PDA

View Full Version : Voeten stuk



schurem
16-01-2009, 01:53
Hoi MixFighters,

Ik loop constant blessures op aan mijn voeten door BJJ training. De grote tenen zijn bijna constant gekneusd, en de middenvoetsbeentjes willen ook nog wel es beurs aanvoelen. Onze trainer zou het echt wel zien als ik iets heel erg verkeerd deed bij het shooten, sprawlen of switchen. Maar waarom alsmaar die kapotte voetjes? En wat doe ik eraan?

barclay
16-01-2009, 10:15
Hoi MixFighters,

Ik loop constant blessures op aan mijn voeten door BJJ training. De grote tenen zijn bijna constant gekneusd, en de middenvoetsbeentjes willen ook nog wel es beurs aanvoelen. Onze trainer zou het echt wel zien als ik iets heel erg verkeerd deed bij het shooten, sprawlen of switchen. Maar waarom alsmaar die kapotte voetjes? En wat doe ik eraan?

Tape?

Anders budo schoentjes Gebruiken

Garcia
16-01-2009, 11:31
Tape doet idd wonderen.

Wat dacht je van brandplekken op je knieen ..heeeeerlijk (NOT) :D

Briant
16-01-2009, 11:31
Ik had ook altijd gekneusde grote tenen, maar nu is dat niet meer. Misschien een kwestie van gewenning? Wat wel kan helpen met name voor je middenvoetsbeentjes is om gemakkelijke schoenen te dragen.
Zolang het gekneusd is, kun je inderdaad het beste tapen, maar doe dit alleen als je traint en alleen zolang het te zeer doet om te trainen.

schurem
16-01-2009, 15:10
whoa! serieuze replies! bedankt kerels! osu!

poNji
16-01-2009, 15:18
whoa! serieuze replies! bedankt kerels! osu!

Kwark.

Muay Thai Elite
16-01-2009, 15:30
En je bek.

De man van 14K
16-01-2009, 16:08
Misschien moet je gewoon een andere sport kiezen.


en kwark eten.



























en je bek houden

onnodeponno
16-01-2009, 16:35
en voetenbaden en of creme kunnen ook geen kwaad, tapen en goed verzorgen..
zorg dat je je eelt een beetje bijwerkt met een raps /puimsteen als jed aar last van hebt. en draag anders van die elastische voetbeschermers (net als voor je elleboog e.d.)
ik heb zelf vooral last van de enkel door gesloten guard proberen te blijven klemmen en die elastische dingen helpen goed..

Jochem
16-01-2009, 18:48
tenen omhoog krullen als je beweegt. kneuzingen ontstaan als je je tenen " slap " laat hangen of naar beneden krult.

Fr3ddy
16-01-2009, 18:58
Amputatie

De dikke nudist
16-01-2009, 19:49
en voetenbaden en of creme kunnen ook geen kwaad, tapen en goed verzorgen..
zorg dat je je eelt een beetje bijwerkt met een raps /puimsteen als jed aar last van hebt. en draag anders van die elastische voetbeschermers (net als voor je elleboog e.d.)
ik heb zelf vooral last van de enkel door gesloten guard proberen te blijven klemmen en die elastische dingen helpen goed..

Die dingen heten "sokken".

poNji
16-01-2009, 19:55
Die dingen heten "sokken".

Sock puppet is amused.

http://www.timothysykes.com/wp-content/uploads/2008/05/sock_puppet.jpg

anonymous001
16-01-2009, 19:55
Die dingen heten "sokken".

:lol:

schurem
16-01-2009, 20:03
heb toen het zo diep vroor idd een paar keer op sokken getraind. ziet er stom uit, maar was eigenlijk best puik. mischien da'k daar gewoon nog even mee doorga.

en wat nou andere sport?! zeker gaan voetballen ofzo, en dan mijn knieen, enkelbanden, menisci etc vernaggelen? nee hoor, ik hou het lekker veilig bij mma :P

kwark? blegh. meeste spul wat verkocht wordt als kwark is nog nep ook.

Bek houwe? het is een forum , het hele idee is juist je scheur open te trekken, maar ja, dat is jou zo zonder plaatjes mischien wat boven de pet, of niet MTE?

Jessica
16-01-2009, 20:18
Kwark.


En je bek.

EY kassie an hé, tegen mijn mop :mad:
hij bedoelde vast,(kwark) IN je bek :whistling:

Muay Thai Elite
16-01-2009, 20:22
Eh nee.. Dit is gewoon empirisch wetenschappelijk onderbouwde raad. Neem het van me aan. Doe het. En je bek houden.

poNji
16-01-2009, 20:23
Eh nee.. Dit is gewoon empirisch wetenschappelijk onderbouwde raad. Neem het van me aan. Doe het. En je bek houden.

He's right you know..

Muay Thai Elite
16-01-2009, 20:24
Bek houwe? het is een forum , het hele idee is juist je scheur open te trekken, maar ja, dat is jou zo zonder plaatjes mischien wat boven de pet, of niet MTE?

YouTube - 50 Perfect Impressions (Parody) (http://www.youtube.com/watch?v=7ZqZ9WDWXVc)

Jessica
16-01-2009, 20:32
:rotflmao:

Spike_tm
16-01-2009, 20:43
Ik heb blijvende schade aan m'n grote teen. Voor dagelijks gebruik geen probleem. Als ik ga trainen tape ik de boel vast. Dan is het goed te doen. Belang is wel om spanning te houden op de tenen op het moment dat je gaat rollen, dat scheelt ook schade als je ergens halverwege op een mat klapt met je voet.

barclay
16-01-2009, 22:02
Ik heb blijvende schade aan m'n grote teen. Voor dagelijks gebruik geen probleem. Als ik ga trainen tape ik de boel vast. Dan is het goed te doen. Belang is wel om spanning te houden op de tenen op het moment dat je gaat rollen, dat scheelt ook schade als je ergens halverwege op een mat klapt met je voet.

Blijvende schade?

Vertel?????

Spike_tm
17-01-2009, 12:01
Blijvende schade?

Vertel?????
Ik ben met grondgevecht, bij het doorrollen, met m'n grote teen eerst op de mat, toen er tussen en vervolgens doorgerold.
Daarbij hebben de pezen de m'n grote teen op z'n plek moeten houden, een enorme opdoffer gehad. Gevolg is dat m'n grote teen niet netjes op z'n plek blijft zitten, maar dezelfde bewegingsvrijheid heeft als m'n duim. Alleen als je buiten de "normale" stand komt, is dat behoorlijk pijnlijk.
Bij normaal gebuik, sokken en schoenen aan, heb ik geen last, want dan kan die teen toch nergens heen. Maar als ik ga sporten, op m'n blote voeten, dan moet ik wel tapen. Grote teen aan de teen ernaast en bij zwaardere belasting, ook kruislings over de "kom" waar je grote teen in zit.

Het is inmiddels al twee jaar geleden, maar blijft zo dat ik moet tapen als ik ga trainen. Als ik het niet doe, blijft die teen gegarandeerd verkeerd staan, bijvoorbeeld bij het indraaien voor een hoge trap of gewoon bij het bewegen over de mat. Als dat gebeurd loop ik ff een dag of twee moeilijk, maar dat trekt weer weg.