PDA

View Full Version : Wii Ombouwen



poNji
17-01-2009, 17:10
Ik vroeg me even af of hier iemand toevallig ervaring had met het ombouwen van een Wii. Ben er sowieso al achter gekomen dat er verschillende manieren zijn (softmod en chip, geen idee of dr meer zijn).

Iemand enig idee wat de beste (en meest betrouwbare) manier is, en wat ongeveer de kosten hiervan zijn en waar ik die kan laten doen?

YoMarK
17-01-2009, 17:14
Ik heb de mijne gesoftmod.
Dan heb je wel een origineel van Zelda Twilight princess nodig, en een SD kaartje.
Overigens speel ik zelden "backups", aangezien er gewoonweg niet zoveel spellen zijn die ik de moeite waard vind.
De rest(vooral Mario games, Zelda, Metroid, enkele party games) heb ik gekocht.

poNji
17-01-2009, 17:24
En..wat houden die "backup games" precies in? Is dat gewoon een andere naam voor gedownloade games?

PigDog
17-01-2009, 17:29
Ik weet niet of er in jouw buurt iemand is die het doet, maar bijv in Nieuwegein (lekker centraal) zit iemand die het doet voor 30 Euries. Hij past dan alleen de software aan, en kan hem terugzetten mocht er iets gebeuren met het toestel en jij wil aanspraak maken op de fabrieksgarantie.
Ook zijn er bedrijven die de fabrieksgarantie gewoon overnemen....

poNji
17-01-2009, 17:31
Ik weet niet of er in jouw buurt iemand is die het doet, maar bijv in Nieuwegein (lekker centraal) zit iemand die het doet voor 30 Euries. Hij past dan alleen de software aan, en kan hem terugzetten mocht er iets gebeuren met het toestel en jij wil aanspraak maken op de fabrieksgarantie.
Ook zijn er bedrijven die de fabrieksgarantie gewoon overnemen....

Interresting..heb je misschien een website voor me waar k dr wat meer info over kan halen over die van Nieuwegein?

Neem aan dat op watvoor manier je ook je Wii ombouwt, je kunt dan gewoon spellen downloaden -> branden -> spelen?

Dennuz
17-01-2009, 17:31
En..wat houden die "backup games" precies in? Is dat gewoon een andere naam voor gedownloade games?

Yepz..

En met softmod heb je het voordeel dat je garantie eropblijft omdat je het weer ongedaan kan maken. Nadeel is dat je vaak wat meer moeite moet doen om de gebrande spellen te spelen.. Eerst een origineel erin bv, en dan de cd's omwisselen..

Met een chip druk je het gebrande spel erin en hij werkt..

poNji
17-01-2009, 17:33
Eerst een origineel erin bv, en dan de cd's omwisselen..

Nou vraag ik me af wat dan in godsnaam het nut is van je Wii ombouwen, als je alsnog het originele spel eerst nodig hebt.. :wacko:

Dennuz
17-01-2009, 17:35
Nou vraag ik me af wat dan in godsnaam het nut is van je Wii ombouwen, als je alsnog het originele spel eerst nodig hebt.. :wacko:

EEN origineel spel, niet de originele van het gedownloade spel..

Zoals YOMark zegt, hij heeft bv een origineel van Zelda nodig, hiermee kan hij daarna alle gebrande spellen opstarten..

poNji
17-01-2009, 17:37
EEN origineel spel, niet de originele van het gedownloade spel..

Zoals YOMark zegt, hij heeft bv een origineel van Zelda nodig, hiermee kan hij daarna alle gebrande spellen opstarten..

Aaaaah op die manier! Ok thanks :)

Edit: is dat eenmalig dat je dat Originele spel nodig hebt? of moet dat elke keer als je een gebrand spel wilt starten?

poNji
17-01-2009, 18:07
Heb een handleiding gevonden en ga me dr even wat meer in verdiepen! Thanks voor de informatie :)

Dennuz
17-01-2009, 18:19
Aaaaah op die manier! Ok thanks :)

Edit: is dat eenmalig dat je dat Originele spel nodig hebt? of moet dat elke keer als je een gebrand spel wilt starten?

