PDA

View Full Version : Heupen



bohaco
15-01-2009, 08:47
Even een vraag betreft de heupen.
Ik doe al vele jaren aan BUDO. Ik heb ervaring in het Taekwondo, Thaiboksen, pancrase en aikido.
Sinds kort ben ik bezig met okinawan karate.
Ik heb altijd al geleerd om mijn heupen in te draaien maar de trainer wil dat ik overdreven met de heupen ga draaien als ik bv een stoot maak. Dit als brug om niet te vergeten dat ik ze in moet draaien en het ziet er heel mooi uit.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oefenen en mijn heupen los kan maken. Het is misschen een domme vraag maar ik wilde hem toch even stellen.

___RZA___
15-01-2009, 09:05
Even een vraag betreft de heupen.
Ik doe al vele jaren aan BUDO. Ik heb ervaring in het Taekwondo, Thaiboksen, pancrase en aikido.
Sinds kort ben ik bezig met okinawan karate.
Ik heb altijd al geleerd om mijn heupen in te draaien maar de trainer wil dat ik overdreven met de heupen ga draaien als ik bv een stoot maak. Dit als brug om niet te vergeten dat ik ze in moet draaien en het ziet er heel mooi uit.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oefenen en mijn heupen los kan maken. Het is misschen een domme vraag maar ik wilde hem toch even stellen.

Het meest gebruikelijke advies hier op mixfight:

Kwark eten!

bohaco
15-01-2009, 10:07
kwark eten???????

mama
15-01-2009, 10:40
Domme vragen bestaan niet. Alleen domme antwoorden......
Zucht. Als je niet serieus kan reageren, reageer dan helemaal niet

De man van 14K
15-01-2009, 13:36
Misschiend dat je wat oefeningen moet doen waar je je heupen veel bij gebruikt....?

Chico
15-01-2009, 13:37
salsa dansen?

De man van 14K
15-01-2009, 13:56
of iets anders met vrouwen

Ingmar
15-01-2009, 14:52
Gewoon(diep)staan in je gevechtshouding,vervolgens overdreven IN draaien en overdreven weer UIT draaien,en dan alleen met je heupen.
Dit kan je doen door bij het uit draaien een blok te maken met links en bij het in draaien een stoot met rechts.
hoop dat je er wat aan hebt.OSU

De man van 14K
15-01-2009, 19:52
Ingmar? wtf is dat nou weer voor een naam.

Karel
15-01-2009, 20:45
met wii fit train je ook je heupen, in ieder geval zo'n soort beweging kun je gebruiken, hoef je niet dat ding voor te kopen

poNji
15-01-2009, 21:54
Het meest gebruikelijke advies hier op mixfight:

Kwark eten!

Je vergeet het meest cruciale deel van dat advies. Het is namelijk (zoals MTE het altijd zegt) "Kwark eten, en je bek houden".

___RZA___
16-01-2009, 08:45
Je vergeet het meest cruciale deel van dat advies. Het is namelijk (zoals MTE het altijd zegt) "Kwark eten, en je bek houden".

Oh vandaar dus dat ik weer eens niet serieus genomen werd...