneer een sport...badminton lijkt mij ook meer een spel, je speelt met
een shuttle...net als voetbal...je speelt met een bal... atletiek vind ik wel weer meer een sport...je speelt met de tijd... ach fuck it, wordt alweer moe van mezelf...

dirk5
06-01-2009, 09:58
Er zijn ook zoveel mensen die mma geen sport vinden, iedereen lult in zijn eigen straatje.

Call of Duty 4 online, dat is pas topsport.

aliendwurf
06-01-2009, 10:01
Darten sucks!!! Het enige leuke is als je met zappen die dikke zweterige kop van vBarneveld ziet nadat hij verloren heeft!


Idd, altijd leuk om te zien als die dikke pad ten onder gaat.