Elke keer.. Daarom is met een chip ook makkelijker..

YoMarK
17-01-2009, 18:32
Nee, je hebt het origineel van Twilight princess slechts 1x nodig.

Via een bug in het spel kan je vervolgens code opstarten die het weer mogelijk maakt om vanalles op de Wii te installeren, zoals b.v. een zogenaamde "Backup Loader"(die het mogelijk maakt om kopien van spellen op te starten). Veel gebruikte software is ook het homebrew channel, die het handig maakt om software (van/op)te installeren op je Wii/SD kaart.

Helaas is voor Backup Loader iOS 3.2 nodig, dus is het tegenwoordig vaak noodzakelijk om het Operating Systeem(iOS) van je Wii te downgraden, wat het allemaal wat ingewikkeld maakt om je Wii te softmodden(zeker als je niet technisch bent).

Een Wii modchip zou ik niet prefereren boven de softmod. De softmod(plus alle software erbij) werkt gewoon veel beter. Meer(alle) gekopieerde spellen werken out-of-the-box met de softmod. Bij de(bij mij bekende) modchip(s) moet je vaak eerst de ISO patchen en dan pas branden.

poNji
17-01-2009, 18:44
Puur doordat je je fabrieksgarantie behoud zou ik al vrij snel voor Softmod kiezen ipv die Chip :p

chief108
17-01-2009, 19:45
willem777 heeft hier laatst ergens een handleiding over gepost...

Dennuz
17-01-2009, 19:51
Ultimate Wii Softmod Guide! (http://www.consolecoding.com/wii-guides-tutorials/66-ultimate-wii-softmod-guide.html)

YoMarK
17-01-2009, 19:57
Puur doordat je je fabrieksgarantie behoud zou ik al vrij snel voor Softmod kiezen ipv die Chip :p
Ik vraag me af dat wel echt zo is. Veel van die bedrijfjes zeggen dat, maar die weten echt niet wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Wie zegt dat Nintendo bij een volgende OS upgrade(danwel bij een bezoek aan b.v. software channel) niet gewoon alle Wii's met softmod onklaar maakt? Dat is vrij simpel mogelijk, het enige wat hun tegenhoud is het feit dat het niet echt netjes is.

Het is voor nintendo echt wel te traceren of je Wii softwarematig is gekraakt...en daarmee kan je net zoveel kapot maken als met een chip(al is het dan softwarematig). Dus wat mij betreft terrecht als ik geen garantie meer zou kunnen claimen.

poNji
17-01-2009, 21:22
willem777 heeft hier laatst ergens een handleiding over gepost...

Helemaal vergeten idd de Search functie te gebruiken..tnx! heb m gevonden!

poNji
17-01-2009, 21:33
Iemand nog een goedkope Wii tweedehands te koop toevallig? ^^

poNji
18-01-2009, 01:07
Iemand nog een goedkope Wii tweedehands te koop toevallig? ^^

Nevermind, heb al een besteld :>

Nog 1 klein vraagje: er staat dat je een SD kaart van maximaal 2gb nodig hebt. Moet het PERSEE een SD zijn? of kan het ook een MicroSD zijn? Ik zwem namelijk in die MicroSD kaartjes en om nou speciaal een SD kaart aan te schaffen vind ik beetje zinloos als het ook met een MicroSD kan. Ik heb voor me MicroSD kaartjes een soort van USB stick waar ik deze in kan pluggen.

(sorry voor de vele posts achter elkaar)

YoMarK
18-01-2009, 01:34
De Wii heeft een SD cardslot voorop zitten, en die moet je gebruiken voor de softmod. USB kan niet aangezien deze niet door de ongemodde Wii te benaderen zijn als storage device.
Wat je wel kan doen een een MicroSD naar Sd convertor kopen(krijg je vaak gewoon bij je microSD), of gewoon voor 6-7 Euro een SD kaartje kopen tot 2GB(NIET groter, want dan is het een SDHC kaart, en kan de Wii hem ongemod niet lezen).

MicroSD --> SD convertor:
http://regmedia.co.uk/2007/06/11/sandisk_4gb_microsd_2.jpg

poNji
18-01-2009, 01:38
De Wii heeft een SD cardslot voorop zitten, en die moet je gebruiken voor de softmod. USB kan niet aangezien deze niet door de ongemodde Wii te benaderen zijn als storage device.
Wat je wel kan doen een een MicroSD naar Sd convertor kopen(krijg je vaak gewoon bij je microSD), of gewoon voor 6-7 Euro een SD kaartje kopen tot 2GB(NIET groter, want dan is het een SDHC kaart, en kan de Wii hem ongemod niet lezen).

MicroSD --> SD convertor:
http://regmedia.co.uk/2007/06/11/sandisk_4gb_microsd_2.jpg

Check! zo een ding heb ik ook! thanks :thup:

En wat betreft DVD'tjes..moet ook PERSEE DVD-R zijn en mag niet DVD+R?

Dennuz
18-01-2009, 10:15
Check! zo een ding heb ik ook! thanks :thup:

En wat betreft DVD'tjes..moet ook PERSEE DVD-R zijn en mag niet DVD+R?

Ik brand wel eens wat spellen voor een kameraad die een omgebouwde Wii heeft, maar ze pakken alleen dvd-r schijfjes geloof ik. Althans die hebben het beste resultaat..

Iedereen raad de schijfjes van Verbatim aan voor de Wii, maar ik brand ze altijd op Memorex en die werken ook perfect. Gewoon niet sneller dan 2x branden.

Spike_tm
18-01-2009, 10:29
Ik vraag me alleen af, gezien het spelaanbod van de Wii, waarom je de moeite neemt om het ding om te bouwen. De 3 boeiende spellen die er zijn zou ik gewoon origineel kopen.

Dat terzijde, softmod heeft altijd mijn voorkeur, omdat het omkeerbaar is. Mocht er een update komen of als het ding stuk gaat kan je het terug zetten. Chippen is dat lastiger.
Ik ken iemand die alles origineel had, toen heeft laten modden. Dat bleek zo goed te werken dat ie alle originele games heeft verkocht en met de "backups" verder is gegaan.

poNji
18-01-2009, 16:45
Ik vraag me alleen af, gezien het spelaanbod van de Wii, waarom je de moeite neemt om het ding om te bouwen. De 3 boeiende spellen die er zijn zou ik gewoon origineel kopen.

Al was er maar 1 boeiend spel, ben ik met softmod nog steeds goedkoper uit dan als ik het spel zou kopen :thup: En softmod geeft je de mogelijkheid om letterlijk ALLE spellen uit te proberen wanneer en waar je maar wilt.

En natuurlijk het enige boeiende spel op de Wii is natuurlijk....

http://wii.9lives.be/files/images/packshots/large/5043-9.jpg

poNji
20-01-2009, 01:59
Helemaal gelukt zonder problemen! Spellen doen het perfect :) Tnx voor de tips/info!

XedgeX
20-01-2009, 13:42
sites saved for future reference!

mputten
19-02-2009, 00:11
Deze ombouw service (http://www.ombouwservice.com) biedt vier mogelijkheden aan. Softmod, Wiikey drive, d2pro drive en wiikey 2 drive.

Wat is volgens jullie de beste keuze? kwa prijs is de Softmod het aantrekkelijkst.

Via deze link (http://www.ombouwservice-webshop.com/?menu=category&categoryID=223580) had ik de 4 opties gevonden